امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه پاولوف روسیه

در کشور روسیه علاوه بر دانشگاه های جامع که دانشکده های علوم پزشکی هم دارند، دانشگاه های فراوانی نیز وجود دارند که به طور تخصصی به آموزش و تحقیقات پزشکی می پردازند. یکی از بهترین این دانشگاه ها دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ می باشد که به دانشگاه پاولوف شهرت دارد. تاسیس این دانشگاه به سال  1897 میلادی در شهر سن پترزبورگ باز می گردد. دانشگاه پاولوف روسیه اولین کالج پزشکی برای زنان در این کشور محسوب می شده است و حتی در ابتدای امر نام آن انستیتو پزشکی زنان بوده است. این دانشگاه دولتی کشور روسیه در طول زمان به حدی اعتبار به دست آورد که  به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز آکادمیک تحقیقات پزشکی در روسیه شناخته شد. دانشگاه پاولوف روسیه یا دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ با داشتن رتبه بین المللی مناسب و همچنین حضور در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، یکی از گزینه های مناسب برای جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این کشور به شمار می رود.

  • دانشگاه پاولوف روسیه
  • رشته های دانشگاه پاولف
  • رتبه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

رتبه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

بر اساس رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس، رتبه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی در زمینه تخصصی پزشکی، در بین رده های ۴۵۱ تا ۵۰۰ طبقه بندی شده است. همچنین  رتبه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روسیه در این سال، چهارم بوده است. رتبه مناسب این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی روسیه و اعتبار بین المللی این دانشگاه موجب شده بسیاری از مشتاقان تحصیل پزشکی در روسیه، این دانشگاه را بهترین گزینه برای تحصیل خود به حساب آورند.

دانشگاه پاولوف روسیه همچنین با دانشگاه های معتبری از سراسر دنیا در زمینه ‌های مختلفی به ویژه آموزش، تحقیقات، و مسائل مرتبط با مراقبت از بیماران همکاری‌ های تنگاتنگی دارد. برخی از معتبرترین این دانشگاه ها که در زمینه پزشکی با این دانشگاه در ارتباط و همکاری هستند عبارتند از: دانشگاه کارولینسکا در سوئد (رتبه ششم دانشگاه های برتر دنیا در زمینه تخصصی پزشکی)، دانشگاه چاریته برلین در آلمان، دانشگاه گرونینگن در هلند، دانشگاه پزشکی نیپون در ژاپن، دانشگاه تامپره در فنلاند، دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، دانشگاه کوپیو در فنلاند، آژانس بین‌ المللی تحقیقات سرطان در فرانسه، و موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا. همچنین دانشگاه پاولوف روسیه یا دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ در زمینه تحقیقات داروسازی نیز با برخی از برترین دانشگاه های دنیا همکاری تنگاتنگی دارد که این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه دوک در ایالات متحده آمریکا، دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا، دانشگاه اوترخت در هلند و دانشگاه تورکو در فنلاند.

 

در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده، نام این دانشگاه در کنار 8 دانشگاه دیگر کشور روسیه قرار گرفته است. از این رو مشتاقان تحصیل در رشته های علوم پزشکی در روسیه در صورتی که در این دانشگاه به تحصیل پرداخته و پس از اتمام دوره تحصیل خود قصد داشته باشند به وطن بازگشته و در ایران به کار مشغول شوند، مشکلی در معادل سازی مدارک خود در ایران نخواهند داشت.

 

تحصیل در دانشگاه پاولف سن پترزبورگ

به منظور اخذ پذیرش و ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه پاولف سن پترزبورگ، درست همانند سایر دانشگاه های روسیه، شرکت در دوره های کالج پادفک در در این دانشگاه لازم است. در دوره های پادفک روسیه، داوطلبان برای آزمون ورودی دوره ‌های تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های این کشور آماده می شوند. در دوره های پادفک که در این دانشگاه برگزار می شود، 1090 ساعت آموزش زبان روسی به همراه دروسی چون زیست شناسی، شیمی و فیزیک به داوطلبان ارائه می شود و در پایان این دوره ها، آنان به معنای واقعی برای ورود به دوره های تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه آماده خواهند شد. آزمون ورودی دانشگاه پاولوف روسیه یا دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود. به طور دقیق تر، آزمون زیست شناسی به صورت کتبی و آزمون شیمی به صورت شفاهی برگزار می گردد. برای ثبت نام در دوره های پادفک باید از 15 می تا 20 جون و از 20 جون تا 24 جولای اقدام نمود، زیرا دوره های تحصیلی دانشگاه در اول سپتامبر آغاز می شوند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف

