امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه سماشکو مسکو روسیه

یکی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه دانشگاه سماشکو می باشد که در سال 1922 در شهر مسکو پایتخت این کشور تاسیس شد. در ابتدا نام آن مدرسه دولتی مراقبت های دندانپزشکی در شهر مسکو بود و بعدها نام آن به دانشگاه سماشکو مسکو تغییر کرد. اما نام رسمی این دانشگاه از 15 سال قبل به دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی یوداکیموف مسکو تغییر کرده است، اما همچنان این دانشگاه در کشور ما با نام دانشگاه سماشکو مسکو روسیه شناخته می شود. نام این دانشگاه در زبان انگلیسی به صورت A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine  و در زبان روسی به صورت Московский государственный медико-стоматологический университет خوانده می شود. این دانشگاه بزرگ ترین و معتبرترین مرکز علمی و تحقیقاتی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی، نه تنها در کشور روسیه بلکه در اروپای شرقی به شمار می رود و از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در زمینه آموزش پزشکی محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی این دانشگاه و شرایط تحصیل رشته های مختلف به ویژه پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو مسکو روسیه اشاره نماییم.

  • دانشگاه سماشکو مسکو روسیه
  • رنکینگ دانشگاه سماشکو روسیه
  • رشته های دانشگاه یوداکیموف روسیه

می دانیم که دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور را دارند اگر تصمیم به بازگشت به ایران و کار در وطن پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج را دارند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برگزینند. به همین علت می توان دانشگاه سماشکو مسکو روسیه را یک گزینه عالی برای این افراد دانست. زیرا در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، نام دانشگاه سماشکو مسکو نیز دیده می شود. از این رو جوانان ایرانی که به تحصیل رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه بپردازند، مدارکشان پس از اتمام دوره تحصیل پزشکی در روسیه، در ایران قابل ارزشیابی می باشد و مشکلی از این نظر نخواهند داشت.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه سماشکو یا یوداکیموف مسکو روسیه

همان طور که ذکر شد این دانشگاه از بهترین دانشگاه های روسیه در زمینه علوم پزشکی می باشد و به همین علت رقابت برای ورود به آن در میان داوطلبان پرتعداد، بسیار سنگین است. تنها افرادی که دارای شایستگی های علمی بالایی باشند شانس تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو روسیه را به دست می آورند. اولین مورد از شرایط تحصیل در دانشگاه سماشکو یا یوداکیموف مسکو روسیه ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر است.

از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه سماشکو یا یوداکیموف مسکو روسیه پر کردن فرم های ثبت نام و اخذ پذیرش به صورت اینترنتی و در سایت این دانشگاه در محدوده زمانی تعیین شده است.

همانند سایر دانشگاه های این کشور از شرایط تحصیل در دانشگاه سماشکو یا یوداکیموف مسکو روسیه نیز شرکت در دوره های پادفک روسیه یا همان دوره های پری مدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی می باشد که طول این دوره ها بین 6 تا 9 ماه بوده و هدف از آن ها آماده کردن داوطلبان برای شرکت در آزمون ورودی علوم پزشکی دانشگاه های روسیه است. همانند سایر دانشگاه های این کشور دوره های تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو روسیه نیز اغلب به زبان روسی ارائه می شوند. در این دوره ها داوطلبان می توانند علاوه بر آموزش دروس پایه علوم پزشکی از جمله شیمی، زیست شناسی و فیزیک، با شرایط سیستم آموزشی این کشور و مهارت های زبان روسی نیز آشنا شوند. به همین دلیل حضور در این دوره ها برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان روسی را دارند، کاملا لازم است.

طول دوره های تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال می باشد، این در حالی است که دوره های تحصیل دندانپزشکی در روسبه در دانشگاه سماشکو مسکو 5 سال به طول می انجامد.

 

رنکینگ دانشگاه سماشکو روسیه

یکی از اصلی ترین علل استقبال از فرصت تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو روسیه، مناسب بودن رتبه بین المللی این دانشگاه در رنکینگ های معتبر بین المللی است. رنکینگ دانشگاه سماشکو روسیه نشان می دهد که این دانشگاه همه ساله از برترین دانشگاه های علوم پزشکی این کشور و اروپای شرقی به شمار می رفته و در دنیا نیز از اعتبار مناسبی برخوردار است.

دانشگاه سماشکو مسکو روسیه از امکانات کلینیکال و بیمارستانی متعددی برخوردار است که برای ارائه آموزش های رشته های علوم پزشکی ایده آل می باشد. همچنین این دانشگاه معتبر با تعداد زیادی از دانشگاه های برجسته از سراسر دنیا موافقت نامه های همکاری علمی، آموزشی و تحقیقاتی دارد و به همین علت دانشجویان می توانند به روز ترین آموزش های علوم پزشکی را در این دانشگاه به دست آورند. همه ساله بیش از 600 پزشک از این دانشگاه معتبر فارغ التحصیل می شوند که مدارک تحصیلی آنان در کشورهای متعددی از جمله کلیه کشورهای اروپایی مورد تایید است. باید در نظر داشت که روسیه عضو پیمان بولونیا می باشد و بر اساس این پیمان استانداردهای آموزشی مشترک در دانشگاه های کلیه کشورهای عضو برقرار است و به همین دلیل مدارک ارائه شده در دانشگاه های روسیه در سایر کشورهای اروپایی مورد تایید می باشد. اگر دانشجویان ایرانی در رشته های علوم پزشکی در کشور روسیه تحصیل کرده و پس از اتمام دوره تحصیل قصد کار در کشورهای اروپایی همچون آلمان و اتریش را داشته باشند، حتی نیاز به معادل سازی مدارک در این کشورها نیز نخواهند داشت و تنها با ارائه مدرک زبان آلمانی می توانند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشورها را بدست آورند.

