امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

رشته روانشناسی یکی از رشته های بسیار محبوب و پرکاربرد به حساب آمده و بسیاری از جوانان نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای مختلف دنیا آن را برای تحصیل و در پی آن آینده شغلی انتخاب می کنند. می دانیم که انسان موجودی چند بعدی بوده و از اصلی ‌ترین ابعاد وجودی آن بعد روحی و روانی وی می باشد و توجه به این بعد حساس از وجود انسان در جوامع پیشرفته به شدت مورد نظر قرار می گیرد. از این رو بسیاری از علاقه مندان این رشته از ابتدای امر سعی می‌ کنند در کشوری به تحصیل این رشته بپردازند که آینده شغلی مناسبی در آن برای متخصصان روانشناسی می توان متصور بود. اما نمی توان با قاطعیت یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی انتخاب کرده و به مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور معرفی نمود.

  • بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی
  • بهترین کشور برای تحصیل رشته روانشناسی
  • بهترین کشورها برای تحصیل روانشناسی
  • بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

هر فردی بسته به شرایط خود باید به انتخاب کشور و دانشگاه محل تحصیل خود اقدام نماید و برای هر فردی با در نظر گرفتن شرایط وی یک کشور می تواند بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب آید. اولین مورد که باید مدنظر قرار گیرد، فاکتور شهریه و هزینه تحصیل و همچنین هزینه های زندگی دانشجویی می باشد. طبیعتاً در کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، آمریکا، انگلستان و نیوزلند هم شهریه ‌های دانشگاه ها بسیار بالاست و هم هزینه های زندگی دانشجویی رقم قابل توجهی می باشد. از این رو افرادی که تمکن مالی کافی ندارند نمی‌ توانند در دانشگاه‌ های این کشورها به تحصیل رشته روانشناسی بپردازند. گرچه در دانشگاه های این کشورها طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان شایسته ارائه می گردد. برای بسیاری از افراد که از شرایط مالی ضعیف ‌تری برخوردارند، کشورهایی همچون آلمان و اتریش می توانند گزینه های بهتری به حساب آیند. زیرا در این کشورها هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه بسیار پایین است و همچنین هزینه های زندگی دانشجویی نیز نسبت به کشورهای انگلیسی زبان پایین‌ تر است. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که ورود به دانشگاه‌ های کشورهای اتریش و آلمان بسیار سخت است و تنها افراد نخبه می ‌توانند وارد دانشگاه های برتر این کشورها شوند.

 

شرایط بازار کار این رشته نیز در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی موثر است. قطعاً درصد بالایی از افراد که قصد تحصیل روانشناسی در خارج از کشور را دارند، می خواهند پس از اتمام دوره تحصیل در همان کشور محل تحصیل خود به کار مشغول شده و اقامت دائم دریافت نمایند. از این رو بهتر است در ابتدای امر پیش از انتخاب دانشگاه بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و کشوری برای تحصیل انتخاب شود که بازار کار مناسبی نیز برای رشته روانشناسی داراست.

 

فاکتور زبان نیز از دیگر موارد مهم در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب می ‌آید برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته و می ‌توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمایند کشورهای انگلیسی زبان همچون انگلستان، کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند می توانند گزینه های مناسب برای تحصیل به حساب آیند. همچنین در برخی کشورهای دیگر دنیا همچون اسلواکی، جمهوری چک، هند، مالزی، فیلیپین، چین و اسلوونی نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی مهیاست.  از طرف دیگر برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط بالایی داشته و مدرک زبان آلمانی معتبر می ‌توانند ارائه کنند، کشورهایی همچون آلمان، روسیه و سوئیس برایشان بهترین گزینه های تحصیلی به حساب می آیند.

 

برای دانشجویان ایرانی فاکتور سهولت اخذ ویزای دانشجویی نیز باید مدنظر قرار گیرد. در برخی از کشورها از جمله آمریکا اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی بسیار سخت تر است و در برخی از کشورها مانند مجارستان آن که عضو اتحادیه اروپاست شرایط ساده تر می باشد، به همین علت این فاکتور نیز نباید از نظر دور بماند.

