امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل موسیقی

پیش از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی، متقاضیان تحصیل موسیقی در خارج از کشور باید با شرایط کشورهای مختلف آشنا شده و بهترین کشورها برای تحصیل موسیقی را بشناسند. در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل موسیقی فاکتورهای متعددی باید مد نظر قرار گیرد و دانشجویان با تطبیق دادن شرایط کشورهای مختلف با شرایط خود، کشوری که به عنوان مقصد مناسب تحصیل برای آنان به شمار می‌ رود را انتخاب نمایند. باید در نظر داشت که نمی ‌توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل موسیقی در نظر گرفت و برای همه متقاضیان یک نسخه پیچید. زیرا با توجه به شرایط افراد، کشورهای مختلف می توانند گزینه هایی مناسب برای تحصیل این رشته به حساب آیند.

  • بهترین کشور برای تحصیل موسیقی
  • بهترین کشورها برای تحصیل موسیقی
  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته موسیقی

یکی از فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل موسیقی، مقوله زبان است. قطعاً برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند و می توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمایند، کشورهایی چون کانادا، انگلستان، استرالیا، آمریکا و نیوزلند می توانند بهترین گزینه ها برای تحصیل موسیقی به حساب آیند. از طرف دیگر برای افرادی که مسلط به زبان آلمانی هستند، قطعاً کشور اتریش به عنوان مهد موسیقی و همچنین کشور آلمان گزینه های مناسبی هستند.

هزینه تحصیل موسیقی نیز در کشورهای مختلف متفاوت است و افرادی که از محدودیت مالی برخوردارند باید حتماً این موضوع را مدنظر قرار دهند. برای افرادی که قصد دارند با هزینه پایین به تحصیل موسیقی در خارج از کشور بپردازند، قطعاً اتریش و آلمان بهترین گزینه ها به حساب می آیند. زیرا به طور کلی شهریه تحصیل در اتریش در کلیه رشته ها ترمی ۷۵۰ یورو، معادل ۱۵۰۰ یورو در سال است و در آلمان نیز تقریباً هزینه های تحصیل آنقدر پایین است که می توان تحصیل در این کشور را رایگان دانست. اما در کشورهای انگلیسی زبان شهریه تحصیل بسیار بالاست، البته باید در نظر داشت که طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی نیز در این کشورها به دانشجویان مستعد ارائه می گردد.

علاوه بر این باید در نظر داشت که شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی نیز در کشورهای مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال در کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا در مواردی حتی به دانشجویانی که موفق شده اند از دانشگاه‌ های معتبر این کشورها پذیرش تحصیلی دریافت نمایند نیز ویزای دانشجویی اعطا نشده است. اما در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط ساده ‌تر است و معمولاً دانشجو با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشورها می تواند ویزای دانشجویی دریافت نماید. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در برخی اخذ ویزای دانشجویی سخت ‌تر به در برخی دیگر ساده تر است. طبیعتاً اخذ ویزای دانشجویی در کشورهایی مانند ترکیه و روسیه برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده تر از کشورهای اروپایی نیز می باشد.

حال به شرایط تحصیل موسیقی در در کشورهایی که اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی هستند، اشاره می نماییم تا هموطنان عزیز بتوانند با مقایسه شرایط خود با شرایط این کشورها، بهترین کشور برای تحصیل موسیقی که مناسب حال آنان است را انتخاب نمایند.

 

تحصیل رشته موسیقی در اتریش

کشور زیبا و پیشرفته اتریش در اروپای مرکزی از قدیم الایام به عنوان مهد موسیقی و هنر شناخته می شده و دانشگاه های این کشور از معتبرترین دانشگاه ها در زمینه موسیقی در اروپا و جهان به شمار می آیند. طبیعتاً تحصیل موسیقی در اتریش به علت بالا بودن سطح دانشگاه های این کشور و همچنین پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی، یک گزینه عالی برای مشتاقان تحصیل موسیقی در خارج از کشور محسوب می ‌شود. همانطور که ذکر شد هزینه تحصیل در اتریش در کلیه رشته ها از جمله موسیقی تنها ۷۵۰ یورو در هر ترم تحصیلی معادل ۱۵۰۰ هر سال تحصیلی است که با اکثر کشورهای دنیا قابل مقایسه نیست. البته در بسیاری از کنسرواتوار ها و دانشگاه های برتر موسیقی این کشور حتی افرادی که موفق شوند در آزمون های ورودی پذیرش دریافت کنند شانس تحصیل رایگان را نیز به دست می آورند. متقاضیان تحصیل رشته موسیقی در اتریش حتماً باید در خاک این کشور حضور پیدا کرده و در آزمون ورودی عملی شرکت نمایند. پیش از این نیز باید این افراد یک پورتفولیو یا نمونه کار برای اثبات استعدادها و مهارت های خود در زمینه موسیقی برای دانشگاه های کشور ارسال نماید. اغلب دوره های تحصیل رشته موسیقی در اتریش به زبان آلمانی ارائه می شوند و برای ورود به آنها ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر لازم است. البته در برخی کنسرواتوارهای این کشور می ‌توان دوره هایی نیز به زبان انگلیسی یافت که برای ورود به آنها نیز حتماً باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمود. بهترین دانشگاه های موسیقی کشور اتریش عبارتند از: دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، دانشگاه موتزارت سالزبورگ، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس و تعداد زیادی کنسرواتوار در نقاط مختلف این کشور. بر اساس رنکینگ تخصصی رشته موسیقی که در سال 2020 میلادی توسط موسسه کیو اس ارائه شده، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین در میان دانشگاه های دنیا در زمینه موسیقی رتبه فاخر 3 را به خود اختصاص داده و بهترین دانشگاه موسیقی اتریش بوده است. دانشگاه موتزارت سالزبورگ نیز در این رنکینگ، رتبه 22 را در میان دانشگاه های موسیقی دنیا از آن خود کرده و دومین دانشگاه برتر این کشور در زمینه موسیقی بوده است.

