امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

انواع فلوشیپ های پزشکی

دانشجویان پزشکی در دوره پزشکی عمومی با مباحث تخصصی در قالب بخش های خود به طور کلی آشنایی پیدا می کنند و پس از گذراندن دوره عمومی باید به دنبال انتخاب رشته برای تخصص باشند. معمولا در انتخاب رشته تخصصی برای پزشکان عوامل زیادی چون توانایی ها و استعدادها و علائق فردی، ویژگی های روحی و شخصیتی، میزان درآمد، تنوع فعالیت ها، پرستیژ اجتماعی و ... تاثیر گذار هستند. با در نظر گرفتن جمیع جهات معمولا پزشکان رشته تخصصی خود را انتخاب کرده و دوره تخصص را در آن می گذرانند. اما پس از دوره تخصص برخی پزشکان به دنبال دوره فوق تخصص در یکی از شاخه های رشته تخصصی خود می روند. برخی دیگر نیز دوره های فلوشیپ تخصصی را که دوره ای کوتاه مدت بوده و به طور دقیق تر بین 3 ماه تا 2 سال بوده و البته اصلا معادل فوق تخصص نمی باشد را بر می گزینند. در مطالب قبلی توضیح داده شده که فلوشیپ پزشکی چیست و تفاوت آن با فوق تخصص چه می باشد. از این رو مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود. همان طور که می دانیم در هر یک از تخصص های پزشکی و دندانپزشکی، چند موضوع اصلی را برای دوره های فلوشیپ بر می گزینند که پزشکان و دنداپزشکان بتوانند در دوره های تعیین شده به عنوان آبزرور شرکت نمایند. حال قصد داریم به انواع دوره های فلوشیپ پزشکی زیر شاخه هر تخصص پزشکی و دندانپزشکی اشاره نماییم. با ما در ادامه معرفی انواع فلوشیپ های پزشکی همراه باشید:

  • انواع فلوشیپ های پزشکی
  • انواع دوره های فلوشیپ پزشکی
  • انواع فلوشیپ پزشکی

انواع دوره های فلوشیپ دندانپزشکی

دوره فلوشیپ لیزر در دندانپزشکی، معروف ترین دوره های فلوشیپ دندانپزشکی به شمار می رود.

 

دوره های فلوشیپ مغز و اعصاب

دوره فلوشیپ جراحی ستون فقرات، فلوشیپ ام اس، فلوشیپ سکته مغزی، فلوشیپ پارکینسون، فلوشیپ نوروافتالمولوژی، مرسوم ترین دوره های فلوشیپ تخصص مغز و اعصاب به حساب می آیند.

 

دوره های فلوشیپ قلب

دوره فلوشیپ اقدامات مداخله ای قلب و عروق کودکان، اقدامات مداخله ای قلب و عروق بزرگسال، فلوشیپ اکوکاردیوگرافی، فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی اصلی ترین دوره های فلوشیپ تخصص قلب هستند.

 

دوره های فلوشیپ بیهوشی

دوره های فلوشیپ بیهوشی قلب، بهیوشی پیوند اعضای داخل شکم، بیهوشی پیوند اعضا، بیهوشی کودکان، بیهوشی مغز و اعصاب، طب تسکینی و درد در بیهوشی از اصلی ترین دوره های فلوشیپ بیهوشی می باشند.

 

دوره های فلوشیپ پوست

دوره فلوشیپ درماتوپاتولوژی یا ارزیابی و تفسیر میکروسکوپی ضایعات پوستی، فلوشیپ سوختگی، کاشت مو و زیبایی پوست و لیزر اصلی ترین دوره های فلوشیپ تخصص پوست به شمار می روند.

 

دوره های فلوشیپ تخصصی چشم

دوره فلوشیپ استرابیشم یا انحراف چشم، قرنییه و سگمان قدامی، شبکیه، آسیب شناسی یا پاتولوژی چشم، جراحی پلاستیک چشم و ترومای چشم مهم ترین دوره های فلوشیپ تخصص چشم به شمار می روند.