همانند سایر دانشگاه های این کشور، هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه در رشته های مختلف یکسان نیست و به زبان تحصیلی دوره ارائه شده نیز بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه در رشته پزشکی به زبان انگلیسی سالانه 5500 دلار و به زبان روسی سالانه 5300 دلاراست. هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه در رشته دندانپزشکی به زبان روسی نیز سالانه 5500 دلار می باشد. همچنین هزینه دوره های پادفک ارائه شده در این دانشگاه  سالانه 2500 دلار می باشد. علاوه بر این در در دانشگاه پاولوف روسیه یا دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ به دانشجویان امکان استفاده از امکانات خوابگاهی نیز داده می ‌شود و هزینه خوابگاه سالانه 1000 دلار می باشد. علاوه بر این دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه باید ۲۰۰ دلار در سال هزینه بیمه نیز پرداخت کنند.

 

رشته های دانشگاه پاولوف

رشته های دانشگاه پاولوف در قالب ۱۱ دانشکده این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که این دانشکده ها عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده پزشکی ورزشی

- دانشکده فرهنگ تربیت بدنی سازگار

- دانشکده طب اطفال

- دانشکده روانشناسی بالینی

- دانشکده آموزش دانشجویان بین المللی

- موسسه پرستاری

- دانشکده تحصیلات تکمیلی پرستاری

- دانشکده آموزش تحصیلات تکمیلی

- دانشکده دوره های آموزشی پیش دانشگاهی

 

رشته های علوم پزشکی ذاتا به آموزش های کلینیکال، عملی و بالینی نیاز دارند، از این رو در دانشگاه پاولوف روسیه یا دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ نیز امکانات بیمارستانی و کلینیکال مناسبی مهیاست که اصلی ترین موارد آن عبارتند از:

- مرکز ایمونولوژی، آسم و آلرژی و آلرگولوژی

- کلینیک تخصصی قلب و عروق

- مرکز جراحی و پیوند قلب

- مرکز جراحی قفسه سینه

- بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب

- کلینیک پیوند مغز استخوان

- مرکز خون ‌شناسی و انکولوژی

- مرکز بیماری‌ های داخلی و غدد

- کلینیک اورولوژی و بیماری ‌های کلیه

- بیمارستان زنان و زایمان

- مرکز تخصصی چشم پزشکی

- مرکز لیزر پزشکی

- کلینیک پوست و بیماری‌ های مراقبتی

 

ظرفیت دانشگاه پاولوف روسیه برای تحصیل هر رشته بسیار محدود است. به عنوان برای تحصیل رشته پزشکی در این دانشگاه با هزینه شخصی، سالانه ۵۳ نفر ظرفتیت وجود دارد، این در حالی است که تنها ۲۵ نفر در سال شانس تحصیل با بورسیه و به صورت رایگان در رشته پزشکی را در این دانشگاه به دست می آورند. ظرفیت تحصیل با هزینه شخصی در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف روسیه نیز سالانه تنها 23 نفر است، این در حالیست که تحصیل رایگان همراه با بورسیه در این رشته فقط در سال برای 7 نفر در این دانشگاه میسر است. لازم به ذکر است که دوره های تحصیلی در رشته های مختلف این دانشگاه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می‌ شود و ظرفیت سالانه پذیرش تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی، تنها ۳۰ نفر می باشد. همچنین برای تحصیل به زبان روسی یا انگلیسی در رشته های مختلف این دانشگاه، باید مدرک زبان مربوطه ارائه گردد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top