امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی

صنایع شیمیایی در زمینه های مختلفی امروزه زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده و در هر زمینه ای ورود کرده اند. این کاربرد وسیع صنایع شیمیایی در بخش های مختلف زندگی  انسان خود گواه اهمیت تخصص هایی مانند مهندسی شیمی است. البته کار مهندسان شیمی فقط منحصر به شرکت ها و کارخانجات شیمیایی نیست.امروزه علم شیمی در اکثر زمینه های صنعتی ورود یافته و به شکل یکی از کاربردی ترین علوم شناخته می شود. به عنوان مثال در اکثر فرآیندهای تولیدی در صنایع، نمی توان بحث واکنش های شیمیایی و  فرآیندهای شیمیایی را کم اهمیت شمرد. در صنعت مصالح ساختمانی یکی از اصلی ترین علوم دخیل، علم شیمی است. در کشاورزی، امروزه علم شیمی یکی از اصلی ترین علومی است که به کمک متخصصان این رشته برای بارور کردن خاک و بهبود راندمان و همچنین از بین بردن آفات آمده است. در زمینه هایی مانند داروسازی نیز تقریبا اصلی ترین دانش دخیل در کار، شیمی می باشد. به همین علت است که بسیاری از جوانان به رشته مهندسی شیمی اقبال نشان می دهند. اما طبیعتا تحصیل این رشته در کشورهای صنعتی بسیار بهتر است چرا که اولا با تحصیل مهندسی شیمی در یک کشور صنعتی، دانشجو شانس دارد که جذب صنایع این کشور شود و از طرف دیگر در دوران تحصیل نیز به علت روابط بسیار نزدیک صنعت و دانشگاه در این کشورها، امکان به دست آوردن تجارب عملی در زمینه تخصصی تحصیلی، برای دانشجو به بهترین نحو مهیاست. یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل مهندسی شیمی اسلواکی می باشد. تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی مزایای بسیاری دارد که در ادامه بیشتر به آن ها اشاره می نماییم. با ما همراه باشید.

  • تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی
  • دانشگاه های مهندسی شیمی اسلواکی
  • تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

 

دانشگاه های مهندسی شیمی اسلواکی

بدون شک در میان دانشگاه های مهندسی شیمی اسلواکی، دانشگاه تکنیک براتیسلاوا بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. این دانشگاه بهترین دانشگاه فنی مهندسی کشور اسلواکی است که اعتبار بین المللی مناسبی هم دارد. موسسه معتبر QS همه ساله لیست بهترین دانشگاه های جهان را ارائه می کند که در آخرین لیست اعلام شده توسط این موسسه برای سال تحصیلی 2020 دانشگاه تکنیک براتیسلاوا رتبه ای بین 750 تا 800 را به خود اختصاص داده است.

البته اگر از منظری دیگر هم به قضیه توجه کنیم در میان دانشگاه های مهندسی شیمی اسلواکی تنها گزینه مناسب برای دانشجویان ایرانی، همین دانشگاه تکنیک براتیسلاواست. زیرا تنها دانشگاه مورد تایید وزارت علوم کشورمان در اسلواکی، همین دانشگاه تکنیک براتیسلاوا می باشد. برای دانشجویانی که قصد دارند پس از پایان تحصیل خود در اسلواکی به ایران بازگشته و در وطن مشغول به کار شوند، مهم است که حتما دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنند که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان قرار داشته باشد تا بعد از پایان تحصیل و بازگشت به ایران، مدارک تحصیلیشان مورد ارزشیابی قرار بگیرد.

البته در میان 1000 دانشگاه برتر دنیا، غیر از دانشگاه تکنیک براتیسلاوا، نام دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی نیز دیده می شود. این دانشگاه نیز از بهترین دانشگاه های مهندسی شیمی اسلواکی به شمار می رود. اما متاسفانه دانشجویانی که بخواهند پس از تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی در این دانشگاه به ایران بازگشته و مشغول به کار شوند، مدارک تحصیلیشان مورد ارزشیابی واقع نمی شود. تحصیل در این دانشگاه فقط به درد کسانی می خورد که قصد دارند پس از تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی، در خود این کشور یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار مشغول شوند.

 

شرایط تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی

از اصلی ترین شرایط تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی این است که برای اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور به هیچ وجه نیازی نیست زبان اسلواک را آموزش ببینید و دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. اما برای ورود به همین دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز حتی ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس نیز الزامی نیست. سهل بودن شرایط تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی موجب شده دانشجویان زیادی همه ساله برای تحصیل این رشته راهی این کشور اروپایی شوند.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

درست به مانند سایر رشته های مهندسی، هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی حدود 3500 یورو در سال است. نکته قابل ذکر این است که هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی در کلیه دانشگاه های این کشور همین میزان می باشد و بستگی به دانشگاه انتخابی ندارد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top