امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2021-2022

همه ساله عده زیادی از جوانان ایرانی برای تحصیل در رشته های مختلف به ویژه رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور تقاضا داده و درصد قابل توجهی از آن ها با اخذ پذیرش، وارد دوره های تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف دنیا می شوند. اما در صورتی که این افراد قصد داشته باشند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور، به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند، لازم است دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران برگزینند. برای تحصیل در رشته های غیر پزشکی، ارگان رسمی جهت ارزشیابی دانشگاه های دنیا، وزارت علوم و برای تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، ارگان رسمی جهت ارزشیابی دانشگاه های کشورهای مختلف جهان، وزارت بهداشت کشورمان است و متقاضیان باید در هر سال تحصیلی، جدیدترین و به روز ترین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه ها را ملاک تصمیم گیری خود در انتخاب دانشگاه قرار دهند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2021-2022 در دی ماه سال 99 منتشر شده و مشتاقان تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این سال تحصیلی باید این لیست را ملاک عمل خود قرار دهند.

  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2021-2022
  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021-2022
  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2022

وزارت بهداشت ایران نیز مانند وزارت علوم فاکتورهای خاصی را همه ساله در نظر گرفته و بر اساس آن ها اقدام به تایید دانشگاه های سراسر دنیا می نماید که اصلی ترین این موارد، رتبه دانشگاه ها در سه رنکینگ معتبر کیو اس، شانگهای و تایمز می باشد. در این بررسی، هم رتبه عمومی دانشگاه ها و هم رتبه آن ها به صورت تخصصی در رشته های مرتبط با علوم پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو هر سال برخی دانشگاه ها نسبت به سال قبل به این لیست اضافه شده و بعضی دانشگاه ها نیز از این لیست حذف می شوند. در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2021-2022 نیز تفاوت های قابل توجهی نسبت به لیست سال قبل دیده می شود. بر این اساس است که متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی باید جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند تا پس از اتمام دوره تحصیل و بازگشت به وطن، مدارک آن ها در ایران قابل ارزشیابی باشد. باید در نظر داشت که کالج های وابسته به دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته در این لیست و همچنین شعب این دانشگاه‌ ها در سایر کشورها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند.

از آنجا که هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و اغلب کشورهای اروپایی بسیار بالاست و در سال های اخیر تقریبا ورود به دوره های تحصیل پزشکی در چنین کشورهایی برای هموطنانمان غیر ممکن شده است، سعی کردیم در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، دانشگاه های کشورهایی که شرایط ورود به آن ها برای جوانان ایرانی مناسب تر است را در ادامه مطلب خدمتتان ارائه نموده و تغییرات این لیست نسبت به سال قبل در مورد دانشگاه های این کشورها را نیز متذکر شویم:

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021-2022

هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه بسیار مناسب است و اخذ پذیرش و ورود به دوره های تحصیلی در این کشور نیز برای دانشجویان ایرانی چندان دشوار نیست. از این رو استقبال از تحصیل در روسیه در سال های اخیر رو به افزایش است. مشتاقان تحصیل پزشکی در روسیه که قصد دارند در سال 2021-2022 در این کشور، تحصیل خود را آغاز کنند باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021-2022 انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021-2022 نسبت به سال قبل دستخوش تغییراتی شده و در این سال 9 دانشگاه از این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال پیش فقط 5 دانشگاه این کشور به تایید وزارت بهداشت ایران رسیده بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021-2022 به شرح زیر است:

دانشگاه سماشکو یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو (فقط در رشته دندانپزشکی)

A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry

دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو

Lomonosow Moscow State University

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک

Novosibirsk State University

دانشگاه ایالتی اول علوم پزشکی سن پترزبورگ – دانشگاه پاولوف

Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University

دانشگاه فدرال کازان

Kazan Federal University

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه

Pirogov Russian National Research Medical University (RNRMU)

دانشگاه رودن یا دوستی مردم روسیه

RUDN University

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

Saint Petersburg State University

دانشگاه ایالتی تامسک

Tomsk State University

 

- دانشگاه های اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021-2022: دانشگاه فدرال کازان، دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه، دانشگاه رودن یا دوستی مردم روسیه، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و دانشگاه ایالتی تامسک.

