امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

جاذبه های توریستی کوشیتسه اسلواکی

دومین شهر بسیار مشهور و مطرح اسلواکی کوشیتسه یا به زبان اسلواک Košice نام دارد که شهری به شدت زنده است و شبهای پر جنب و جوش آن بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد و در سال 2013 میلادی لقب پایتخت فرهنگی قاره اروپا را نیز بدست آورد. خیابان های پوشیده از سنگ فرش به همراه ساختمان های شاخص برجای مانده از قرون وسطی و کلیسایی مشهور با معماری گوتیک و البته ساختمان های جدید که آثار مدرنیته در آن ها به چشم می آید از ویژگی های کالبدی شهر کوشیتسه به شمار رفته و به خودی خود از جاذبه های توریستی کوشیتسه اسلواکی به شمار می روند.

  • کلیسای جامع سنت الیزابت Elisabeth Cathedral اصلی ترین جاذبه توریستی کوشیتسه اسلواکی
  • کوههای تاترا Tatra Mountains از جاذبه های توریستی کوشیتسه اسلواکی
  • جاذبه های توریستی کوشیتسه اسلواکی

دو دانشگاه معروف با دانشجویان خارجی پرتعداد هم در آن قرار گرفته اند و از این نظر این شهر را بعد از براتیسلاوا دومین شهر دانشجویی کشور اسلواکی می دانند. به همین سبب این شهر در میان علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های اسلواکی شناخته شده است. اصلی ترین جاذبه های توریستی کوشیتسه اسلواکی که در ادامه مطلب به تفصیل به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، عبارتند از: کلیسای جامع سِنت الیزابِت یا Elisabeth’s Cathedral، بازار کریسمس Christmas Market، قصرهای متعدد، خیابان اصلی کوشیتسه Main Street، برج سِنت اُوربِنز St. Urban’s Tower، دِ اِستِیت تئاتر The State Theatre، کوههای تاترا و شهر لِوُچا Levoča.

ساختمان هایی مانند کاخ آندراشیAndrassy Palace ، سالن قدیمی شهر Old Town Hall، کاخ یاکابوJakabov Palace و کاخ بیشوپ Bishop’s Palace که در ابتدا کاربری قصر داشته اند و نمایانگر معماری باروک مجارستانی بسیار ارزشمند این منطقه می باشند، از دیگر جاذبه های توریستی کوشیتسه به شمار می روند که تماشای فضای داخلی برخی از آنها برای عموم آزاد نیست و فقط امکان تماشای نمای دیدنی این آثار ارزشمند معماری از بیرون بنا وجود دارد..

شهر کوشیتسه در ارتفاع 206 متری از سطح آب های آزاد و در شرق کشور اسلواکی واقع شده است. فاصله این شهر با مرز کشور مجارستان فقط 20 کیلومتر، با مرز کشور اوکراین 80 کیلومتر و با مرز کشور لهستان حدود 90 کیلومتر است. اما فاصله این شهر با براتیسلاوا پایتخت اسلواکی نسبتا زیاد بوده و حدود 400 کیلومتر می باشد. این شهر کوچک با مغازه های محلی نشان دهنده تاریخ کهن و فرهنگ مردمان این خطه می باشد. از ویژگی های اصلی این شهر، موقعیت قرارگیری آن در منطقه اروپای شرقی بوده که به راحتی می توان از آن به شهرهایی مانند بوداپست مجارستان و کراکو لهستان که از شهرهای توریستی اروپا به شمار می روند نیز از طریق خودرو، اتوبوس و قطار سفر کرد.

 

شهر لِوُچا

شهر کوچک لوچا Levoča در حومه شهر کوشیتسه قرار گرفته و از جاذبه های توریستی اسلواکی به شمار می رود و به جرات می توان گفت از خود کوشیتسه بسیار زیباتر است. علاقه مندان معماری سبک رنسانس می توانند از گشت زدن در خیابان های شهر لوچا Levoca نهایت لذت را ببرند. زیرا در این شهر ساختمان های متعددی که در معماری سبک رنسانس طبقه بندی می شوند به وفور یافت می شود. از جمله این بناهای شاخص می توان به کلیسای کاتولیک روم سنت جیمز اشاره کرد. دلیل شاخص بودن ساختمان این کلیسا گنبد چوبی آن است که به عبارتی بلندترین گنبد چوبی در کل اتحادیه اروپا به شمار می رود. و حدود 18.6 متر ارتفاع دارد. این گنبد مرتفع در آغاز قرن شانزدهم میلادی از چوب و آهگ ساخته شده و پابرجا می باشد. بخش قدیمی شهر که به شهر قدیمی معروف است تا کنون هم توسط دیوار کهن احاطه شده است. کل این محدوده شهر قدیمی به عنوان میراث یونسکو به ثبت رسیده است. اگر به میدان شهر لوچا وارد شوید می توانید تالار شهر قدیمی را ملاحظه فرمایید که کاربری موزه پیدا کرده است و در این موزه اطلاعاتی مفید و جامع در مورد تاریخ منطقه به گردشگران ارائه می گردد.

