امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دوره های پادفک روسیه

با توجه به اختلاف قابل توجه میانگین درآمد پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان با سایر اقشار جامعه در ایران، بسیاری از جوانان در هنگام انتخاب رشته دانشگاهی، تلاش فراوانی برای ورود به دوره های تحصیلی این رشته ها انجام می دهند. البته با توجه به ظرفیت محدود دانشگاه های کشورمان، عده زیادی از آنان باید رویای ورود به این رشته ها را برای همیشه فراموش کنند یا اینکه علیرغم وجود سختی های فراوان به فکر تحصیل در خارج از کشور بیفتند. با توجه به هزینه های بسیار بالای تحصیل رشته های علوم پزشکی در اکثر کشورهای اروپایی و به ویژه کشورهای انگلیسی زبان دنیا، گزینه های چندان زیادی پیش روی این عزیزان قرار ندارد که بتوانند شرایط مناسبی برای تحصیل در آنها داشته باشند. یکی از بهترین گزینه ها، تحصیل این رشته ها در کشور روسیه است که البته ورود به دانشگاه های برتر این کشور نیز در رشته های علوم پزشکی بدون شرکت در آزمون ورودی ممکن نیست. به همین علت متقاضیان برای دستیابی به موفقیت و ورود به این رشته ها باید دوره های پادفک روسیه یا Podfak که همان دوره های پری مدیکال یا پیش دانشگاهی علوم پزشکی در این کشور است را بگذرانند.

  • دوره های پادفک روسیه
  • پادفک مخفف چیست؟
  • شهریه دوره های پادفک روسیه

شرکت در دوره های پادفک روسیه برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل پزشکی در روسیه به ایران بازگردند و در وطن خود به طبابت بپردازند، لازم است. زیرا با توجه به اعلام وزارت بهداشت ایران تنها مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه که به زبان روسی در این رشته های علوم پزشکی تحصیل کرده باشند، در ایران قابل ارزشیابی است. از این رو و با توجه به اینکه در دوره های پادفک روسیه، علاوه بر دروس پایه پزشکی مانند شیمی، زیست شناسی و فیزیک، مهارت های زبان روسی نیز به داوطلبان آموزش داده می شود، این دوره ها بسیار کاربردی خواهد بود. با شرکت در این دوره ها داوطلبان می توانند در طول دوره های تحصیل علوم پزشکی در این کشور به زبان روسی مشکلی نداشته باشند. طول دوره های پادفک روسیه که در دانشگاه‌ های مختلف این کشور برگزار می ‌شود، بین ۶ ماه تا یک سال است و اغلب در قالب دو ترم تحصیلی به دانشجویان ارائه می گردد.

 

پادفک مخفف چیست؟

همان طور که ذکر شد، دوره های پادفک روسیه، دوره های پیش دانشگاهی در این کشور هستند که دروس پایه علوم پزشکی و زبان روسی در آنها به دانشجویان متقاضی تحصیل در روسیه ارائه می گردد. اما لغت پادفک مخفف چیست؟ پادفک مخفف لغت روسی подготовительный факультет می باشد که بدین صورت خوانده می شود: پادگاتو ویتل نی فاکولتت. در این دوره ها متقاضیان تحصیل در روسیه با فرهنگ و سبک زندگی مردمان این کشور نیز آشنا می شوند که موجب می شود در دوره تحصیل راحت تر با شرایط کنار بیایند. همچنین با به دست آوردن تسلط به زبان روسی و آشنایی با فرهنگ این کشور، این افراد شانس زیادی برای به دست آوردن شغل پس از اتمام تحصیل خود در این کشور خواهند داشت. همه ساله معمولاً از اواخر شهریور ماه دوره های پادفک روسیه آغاز می شود و تا تیرماه سال بعد به طول می انجامد.

 

شهریه دوره های پادفک روسیه

شهریه دوره های پادفک روسیه سالانه حدود ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار بوده و در دانشگاه های مختلف این کشور متغیر بوده است. اما در دوران پاندمی کرونا، امکان شرکت در این دوره ها به صورت غیر حضوری و آنلاین برقرار شده است. یکی از مزایای شرکت آنلاین در این دوره ها، کمتر بودن شهریه دوره های پادفک روسیه در این دوران است. در دوران کرونا شهریه دوره های پادفک روسیه که به صورت آنلاین و غیر حضوری در دانشگاه های مختلف این کشور برگزار می شود، چیزی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار می باشد.

 

دوره پادفک روسیه در ایران

پاندمی کووید 19 یا همان بیماری کرونا تغییرات قابل توجهی را در تمامی شئون زندگی بشر ایجاد کرده و بحث تحصیلات دانشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اکثر نقاط دنیا دوره های تحصیل دانشگاهی و کالج ها به صورت حضوری برگزار نمی شوند و سیستم آموزشی کشور روسیه نیز امکان گذراندن بسیاری از دوره ها از جمله دوره های پادفک را به صورت غیر حضوری و آنلاین فراهم نموده است. از این رو امکان گذراندن دوره پادفک روسیه در ایران برای هموطنان عزیزمان فراهم می باشد که با مزایای پرشماری همراه است. همان طور که ذکر شد، هزینه شرکت در این دوره ها نسبت به شرایط عادی و دوره های حضوری کاهش یافته است. علاوه بر این متقاضیان لازم نیست هزینه سفر به روسیه و اقامت و زندگی دانشجویی در این کشور را نیز متقبل شوند و از این نظر نیز برای آنان صرفه جویی در بر دارد. متقاضیان ورود به دوره های تحصیلات رشته های علوم پزشکی در روسیه، می توانند در دوران کرونا، دوره پادفک روسیه در ایران را به صورت آنلاین گذرانده و حتی آزمون پایان دوره را نیز به صورت آنلاین سپری کنند و پس از آن برای تحصیل دانشگاهی به خاک کشور روسیه پا گذارند.

موسسه علم و هنر میثاق با برگزاری دوره پادفک روسیه در ایران، شرایط ویژه ای را برای هموطنانمان فراهم کرده که این دوره های آمادگی را تحت نظر اساتید برجسته که از دانشگاه های برتر این کشور فارغ التحصیل شده و تجربه تدریس دوره های پادفک و زبان روسی را دارند، در کشور خود بگذرانند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top