امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه فنی گراتس

برای علاقه مندان تحصیل در اروپا در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و تکنولوژی، دانشگاه فنی گراتس اتریش به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های فنی مهندسی اتریش که نام آن به زبان آلمانی Technische Universtiät Graz بیان می شود یکی از بهترین گزینه ها می باشد. دانشگاه فنی گراتس اتریش که Graz University of Technoloy به دانشگاه صنعتی گراتس و دانشگاه تکنیک گراتس نیز معروف است، در ایالت اشتایرمارک این کشور و در نزدیکی مرز کشور اسلوونی واقع شده است و همه ساله میزبان دانشجویان فراوانی چه از داخل اتریش و چه از کشورهای دیگر دنیا می باشد.

  • دانشگاه فنی گراتس
  • رشته های دانشگاه فنی گراتس اتریش
  • تحصیل در دانشگاه تکنیک گراتس

تاریخچه دانشگاه صنعتی گراتس

تاریخچه دانشگاه صنعتی گراتس بر می گردد به سال 1811 میلادی برمی گردد که آرشیدوک یوهان اقدام به تاسیس این دانشگاه با عنوان دانشگاه یوانیوم نمود و ابتدا در آن فقط رشته های نجوم، معدن، گیاه شناسی، شیمی و فیزیک تدریس می شد. اما در سال 1864 میلادی تصمیم دولت ایالت اشتایرمارک بر این موضوع قرار گرفت که این دانشگاه را تبدیل به یک دانشگاه فنی نماید و از آن پس دیگر این دانشگاه رسما دانشگاه فنی گراتس لقب گرفت.

در ادامه تغییرات و توسعه ای که در این دانشگاه به وجود آمد، در سال 1901 میلادی مجوز اعطای مدرک دکتری نیز به دانشگاه صنعتی گراتس داده شد. در راستای توسعه سطح علمی و همچنین توسعه کمی دانشگاه، در سال 1955 این دانشگاه به سه دانشکده تقسیم شد. این تقسیم بندی در سال 1975 میلادی گسترده تر شده و به 5 دانشکده رسید و نام دانشگاه نیز دانشگاه صنعتی گراتس؛ دانشگاه ارتزهرتسوگ یوهان (Erzherzog-Johann-Universität Graz) قرار داده شد. در آخرین تغییر اساسی در سال 2004 میلادی این دانشگاه به 7 دانشکده تقسیم بندی شده و تا کنون نیز به همین شکل به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

رنکینگ دانشگاه صنعتی گراتس اتریش

رتبه دانشگاه فنی گراتس اتریش در میان دانشگاه های این کشور همواره مناسب بوده و از برترین دانشگاه های اتریش به شمار می رود. اما رنکینگ دانشگاه صنعتی گراتس اتریش در میان دانشگاه های دنیا در میان رتبه های 351 تا 400 قرار گرفته است. طبق آخرین اعلام سیستم رتبه بندی شانگهای، رتبه دانشگاه صنعتی گراتز در رشته های مهندسی، تکنولوژی و علوم کامپیوتر در میان دانشگاه های جهان بین رتبه 151 تا 200 می باشد.

 

تحصیل در دانشگاه تکنیک گراتس

همان طور که عرض شد همه ساله دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در دانشگاه تکنیک گراتس اتریش می باشند. این دانشگاه مانند دانشگاه صنعتی وین، از بهترین دانشگاه های مهندسی اتریش و بلکه در کل اروپا به شمار می رود و حدود 16 هزار دانشجو را میزبانی می کند که تقریبا 30 درصد از این تعداد را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند که قطعا تعدادی نیز دانشجویان ایرانی می باشند. از آنجا که اکثر رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه در طبقه بندی رشته های فنی مهندسی قرار می گیرند، اکثر شاغلین به تحصیل در دانشگاه فنی گراتس را پسران تشکیل می دهند و فقط 27 درصد از افرادی که به تحصیل در دانشگاه صنعتی گراتس می پردازند دانشجویان دختر می باشند.

این دانشگاه نیز مانند دانشگاه گراتس، چون در نزدیکی مرز اسلوونی قرار دارد، دانشجویان اسلوونیایی زیادی را برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف پذیراست.

 

رشته های دانشگاه فنی گراتس اتریش

دانشگاه صنعتی گراتس دارای دانشکده های متعددی است که رشته های دانشگاه فنی گراتس اتریش در این دانشکده ها در قالب برنامه و دوره های تحصیلی ارائه می شوند. دانشکده های دانشگاه صنعتی گراتس عبارتند از:

دانشکده مهندسی عمران

دانشکده معماری

دانشکده مهندسی برق و اطلاعات

دانشکده علوم کامپیوتر و مهندسی بیومدیکال

دانشکده مهندسی مکانیک و اقتصاد

دانشکده شیمی و بیوتکنولوژی

دانشکده علوم پایه شامل ریاضیات، فیزیک و زمین شناسی

دانشگاه فنی گراتس، دو موسسه تحقیقاتی به نام های موسسه آزمایش و ایمنی در پزشکی و موسسه میکروسکوپ الکترونی و نانوآنالیز را نیز دارا می باشد.

رشته های دانشگاه صنعتی گراتس برای مقطع کارشناسی عبارتند از: معماری، مهندسی عمران، محیط زیست، مدیریت ساخت و ساز، مهندسی نقشه برداری و ژئوماتیک، علوم زمین، مهندسی پزشکی، شیمی و فرایند مهندسی، شیمی، علوم کامپیوتر، توسعه نرم افزار، مدیریت کسب و کار، مهندسی برق، مهندسی صوت، مهندسی مکانیک، اقتصاد بازرگانی، زیست شناسی مولکولی و ریاضیات و فیزیک کامپیوتری مخابراتی.

رشته های دانشگاه فنی گراتس برای مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از: معماری، مهندسی عمران، مهندسی عمران ژئوتکنیک و هیدرولیک، مهندسی ساخت و ساز و عمران، مهندسی عمران و سازه، مهندسی عمران و محیط زیست و حمل ونقل، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی برق و کسب وکار، مهندسی برق و صوت، ریاضیات صنعتی، ریاضیات فنی، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم زیستی، بیوشیمی و مولکولی، بیوتکنولوژی، شیمی و فرایند مهندسی، مهندسی مواد شیمیایی و دارویی، شیمی و فرایند مهندسی، علم شیمی، شیمی فنی و مهندسی و علوم گیاهی.

رشته های دانشگاه تکنیک گراتس برای مقطع دکتری عبارتند از علوم طبیعی و مهندسی.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه فنی گراتس و به طور کلی تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top