امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه پرشوف اسلواکی

تنها دانشگاه دولتی در منطقه خودگردان پرشوف کشور اسلواکی، دانشگاه پرشوف می باشد که در زبان اسلواک Prešovská Univerzita v Prešove و در زبان انگلیسی University of Prešov خوانده می شود. دانشگاه پرشوف اسلواکی در حقیقت در ماه دسامبر سال 1996 میلادی از تقسیم دانشگاه بزرگ پاول جوزف شافاریک در کوشیتسه به دو دانشگاه پاول جوزف شافاریک در کوشیتسه و دانشگاه پرشوف در منطقه ای به همین نام ایجاد شد و تاسیس رسمی آن در اول ژانویه سال 1997 میلادی صورت پذیرفت.

  • دانشگاه پرشوف اسلواکی
  • تحصیل در دانشگاه پرشوف
  • رشته های دانشگاه پرشف

نتایج برنامه های آموزشی و تحقیقاتی و فعالیت های دانشگاه پرشوف اسلواکی بسیار فراتر از مرزهای اسلواکی رفته و شهرت قابل ملاحظه ای برای آن ایجاد کرده است. کادر این دانشگاه مشتمل بر 1050 نفر است که به بیش از 11 هزار دانشجوی این دانشگاه خدمات ارائه می نمایند.

دانشگاه پرشوف اسلواکی با بیش از 75 موسسه آموزش عالی و دانشگاه در بیش از 20 کشور دنیا از جمله سوئیس، انگلیس، سنگاپور، روسیه و آفریقای جنوبی توافقنامه علمی و پژوهشی دارد. برنامه های تبادل دانشجو و استاد میان این دانشگاه و 300 دانشگاه معتبر از سراسر دنیا نیز در حال اجرا می باشد.

 

تحصیل در دانشگاه پرشوف

شرایط تحصیل در دانشگاه پرشوف به مانند سایر دانشگاه های کشور اسلواکی می باشد. به عنوان مثال اصلی ترین مورد از مزایای تحصیل در اسلواکی که همان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بدون نیاز به ارائه مدرک زبان است در مورد تحصیل در دانشگاه پرشوف نیز صدق می کند. در حقیقت برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه پرشوف و سایر دانشگاه های اسلواکی نیازی به یادگیری زبان اسلواک نیست و تحصیل به زبان انگلیسی، آن هم بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس و تافل امکانپذیر است. این بدین معناست که بزرگ ترین مانع در برابر مشتاقان تحصیل در خارج از کشور، از مسیر افراد علاقمند تحصیل در اسلواکی برداشته شده است. خود این گرفتن مدرک زبان به قدری به یک مانع در برابر علاقمندان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده که بسیاری را وادار می کند قید تحصیل در خارج را بزنند. اما این افراد اگر با شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلواکی آشنایی داشته باشند، متوجه می شوند که می توانند در یک کشور عضو اتحادیه اروپا و در دانشگاه های معتبر آن به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان تحصیل کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه پرشوف اسلواکی نیز به مانند سایر دانشگاه های دولتی این کشور است و برای رشته های علوم انسانی حدود 3000 یورو در سال می باشد.

بحث مهم دیگر اعتبار مدرک ارائه شده در دانشگاه پرشوف اسلواکی است. این دانشگاه مانند سایر دانشگاه های اسلواکی از سیستم آموزشی واحد اتحادیه اروپا تبعیت می کند و این بدین معنیست که مدارک ارائه شده در دانشگاه پرشف، در سایر کشورهای اروپایی دارای اعتبار است و دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل خود در یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی مانند اتریش و آلمان به کار بپردازند، مشکلی از نظر اعتبار مدرک تحصیلی خود در دانشگاه پرشف نخواهند داشت.

خوشبختانه در لیست جدید ارائه شده توسط وزارت علوم کشورمان برای سال تحصیلی 2020 2021 نیز نام دانشگاه پرشوف را در کنار 11 دانشگاه دیگر کشور اسلواکی در میان دانشگاه های مورد تایید می توان مشاهده کرد. این بدین معناست که دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل در دانشگاه پرشف به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند، مشکلی در زمینه ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

 

رشته های دانشگاه پرشف

 

رشته های دانشگاه پرشف از تنوع بالایی به ویژه در زمینه علوم انسانی برخوردارند و این رشته ها در قالب دانشکده های دانشگاه پرشف به دانشجویان ارائه می گردند. دانشکده های دانشگاه پرشف که تعدادشان 8 مورد است عبارتند از:

دانشکده آموزش (تاسیس در سال 1949)

دانشکده الهیات ارتدکس (تاسیس در سال 1950)

دانشکده هنر (تاسیس در سال 1959)

دانشکده الهیات یونان-کاتولیک (تاسیس در سال 1990)

دانشکده علوم انسانی و طبیعی (تاسیس در سال 1997)

دانشکده مراقبت های بهداشتی (تاسیس در سال 2002)

دانشکده مدیریت (تاسیس در سال 2004)

دانشکده ورزش (تاسیس در سال 2004)

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top