امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل حسابداری

رشته حسابداری یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا به شمار می ‌رود و تحصیلکردگان آن معمولاً از شرایط درآمدی و امنیت شغلی بالایی به ویژه در کشورهای پیشرفته دنیا برخوردار هستند. شاید در کشور ما جوانان هنگام انتخاب رشته تحصیلی چندان رغبتی به انتخاب حسابداری در مقایسه با رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی پرشکی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، معماری و ... نداشته باشند. اما در اکثر کشورهای پیشرفته این شرایط برعکس است و استقبال از تحصیل در رشته حسابداری بسیار زیاد است. به همین دلیل در بسیاری از کشورها برای ورود به دوره های تحصیلی حسابداری حتماً باید در آزمون ورودی شرکت نمود. زیرا چاره ‌ای برای نظام آموزشی آن کشورها به جز انتخاب دانشجو از میان خیل کثیر داوطلبان از طریق برگزاری آزمون ورودی باقی نمی ماند. اما برای برخی از جوانان ایرانی که با دوراندیشی و آینده‌ نگری در زمینه شغلی، قصد انتخاب این رشته و تحصیل آن در خارج از کشور را دارند، پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل حسابداری که مناسب شرایط آنان است مهم ترین و کلیدی ترین نکته به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم شرایط تحصیل حسابداری در خارج از کشور به ویژه کشورهایی که مقاصد اصلی تحصیل دانشجویان ایرانی به شمار می روند را خدمتتان ارائه نماییم تا هموطنان عزیز در انتخاب بهترین محل تحصیل این رشته در خارج از کشور راحت تر تصمیم گیری نمایند.

  • بهترین کشور برای تحصیل حسابداری
  • بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حسابداری
  • بهترین کشور برای تحصیل رشته حسابداری

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که متخصصان آن در کلیه شرکت های اقتصادی و تجاری دنیا و همچنین کلیه مجموعه های صنعتی می توانند مشغول به کار شوند و از این نظر بازار کار آنها بسیار گسترده است. از این رو یکی از نکته ها در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری باید برنامه دانشجو برای آینده کاری وی باشد. اگر فرد دانشجویی قصد دارد پس از تحصیل حسابداری در خارج از کشور به ایران بازگشته و در کشور خود مشغول به کار شود اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشد این است که باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران که همه ساله لیست آنها در سایت این وزارتخانه اعلام می گردد انتخاب کند و معمولاً در اکثر کشورهای دنیا دانشگاهی را می توان یافت که در لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه باشد.اما اگر هدف از تحصیل حسابداری در خارج از کشور دستیابی به شانس کار در شرکت های کشورهای پیشرفته دنیا و داشتن یک آینده کاری بسیار مناسب است، باید حتماً موارد مختلفی از جمله شرایط بازار کار خود کشور محل تحصیل و همچنین مورد تایید بودن مدارک تحصیلی دانشگاه مورد نظر در پیشرفته ترین کشور های دنیا که بهترین بازار کار برای رشته حسابداری را دارند مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال تحصیل در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا این مزیت را دارد که مدارک اخذ شده در کشورهای پیشرفته ای چون آلمان و اتریش مورد تایید خواهد بود و شانس کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کل این قاره در این کشورهای پیشرفته وجود دارد.

مهمترین موردی که برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری باید مد نظر قرار گیرد تطبیق شرایط فرد متقاضی با شرایط تحصیل در دانشگاه های کشورهاست. اصلی ترین فاکتور در این زمینه تطبیق شرایط مالی فرد مورد نظر و هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور های مختلف است. اگر فردی به هیچ وجه محدودیت مالی در پرداخت هزینه تحصیل ندارد می ‌تواند در بهترین دانشگاه های دنیا که اغلب در کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند هستند به تحصیل حسابداری بپردازد. اما به علت شهریه بالای دانشگاه در این کشورها هر کسی از عهده پرداخت آنها بر نمی آید. برای افرادی که محودیت زیادی در پرداخت شهریه دارند کشورهای آلمانی زبان همچون آلمان و اتریش که شهریه تحصیل در آن ها بسیار ناچیز است و در عین حال اعتبار دانشگاه‌ های آنها بسیار بالاست می‌ تواند بهترین گزینه به حساب آید.

