امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی

شهر براتیسلاوا Bratislava پایتخت کشور اسلواکی شهری زیبا در نزدیکی مرز کشور اتریش است که نام سابق این شهر پرسبورگ بوده و توریست هایی که از سفری ارزان تر لذت می برند این شهر را به پایتخت های گران اروپایی ترجیح می دهند. غذاهای لذیذ و البته ارزان قیمت را می توان در رستوران های پرتعداد این شهر میل کرد. آب و هوای نسبتا خشک و مناظر طبیعی دیدنی، بازارهای کریسمس، جشنواره های تابستانی، اسکی و پاتیناز در فصل زمستان، نمایشگاههای متنوع در فصل بهار و برنامه های کروز رودخانه ای در تمامی فصول سال، در کنار سبک معماری جالب بناهای این شهر از جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی به شمار می رود. همچنین براتیسلاوا مردمی خونگرم و مهان نواز دارد که به گرمی پذیرای مهمانان هستند. 

  • قلعه براتیسلاوا از جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی
  • کلیسای سنت الیزابت از جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی
  • کاخ پریمات براتیسلاوا اسلواکی

دانشجویان زیادی نیز از کشور خودمان و سایر کشورها به ویژه برای تحصیل پزشکی در اسلواکی در این شهر ساکن هستند و در حقیقت میهمان این مردم خونگرم و مهمان نواز هستند. به طور خلاصه می توان لیست مهم ترین جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی را در این فهرست بیان کرد که در ادامه به معرفی تک به تک آن ها خواهیم پرداخت: کلیسای جامع سنت مارتین، کاخ پریمات، کلیسای کوچک آبی سنت الیزابت براتیسلاوا، قلعه براتیسلاوا، کاخ گرسالوویچ یا کاخ سفید اسلواکی یا همان کاخ ریاست جمهوری اسلواکی، قلعه دِوین، تئاتر ملی اسلواکی، خیابان و دروازه سنت میکل، نُوی مُست یا برج جدید یا Most SNP.

 

خیابان و دروازه میکل براتیسلاوا

از معروف ترین جاذبه های توریستی براتیسلاوا، خیابان و دروازه مایکل Michael's Gate یا میکالسْکا اولیتا Michalska Ulica به شمار می رود که در فصل تابستان مملو از گردشگران خارجی بوده و گروه های موسیقی نیز لحظاتی خوش برای مردم در این خیابان رقم می زنند. بسیاری از گردشگران شب های خنک تابستان های اسلواکی را در این خیابان زیبا در سفرشان تجربه می کنند که برایشان لحظاتی خاطره انگیز به یادگار می گذارد. خانه های موجود در این خیابان بعضا به قرون 18 میلادی تعلق دارند و نمادی از تاریخ شهر براتیسلاوا به شمار می روند. در بالای این خیابان، دروازه سنت میکل وجود دارد که تنها مورد باقی مانده از دروازه های قرون وسطایی شهر براتیسلاوا است که قدمت آن به سال 1300 بر می گردد. البته یک بازسازی در سال 1758 به سبک باروک روی آن انجام گرفته و آن را به شکل امروزی درآورده است. در این برج امروزه موزه استحکامات شهری و اسلحه برای بازدید عموم قرار دارد.

 

قلعه براتیسلاوا

یکی از جذاب ترین دیدنی های براتیسلاوا، قلعه براتیسلاوا Bratislava Castle می باشد که ابتدا در قرن نهم میلادی بنا شده و در قرن نوزدهم در اثر یک آتش سوزی ویران گر به کلی از بین رفت. اما در ابتدای قرن بیستم این بنای نمادین و باشکوه به شکل امروزی ساخته شد و به نوعی به یکی از نمادهای اصلی شهر براتیسلاوا بدل شد. این بنای با شکوه دارای چشم اندازی بی نظیر است و گاها از این بنا به بخش هایی از کشورهای اتریش و مجارستان نیز می توان دید داشت. همچنین در داخل این قلعه که یکی از مهم ترین و ازرشمند ترین جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی است، آثار ارزمندی در قالب موزه ملی گرد آوری شده و بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی واقع می شود.

 

کلیسای سنت الیزابت یا کلیسای کوچک آبی براتیسلاوا

برخی بناها به دلیل شکل و رنگ خاصی که دارند ویژگی هایی نمادین را دارا بوده و در ذهن هر بیننده ای ثبت می شوند. در کشور اسلواکی شهر براتیسلاوا نیز بنایی وجود دارد که به علت نمای بیرونی آبی رنگ و خاص، و معماری سبک آرنوو مجارستانی، از نمادهای شهر براتیلاوا به شمار می رود. این بنا که کلیسای سنت الیزابت یا کلیسای کوچک آبی یا براتیسلاوا Blue Church of St. Elizabeth نام دارد، در بخش قدیمی براتیسلاوا در ابتدای قرن بیشتم میلادی ساخته شده و به عنوان کلیسای کاتولیک کاربری دارد.

