امروز: پنجشنبه 30 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی برق در اسلواکی

رشته مهندسی برق یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیا می باشد و برای ورود به دانشگاه های برتر در این رشته تحصیلی رقابت زیادی وجود دارد. در کشور خودمان هم معمولا اکثر افرادی که در کنکور ریاضی فیزیک بالاترین رتبه ها را بدست می آورند، تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه های مطرح کشور را برای خود انتخاب می نمایند. اما بسیاری نیز تحصیل مهندسی برق در خارج از کشور را برای خود مناسب می دانند و سعی می کنند کشوری مناسب که شرایط مناسبی از نظر اعطای پذیرش داشته باشد و همچنین هزینه تحصیل در آن سنگین نباشد و در عین حال اعتبار دانشگاه های آن هم مناسب باشد را برای تحصیل خود انتخاب نمایند. برای این عزیزان، تحصیل مهندسی برق در اسلواکی یک گزینه بسیار ایده آل به حساب می آید.

  • تحصیل مهندسی برق در اسلواکی
  • تحصیل رشته مهندسی برق در اسلواکی
  • تحصیل رشته برق در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در اسلواکی

مهندسی برق یکی از رشته هایی است که در خود کشور اسلواکی جزو پردرآمد ترین رشته ها به حساب می آید. یک مهندس برق با سابقه کاری کمتر از 2 سال، حدود 1800 یورو، با سابقه کاری 5 تا 10 ساله حدود 2200 یورو، با سابقه کاری بین 10 تا 15 سال، حدود 3100 یورو، با سابقه کاری 15 تا 20 سال حدود 3800 یورو و با سابقه کاری بیش از 20 سال، حدود 4500 یورو درآمد ماهانه در کشور اسلواکی بدست می آورد. از اصلی ترین شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در اسلواکی، مدت دوره تحصیل است. طول دوره تحصیل مهندسی برق در اسلواکی در مقطع کارشناسی حداقل 3 سال می باشد. دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق در اسلواکی حدود 2 سال است. همچنین تحصیل مهندسی برق در اسلواکی در مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال معمولا به طول می انجامد.

 

دانشگاه های مهندسی برق اسلواکی

مانند سایر رشته های فنی مهندسی، برای تحصیل مهندسی برق در اسلواکی هم بهترین گزینه دانشگاه فنی براتیسلاوا می باشد. این دانشگاه که در میان دانشگاه های مهندسی برق اسلواکی، بهترین می باشد، از نظر رتبه جهانی نیز وضعیت خوبی دارد و در رتبه اعلام شده موسسه QS برای سال 2020، دانشگاه فنی براتیسلاوا در رتبه ای بین 751 تا 800 دنیا دسته بندی شده است. همچنین از دیگر محاسن تحصیل مهندسی برق در اسلواکی در دانشگاه فنی براتیسلاوا این است که نام این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020 قرار گرفته است. این موضوع بیشتر برای دانشجویانی که قصد دارند پس از اتمام تحصیل مهندسی برق در اسلواکی، به ایران بازگشته و در کشور خودمان مشغول به کار شوند اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. زیرا این عزیزان اگر دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنند مورد تایید وزارت علوم نباشد، در بازگشت به ایران، مدارک تحصیلیشان مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد. به همین جهت برای دانشجویان ایرانی تحصیل در دانشگاه فنی براتیسلاوا یک گزینه ایده آل به حساب می آید.

اما برخی دانشجویان بعد از تحصیل در اسلواکی، ترجیح می دهند در خود این کشور یا در سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. از این رو دومین دانشگاه فنی مهندسی این کشور به نام دانشگاه فنی کوشیتسه هم می تواند برای تحصیل این عزیزان یک گزینه بسیار مناسب به حساب آید. زیرا این دانشگاه در میان دانشگاه های مهندسی برق اسلواکی جایگاه دوم را از آن خود کرده و در لیست اعلام شده توسط موسسه معتبر QS برای سال 2020، این دانشگاه در رتبه بین 801 تا 1000 دانشگاه های جهان قرار گرفته است و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در کلیه کشورهای اروپایی معتبر شناخته می شود. اما این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل در اسلواکی به ایران بازگشته و در کشور خودمان مشغول کار شوند مناسب نمی باشد. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2019 2020، نام این دانشگاه دیده نمی شود و فارغ التحصیلان آن پس از بازگشت به ایران با مشکل قابل ارزشیابی نبودن مدارک تحصیلی خود مواجه خواهند شد.

 

هزینه تحصیل رشته برق در اسلواکی

از مزایای اصلی تحصیل رشته برق در این کشور، می توان به مناسب بودن هزینه تحصیل رشته برق در اسلواکی اشاره کرد. این که بتوان در یک کشور اروپایی، به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان به تحصیل رشته مهندسی برق پرداخت، به خودی خود و بدون در نظر گرفتن مناسب بودن هزینه تحصیل رشته برق در اسلواکی، تحصیل در این رشته در این کشور اروپایی را توجیه پذیر می نماید.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی برق در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top