نکته مهم دیگر در زمینه انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری این است که متقاضی باید به زبان دوره تحصیلی دانشگاه ‌های کشورهای مختلف دقت کند و اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته و توان اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس دارد قطعاً برای وی کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلیس، استرالیا، کانادا، نیوزلند و آمریکا می تواند بهترین گزینه ها به شمار ‌رود. همچنین اگر فرد متقاضی به علت هزینه های تحصیل بالا در کشورهای انگلیسی زبان توان ورود به دوره های تحصیل در آنها را ندارد، می ‌تواند در کشورهایی همچون مجارستان و اسلواکی به تحصیل رشته حسابداری به زبان انگلیسی بپردازد. در برخی کشورها از جمله اسلواکی برای ورود به دوره های تحصیل در اکثر دانشگاه ها نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز وجود ندارد و از این نظر مزیتی برای داوطلبان به حساب می آید. همچنین برای تحصیل در کشورهایی همچون جمهوری چک و مجارستان که تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آنها امکان ‌پذیر است نیز می توان بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر اقدام نمود. اما پیش از ورود به دوره تحصیلی دانشگاهی باید یک دوره کالج زبان را برای تقویت مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی در کالج های معتبر این کشورها را گذراند.

حال قصد داریم شرایط تحصیل حسابداری در اکثر کشورهایی که مقاصد اصلی تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به شمار می روند را خدمتتان ارائه نمایم تا با در نظر گرفتن شرایط هریک از این کشورها و تطبیق آنها با شرایط خود بهترین گزینه را برای تحصیل حسابداری در خارج از کشور برای خود انتخاب نموده و برای اخذ پذیرش اپلای نمایید.

 

تحصیل حسابداری در کانادا

کشور کانادا که یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی در دنیا به حساب می ‌آید را می توان یکی از بهترین گزینه ها به منظور انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری به حساب آورد. گرچه شهریه دانشگاه های کشور کانادا نسبتاً بالاست، اما تقریباً اکثر فارغ التحصیلان این رشته در این کشور پس از تحصیل مشکلی در پیدا کردن کار در اکوسیستم کسب و کار این کشور نخواهد داشت و می توانند در این کشور حداقل در ابتدای استخدام به درآمدی حدود ۵۵ هزار دلار در سال دست یابند که به همین جهت هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز توجیه پذیر به نظر می رسد. البته باید در نظر داشت شهریه تحصیل حسابداری در کانادا در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است و به عنوان مثال در دانشگاه آلبرتا هزینه تحصیل حسابداری حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار در سال،  در دانشگاه یورک حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار و در دانشگاه کنکوردیا مونترال حدود ۲۴ هزار و ۳۰۰ دلار می باشد. از نظر موسسه کیو اس در سال ۲۰۲۰ بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در کانادا هستند عبارتند از: دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا که به ترتیب رتبه‌های ۲۴ و ۳۳ را در میان دانشگاه های دنیا در این رشته تخصصی از آن خود کرده اند. همچنین دانشگاه های مک گیل و یورک نیز رتبه های بین ۵۱ تا ۱۰۰ را در میان دانشگاه های دنیا در این رشته تخصصی دارا هستند. دیگر دانشگاه های معتبر این کشور که ارائه دهنده دوره های  تحصیل حسابداری در کانادا هستند عبارتند از: دانشگاه کوئین در کینگستون، دانشگاه مونترال، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه واترلو، دانشگاه وسترن، نشگاه کنکوردیا، دانشگاه مک‌ مستر، دانشگاه کبک و دانشگاه کلگری.

 

تحصیل حسابداری در آلمان

کشور آلمان اصلی ‌ترین قطب اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا که بهترین بازار کار را در رشته‌ های مختلف در میان کل کشورهای عضو این اتحادیه داراست نیز می تواند یکی از اصلی ترین کشور ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری به حساب آید. زیرا اقتصاد پویا، صنایع سودده و شرکت‌ های رو به رشد فراوان در این کشور نشان دهنده وجود بازار کار بسیار مناسبی برای رشته حسابداری در این کشور است. علاوه بر این هزینه های تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور نیز بسیار ناچیز است و در بسیاری از دانشگاه ها آنقدر پایین است که می توان آن را در حد رایگان به حساب آورد. همچنین اعتبار دانشگاه ‌های ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در آلمانی بسیار بالاست و این دانشگاه ها در رتبه بندی دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی حسابداری نیز در سال ۲۰۲۰ رتبه های فاخری را از آن خود کرده اند. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در آلمان است دانشگاه هومبولت برلین می باشد که به همراه دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه مانهایم این کشور موفق شده اند رتبه ای بین ۵۱ تا ۱۰۰ را در میان دانشگاه‌ های برتر دنیا در این رشته تخصصی از آن خود کنند. سایر دانشگاه‌ های معتبر این کشور در رنکینگ های بین المللی در زمینه تخصصی حسابداری عبارتند از: دانشگاه گوته در فرانکفورت، مدرسه مدیریت بیس هایم، دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه کلن، موسسه فناوری کارلسروهه و دانشگاه فنی برلین.