 

دِ اِستِیت تئاتر The State Theatre

ساختمان دِ اِستِیت تئاتر The State Theatre یک اثر معماری شگفت انگیز به سبک معماری باروک است که از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر کوشیتسه اسلواکی به شمار می رود و در اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. نقاشی هایی بسیار ارزشمند از تراژدی های شکسپیر نویسنده مطرح نیز در سقف این ساختمان وجود دارد که به جذابیت فضای داخلی آن افزوده است.

 

برج سِنت اُوربِنز St. Urban’s Tower

در نزدیکی کلیسای جامع سنت الیزابت و در بخش قدیمی شهر کوشیتسه، برج سنت اوربنز با معماری زیبا و دل فریب واقع شده و موزه بسیار کوچکی از چهره های مومیایی در آن قرار دارد. این مومیایی ها خود موید قدمت بالای این شهر و سابقه زیاد حضور بشر در این منطقه می باشد.

 

کوههای تاترا Tatra Mountains

بسیاری از گردشگران یا به بیان بهتر طبیعت گردان که به گردش و سرگرمی و ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، کوهنوردی و اسکی در دل طبیعت و کوهستان علاقه دارند، کوههای تاترا Tatra Mountains در حومه کوشیتسه اسلواکی را به عنوان مقصد سفر خود بر می گزینند. این کوه های سر به فلک کشیده در مرز اسلواکی و لهستان قرار گرفته و بخشی از خاک هر دو کشور را اشغال کرده اند. بلندترین قله در میان کوه های تاترا قله گرلاچ است که حدود 2655 متر ارتفاع دارد و از مهم ترین جاذبه های توریستی اسلواکی به شمار می رود.

 

کلیسای جامع سِنت الیزابِت

بسیاری کلیسای جامع سنت الیزابت Elisabeth Cathedral را اصلی ترین جاذبه توریستی کوشیتسه اسلواکی می دانند. تاریخچه ساخت این بنا که در بخش قرون وسطایی شهر کوشیتسه واقع شده است به قرن 14 میلادی بر می گردد. این بنا را که به کلیسای سبک معماری کوشیتسه نیز می شناسند بزرگترین عبادتگاه کل کشور اسلواکی می باشد. توریست های حاضر در شهر کوشیتسه برای یک بار هم که شده به بالای این کلیسا رفته و از آنجا منظر زیبا و بدیع اطراف را مشاهده می نمایند.

 

بازار کریسمس

در اکثر شهرهای کشورهای دنیا که جمعیت مسیحی زیادی دارند نزدیک عید کریسمس جشن ها و نمایشگاه ها و بازارچه های خرید متعددی بر پا می شود که حس سال نو را به خوبی در تار و پود شهر القا می کنند. معمولا این شور و حال جشن ها و بازارهای کریسمس برای گردشگران بسیار جذاب است. یکی از بهترین و جذاب ترین بازارهای کریسمس که از جاذبه های توریستی اسلواکی و شهر کوشیتسه به شمار می رود همین بازار کریسمس کوشیتسه Christmas Market است که هر سال از ابتدای دسامبر تا روز کریسمس برپا می باشد.

 

خیابان اصلی کوشیتسه

گردشگرانی که به کل قاره اروپا سفر کرده اند خیابان اصلی کوشیتسه Main Street را یکی از زیباترین خیابان های کل این قاره می دانند که مناظری بدیع در اطراف آن قابل مشاهده است. این خیابان معمولا مملو از گردشگرانی است که به کوشیتسه سفر می کنند. گردشگران خارجی در حقیقت با قدم زدن در این خیابان، زیبایی زندگی روزمره مردم این شهر بسیار زنده را تماشا کرده و همچنین امکان استفاده از کافه های موجود در این خیابان را برای صرف قهوه و استراحت دارند. معمولا عصرها گردشگران برای دیدن مناظر زیبا و همچنین موسیقی زنده در این خیابان حضور می یابند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رشته های فنی مهندسی و پزشکی و سایر رشته ها در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top