 

دوره های فلوشیپ جراحی عمومی

دوره فلوشیپ جراحی قلب، جراحی ترمیمی، جراحی تروما، جراحی پیوند کبد، جراحی پیوند کلیه، فلوشیپ اندویورولوژی، جراحی اطفال، جراحی قفسه صدری، جراحی درون بین معروف به جراحی لاپاراسکوپی در جراحی عمومی، جراحی عروق، جراحی سرطان و جراحی گوارش تحتانی یا کولورکتال مهم ترین دوره های فلوشیپ جراحی عمومی هستند.

 

دوره های فلوشیپ نورولوژی

دوره فلوشیپ پزشکی خواب و مولتیپل اسکلروز معروف به MS اصلی ترین دوره های فلوشیپ رشته نورولوژی به شمار می روند.

 

دوره های فلوشیپ زنان و زایمان

دوره فلوشیپ نازایی و ناباروری، پریناتولوژی یا طب مادر و جنین، اختلالات کف لگن در زنان، انکولوژی زنان و لاپاراسکوپی زنان یا جراحی درون بین زنان و فتومترنال اصلی ترین دوره های فلوشیپ تخصص زنان و زایمان می باشند.

 

دوره های فلوشیپ رادیولوژی

دوره فلوشیپ رادیولوژی مداخله ای، مرسوم ترین دوره فلوشیپ تخصص رادیولوژی است.

 

دوره های فلوشیپ تخصص اطفال

دوره فلوشیپ اقدامات مداخله ای قلب و عروق کودکان، مهم ترین دوره فلوشیپ تخصصی در طب اطفال است.

 

دوره های فلوشیپ ارتوپدی

دوره فلوشیپ ارتوپدی کودکان، جراحی ارتوپدی ستون فقرات، فلوشیپ زانو، اصلی ترین دوره های فلوشیپ تخصص ارتوپدی هستند.

 

دوره های فلوشیپ گوش و حلق و بینی

دوره های فلوشیپ جراحی سر و گردن، فلوشیپ لارنگولوژی، جراحی گوش، فک، صورت، بینی و لوزه برای تخصص گوش و حلق و بینی ارائه می گردد.

 

دوره های فلوشیپ تخصصی اعتیاد

فلوشیپ های تخصصی اعتیاد زیر گروه سه شاخه داخلی، بیهوشی و روانپزشکی ارائه می گردند.

 

دوره های فلوشیپ پاتولوژی

دوره فلوشیپپ پاتولوژی سینوژنتیک، هماتوپاتولوژی، درماتوپاتولوژی، اصلی ترین دوره های فلوشیپ در تخصص پاتولوژی هستند.

 

البته این لیست ارائه شده قطعا تمامی دوره های فلوشیپ پزشکی موجود در سراسر دنیا را شامل نمی شود. همان طور که عرض شد هر دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر دنیا ممکن است مباحثی از یک تخصص پزشکی را برای دوره فلوشیپ برگزیند. پس برای علاقه مندان به گذراندن دوره های فلوشیپ خارج از کشور، ممکن است دوره های فلوشیپی مدنظر قرار گرفته باشد که فقط در برخی دانشگاه های علوم پرشکی و در کشورهایی خاص ارائه شود و در این لیست که معروف ترین دوره های فلوشیپ تخصصی را در بر گرفته ذکر نشده باشد.

بسیاری از پزشکان متخصص ترجیح می دهند دوره فلوشیپ تخصصی پزشکی خود را در کشورهای اروپایی طی کنند. دوره های فلوشیپ خارج از کشور در کشورهای بسیاری برگزار می شود که مطلوب است حتما دوره ای در کشوری پیشرفته با سطح پزشکی بالا انتخاب گردد. از این رو موسسه علم و هنر میثاق با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور اقدام به اخذ پذیرش دوره های فلوشیپ پزشکی در اروپا می نماید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در کلیه دانشگاه های معتبر علوم پزشکی خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top