 

تحصیل حسابداری در ترکیه

به دلایل مختلف از جمله عدم وجود مشکل در اخذ ویزای دانشجویی و همچنین شهریه های نسبتا مناسب و اعتبار بالای دانشگاه های ترکیه در رنکینگ های بین المللی، تحصیل رشته ‌های مختلف به ویژه رشته ای همچون حسابداری در کشور ترکیه مورد استقبال دانشجویان ایرانی قرار دارد و بسیاری این کشور را بهترین کشور برای تحصیل حسابداری برای دانشجویان هم وطنمان به حساب می آورند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در ترکیه هستند عبارتند از: دانشگاه کوچ، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه کادیر حاص، دانشگاه حاجت تپه، و دانشگاه بیلگی استانبول. از محاسن تحصیل حسابداری در ترکیه امکان تحصیل این رشته در این کشور به زبان انگلیسی است. برای ورود به این دوره ها حتماً باید مدارک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه گردد.

 

تحصیل حسابداری در اتریش

یکی از رشته های پرمتقاضی برای ورود به دانشگاه های اتریش رشته حسابداری می باشد که بسیاری از دانشجویان بومی و بین المللی همه ساله برای ورود به این دوره ها اپلای می کنند. به علت بالا بودن سطح علمی و عالی بودن رتبه دانشگاه های اتریش و همچنین مناسب بودن هزینه های تحصیل در این کشور که برای کلیه رشته ها و در کلیه مقاطع تحصیلی فقط ۱۵۰۰ یورو در سال است، طبیعتاً اتریش می ‌تواند یکی از بهترین گزینه ‌ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری در میان کشورهای پیشرفته دنیا محسوب گردد. در این کشور دانشگاه های مختلفی این رشته را ارائه می نماید و بهترین دانشگاه این کشور که در رنکینگ بین المللی کیو است دارای رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ می باشد دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین است. دومین دانشگاه برتر این کشور در زمینه رشته حسابداری نیز دانشگاه اینسبروک می باشد که رتبه بین ۲۵۱ تا ۳۰۰ را در این زمینه تخصصی از آن خود کرده است. همچنین دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه اروپای مرکزی در وین، مدرسه کارآفرینی اینسبروک و تعداد زیادی از فاخ هوخ شوله ها یا دانشگاه های علمی کاربردی از جمله اف اچ کمپوس در گراتس، دانشگاه علمی کاربردی ویرشافت، دانشگاه علمی کاربردی اوبراسترایش، دانشگاه علمی کاربردی بی اف آی وین و دانشگاه علمی کاربردی کوفشتاین تیرول نیز این رشته را ارائه می نمایند.

 

تحصیل حسابداری در انگلستان

پس از آمریکا دانشگاه های انگلستان در رنکینگ های بین المللی بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند و به همین جهت تحصیل در این کشور متقاضیان فراوانی از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران دارد. حتی در رنکینگ برترین دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی حسابداری نیز دانشگاه های انگلستان رتبه های بسیار فاخری را از آن خود کرده‌ اند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در انگلستان هستند، عبارتند از: مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، دانشگاه آکسفورد، و دانشگاه کمبریج که به ترتیب رتبه های ۴، ۵ و ۶ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی حسابداری را را دارا هستند. مدرسه کسب و کار لندن، دانشگاه منچستر، امپریال کالج لندن، دانشگاه ادینبرو و دانشگاه وارویک نیز رتبه های زیر ۵۰ را در زمینه حسابداری دارا هستند. بزرگ ترین مشکل دانشجویان ایرانی برای تحصیل حسابداری در انگلستان شهریه بالای دانشگاه‌ های این کشور است که البته این شهریه در دانشگاه مختلف انگلیس متفاوت می باشد. امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل و بازار کار مناسب این کشور برای رشته حسابداری که یک فارغ التحصیل بدون سابقه کار این رشته می‌ تواند حداقل به درآمد سالانه ۲۰ هزار پوند در سال دست یابد موجب شده هزینه بالای تحصیل حسابداری در انگلستان توجیه پذیر باشد.

 

تحصیل حسابداری در نروژ

نروژ کشور صنعتی و همچنین نفتی منطقه اسکاندیناوی که اقتصاد بسیار پویایی دارد نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری به حساب آید. سطح بالای درآمدها در این کشور و و رفاه نسبی مناسبی که اکثریت مردم در این کشور از آن برخوردار هستند موجب شده همه ‌ساله خیل زیادی مشتاق مهاجرت کاری به نروژ باشند. افرادی که به تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور می ‌پردازند پس از اتمام دوره تحصیل می توانند شانس اخذ ویزای کار و در نهایت اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورند. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره ‌های تحصیل حسابداری در نروژ است مدرسه کسب و کار نروژی بی آی می باشد که در میان دانشگاه های دنیا زمینه تخصصی حسابداری در بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ را از آن خود کرده است.