 

تحصیل موسیقی در آلمان

شرایط تحصیل موسیقی در آلمان نیز بسیار مناسب است و این کشور به علت اعتبار بالای دانشگاه ها و هزینه پایین تحصیل یک گزینه عالی برای علاقمندان تحصیل موسیقی در خارج از کشور به شمار می رود. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در آلمان که دارای رتبه بین ‌المللی مناسبی هستند به ترتیب هوخ شوله موزیک برلین و هوخ شوله موزیک و تئاتر هامبورگ می باشند که به ترتیب رتبه های ۴۶ و ۴۸ دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی موسیقی را در سال ۲۰۲۰ از آن خود کرده اند. هوخ شوله موزیک کلن و هوخ شوله موزیک و تئاتر مونیخ نیز دیگر دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در آلمان هستند که دارای رتبه بین المللی در زمینه موسیقی می باشند و رتبه ای بین ۵۱ تا ۱۰۰ را در میان دانشگاه‌ های دنیا در این زمینه تخصصی به خود اختصاص داده‌ اند.

 

تحصیل موسیقی در کانادا

طبیعتاً کانادا نیز می ‌تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل موسیقی به حساب آید. البته هزینه‌ های تحصیل در این کشور و همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در آن نسبت به کشورهای اروپایی بالاست. بهترین دانشگاه ‌های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در کانادا هستند، عبارتند از: دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو که به ترتیب رتبه ۳۴ و ۴۱ دانشگاه ‌های دنیا در زمینه تخصصی موسیقی در سال ۲۰۲۰ از آن خود کرده اند. دیگر دانشگاههای برتر این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در کانادا هستند، دانشگاه مونترال و دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشند که رتبه هایی بین ۵۱ تا ۱۰۰ را در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه تخصصی موسیقی در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند.

 

تحصیل موسیقی در انگلستان

انگلیس با نظام آموزشی فوق العاده قوی دیگر گزینه اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل موسیقی به حساب می آید. ۲۶ دانشگاه این کشور در زمینه تخصصی موسیقی دارای رتبه زیر ۱۰۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا هستند. البته شهریه و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بالاست و برای بسیاری از هموطنانمان قابل پرداخت نمی باشد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در انگلستان می باشند، عبارتند از: کالج سلطنتی موسیقی، آکادمی سلطنتی موسیقی و مدرسه موسیقی و درام گیلدهال که به ترتیب رتبه‌ های ۲، ۴ و ۶ را در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه تخصصی موسیقی در سال ۲۰۲۰ از آن خود کرده اند.

 

تحصیل موسیقی در ایتالیا

در سال های اخیر کشور ایتالیا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیل دانشجویان ایرانی در اروپا شناخته شده است و بسیاری برای تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته ‌های هنر و موسیقی این کشور را انتخاب می ‌کنند. یکی از مزایای تحصیل موسیقی در ایتالیا مانند سایر رشته ها در این کشور، مناسب بودن هزینه های تحصیل و همچنین زندگی دانشجویی می باشد.

 

تحصیل موسیقی در فرانسه

کشور فرانسه نیز از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل موسیقی در اروپا به شمار می رود. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در فرانسه هستند کنسرواتوار ملی پاریس، کنسرواتوار ملی لیون و دانشگاه سوربن می‌ باشند که مورد اول رتبه ۱۷ دانشگاه دنیا در زمینه تخصصی موسیقی را از آن خود کرده و 2 دانشگاه دیگر نیز رتبه هایی بین ۵۱ تا 100 را در زمینه موسیقی در میان دانشگاه های برتر دنیا دارا هستند.

 

تحصیل موسیقی در ترکیه

کشور ترکیه نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که به شدت مورد توجه دانشجویان ایرانی برای تحصیل رشته های مختلف از جمله موسیقی قرار دارد. تحصیل موسیقی در ترکیه با هزینه‌ ای مناسبتر از بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان امکان پذیر است. البته طبیعتاً دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در ترکیه به اندازه دانشگاه‌ های کشورهای ذکر شده از اعتبار و رتبه بین المللی مناسب برخوردار نیستند.

 

تحصیل موسیقی در روسیه

به طور کلی در میان جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور، فرصت تحصیل در روسیه در سال های اخیر از اقبال بسیار زیادی برخوردار بوده و بسیاری از جوانان ایرانی برای تحصیل در رشته های مختلف این کشور را به عنوان یکی از گزینه‌ های اصلی پیش روی خود بر در نظر می گیرند. شهریه تحصیل در رشته های مختلف از جمله تحصیل موسیقی در روسیه بسیار مناسب بوده و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز از بسیاری از کشورها مناسب تر است. همچنین دانشجویان ایرانی مشکلی برای اخذ ویزای دانشجویی در این کشور ندارند. همچنین دانشگاه های این کشور از رتبه و اعتبار بین المللی مناسبی نیز برخوردارند. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل موسیقی در روسیه، کنسرواتوار ایالتی چایکوفسکی مسکو و کنسرواتوار سن پترزبورگ می باشند که به ترتیب رتبه ۴۴ و رتبه ای بین ۵۱ تا ۱۰۰ را در میان دانشگاه های برتر دنیا در زمینه تخصصی موسیقی از آن خود کرده اند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top