امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

معرفی شهرهای مهم کشور اسلواکی

کشور اسلواکی با مساحت حدود 49035 کیلومتر مربع از نظر مساحت، صد و بیشت و هفتمین کشور دنیا بوده و بخش اعظمی از همین مساحت را کوهستان هایی چون کارپات و بسکید اشغال کرده اند. اما این کشور در همین مساحت محدود خود، 138 شهر را جای داده است که در ادامه مطلب به صورت تک تک و مشروح به معرفی شهرهای مهم کشور اسلواکی خواهیم پرداخت.

  • استان های کشور اسلواکی
  • براتیسلاوا پایتخت اسلواکی
  • شهر کوشیتسه در کشور اسلواکی

استان های کشور اسلواکی

از نظر تقسیمات کشوری، اسلواکی به 8 استان تقسیم بندی شده است. نام استان های اسلواکی و شهر مرکز هر استان بدین شرح است:

استان براتیسلاوا به مرکزیت شهر براتیسلاوا

استان ترناوا به مرکزیت شهر ترناوا

استان نیترا به مرکزیت شهر نیترا

استان ترنچین به مرکزیت شهر ترنچین

استان بانسکا بیستریتسا به مرکزیت شهر بانسکا بیستریتسا

استان ژیلینا به مرکزیت شهر ژیلینا

استان کوشیتسه به مرکزیت شهر کوشیتسه

استان پرشوف به مرکزیت شهر پرشوف

 

شهرهای مهم اسلواکی

همان طور که عرض شد این کشور با همین مساحت محدود، 138 شهر را در خود جای داده است که مهم ترین و مشهور ترین شهرهای آن عبارتند از: براتیسلاوا، کوشیتسه، ژیلینا، پرشوف، نیترا، ترناوا، پوپراد، بانسکا بیستریتسا، پریه ویزدا و ترنچین. در ادامه بیشتر به معرفی تک تک شهرهای مهم اسلواکی می پردازیم.

 

شهر براتیسلاوا Bratislava پایتخت کشور اسلواکی

شهر براتیسلاوا نه تنها پایتخت کشور اسلواکی می باشد، بلکه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آن نیز محسوب می شود. این شهر که در کرانه رودهای دانوب و موراوا در مرز با مجارستان و اتریش قرار گرفته است، حدود 460 هزار نفر جمعیت دارد. از دلایل شهرت این شهر که گردشگران زیادی را به سوی آن جلب می کند، ارزان بودن آن نسبت به سایر پایتخت های اروپایی و همچنین محیط زنده و پر جنب و جوش آن است. دانشگاه های مطرحی نیز در این شهر قرار گرفته اند. از این رو این شهر در میان کسانی که به تحصیل در اسلواکی می اندیشند نیز شناخته شده است. جاذبه های توریستی براتیسلاوا نیز پرتعداد بوده و مشهورترین های آن ها عبارتند از: کلیسای جامع سنت مارتین، قلعه دِوین، کلیسای کوچک آبی سنت الیزابت براتیسلاوا، کاخ پریمات، قلعه براتیسلاوا، کاخ گرسالوویچ یا کاخ ریاست جمهوری اسلواکی، تئاتر ملی اسلواکی، خیابان و دروازه سنت میکل، نُوی مُست یا برج جدید یا Most SNP .

 

شهر کوشیتسه Košice اسلواکی

از نظر مساحت شهر کوشیتسه دومین شهر بزرگ کشور اسلواکی است. همچنین این شهر از نظر جمعیت نیز دارای رتبه دوم را دی میان شهرهای کشور اسلواکی به خود اختصاص داده است و حدود 240 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر که در شرق اسلواکی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان قرار گرفته است، دومین شهر دانشجویی اسلواکی بوده و شهری توریستی نیز به شمار می رود. مشهور ترین جاذبه های توریستی کوشیتسه عبارتند از: کلیسای جامع سِنت الیزابِت، کوههای تاترا، بازار کریسمس، خیابان اصلی کوشیتسه، برج سِنت اُوربِنز و دِ اِستِیت تئاتر.