 

با در نظر گرفتن جمیع جهات، با انطباق شرایط هر فرد با شرایط کشورهای مختلف، هر فردی خود می‌ تواند بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی را از منظر خود انتخاب نموده و برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی های آن کشور اپلای نماید.

 

بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی

بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی اما از نظر عموم، کدام است؟ کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، هلند، آلمان، اتریش، ایتالیا، سوئد، سوئیس، فرانسه، نروژ و اسلواکی را می توان بهترین گزینه ها برای تحصیل روانشناسی در خارج دانست. در ادامه مطلب به شرایط تحصیل رشته روانشناسی در کشورهایی که معمولاً به عنوان اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی ایرانیان به حساب می ‌آیند، خواهیم پرداخت تا علاقه مندان تحصیل روانشناسی در خارج از کشور بتوانند با استفاده از اطلاعات ارائه شده بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

تحصیل روانشناسی در آمریکا

اگر به رنکینگ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی روانشناسی نگاهی بیندازیم می بینیم که بیشترین دانشگاه‌ هایی که در صدر رتبه بندی قرار دارند از کشور آمریکا هستند و طبیعتاً به همین دلیل می ‌توان این کشور را بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب آورد. اما غیر از این موضوع باید در نظر داشت که در کشور آمریکا بازار کار رشته روانشناسی نیز بسیار مناسب است و فارغ ‌التحصیلان این رشته از دانشگاه‌ های این کشور می ‌توانند پس از تحصیل، ویزای کار دریافت نموده و مشغول به کار شوند و در نهایت اقامت دائم آمریکا را نیز به دست آورند. درآمد روانشناسان در آمریکا نیز رقم مناسبی است و به طور میانگین چیزی حدود 105 هزار دلار در سال می باشد. البته باید در نظر داشت که برای ورود به دانشگاه های آمریکا در رشته روانشناسی حتماً باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس و تافل با نمره بالا ارائه نمود و نمرات متقاضیان در دروس مربوطه نیز باید بالا باشد. هزینه تحصیل رشته روانشناسی در دانشگاه های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف در آمریکا متفاوت است. به طور میانگین، این هزینه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 32 تا 83 هزار دلار در سال است که رقم بسیار هنگفتی است. اما باید در نظر داشت که در آمریکا طیف بسیار وسیعی از فاند ها و بورسیه های تحصیلی به دانشجویان اعطا می شود که می تواند تحصیل در این کشور را برای آنان بسیار به صرفه کند. همچنین امکان استفاده از فرصت کار دانشجویی در آمریکا فراهم است و با کار دانشجویی پاره وقت نیز می توان بخضی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی را تامین کرد.

 

بهترین دانشگاه‌ های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در آمریکا هستند و در سال 2023 در میان دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی دارای رتبه هستند، عبارتند از:  دانشگاه هاروارد (با رتبه 1)، دانشگاه استنفورد (با رتبه 4)، دانشگاه ییل (با رتبه 6)، دانشگاه کلمبیا (با رتبه 7)، دانشگاه میشیگان آن آربور (با رتبه 8)، دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس (با رتبه 9)، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (با رتبه 11)، دانشگاه ام آی تی (با رتبه 12)، دانشگاه پنسیلوانیا (با رتبه 14)، دانشگاه نیویورک (با رتبه 15)، دانشگاه پرینستون (با رتبه 17)، دانشگاه شیکاگو (با رتبه 20)، دانشگاه نورث وسترن (با رتبه 29)، دانشگاه مینه سوتا در توین سیتیز (با رتبه 33)، دانشگاه تگزاس در آستین (با رتبه 34)، دانشگاه دوک (با رتبه 36)، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (با رتبه 39)، دانشگاه ایلینوی در اربانا کمپین (با رتبه 39)، دانشگاه مریلند در کالج پارک (با رتبه 43)، دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو (با رتبه 44)، دانشگاه جانز هاپکینز (با رتبه 45)، دانشگاه ایالتی میشیگان (با رتبه 45)، دانشگاه کارنگی ملون (با رتبه 50) و دانشگاه واشنگتن (با رتبه 50).

