امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

رشته دندانپزشکی در میان جوانان ایرانی طرفداران فراوانی دارد و عده زیادی همه ‌ساله برای دستیابی به صندلی های محدود دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رشته دندانپزشکی با هم رقابت می کنند. با توجه به عده زیاد داوطلبان و محدودیت ظرفیت دانشگاه های کشور درصد بالایی از این افراد موفق نمی شوند به آرزوی خود دست یافته و به تحصیل رشته دندانپزشکی بپردازند. عده ای از آنان با وجود سختی های فراوانی که در راه تحصیل این رشته در خارج از کشور پیش روی آنان است، این مسیر را در پیش گرفته و برای ورود به دانشگاه های سایر کشورها در رشته دندانپزشکی تلاش می کنند. یکی از بهترین گزینه های پیش روی آنان ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در روسیه است که در این مطلب به شرایط ورود به این دوره ها می پردازیم.

  • تحصیل دندانپزشکی در روسیه
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه
  • تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

می دانیم برای تحصیل دندانپزشکی در بسیاری از کشورهای دنیا دانشجویان بین المللی باید شهریه های سنگینی پرداخت نمایند. به طور ویژه در کشورهای انگلیسی زبان، هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی فوق العاده بالاست و اغلب هموطنانمان از عهده پرداخت چنین ارقام بالایی بر نمی آیند. در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی قابل توجه است و و پرداخت آن برای اغلب هموطنانمان ممکن نیست. اما در برخی از کشورهای اروپایی مانند اتریش و آلمان که شهریه تحصیل پایین و اعتبار دانشگاه ها بسیار بالاست نیز شانس چندانی برای ورود دانشجویان ایرانی وجود ندارد. زیرا محدودیت ظرفیت ورودی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می ‌شود و تنها افراد فوق ‌العاده نخبه که از عهده آزمون ورودی با رتبه های بسیار عالی برآیند می توانند وارد دوره های تحصیل دندانپزشکی در این کشورها شوند. اما برای ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در روسیه شرایط چندان سختی وجود ندارد و دانشجویان ایرانی با گذراندن دوره های پادفک می توانند برای آزمون ورودی دانشگاه های علوم ‌پزشکی روسیه به خوبی آماده شده و از پس این آزمون برآیند.

علاوه بر این باید در نظر داشت که روسیه عضویت کنوانسیون بولونیا است و به همین علت مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌ های این کشور در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حتی آلمان و اتریش نیز مورد قبول است و فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های این کشور می ‌توانند در صورت علاقه به کار در کشورهایی همچون آلمان و اتریش و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بدون نیاز به معادل سازی مدارک خود اقدام نمایند. این افراد تنها باید مدرک زبان کشور مورد نظر را اخذ کنند تا بتوانند مجوز کار دندانپزشکی در آن کشور را به دست آورند.

 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

همانند دوره های تحصیل پزشکی در روسیه، هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز بستگی به زبان دوره تحصیل دارد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان روسی به طور میانگین حدود ۷ هزار دلار در سال است که البته این رقم در دانشگاه‌ های مختلف این کشور متفاوت می باشد. هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی طبیعتا بیشتر از رقم ذکر شده است و تا ۱۰ هزار دلار در سال به صورت میانگین می باشد. البته این ارقام در مقایسه با هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در اکثر کشورهای دنیا بسیار مناسب است و با توجه به اینکه مدارک دانشگاه های این کشور در کلیه کشورهای اروپایی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند، می ‌توان تحصیل دندانپزشکی در روسیه را کاملاً به صرفه دانست.

 

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در روسیه در رشته دندانپزشکی نیز اغلب در دانشگاه مختلف این کشور به زبان روسی ارائه می ‌شوند. اما می توان معدود دوره های تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی را نیز در برخی دانشگاه ‌های این کشور یافت که برای ورود به آنها متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمایند. همانطور که ذکر شد شهریه دوره های تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی نیز بالاتر از دوره های ارائه شده به زبان روسی می باشد.

 

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه

سیستم های رتبه بندی دانشگاه های دنیا همه سال علاوه بر رتبه بندی عمومی، رنکینگ تخصصی دانشگاه ها برای رشته های مختلف را نیز ارائه می نمایند. موسسه کیو اس یکی از معتبرترین موسسات رتبه بندی دانشگاه های دنیا همه سال لیست برترین دانشگاه های دنیا در زمینه پزشکی را ارائه می نماید که بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط این موسسه برای سال ۲۰۲۰ میلادی شش مورد از دانشگاه های علوم پزشکی روسیه در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. لیست بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه بر اساس رنکینگ موسسه کیو اس در سال ۲۰۲۰ به شرح زیر است:

رتبه داخلی:

نام دانشگاه به فارسی:

نام دانشگاه:

رتبه جهانی:

1

دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو

Lomonosov Moscow State University

301 تا 350

2

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

Saint Petersburg State University

401 تا 450

3

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه

Pirogov Russian National Research Medical University

451 تا 500

4

دانشگاه پاولوف

Pavlov University

451 تا 500

5

دانشگاه سچینوا

Sechenov University

451 تا 500

6

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک

Novosibirsk State University

551 تا 600

 

 

دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور، در صورتی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه هایی که در ایران مورد تایید است، برگزینند. می دانیم که برای رشته‌ های غیر پزشکی، مرجع تایید دانشگاه های خارج از کشور وزارت علوم است. اما جوانانی که قصد دارند به تحصیل در رشته ‌های علوم پزشکی در خارج از کشور بپردازند باید بروزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند تا پس از اتمام دوره تحصیل، مدارک آنان در ایران قابل ارزشیابی باشد و بتوانند مجوز کار طبابت در ایران را دریافت کنند. خوشبختانه در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه که برای سال تحصیلی 2020 2021 ارائه شده است، نام پنج دانشگاه این کشور دیده می ‌شود که می توانید در لینک زیر این لیست را مشاهده فرمایید:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top