 

تحصیل حسابداری در ایتالیا

به طور کلی در سال‌ های اخیر استقبال فراوانی در میان جوانان ایرانی از فرصت تحصیل در ایتالیا دیده می شود. علل مختلفی برای این موضوع می ‌توان ذکر کرد که مهم‌ ترین آنها مناسب بودن هزینه ‌های تحصیل در این کشور به نسبت اکثر کشورهای پیشرفته اروپایی و به ویژه کشورهای انگلیسی زبان است. دانشگاه های ایتالیا از اعتبار بین‌ المللی بسیار مناسبی برخوردار هستند و از این نظر نیز تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور توجیه پذیر است. همچنین به علت استانداردهای آموزشی مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور می توانند در صورت داشتن شرایط و تسلط به زبان در بهترین کشورهای عضو این اتحادیه از جمله آلمان و اتریش نیز مشغول به کار شود و این مورد نیز یکی از اصلی ترین دلایل اقبال به تحصیل در این کشور اروپایی به شمار می‌ رود و این کشور را می توان یکی از گزینه ‌های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری برای دانشجویان ایرانی نیز به حساب آورد. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره‌ های تحصیل حسابداری در ایتالیا می باشد دانشگاه باکنی نام دارد که رتبه ۱۷ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی حسابداری را از آن خود کرده است. دانشگاه های معتبر دیگر این کشور نیز در این رشته تحصیلی عبارتند از: دانشگاه بولونیا، دانشگاه کاتولیک ساکرو کور، دانشگاه لوییز، دانشگاه پادوا، دانشگاه تورورگاتا، و دانشگاه فدریکو دوم ناپل.

 

تحصیل حسابداری در هلند

هلند که بهترین کشور برای تحصیل مهندسی عمران، برق، مکانیک، کامپیوتر و غیره در اروپا می تواند به حساب آید، در زمینه حسابداری نیز دانشگاه های بسیار مناسبی دارد و بسیاری از دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل حسابداری در هلند در دانشگاههای معتبر این کشور هستند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در هلند هستند عبارتند از: دانشگاه اراسموس روتردام، و دانشگاه تیلبرگ، که رتبه ‌های ۴۳ و ۴۸ دانشگاه های دنیا در این زمینه تخصصی را از آن خود کرده اند. دیگر دانشگاه های مطرح این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در هلند هستند عبارتند از: دانشگاه آمستردام، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه گرونینگن، دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه دلفت، و دانشگاه اوترخت. همچنین بازار کار رشته حسابداری در خود کشور هلند نیز بسیار مناسب است و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند در کمپانی ها و صنایع متعدد و پویای کشور هلند مشغول به کار شوند. علاوه بر این به علت بالا بودن اعتبار دانشگاه‌های این کشور دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه های هلند می توانند پس از گذراندن دوره تحصیل در این کشور به بازار کار کشورهای معتبر دیگری چون کانادا و آلمان نیز وارد شده و در شرکت های مختلف مشغول به کار شوند.

 

تحصیل حسابداری در فنلاند

کشور فنلاند نیز که در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته است می تواند به عنوان مقصد تحصیلی مناسبی برای دانشجویان ایرانی به حساب آید. اعتبار دانشگاه‌ های این کشور در اکثر رشته ها بسیار بالاست و مدارک تحصیلی آنها در اکثر کشورهای دنیا به ویژه در کلیه کشورهای مطرح حوزه اتحادیه اروپا دارای ارزش و اعتبار بالایی شمرده می ‌شود و فارغ‌ التحصیلان آن ها در این کشورها شانس بالایی برای پیدا کردن کار دارند. همچنین بازار کار خود این کشور نیز در اکثر رشته ها از جمله رشته حسابداری بسیار مناسب است. به همین جهت تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل حسابداری در فنلاند هستند. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در فنلاند است دانشگاه آلتو می باشد که یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته معماری نیز محسوب می شود و وجه تسمیه این دانشگاه نام معمار مطرح فنلاندی آلوار آلتو می باشد که در تمامی دنیا شناخته شده و آثار برجسته ای از وی در کشورهای مختلف دنیا دیده می شود.