 

کاخ گراسالکوویچ براتیسلاوا

کاخ ریاست جمهوری اسلواکی که به نام کاخ گراسالکوویچ یا کاخ سفید اسلواکی The Grassalkovich Palace شناخته می شود در قرن هجدهم میلادی در زمان حکمرانی امپراتور هابسبورگ، توسط کنت آنتون گراسالکوویچ وزیر مشاور ماریا ترزا که رئیس مجلس سلطنتی مجارستان نیز به شمار می رفت ساخته شد. کاخ گراسالکویچ در میان باغ بزرگی قرار گرفته که مردم عادی نیز می توانند از آن بازدید نمایند و گردشگران نیز از دیدن این بنا که از مهم ترین جاذبه های توریستی براتیسلاوا به شمار می رود استقبال زیادی می نمایند.

 

کاخ پریمات براتیسلاوا

از بهترین نمونه های بناهای ساخته شده در سبک معماری نئوکلاسیک اروپا که در کشور اسلواکی قرار دارد، بنایی با رنگ صورتی کمرنگ و سفید به نام کاخ پریمات براتیسلاوا Primate's Palace است که از جاذبه های توریستی اسلواکی به شمار می رود. این بنا که اکنون در بخش قدیمی شهر براتیلاوا واقع است در قرن 18 میلادی بنا شده و تزئینات فراوانی نیز در آن دیده می شود.

اما این بنا فقط به دلیل ارزش معماری شناخته شده نیست. بلکه از نظر تاریخی نیز میزبان وقایع مهمی از جمله امضای عهدنامه پرسبورگ بین ناپلئون و فرانسیس اول در سال 1805 میلادی نیز بوده است.

 

قلعه دِوین از جاذبه های توریستی براتیسلاوا

قلعه دوین Devín Castle از جاذبه های توریستی براتیسلاوا، در دهکده دوین در حاشیه شهر براتیسلاوا و در مرز اتریش واقع شده و دارای موقعیت استراتژیک خاصی برای دقاع در برابر مهاجمان در زمان امپراتوری روم برای کنترل و حفاظت مسیرهای تجاری رودخانه دانوب به شمار می رفته است. موقعیت استراتژیک این قلعه به این دلیل است که دقیقا در نقطه ای واقع شده که دو رودخانه موراوا و دانوب به همدیگر می رسند. در حال حاضر قسمت های باقی مانده از این قلعه تاریخی کهن که در ابتدای قرن 19 میلادی به دست ناپلئون بناپارت ویران شد، به صورت موزه درآمده و میزبان گردشگران علاقه مند به تاریخ و فرهنگ اسلواکی می باشد.

 

نُوی مُست یا برج جدید

افرادی با تمکن مالی مناسب که به اسلواکی سفر می کنند معمولا تجربه غذا خوردن در رستورانی در بالای پل زیبا و نمادین شهر براتیسلاوا که رستوران یوفو نام دارد را در برنامه سفر خود جای می دهند. این پل نمادین و زیبا که در سال 1971 بنا شده است همواره مورد توجه گردشگرانی است که به ویژه هنگام غروب از پله های آن بالا رفته و به مناظر زیبا در هنگام غروب آفتاب خیره می شوند. قطعا این پل و رستوران قرار گرفته در بالای آن را می توان از بهترین جاذبه های توریستی براتیسلاوا اسلواکی برای گردشگران برشمرد.

 

کلیسای جامع سنت مارتین براتیسلاوا

بدون شک یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های توریستی اسلواکی ، کلیسای جامع سنت مارتین براتیسلاوا St. Martin’s Catherdral است که ابتدا در قرن 13 بنا بر سبک معماری رومانسک بنا نهاده شد و در قرن 14 المان های معماری گوتیک به آن افزوده گردید. اما این بنایی که امروزه در معرض دید گردشگران است، در قرن 15 پی ریزی شده و باز هم در قرن های بعدی دستخوش تغییرات وسیع شد. سال ها این کلیسا برای تاج گذاری پادشاهان حکومت امپراتوری مجارستان مورد استفاده قرار می گرفته است. این بنای دیدنی که در نمای آن المان هایی از معماری گوتیک را در تلفیق با معماری باروک به وضوح می توان مشاهده کرد، معروف ترین بنای سبک معماری گوتیک در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی به شمار می رود.

 

تئاتر ملی اسلواکی 

در شهر براتیسلاوا بنایی وجود دارد که اگر به نمای آن نگاهی بیندازید، بدون شک به یاد بناهای موجود در شهر وین اتریش خواهید افتاد. این بنا تئاتر ملی اسلواکی Slovak National Theatre می باشد که در اواخر قرن 19 میلادی در شهر براتیسلاوا بنا شده است. اما دلیلی شباهت این بنا به بناهای موجود در اتریش این است که این بنا را معماران برجحسته اتریشی بر اساس المان های معماری نئو رنسانسی طراحی کرده اند. از ویژگی های محوطه خارجی این بنا نیز وجود یک آبنمای بسیار زیبا به گانیمد است که در سال 1888 ویکتور تیلگنر هنرمند اهل کشور ایتالیا آن را ساخته است.

 

دانشگاه های معتبری چون دانشگاه کمنیوس و دانشگاه فناوری براتیسلاوا هم در این شهر قرار دارند که موجب شده این شهر به نوعی علاوه بر پایتختی کشور اسلواکی، شهر دانشجویی نیز به حساب بیاید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رشته های فنی مهندسی و پزشکی و سایر رشته ها در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top