 

تحصیل روانشناسی در انگلیس

کشور انگلیس را نیز می ‌توان یکی دیگر از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب آورد. اگر به لیست برترین دانشگاه های دنیا در زمینه روانشناسی دقت کنیم، پس از آمریکا دانشگاه های انگلستان بهترین رتبه ها را به خود اختصاص داده ‌اند.  بازار کار رشته روانشناسی در انگلیس نیز بسیار مناسب است و متخصصان این رشته در کشور انگلستان از درآمد مناسبی برخوردارند و این رقم به طور میانگین بین 56 تا 66 هزار پوند در سال است. به همین علت فارغ التحصیلان دوره های تحصیل روانشناسی در انگلیس اغلب می توانند ویزای کار این کشور را دریافت نموده و در نهایت اقامت دائم این کشور را نیز اخذ نمایند. هزینه تحصیل روانشناسی در انگلیس در مقاطع تحصیلی و دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. به طور میانگین هزینه سالانه تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی در این کشور 29 هزار پوند و هزینه مقطع کارشناسی ارشد این رشته 25 هزار پوند می باشد.

 

بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در انگلیس هستند عبارتند از: دانشگاه آکسفورد (با رتبه 2)، دانشگاه کمبریج (با رتبه 3)، کالج دانشگاهی لندن یا یو سی ال (با رتبه6)، دانشگاه کینگز کالج لندن (با رتبه 13)، مدرسه اقتصاد لندن (با رتبه 23)، دانشگاه ادینبرو (با رتبه 26)، دانشگاه منچستر (با رتبه 38)، دانشگاه کاردیف (با رتبه 59)، دانشگاه ناتینگهام (با رتبه 66)، دانشگاه وارویک (با رتبه 71)، دانشگاه بیرمنگام (با رتبه 74)، دانشگاه بریستول (با رتبه 75)، دانشگاه دورهام (با رتبه 79)، دانشگاه گلاسکو (با رتبه 87)، دانشگاه کنت (با رتبه 87)، دانشگاه اکستر (با رتبه 93) و دانشگاه باث (با رتبه 97).

 

تحصیل روانشناسی در کانادا

برای مشتاقان تحصیل روانشناسی در خارج از کشور، کانادا می تواند یکی از بهترین گزینه ها به حساب آید. زیرا اولاً با تحصیل روانشناسی در کانادا دانشجویان پس از اتمام دوره می ‌توانند ویزای کار این کشور را دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم کانادا دست یابند. همچنین رتبه و اعتبار دانشگاه های کانادا در سطح جهان بسیار بالاست و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در صورتی که بخواهند پس از اتمام دوره تحصیل خود در هر یک از کشورهای پیشرفته دنیا مشغول به کار شوند، مشکلی نخواهند داشت. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه‌ه ای کشور کانادا مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز هستند و در صورتی که دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل خود در این کشور، قصد داشته باشد به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شود نیز مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر این باید در نظر داشت که در رنکینگ تخصصی موسسه کیو اس در زمینه رشته روانشناسی که برای سال 2023 میلادی اعلام شده نیز دانشگاه های کانادا رتبه ‌های بسیار فاخر را به خود اختصاص داده ‌اند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در کانادا هستند عبارتند از: دانشگاه تورنتو (با رتبه 15)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (با رتبه 22) و دانشگاه مک گیل مونترال (با رتبه 28) که رتبه های زیر 100 دانشگاه های دنیا در زمینه روانشناسی در سال 2023 را دارند. سایر دانشگاه های این کشور که در رشته روانشناسی رتبه های بین 100 تا 330 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده اند عبارتند از: دانشگاه وسترن، دانشگاه یورک، دانشگاه مک مستر، دانشگاه کوئینز کینگستون، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه اتاوا، دانشگاه واترلو، دانشگاه مونترال، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه کبک، دانشگاه کارلتون و دانشگاه لاوال.

