امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل پرستاری در اتریش

رشته پرستاری یکی از رشته های بسیار مورد توجه در سراسر دنیا و از رشته های تحصیلی و کاری بشدت مورد نیاز در اکثر کشورهای پیشرفته به حساب می آید. در اتریش نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپای مرکزی، این رشته بسیار مورد توجه قرار دارد و از این رو همه ساله مشتاقان زیادی برای اخذ پذیرش و تحصیل پرستاری در اتریش اقدام می کنند. کیفیت بالای زندگی در اتریش و همچنین سطح علمی مناسب دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته پرستاری، از علل اقبال روز افزون مشتاقان تحصیل پرستاری در اروپا برای تحصیل رشته پرستاری در اتریش به شمار می رود. رشته پرستاری به علل مختلفی از جمله کمک به حفظ کیفیت زندگی بیماران و افراد مبتلا به اختلالات جسمی، از نظر انسانی نیز یک رشته بسیار ارزشمند محسوب شده و پرستاران بسیار مورد احترام و تکریم آحاد مردم در سراسر دنیا قرار دارند.

  • تحصیل پرستاری در اتریش
  • دانشگاه های پرستاری اتریش
  • تحصیل در رشته پرستاری در اتریش

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در اتریش

از اصلی ترین شرایط تحصیل در رشته پرستاری در اتریش، یادگیری زبان آلمانی می باشد. اکثر دوره های تحصیل پرستاری در اتریش در مقاطع تحصیلی مختلف به زبان آلمانی ارائه می گردد. در مورد مقطع لیسانس با قاطعیت می توان گفت تمامی دوره ها به زبان آلمانی ارائه می شود. از این رو بهتر است تا جایی که می توانید روی یادگیری تمرکز کنید تا پس از ورود به اتریش و قبل از شروع به تحصیل در دانشگاه مدرک زبان آلمانی با سطح خواسته شده به دانشگاه ارائه گردد.

اما در مقطع دکتری در دانشگاه های اتریش دوره هایی به زبان انگلیسی نیز برای تحصیل در رشته پرستاری ارائه می شوند که برای اخذ پذیرش تحصیلی از برخی دانشگاه ها ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس با حداقل نمره اعلامی توسط دانشگاه مربوطه الزامی می باشد.

 

دانشگاه های پرستاری اتریش

برای انتخاب دانشگاه به منظور تحصیل رشته پرستاری در خارج از کشور، لازم است لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت  و وزارت علوم به دقت چک شود و از میان دانشگاه های مورد تأیید؛ دانشگاهی جهت ادامه تحصیل انتخاب گردد؛  چون بر عکس دانشگاه های ایران؛ رشته پرستاری در بسیاری از دانشگاه های غیر پزشکی اروپا ارایه می گردد؛ به عنوان مثال رشته پرستاری در اتریش در دانشگاه وین ارایه می گردد و نه در دانشگاه علوم پزشکی وین.

اولین مورد از دانشگاه های پرستاری اتریش، دانشگاه وین، بهترین دانشگاه کشور اتریش می باشد که در سیستم رتبه بندی QS دانشگاه 145 دنیا به شمار می رود.

دومین مورد از دانشگاه های پرستاری اتریش که تحصیل در آن مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان قرار می گیرد، دانشگاه علوم پزشکی گراتس است که مانند دانشگاه وین، یک دانشگاه دولتی به شمار می رود و در رشته های علوم پرستاری، دندانپزشکی، پرشکی و دیگر رشته های زیرشاخه علوم پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

 

تحصیل کارشناسی پرستاری در اتریش

طول دوره تحصیل کارشناسی پرستاری در اتریش 4 سال بوده و مباحث درسی که به صورت تئوری و عملی ارائه می شوند بر اساس استانداردهای بین المللی آموزشی سعی در بالا بردن مهارت های دانشجویان رشته پرستاری در زمینه های ارتباط با بیمار، مباحث علمی در زمینه کمک به بهبود سلامت و بالا بردن کیفیت زندگی بیمار و همچنین مهارت های اجتماعی برای ارتباط با همراهان بیمار را دارند.

قسمت های آموزشی عملی در بیمارستان ها، کلینیک ها و موسسات مراقبت از بیماران ارائه شده و بخش های تئوری بیشتر در دانشکده در خود محیط دانشگاه ارائه می گردد.

 

تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در اتریش

امکان تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در اتریش برای کلیه فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری از دانشگاه های کشورمان وجود دارد. در برخی موارد بر اساس ریز نمرت کارشناسی داوطلب، برای وی واحدهای پیش نیاز نیز در نظر گرفته می شود. طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در اتریش، 2 سال می باشد که دوره ها همه ساله در دو ترم تحصیلی ارائه می گردند.

 

هزینه تحصیل پرستاری در اتریش

برای علاقه مندان تحصیل پرستاری در اروپا، هزینه تحصیل پرستاری در اتریش یک مزیت ویژه محسوب می شود. اولا برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل پرستاری در اتریش وارد این کشور می شوند، امکان تحصیل رایگان پرستاری در اتریش وجود دارد. اما برای دانشجویانی که از کشورهایی غیر از اعضای اتحادیه اروپا به منظور تحصیل پرستاری به این کشور وارد می شوند، هزینه تحصیل پرستاری در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته دنیا بسیار ناچیز می باشد. شهریه تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های اتریش ۷۵۰ یورو در هر ترم تحصیلی می باشد.

البته امکان کار دانشجویی نیز برای دانشجویان در این کشور تا سقف 20 ساعت در هفته وجود دارد که به آن ها کمک می کند تا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود را تامین نمایند.

 

حقوق پرستاران در اتریش

در اتریش برای پرستاران فرصت های شغلی متعددی در بیمارستان ها، مراکزی پرستاری، کلینیک ها، مراکز توانبخشی، آسایشگاه ها، مراکز خدماتی، مراکز بهداشت عمومی، مراکز سلامت، آموزش پرستاری، صنعت داروسازی و ... وجود دارد. حقوق پرستاران در اتریش نیز مناسب بوده و میانگین درآمد یک پرستار دارای شماره نظام پرستاری در اتریش حدود ۴۰ هزار یورو در سال است. حقوق پرستاران در اتریش در سال اول کاریشان، حدود ۳۶ هزار یورو است و هر چه سابقه کاری بیشتری پیدا می کنند درآمدشان نیز بالا می رود به طوری که حقوق یک پرستار با 8 سال سابقه کار در اتریش به طور متوسط، ۶۰ هزار یورو در سال است. اصلی ترین عامل در تعیین درآمد پرستاران در کشور اتریش، میزان تجربه و سنوات سابقه کار آن هاست.

 

برای فارغ التحصیلان رشته های پرستاری از دانشگاه های کشورمان که قصد کار در اتریش و اتحادیه اروپا را دارند؛ مطالعه مقاله کاریابی پرستاران در خارج از کشور توصیه می گردد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پرستاری و سایر رشته ها در اتریش  و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top