امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

درآمد دندانپزشکان در اتریش

همان طور که می دانیم سال هاست خانواده های ایرانی دوست دارند فزرندانشان حتما تحصیل دانشگاهی در رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی داشته باشند و پرواضح است که دلیل اصلی این مساله نیز درآمد مناسب پزشکان و دندانپزشکان در ایران است. از این رو حتی بسیاری از والدین حاضرند فرزندان خود را برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا، به کشورهایی مانند اتریش بفرستند. تعداد زیادی از جوانان ایرانی در سال های اخیر به کشور اتریش مهاجرت تحصیلی کرده و به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پرداخته اند و یا هنوز در حال تحصیل در این رشته ها در دانشگاه های اتریش می باشند. لذا در این مقاله بر آن شدیم تا به میزان درآمد دندانپزشکان در اتریش بپردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

  • درآمد دندانپزشکان در اتریش
  • تحصیل دندانپزشکی در اروپا
  • درآمد دندانپزشکان در اتریش

در کشور اتریش از سال 2006 میلادی اتاق دندانپزشکی Österreichische Zahnärztekammer تشکیل شده و مسائلی چون نمایندگی حرفه ای تمامی دندانپزشکان در این کشور، حفاظت از اخلاق حرفه ای و مسائل مربوط به مهاجرت دندانپزشکان به اتریش را تحت نظارت خود قرار داده است. در حقیقت دندانپزشکانی که متقاضی اجازه کار در اتریش هستند باید از این نهاد ذیصلاح در کشور اتریش مجوز کار حرفه ای دندانپزشکی دریافت نمایند.

بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان به علت کیفیت بالای زندگی در شهر وین که سال هاست یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی انتخاب می شود؛ کار در شهر زیبای وین را ترجیح می دهند و به این کشور نقل مکان کنند. بسیاری از جوانانی هم که اتریش را برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی برگزیده اند نیز دقیقا به همین علت این انتخاب را انجام داده اند.

اما قبل از هر گونه اقدامی باید از میزان هزینه های زندگی در کشور اتریش و شهر وین و میزان درآمد دندانپزشکان در اتریش نیز آگاهی کافی داشته باشیم  تا پس از آن تصمیم گرفته شود که اتریش برای زندگی کاری یک دندانپزشک مناسب است یا خیر.

در حال حاضر درآمد دندانپزشکان در اتریش، حدود ۶۰ هزار یورو در سال تخمین زده می شود که البته عددی دقیق نیست و یک رقم تقریبی است و بر اساس سطح و نوع تخصص و ساعات کاری آن ها می تواند متغیر باشد. گرچه این رقم عدد نسبتا مناسبی برای درآمد سالانه می باشد، اما باید با هزینه های زندگی در شهری مانند وین نیز سنجیده شود تا معلوم شود یک درآمد معقول است یا یک درآمد عالی و رویایی.

اما چیزی که تحصیل دندانپزشکی در اتریش را با توجه به جمیع جهات مفید به فاید می نماید؛ اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی اتریش است که موجب می شود مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها در هر کشور معتبری در جهان مورد تایید باشد و فارغ التحصیلان آن ها به راحتی در کشورهای دیگر جذب کار می شوند. برای دانشجویان دندانپزشکی ایرانی نیز فارغ از در نظر گرفتن درآمد دندانپزشکان در اتریش، مهم ترین مزیت تحصیل در این کشور، مورد تایید بودن مدارک تحصیلی دانشگاه های آن توسط وزارت بهداشت ایران است. زیرا با توجه به درآمد خوب دندانپزشکان در ایران خیلی خیلی مهم است دانشجوی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور، دانشگاهی را برای تحصیل خود در نظر بگیرد که مدرک تحصیلی آن مورد تایید وزارت بهداشت و ایران باشد و امکان ارزیابی مدارک و کار در ایران برای وی فراهم گردد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته های علوم پزشکی شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top