 

به طور میانگین هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های کشور کانادا بین 18 تا 29 هزار دلار کانادا در سال است و این رقم در مقاطع تحصیلی مختلف و دانشگاه های مختلف، متفاوت می باشد. همچنین روانشناسانی که پس از تحصیل، قصد کار در کانادا را دارند نیز لازم است بدانند، میانگین درآمد روانشناسان در کانادا در حال حاضر چیزی حدود 104 هزار دلار کانادا در سال است که رقم بسیار قابل توجهی می باشد.

 

تحصیل روانشناسی در استرالیا

کشور استرالیا را نیز می توان یکی دیگر از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب آورد. البته همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، هزینه تحصیل روانشناسی در استرالیا نیز بالاست و به طور میانگین چیزی حدود 20 هزار دلار استرالیا در سال است. البته باید توجه داشت که در دانشگاه های مختلف و مقاطع تحصیلات تکمیلی، این رقم می تواند بسیار بیشتر از رقم ذکر شده نیز باشد. اما درست مانند این کشورها در استرالیا نیز طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ارائه می گردد که می تواند شرایط را برای زندگی دانشجویی و تحصیل آنان ساده ‌تر کند. بازار کار این رشته نیز در استرالیا بسیار مناسب است و به همین علت بسیاری ترجیح می دهند از طریق تحصیل روانشناسی در استرالیا شانس کار در این رشته و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور مهاجر پذیر را به دست آورند. میانگین درآمد یک روانشناس در استرالیا رقمی حدود 97 هزار دلار استرالیا در سال است که نشان می دهد روانشناسان در استرالیا از رفاه مناسبی برخوردارند. بهترین دانشگاه‌ های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه ملبورن (با رتبه 19)، دانشگاه نیو ساوت ولز (با رتبه 25)، دانشگاه سیدنی (با رتبه 27)، دانشگاه کوئینزلند (با رتبه 30)، دانشگاه وسترن استرالیا (با رتبه 50)، دانشگاه موناش ملبورن (با رتبه 55)، دانشگاه ملی استرالیا (با رتبه 68) و دانشگاه مکواری سیدنی (با رتبه 90).  دیگر دانشگاه های برتر این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه فنی کوئینزلند، دانشگاه کرتین، دانشگاه دیکین، دانشگاه لاتروب، دانشگاه آدلاید، دانشگاه وسترن سیدنی، دانشگاه کاتولیک استرالیا، دانشگاه فلیندرز، دانشگاه گریفیث، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه ولونگونگ، دانشگاه آر ام آی تی و دانشگاه سوین برن که همگی رتبه هایی بین 101 تا 330 را در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه روانشناسی در سال 2023 دارا هستند.

 

تحصیل روانشناسی در هلند

برای مشتاقان تحصیل روانشناسی در خارج از کشور که ترجیح می ‌دهند این رشته در اروپا تحصیل کنند، کشور هلند نیز می تواند یک گزینه ایده‌ آل به حساب آید. اولاً بازار کار رشته روانشناسی در کشور هلند بسیار مناسب است و متخصصان این رشته در این کشور از درآمد مناسبی نیز برخوردارند. دوما دانشگاه های کشور هلند از اعتبار و رتبه بین المللی بسیار مناسبی برخوردارند و فارغ التحصیلان آنها نه تنها در این کشور بلکه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی سایر کشورهای پیشرفته دنیا می توانند به راحتی به کار مشغول شود. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان مناسب بوده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اکثر دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی فراهم است. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در هلند هستند عبارتند از: دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت، دانشگاه گوتینگن، دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه تیلبورگ، دانشگاه اراسموس رتردام، دانشگاه لایدن، دانشگاه ماستریخت و دانشگاه رادبود نایمخن که به ترتیب رتبه های 10، 24 ، 30، 35، 41، 42، 58، 66 و 69 را در میان دانشگاه ‌های دنیا در زمینه تخصصی روانشناسی از آن خود کرده اند. دیگر دانشگاه های برتر این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در هلند هستند عبارتند از:  دانشگاه توئنته (با رتبه ای بین 151 تا 200) و دانشگاه فنی آیندهوون (با رتبه ای بین 201 تا 250).

