امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

آکادمی هنرهای زیبای وین

کشور اتریش به عنوان یک کشور شاخص در رشته های هنری از جمله معماری در قاره اروپا و حتی دنیا شناخته می شود و دانشگاه های زیادی نیز در این کشور ارائه دهندگان دوره های تحصیل معماری و سایر شاخه های هنر در اتریش هستند که یکی از شاخص ترین موارد آکادمی هنرهای زیبای وین یا Academy of Fine Arts Vienna است که در زبان آلمانی Akademie der bildenden Künste Wien نامیده می شود. تاسیس آکادمی هنرهای زیبای وین به سال 1692 میلادی برمی گردد و از دانشگاه های پر قدمت کشور اتریش به حساب می آید.

  • آکادمی هنرهای زیبای وین
  • رشته های آکادمی هنرهای زیبای وین
  • آکادمی هنرهای زیبای وین اتریش

از شرایط تحصیل در آکادمی هنرهای زیبای وین و سایر دانشگاه های هنر این کشور، شرکت در آزمون عملی و نشان دادن قابلیت ها و مهارت ها در زمینه تخصصی هنری می باشد. زیرا همان طور که می دانیم اتریش از کشورهای پیشرو در زمینه هنر به شمار می رود و علاقه مندان زیادی همه ساله برای تحصیل رشته های هنری در اتریش اپلای می کنند. بدیهی است که ظرفیت دانشگاه های هنر اتریش محدود است و نمی توانند همه را بپذیرند. از این رو شرکت در آزمون عملی و رقابت برای ورود به دانشگاه های هنر اتریش مانند آکادمی هنرهای زیبای وین ضروری می باشد.

این مرکز هنری آکادمیک از بزرگ ترین آکادمی های هنری اروپا به شمار رفته و بیش از نیمی از دانشجویان آن را غیر اتریشی ها تشکیل می دهند. همچنین ارتباط تنگاتنگ این آکادمی با مراکز هنری و فرهنگی بزرگ دنیا موجب تبادلات علمی و فرهنگی با این مراکز و دانشگاه های بسیاری در تمامی قاره ها شده است.

 

رشته های آکادمی هنرهای زیبای وین

در حال حاضر بیش از 1300 دانشجو مشغول به تحصیل در رشته های آکادمی هنرهای زیبای وین هستند. تنوع رشته های آکادمی هنرهای زیبای وین بسیار مناسب بوده و شامل رشته هایی چون : طراحی صحنه، مطالعات هنری و فرهنگی، مهندسی معماری، و هنرهای زیبا شامل مجسمه سازی، عکاسی، هنرهای مفهومی، نقاشی پرده های نمایشی، مرمت، فیلم سازی و ... می باشد. از مسئولیت های این دانشگاه پرورش و تعلیم معلم های هنر است. توجه به جنبه های نوین تلفیق تکنولوژی در هنر نیز از دیگر ویژگی های رشته های آکادمی هنرهای زیبای وین به شمار می رود.

 

دانشکده های دانشگاه هنرهای زیبای وین عبارتند از:

- دانشکده هنر و معماری

- دانشکده حفاظت و مرمت

- دانشکده هنرهای زیبا شامل : هنر و رسانه های دیجیتال، هنر و پژوهش، هنر مفهومی، هنرهای نمایشی، هنر گرافیک . تکنیک های چاپ دستی، مجسمه سازی اشیاء، هنر و عکاسی، نقاشی انتزاعی و گسترش فضای تصویری.

- دانشکده علوم طبیعی و تکنولوژی در هنر

- دانشکده مطالعات تئوری هنر و فرهنگ

- دانشکده دوره های تدریس برای آموزگاری متوسطه در زمینه های صنعتگری، طراحی و هنرهای پارچه ای.

 

آکادمی هنرهای زیبای وین به همراه دانشگاه هنرهای کاربردی وین و دانشگاه صنعتی وین بهترین دانشگاه ها برای تحصیل معماری در اتریش به شمار می روند. در زمینه هنرهای تجسمی و همچنین تحصیل گرافیک در اتریش نیز این دانشگاه به همراه دانشگاه هنرهای کاربردی وین دانشگاه های برتر اتریش می باشند.

 

دانش آموختگان آکادمی هنرهای زیبای وین

اگر به لیست دانش آموختگان آکادمی هنرهای زیبای وین نگاهی اجمالی بیندازیم، نام های بسیار شاخصی را می توانیم در میان آن ها بیابیم. یکی از این افراد هانس هولاین معمار معمار برجسته اتریشی و برنده جایزه پریتزکر در سال 9885 میلادی است که البته وی در سال 2014 در اثر یک بیماری شدید در وین از دنیا رفته است. قطعا علاقه مندان تحصیل معماری در اتریش، به خوبی با این معمار برجسته اتریشی و آثار معماری وی آشنایی دارند.

دیگر مورد از دانش آموختگان آکادمی هنرهای زیبای وین که شهرت بالایی در جهان از آن خود کرده گاتفرید هلن واین، هنرمند ایرلندی هنرهای تجسمی، عکاسی، نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، چیدمان و هنرهای نمایشی است.

هنرمند نقاش، گرافیست و مجسمه ساز اتریشی، آلفرد هردلیچکا نیز از دیگر دانش آموختگان آکادمی هنرهای زیبای وین است که همواره در آثار خود به مسائل و بحث های روز جامعه اتریش می پرداخت. این هنرمند برجسته نیز در سال 2009 میلادی در وین از دنیا رفته است.

پیتر بهرنس (معمار بسیار مشهورآلمانی که حد فاصل سال های 1868 تا 1940 میلادی می زیسته)، آنتون فرانتس مولبرتش (نقاش و دیوارنگار اتریشی که بین سال های 1724 تا 1796 می زیسته)، فریدریش وان اشمیت (معمار و مجسمه ساز اتریشی که بین سال های 1825 تا 1891 میلادی می زیسته)، رولان راینر (معمار اتریشی که بین سال های 1910 تا 2004 میلادی در قید حیات بوده است)، فریدریش هاندرتواسر (معمار برجسته اتریشی که در بین سال های 1928 تا 2000 میلادی می زیسته و خانه وی در وین به یکی از جاذبه های توریستی وین تبدیل شده است) و رودلف شیندلر (معمار اتریشی) از دیگر دانش آموختگان و اساتیدی بوده اند که در آکادمی هنرهای زیبای وین به تحصیل یا تدریش مشغول بوده اند.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آکادمی هنرهای زیبای وین و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top