امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی شیمی در اتریش

رشته مهندسی شیمی از رشته های بشدت کاربردی است که در زمینه های مختلف زندگی بشر کاربردی چشمگیر و غیر قابل چشم پوشی پیدا کرده است. زمینه هایی چون، کشاورزی و صنایع غذایی، تولید مصالح ساختمانی، چرخه تولید صنایع مختلف، صنعت نفت، داروسازی و ... تنها بخشی از گستره وسیع فعالیت هایی است که در حیطه تخصصی مهندسی شیمی قرار می گیرد و در حقیقت از علومی به شمار می رود که علوم دیگر به شکل غیر قابل انکاری به آن وابسته هستند. در واقع به همین جهت بازار کار رشته مهندسی شیمی در کلیه کشورهای پیشرفته دنیا که صنایع پویا و اقتصاد باروری دارند، بسیار پرطرفدار است. یکی از این کشورها که بازار کار مناسبی برای رشته مهندسی شیمی دارد، کشور پیشرفته و صنعتی اتریش می باشد و به همین جهت هم همه ساله عده زیادی از جوانان از سراسر دنیا برای تحصیل مهندسی شیمی در اتریش اپلای می کنند. در این مطلب قصد داریم به مزایا و شرایط تحصیل مهندسی شیمی در اتریش اشاره کنیم.

 

  • تحصیل مهندسی شیمی در اتریش
  • تحصیل رشته مهندسی شیمی در اتریش
  • دانشگاه های مهندسی شیمی اتریش

شرایط تحصیل مهندسی شیمی در اتریش

یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل مهندسی شیمی در اتریش در مقطع کارشناسی این است که این دوره های تحصیلی عموما به زبان آلمانی ارائه می شود و برای ورود به آن ها ارائه مدرک زبان آلمانی حداقل A2 الزامی است و شاید بتوان فقط در معدود دانشگاه هایی دوره های اینترنشنال پیدا کرد که به زبان انگلیسی ارائه شوند. البته در برخی دانشگاه های علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله های اتریش هم دوره های تحصیل مهندسی شیمی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. تحصیل مهندسی شیمی در اتریش در برخی دانشگاه های خصوصی این کشور حتی به زبان انگلیسی هم ممکن می باشد، اما هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی این کشور است.

 

دانشگاه های مهندسی شیمی اتریش

در میان دانشگاه های مهندسی شیمی اتریش دانشگاه فنی وین بدون شک می تواند بهترین گزینه به حساب بیاید. رتبه این دانشگاه بر اساس آخرین اعلام موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۰، در کشور اتریش دوم، و در دنیا 192 می باشد.

دیگر مورد از بهترین دانشگاه های مهندسی شیمی اتریش، دانشگاه صنعتی گراتس است که این دانشگاه هم رتبه بین المللی مناسبی دارد. بر اساس آخرین اعلام موسسه معتبر کیو اس برای سال ۲۰۲۰ میلادی، این دانشگاه در کشور اتریش رتبه 4، و در دنیا رتبه 311 را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مهندسی شیمی اتریش، دانشگاه مونتان لئوبن است که یک دانشگاه تخصصی در زمینه رشته های وابسته به صنعت نفت از جمله انرژی، مهندسی نفت، مهندسی شیمی و مهندسی پلیمر به شمار می رود. این دانشگاه نیز رتبه مناسبی داشته و در زمینه رشته های مرتبط با صنعت نفت یکی از ۱۰ دانشگاه برتر دنیاست.

این رشته البته در سایر دانشگاه های اتریش به ویژه دانشگاه های علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله های این کشور نیز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اتریش

درست همانند سایر رشته های تحصیلی، هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اتریش ترمی تقریبا ۷۵۰ یورو یا بعبارت بهتر سالی ۱۵۰۰ یورو می باشد. با در نظر گرفتن رتبه بین المللی و اعتبار دانشگاه های مهندسی شیمی اتریش، و همچنین مقایسه هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته اروپا و جهان به وضوح به صرفه بودن تحصیل مهندسی شیمی در اتریش را می توان دریافت.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی شیمی در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top