 

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در هلند در دانشگاه های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف یکسان نیست. اما به طور میانگین هزینه تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی حدود 9500 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 16000 یورو در سال است.  میانگین درآمد یک روانشناس در هلند نیز چیزی حدود 7000 یورو می باشد.

 

تحصیل روانشناسی در آلمان

آلمان را نیز می ‌توان یکی دیگر از اصلی ‌ترین کاندیداهای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب آورد. به طور کلی تحصیل در آلمان به علت هزینه های بسیار پایین تحصیل و زندگی دانشجویی و همچنین اعتبار بالایی دانشگاه های این کشور به صرفه است. در اکثر دانشگاه های کشور آلمان به‌ حدی شهریه تحصیلی پایین است که می ‌توان تحصیل در این کشور را تقریباً رایگان دانست. طبیعتا ورود به دانشگاه ‌های آلمان نیز سختی های خاص خود را دارد و فقط افرادی که دارای شایستگی های بالایی هستند می توانند از دانشگاه‌ های این کشور پذیرش بگیرند. ارائه مدرک زبان آلمانی نیز از اساسی ترین شرایط ورود به دوره های تحصیل روانشناسی در آلمان است. البته شاید معدود دوره های تحصیل روانشناسی در آلمان به زبان انگلیسی نیز در برخی دانشگاه ‌های این کشور بتوان یافت. البته برای ورود به آنها نیز مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا لازم است. بهترین دانشگاه‌های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در آلمان هستند عبارتند از: دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، و دانشگاه آزاد برلین که اولین مورد رتبه 55 دانشگاه های دنیا در زمینه روانشناسی را از آن خود کرده و دو دانشگاه دیگر نیز رتبه هایی بین 59 و 94 را درزمینه روانشناسی در میان دانشگاه‌های دنیا در سال 2023 به خود اختصاص داده اند. دیگر دانشگاه‌های معتبر این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در  آلمان هستند عبارتند از: دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه هامبورگ، دانشگاه مانهایم، دانشگاه کلن، دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه آلبرت لودویگز فرایبورگ، دانشگاه گوته فرانکفورت، دانشگاه فیلیپس ماربورگ، دانشگاه بوخوم، دانشگاه فنی درسدن، دانشگاه ینا، دانشگاه مونستر، دانشگاه یوهانس گوتنبرگ مانتس، دانشگاه گوتینگن، دانشگاه بیله فلد، دانشگاه یولیوس ماکسیمیلیان ورزبورگ، دانشگاه آخن، دانشگاه کنستانت و دانشگاه پوستدام  که همگی در رتبه ‌بندی دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی روانشناسی بین رده 101 تا 330 برای خود جایگاهی دست و پا کرده اند.

 

