امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل روان شناسی در اسلواکی

روان شناسی یکی از رشته های تحصیلی بسیار کاربردی در سراسر دنیا به حساب می آید که امروزه تاثیر شگرفی در علوم دیگر به ویژه مدیریت و کسب و کار هم پیدا کرده است. امروزه که رقابت بین کسب و کارها برای اختصاص دادن سهم بیشتری از بازار به خود راه افتاده است، علم روان شناسی به کمک دانش مدیریت کسب و کار شتافته و با تکنیک های خود به رونق کسب و کارها کمک شایانی می نماید. همچنین انسان برای گام نهادن در مسیر موفقیت در هر موضوعی نیاز به سلامت روح و جسم به صورت تواما دارد  و می دانیم که سلامت جسم بدون همراهی سلامت روح و روان تقریبا غیر ممکن است. از این رو رشته روان شناسی رشته ای بسیار کاربردی محسوب می شود و به همین علت عده زیادی مشتاق تحصیل روان شناسی در خارج از کشور هستند. برای این افراد تحصیل روان شناسی در اسلواکی نیز می تواند یک گزینه به حساب آید.

  • دانشگاه های روان شناسی اسلواکی
  • تحصیل روان شناسی در اسلواکی
  • هزینه تحصیل روان شناسی در اسلواکی

مزیت تحصیل روان شناسی در اسلواکی این است که نیازی به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی نیست و همچنین می توان دوره های تحصیل روان شناسی در اسلواکی را به زبان انگلیسی گذراند. اما واضح است که اعتبار مدارک تحصیل روان شناسی در اسلواکی با کشور همجوارش اتریش قابل قیاس نیست. اتریش مهد روان شناسی به شمار رفته و دانشگاه های این کشور در این رشته در دنیا سرآمد هستند و قطعا تحصیل روان شناسی در اتریش می تواند بهترین گزینه برای علاقمندان تحصیل روان شناسی در اروپا محسوب شود. همچنین دانشگاه های روان شناسی اتریش مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند، در حالی که هیچ یک از دانشگاه های روان شناسی اسلواکی توسط وزارت علوم ایران مورد تایید قرار نگرفته اند.

 

دانشگاه های روان شناسی اسلواکی

دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در میان دانشگاه های روان شناسی اسلواکی شاخص است. اما نکته مهم برای دانشجویان عزیزی که می خواهند پس از تحصیل روان شناسی در اسلواکی به ایران بازگردند و در ایران مشغول به کار شوند و نیاز دارند مدارک تحصیلی آن ها ارزشیابی شود، این است که هیچ یک از دانشگاه های روان شناسی اسلواکی مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند. بر اساس لیست ارائه شده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای سال تحصیلی 2019 2020 می توان گفت حتی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا هم مورد تایید وزارت علوم ایران نیست. البته این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. اما رشته روان شناسی جزو رشته های علوم انسانی محسوب می شود و جزو رشته های مرتبط با پزشکی و زیر نظر وزارت بهداشت نیست از این رو می توان گفت مدارک اخذ شده در پایان دوره تحصیل روان شناسی در اسلواکی در ایران مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.

 

هزینه تحصیل روان شناسی در اسلواکی

تقریبا تحصیل روان شناسی در اسلواکی هزینه ای در مجموع برابر با تحصیل روان شناسی در اتریش دارد. تحصیل این رشته در اتریش فقط 750 یورو در ترم یعنی 1500 یورو در سال هزینه دارد، اما هزینه تحصیل روان شناسی در اسلواکی تقریبا 3000 یورو در سال است. اما هزینه زندگی دانشجویی در اتریش به مراتب بیشتر از اسلواکی است. زیرا سطح زندگی در شهرهای اتریش قابل مقایسه با شهرهای اسلواکی نمی باشد. به همین جهت اگر همه این موارد را با هم جمع کنیم هزینه تحصیل روان شناسی در اسلواکی تقریبا با اتریش یک میزان می باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پرستاری و سایر رشته ها در اسلواکی  و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top