 

رشته های دانشگاه یوداکیموف روسیه

تنوع رشته های دانشگاه یوداکیموف روسیه یا همان دانشگاه سماشکو مسکو چندان بالا نیست و اصلی ترین رشته های ارائه شده در آن پزشکی و دندانپزشکی می باشند و اکثر جوانان ایرانی نیز مشتاق تحصیل در همین دو رشته این دانشگاه هستند. به طور کلی دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های آن می باشند، عبارتند از:

- دانشکده پزشکی عمومی دانشگاه سماشکو مسکو روسیه

- دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی یوداکیموف مسکو

- دانشکده روانشناسی بالینی دانشگاه سماشکو روسیه

- دانشکده اقتصاد دانشگاه سماشکو مسکو

- دانشکده مددکاری دانشگاه سماشکو

- دانشکده تحصیلات تکمیلی یوداکیموف مسکو روسیه

اصلی ترین رشته های دانشگاه یوداکیموف روسیه که در دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود، عبارتند از:

پزشکی قلب و عروق

پزشکی داخلی

زنان و زایمان

بیماری های واگیردار و بیهوشی

پزشکی اطفال

پزشکی غدد و متابولیسم

بیماریهای عفونی

بیماری های چشم

بیماری های گوش و حلق و بینی

بیماری های عصبی

پزشکی قانونی

جراحی

پوست و بیماری های مقاربتی

فیزیولوژی پاتولوژی

انکولوژی

جراحی مغز و اعصاب

رادیولوژی و رادیوتراپی

جراحی اطفال

بیهوشی و احیا

جراحی قلب و عروق

روانپزشکی

روانشناسی عمومی

روانشناسی شخصیت

تاریخ روانشناسی

دندانپزشکی

آناتومی

سلامت عمومی و بهداشت

بیوشیمی

فارماکولوژی

فارماکولوژی بالینی

تاریخچه علم و صنعت

 

 

شهریه دانشگاه سماشکو روسیه

به طور کلی هزینه تحصیل در روسیه در قیاس با بسیاری از کشورهای دنیا به شکل قابل توجهی پایین تر است. با در نظر داشتن اعتبار بالای دانشگاه های این کشور می توان کاملا هزینه های تحصیل در این کشور را توجیه پذیر دانست. شهریه دانشگاه سماشکو روسیه نیز نسبت به کیفیت آموزشی ارائه شده در این دانشگاه کاملا مناسب است.

همان طور که ذکر شد همانند سایر دانشگاه های روسیه دوره های تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو روسیه نیز اغلب به زبان روسی ارائه می شوند. شهریه دانشگاه سماشکو روسیه نیز مانند سایر دانشگاه های این کشور برای دوره هایی که به زبان انگلیسی و روسی ارائه می شوند، دارای تفاوت می باشد و طبیعتا دوره های روسی زبان با شهریه کمتری ارائه می شوند. شهریه دانشگاه سماشکو روسیه به تفکیک دوره های ارائه شده به زبان روسی عبارتست از:

- شهریه دوره های پادفک : 3700 دلار در سال

- شهریه دوره های تحصیل پزشکی عمومی به زبان روسی : 5600 دلار در سال

- شهریه دوره های تحصیل دندانپزشکی عمومی به زبان روسی : 7500 دلار در سال

پیش از ثبت نام در دوره های تحصیل دانشگاهی در این دانشگاه معتبر کشور روسیه، باید مدرک زبان روسی یا انگلیسی بسته به زبان دوره تحصیلی ارائه شود. در غیر این صورت امکان گذراندن دوره های کالج زبان نیز در کشور روسیه برای داوطلبان فراهم است.

همچنین هزینه های اقامت در خوابگاه دانشگاه سماشکو روسیه نیز 400 دلار در سال بوده و سایر هزینه های سالانه از جمله بیمه درمانی، چک آپ پزشکی و سلامت و همچنین تمدید ویزای دانشجویی نیز سالانه 300 دلار باید در نظر گرفته شود.

 

خوابگاه دانشگاه سماشکو روسیه

امکان استفاده از خوابگاه دانشگاه سماشکو روسیه برای دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان ایرانی نیز از این مزیت می توانند استفاده کنند. خوابگاه دانشگاه سماشکو روسیه مشتمل بر 3 مجموعه خوابگاهی با امکانات رفاهی بسیار مناسب می باشد که با هزینه نسبتا مناسب به دانشجویان متقاضی اعطا می شود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top