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

کشور اتریش را به عنوان مهد روانشناسی در دنیا به حساب می آورند و به همین دلیل بسیاری از علاقمندان این رشته از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق ورود به دوره های تحصیل روانشناسی در اتریش هستند. اما ورود به دانشگاه های اتریش برای تحصیل روانشناسی کار چندان ساده ای نیست. زیرا دانشگاه های این کشور ظرفیت بسیار محدودی داشته و در صورتیکه متقاضیان ورود به دوره روانشناسی زیاد باشند آزمون ورودی برگزار می کنند. بهترین دانشگاه های روانشناسی اتریش، دانشگاه وین، دانشگاه اروپای مرکزی وین و دانشگاه کارل فرانسس گراتس می باشند که در رنکینگ های بین المللی نیز رتبه های فاخری را از آن خود کرده ‌اند. دانشگاه خصوصی زیگموند فروید وین نیز رشته روانشناسی را در اتریش ارائه می نماید که این دانشگاه نیز از دانشگاه های بسیار معتبر در سطح اروپا به شمار می‌ رود. در دانشگاه های دولتی اتریش هزینه تحصیل رشته روانشناسی در کلیه مقاطع تحصیلی 750 یورو در هر ترم معادل ۱۵۰۰ یورو در هر سال تحصیلی می باشد که در مقایسه با اکثریت قاطع کشورهای دنیا رقمی فوق ‌العاده ناچیز به حساب می ‌آید و با توجه به ارزش بالای تحصیل در دانشگاه ‌های این کشور و اعتبار بالای آنها در دنیا، تحصیل روانشناسی در اتریش کاملاً به صرفه می باشد. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۰ میلادی در زمینه تخصصی روانشناسی، دانشگاه وین رتبه ای بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ را در میان دانشگاه‌ های دنیا به خود اختصاص داده است و بهترین دانشگاه کشور اتریش در زمینه روانشناسی به حساب آمده است. طبیعتا برای ورود به دوره های تحصیل روانشناسی در اتریش دانشجویان باید تسلط بالای بهی زبان آلمانی پیدا کرده و مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نمایند.

 

تحصیل روانشناسی در ایتالیا

ایتالیا نیز به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب آید. در این کشور اروپایی هزینه های تحصیل نسبت به اکثر کشورهای این قاره بسیار مناسب است و امکان تحصیل به زبان ایتالیایی در تمامی دانشگاه این کشور و به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه‌ های این کشور برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. به طور میانگین هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های ایتالیا بین 156 تا 1500 یورو در سال است که بر اساس امکان دریافت بورسیه استانی برای دانشجویان تعیین می شود. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در ایتالیا هستند عبارتند از: دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه بولونیا و دانشگاه پادوا که هر سه رتبه هایی بین 61 تا 100 را در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه تخصصی روانشناسی از آن خود کرده اند. دیگر دانشگاه های برتر این کشور که ارائه دنده دوره های تحصیل روانشناسی در ایتالیا هستند عبارتند از: دانشگاه کاتولیک ساکرو کور، دانشگاه بیوکا میلانو، دانشگاه میلان، دانشگاه ترنتو، دانشگاه فلورانس و دانشگاه تورین.

 

تحصیل روانشناسی در فرانسه

برای مشتاقان تحصیل روانشناسی در خارج از کشور، فرانسه نیز می تواند یک گزینه عالی به حساب آید. این کشور در زمینه بسیاری از رشته های علوم انسانی مولف و سرآمد است. در اکثر دانشگاه های این کشور هزینه تحصیل بسیار پایین و در اغلب موارد رقم هایی پاایین تر از 500 یا نهایتا 1000 یورو در سال است و در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان تحصیل در فرانسه بسیار به صرفه است. همچنین دانشگاه این کشور از اعتبار بین‌ المللی بسیار مناسبی برخوردارند. برترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در فرانسه هستند عبارتند از: دانشگاه سوربن، دانشگاه پی اس ال، دانشگاه شهر پاریس و دانشگاه مارسی که همگی در رنکینگ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی روانشناسی رتبه ‌هایی بین 101 تا 300 را از آن خود کرده اند.

 

تحصیل روانشناسی در سوئد

سوئد کشور صنعتی منطقه اسکاندیناوی نیز برای تحصیل رشته های مختلف از جمله روانشناسی گزینه مناسبی به شمار می رود. تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی در سوئد معمولاً سه ساله است. در این مقطع، دانشجویان دوره های پایه و بالینی روانشناسی را می گذرانند. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی روانشناسی در سوئد عبارتند از:

 

  • مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن از یک مدرسه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5 آیلتس یا معادل آن
  • معدل دیپلم دبیرستان حداقل 12

 

تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد معمولاً دو ساله است. در این مقطع، دانشجویان دوره های تخصصی روانشناسی را می گذرانند. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در سوئد عبارتند از:

 

  • مدرک کارشناسی روانشناسی از یک دانشگاه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 7 آیلتس یا معادل آن
  • معدل کارشناسی روانشناسی حداقل 3

 

تحصیل روانشناسی در مقطع دکترا در سوئد معمولاً چهار ساله است. در این مقطع، دانشجویان دوره های تحقیقاتی روانشناسی را می گذرانند. شرایط پذیرش در مقطع دکترا روانشناسی در سوئد عبارتند از:

 

  • مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از یک دانشگاه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 7.5  آیلتس یا معادل آن
  • معدل کارشناسی ارشد روانشناسی حداقل 3.5
  • رزومه تحقیقاتی قوی

 

هزینه تحصیل روانشناسی در سوئد بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد کمتر از دانشگاه های خصوصی است. به طور میانگین هزینه تحصیل روانشناسی در سوئد بین 7500 تا 25500 یورو در سال برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. میانگین درآمد روانشناسان در سوئد حدود 78 هزار کرون سوئد می باشد.

 

بهترین دانشگاه های این کشور در رنکینگ دانشگاه های دنیا در سال 2023 در زمینه تخصصی روانشناسی عبارتند از: موسسه کارولینسکا (با رتبه 78)، دانشگاه استکهلم (با رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه لوند (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه اوپسالا (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه لیشوپینگ (با رتبه ای بین 201 تا 250) و دانشگاه گوتنبرگ (با رتبه ای بین 201 تا 250).

 

تحصیل روانشناسی در سوئیس

سوئیس هم از مقاصد جذاب برای تحصیل در اروپاست. تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی در سوئیس معمولاً چهار ساله است. در این مقطع، دانشجویان دوره های پایه و بالینی روانشناسی را می گذرانند. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی روانشناسی عبارتند از:

 

  • مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن از یک مدرسه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5 آیلتس یا معادل آن
  • معدل دیپلم دبیرستان حداقل 12

 

تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس معمولاً دو ساله است. در این مقطع، دانشجویان دوره های تخصصی روانشناسی را می گذرانند. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی عبارتند از:

 

  • مدرک کارشناسی روانشناسی از یک دانشگاه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 7 آیلتس یا معادل آن
  • معدل کارشناسی روانشناسی حداقل 3.0

 

تحصیل روانشناسی در مقطع دکترا در سوئیس معمولاً سه تا چهار ساله است. در این مقطع، دانشجویان دوره های تحقیقاتی روانشناسی را می گذرانند. شرایط پذیرش در مقطع دکترا روانشناسی عبارتند از:

 

  • مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از یک دانشگاه معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 7.5 آیلتس یا معادل آن
  • معدل کارشناسی ارشد روانشناسی حداقل 3.5
  • رزومه تحقیقاتی قوی

 

تحصیل روانشناسی در سوئیس فرصتی عالی برای کسب آموزش با کیفیت بالا در یک کشور پیشرفته است. دانشگاه های سوئیس در زمینه روانشناسی از اعتبار بالایی برخوردار هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در بازار کار تقاضای زیادی دارند. بهترین دانشگاه های این کشور در زمینه تخصصی روانشناسی در سال 2023 بر اساس اعلام موسسه کیو اس  عبارتند از: دانشگاه زوریخ (با رتبه 48)، دانشگاه ژنو (با رتبه ای بین 101 تا 150)، دانشگاه برن (با رتبه ای بین 151 تا 200)، دانشگاه لوزان (با رتبه ای بین 151 تا 200)، موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (با رتبه ای بین 201 تا 250) و دانشگاه بازل (با رتبه ای بین 251 تا 300).