 

تحصیل حسابداری در استرالیا

کشور استرالیا با دانشگاه های بسیار معتبر و دارای رتبه های بین المللی فوق العاده نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری به حساب آید. اما مانند انگلیس، نیوزلند، کانادا و آمریکا تحصیل در دانشگاه ‌های این کشور نیز با شهریه بسیار بالایی همراه است و همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور انگلیسی زبان نیز بسیار بالاست. از این رو عده زیادی از دانشجویان ایرانی توان پرداخت شهریه دانشگاه ‌های این کشور را ندارند. گرچه باید در نظر داشت که مانند انگلیس و سایر کشورهای انگلیسی زبان، در این کشور نیز طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز و افرادی که بتوانند شایستگی های خود را در طول دوره تحصیل نشان دهند ارائه می گردد .اما باز هم شرایط تحصیل در دانشگاه این کشور چندان در حال حاضر برای دانشجویان ایرانی مساعد نیست. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در استرالیا عبارتند از: دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کوئینزلند که همگی رتبه هایی بین ۱۵ تا ۴۱ را دارا هستند. همچنین دانشگاه هایی همچون دانشگاه آدلاید، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه دیکین، دانشگاه مکواری، دانشگاه فناوری کوئینزلند، دانشگاه آر ام آی تی، دانشگاه کرتین، دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه لاتروب و دانشگاه نیوکاسل نیز در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه رشته تخصصی حسابداری جای دارند. همچنین شرایط بازار کار این کشور در رشته های مختلف به ویژه رشته حسابداری نیز مناسب است. برای افرادی که بتوانند شهریه های بالای این دانشگاه‌ ها را پرداخت کنند هزینه های تحصیل حسابداری در استرالیا توجیه پذیر است، زیرا پس از اتمام دوره تحصیل، فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور می توانند به سرعت در شرکت های فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور مشغول به کار شده و درآمد مناسبی به دست آورند.

 

تحصیل حسابداری در آمریکا

اگر شرایط بازار کار پس از اتمام تحصیل و همچنین اعتبار و رتبه دانشگاه ها تنها ملاک انتخاب بهترین کشور برای تحصیل حسابداری باشد، قطعاً آمریکا را می توان با اختلاف بهترین گزینه برای مشتاقان تحصیل حسابداری در خارج از کشور دانست. زیرا در میان ده دانشگاه برتر دنیا در زمینه تخصصی حسابداری 7 دانشگاه متعلق به کشور آمریکا هستند. اما اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی در حال حاضر برای این کشور چندان ساده نیست و در سال ‌های اخیر مواردی دیده شده که حتی افرادی که موفق شده اند از بهترین دانشگاه‌های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند، در دریافت ویزای دانشجویی ناکام مانده اند و موفق به ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه ‌های مطرح این کشور نشده اند. به همین جهت نمی‌ توان این کشور را در حال حاضر برای دانشجویان ایرانی گزینه مناسبی به عنوان مقصد تحصیل به حساب آورد. همچنین مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان هزینه های تحصیل در دانشگاه ‌های این کشور نیز بسیار بالاست. البته باید در نظر داشت که در این کشور بیشترین میزان بورسیه به دانشجویان نخبه تعلق می گیرد و درصد بالایی از دانشجویان که در رشته ‌های مختلف در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند موفق به اخذ بورسیه می شوند. بهترین دانشگاه‌ های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل حسابداری در آمریکا هستند عبارتند از: دانشگاه هاروارد، دانشگاه ام آی تی، دانشگاه استنفورد، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه برکلی کالیفرنیا، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه نیویورک که به ترتیب رتبه های ۱، ۲، ۳، ۷، ۸، ۹، و ۱۰ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی حسابداری را از آن خود کرده ‌اند.

 

تحصیل حسابداری در اسلواکی

به علل مختلفی در سال های اخیر استقبال از تحصیل در دانشگاه های اسلواکی در میان جوانان ایرانی بسیار بالا رفته که اصلی ترین آن ها رتبه های مناسب دانشگاه های این کشور، مورد تایید بودن مدارک دانشگاه ها در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایران، و همچنین عدم نیاز به اخذ مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور است. تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی نیز به همین جهت متقاضیان فراوانی دارد. هزینه تحصیل این رشته در اکثر دانشگاه های این کشور حدود ۳ هزار یورو در سال است. بهترین دانشگاه این کشور که دوره های تحصیل حسابداری را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می نماید دانشگاه فنی براتیسلاوا می باشد که همه ساله جزو بهترین دانشگاه ‌های این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب می شود و مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد از این رو دانشجویان ایرانی که پس از تحصیل در رشته حسابداری در این دانشگاه قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند مشکلی در معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته حسابداری در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top