- دانشگاه حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021-2022: دانشگاه ایالتی علوم پزشکی سچینوا مسکو یا Sechenov First Moscow State Medical University که فقط برای رشته داروسازی در سال گذشته مورد تایید بوده است.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی برای سال تحصیلی 2021-2022

کشور اسلواکی در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و اقبال زیادی به تحصیل در اسلواکی در میان جوانان ایرانی پدید آمده است. زیرا در این کشور عضو اتحادیه اروپا می توان به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر پرداخت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی برای سال تحصیلی 2021-2022 نیز مانند سال گذشته، تنها نام دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا یا Comenius University قرار گرفته است.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش برای سال تحصیلی 2021-2022

هزینه تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته های علوم پزشکی در کلیه دانشگاه های دولتی اتریش کشور فقط 750 یورو در هر ترم تحصیلی معادل 1500 یورو در هر سال تحصیلی است. علاوه بر این اعتبار و رتبه بین المللی دانشگاه های این کشور نیز بسیار عالیست. از این رو بسیاری از جوانان از سراسر دنیا علیرغم شرایط سخت اعطای پذیرش، سعی می کنند وارد دانشگاه های این کشور شده و به تحصیل در اتریش بپردازند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش برای سال تحصیلی 2021-2022 نسبت به سال قبل دستخوش شده و در این سال 9 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال قبل 11 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش برای سال تحصیلی 2021-2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه کارل فرانسس گراتس

Karl-Franzens University Graz

دانشگاه علوم پزشکی گراتس

Med University Graz

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

Med University Innsbruk

دانشگاه علوم پزشکی وین

Med University Vienna

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ

Paracelsus Private Medical University

دانشگاه گراتس

University Graz

دانشگاه اینسبروک

University Innsbruk

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین

University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna

دانشگاه وین

University of Vienna

 

- دانشگاه های حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش برای سال تحصیلی 2021-2022: دانشگاه بوکو وین و دانشگاه یوهانس کپلر لینز.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان برای سال تحصیلی 2021-2022

مجارستان نیز با داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه تحصیل نسبتا مناسب و سهلت اعطای ویزا به دانشجویان ایرانی، از گزینه های مناسب پیش روی جوانان هموطنمان برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان برای سال تحصیلی 2021-2022 نیز مانند سال قبل، نام 4 دانشگاه این کشور قرار گرفته که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. این دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاه سملوایز بوداپست

Semmelweis University Budapest

دانشگاه دبرسن

University Debrecen

دانشگاه پچ

University of Pecs

دانشگاه سگد

University Szeged

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021-2022

ترکیه همسایه غربی کشورمان نیز بعلت اعتبار بالای دانشگاه ها، شهریه مناسب دوره های تحصیلی و همچنین عدم وجود مشکل در اعطای ویزا به دانشجویان ایرانی، در سال های اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد برای تحصیل هموطنانمان محسوب شده است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021-2022 نسبت به سال قبل دستخوش تغییرات وسیعی شده است و در این سال 15 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال قبل 9 دانشگاه این کشور مورد تایید وزرات بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه آنکارا

Ankara University

دانشگاه آتاتورک

Ataturk university

دانشگاه اژه

Ege university

دانشگاه حاجت تپه

Hacettepe university

دانشگاه استانبول

Istanbul University

دانشگاه کوچ

Koc University

دانشگاه غازی

Gazi University

دانشگاه کاتب چلپی ازمیر

Izmir Katip Celebi University

دانشگاه آچی بادم

Acıbadem University

دانشگاه باغچه شهیر

Bahçeşehir University

دانشگاه باشکنت

Başkent University

دانشگاه دوغوز ایلول

Dokuz Eylül University

دانشگاه مرمره

Marmara University

دانشگاه اوندوکوز ماییس

Ondokuz Mayis University

دانشگاه یدی تپه

Yeditepe University

 

- دانشگاه های اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021-2022: دانشگاه آچی بادم، دانشگاه باغچه شهیر، دانشگاه باشکنت، دانشگاه دوغوز ایلول، دانشگاه مرمره، دانشگاه اوندوکوز ماییس و دانشگاه یدی تپه.

- دانشگاه غازی و دانشگاه کاتب چلپی که در سال قبل فقط برای رشته دندانپزشکی مورد تایید بودند، در این سال برای کلیه رشته های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

- دانشگاه حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021-2022: دانشگاه سلیمان دمیرل به فقط برای رشته دندانپزشکی مورد تایید بود.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلوونی برای سال تحصیلی 2021-2022

کشور اسلوونی نیز مانند همسایه اش اسلواکی، در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و اقبال زیادی به تحصیل پزشکی در این کشور در میان جوانان ایرانی پدید آمده است. زیرا شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور عضو اتحادیه اروپا نیز بسیار مناسب است و دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای دانشجویی نیز مشکلی در این کشور نخواهند داشت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلوونی برای سال تحصیلی 2021-2022 برعکس سال گذشته که تنها دانشگاه لیوبلیانا مورد تایید قرار داشت، نام دو دانشگاه دیده می شود که یکی همین دانشگاه لیوبلیانا و دیگری دانشگاه ماریبور می باشد.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کرواسی برای سال تحصیلی 2021-2022

کشور کرواسی نیز در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و بعلت شرایط مناسب اخذ پذیرش، اقبال زیادی به تحصیل پزشکی در کرواسی در میان جوانان ایرانی به وجود آمده است.. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کرواسی برای سال تحصیلی 2021-2022 نیز درست مانند سال گذشته نام دو دانشگاه این کشور دیده می شود که عبارتند از: دانشگاه زاگرب و دانشگاه اشپلیت.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top