 

هزینه تحصیل روانشناسی در دانشگاه های دولتی سوئیس بین 400 تا 3700 یورو در سال است. اما در دانشگاه های خصوصی این کشور، این رقم بسیار بیشتر می باشد. سطح درآمدها نیز در کشور سوئیس بسیار بالاست و همین امکان کار پس از اتمام تحصیل و اقامت در این کشور و امکان رسیدن به چنین درآمدی، اشتیاق به تحصیل در سوئیس در رشته های مختلف از جمله روانشناسی را دو چندان کرده است.

 

تحصیل روانشناسی در نروژ

بسیاری از مشتاقان تحصیل روانشناسی در خارج از کشور، نروژ را بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی به حساب می ‌آورند. دلایل مختلفی برای این موضوع می ‌توان ذکر کرد که مهمترین آن ها وجود بازار کار مناسب پس از اتمام دوره تحصیل در کشور نروژ برای متخصصان روانشناسی است. همچنین باید در نظر داشت که اعتبار و رتبه بین المللی دانشگاه های نروژ نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در نروژ هستند عبارتند از: دانشگاه اسلو، دانشگاه برگن و دانشگاه علم و فناوری نروژ که رتبه هایی بین ۱۰۱ تا ۲۵۰ را در میان دانشگاه ‌های دنیا در زمینه تخصصی روانشناسی از آن خود کرده ‌اند. هزینه تحصیل روانشناسی در دانشگاه های مختلف نروژ متفاوت است و برای تحصیل مقطع کارشناسی بین 7 تا 9 هزار یورو و برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد بین 9 تا 19 هزار یورو در سال است. البته اگر فردی در این کشور تحصیل کرده و بعد از تحصیل بعنوان روانشناس مشغول به کار شود می تواند از ۸۱ تا ۲۸۲ هزار دلار در سال در این کشور درآمد کسب کند. این نشان دهنده سطح رفاه عالی روانشناسان مانند متخصصان سایر مشاغل در کشور ثروتمند نروژ است.

 

تحصیل روانشناسی در روسیه

کشور روسیه نیز به علل مختلفی برای دانشجویان ایرانی یک مقصد مهاجرت تحصیلی بسیار مناسب به حساب می ‌آید. دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در سطح بین المللی برخوردارند. همچنین هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به اکثر کشورهای اروپایی بسیار پایین ‌تر است. دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشور نیز با مشکلی مواجه نخواهند بود و به همین دلیل می ‌توان روسیه را جزو گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل روانشناسی دانست. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی در روسیه هستند عبارتند از: دانشگاه ملی تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی اقتصاد، دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو و دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ.

 

تحصیل روانشناسی در ترکیه

به علل مختلفی تحصیل روانشناسی در ترکیه را نیز می توان از گزینه های بسیار مناسب برای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل روانشناسی در خارج از کشور به حساب آورد. اولا دانشجویان ایرانی برای اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی از کشور ترکیه مشکلی ندارند و و به علت نزدیکی این کشور به ایران امکان دیدار با خانواده برای دانشجویان به راحتی ممکن است. همچنین هزینه های تحصیل روانشناسی در ترکیه نیز از بسیاری از کشورهای دنیا کمتر است. علاوه بر این باید در نظر داشت که اعتبار بین المللی دانشگاه های ترکیه بسیار بالاست و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند در در بسیاری از کشورهای پیشرفته مشغول به کار شوند.

 

تحصیل روانشناسی در اسلواکی

کشور اسلواکی در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان ایرانی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رفته است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر نیست. تحصیل روانشناسی در اسلواکی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسلواک ارائه می شود. اما در صورتی که فردی بتواند مدرک زبان اسلواک ارائه نموده و به تحصیل روانشناسی در اسلواکی به زبان اسلواک بپردازد، شانس تحصیل به صورت رایگان در این کشور عضو اتحادیه اروپا را خواهد داشت. در غیر این صورت باید سالی ۳ هزار یورو شهریه به دانشگاه های کشور پرداخت نماید. بهترین دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل روانشناسی است، دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا می باشد که این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هم بوده است. از این رو دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل در اسلواکی به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک خود در ایران نخواهند داشت.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته روان شناسی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top