 

شهر ژیلینا Žilina در اسلواکی

از دیگر شهرهای مشهور کشور اسلواکی شهر ژیلینا می باشد که در شمال اسلواکی و نزدیکی مرز لهستان و جمهوری چک قرار گرفته است. این شهر با جمعیت حدود 81 هزار نفره از شهرهای پرجمعیت کشور اسلواکی به شمار می رود. جاذبه های توریستی ژیلینا اسلواکی نیز نسبتا پرتعداد است و از آن جمله می توان به سد ژیلینا، کلیساهای شهر، تپه استرانیک و موزه هنر ژیلینا اشاره نمود.

 

شهر ترنچین Trencín در کشور اسلواکی

شهر ترنچین Trencín هم از مهم ترین شهرهای کشور اسلواکی به شمار می رود که به شهرت سه شهر براتیسلاوا، ژیلینا و کوشیتسه نمی باشد و جمعیتی حدود 56365 نفر در آن سکونت دارند. ترنچین منطقه ای تاریخی نزدیک مرز جمهوری چک است که یک قلعه قرون وسطایی به نام قلعه ترنچین مهم ترین جاذبه گردشگری آن است. میدان سنتی این شهر از دیدنی های آن به شمار رفته و حالت مرکزیت یافته و ساختمان ها و کلیساهای متعددی در اطرافش دیده می شود. گردشگران خارجی معمولا در کوچه های باریک این شهر تاریخی، در میان فروشگاه ها، گالری ها و بوتیک های موجود به دنبال خرید سوغاتی می گردند. البته این شهر را به علت برگزاری سالانه مشهورترین فستیوال موسیقی اسلواکی در آن نیز می شناسند.

 

شهر پوپراد Poprad کشور اسلواکی

از دیگر شهرهای اسلواکی پوپراد Poprad است که در شمال این کشور در جوار کوه های تاترا قرار گرفته است و استخرهای آب گرم و سوناهای محلی مشهوری دارد. جمعیت این شهرحدود 55042 نفر می باشد. راه آهن الکتریکی تاترا از شهر پاپراد آغاش شده و همین امر این شهر را به یک شهر توریستی و تفریحی تبدیل کرده است. معماری این شهر نیز از مسائل شاخص در مورد آن به حساب می رود. در مرکز تاریخی این شهر می توان آثاری از سبک های معماری مختلف مانند باروک و رنسانس را در قالب آثاری چون کلیسای جان و باپتیست و برج رنسانس مشاهده کرد.

 

شهر پرشوف Prešov

شهر پرشوف شهری قرار گرفته در شرق کشور اسلواکی با جمعیتی حدود 91650 نفر می باشد.

 

شهر پریه ویدزا Prievidza

شهر پریه ویدزا از دیگر شهرهای مرکز استان در کشور اسلواکی بوده که حدود 49 هزار نفر جمعیت دارد.

 

شهر بانسکا بیستریتسا Banská Bystrica

این شهر هم مرکز استانی به همین نام بوده و با حدود 79 هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم کشور اسلواکی به شمار می رود.

 

شهر نیترا Nitra

شهر نیترا مرکز استان نیترا بوده و با حدود 84 هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم کشور اسلواکی محسوب می شود که در آن نمایشگاه های زیادی برگزار می شود.

 

شهر ترناوا Trnava

شهر ترناوا نیز شهری مرکز استان است که مرکزیت استانی به همین نام را در کشور اسلواکیبر عهده داشته و حدود 66 هزار نفر جمعیت دارد.

 

دانشگاه های مطرحی نیز در این کشور وجود دارند و این باعث شده تعداد زیادی از جوانان علاقه مند تحصیل در این کشور باشند و موسسه علم و هنر میثاق به عنوان یکی از معتبر ترین موسسات اعزام دانشجو به اسلواکی نیز این عزیزان را در مسیر دریافت پذیرش تحصیلی و ورود به دانشگاه های این کشور یاری نماید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top