امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل پزشکی در اسلواکی

سال هاست به دلایل مختلف از جمله درآمد بالای پزشکان در کشورمان و اختلاف معنا دار سطح درآمدی آنان با سایر اقشار و صنوف جامعه، تب علاقه به تحصیل پزشکی در میان جوانان و همچنین خانواده های آن ها بشدت داغ شده است. طبیعتا ظرفیت دانشگاه های کشور برای تحصیل رشته پزشکی بسیار محدود بوده و بسیاری از مشتاقان تحصیل رشته پزشکی از ورود به این رشته در دانشگاه های کشور باز می مانند. برای این افراد تحصیل پزشکی در خارج از کشور تنها گزینه باقیمانده است و از بین کشورهایی که می توان در آن ها این رشته را تحصیل کرد، شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی با اختلاف خیلی زیادی مناسب تر از خیلی کشورهای دیگر است.

  • تحصیل پزشکی در اسلواکی
  • تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان
  • دانشگاه های پزشکی اسلواکی

همان طور که ذکر شد مشتاقان تحصیل پزشکی، کشورهای زیادی را به عنوان گزینه برای محل تحصیل دارند. طبیعتا اکثر این کشورها برای اعطای پذیرش تحصیلی، مدرک زبان می طلبند. بسیاری از کشورها که فقط در آن ها امکان تحصیل پزشکی به زبان کشور میزبان وجود دارد و یادگیری زبان دیگری جز انگلیسی خود یک معضل بزرگ است. اما آن هایی هم که دوره های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند، اکثرا برای اعطای پذیرش، مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس با نمره های بالا می خواهند که اخذ نمره بالا در آزمون آیلتس هم خود یک سد بزرگ بر سر راه مشتاقان تحصیل پزشکی در خارج از کشور به شمار می رود.  اما مزیت بزرگ تحصیل پزشکی در اسلواکی دقیقا همین موارد است که آن را در میان کلیه کشورهای دنیا زبانزد کرده است و در دانشگاه های اسلواکی می توان پذیرش تحصیل پزشکی را بدون ارائه مدرک زبان دریافت کرد و این رشته را به زبان انگلیسی تحصیل نمود و هیچ نیازی به تسلط به زبان اسلواک نیز وجود ندارد. در ادامه بیشتر به شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی خواهیم پرداخت.

 

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

ابتدایی ترین مورد از شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی، ارائه مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون می باشد که عبارتند از شناسنامه، گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه، سه قطعه عکس 3.5 در 4.5  و تاییدیه تزریق واکسن هپاتیت ب. البته این مدارک همگی باید در خود ایران ترجمه رسمی شده و به تایید سفارت کشور اسلواکی در تهران نیز برسد و پس از آن در داخل کشور اسلواکی به زبان اسلواک ترجمه شود. لازم به ذکر است که طول دوره تحصیل در اسلواکی در رشته پزشکی، 6 سال می باشد.

 

آزمون ورودی پزشکی اسلواکی

از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی شرکت در آزمون ورودی پزشکی این کشور است که فقط افراد پذیرفته شده در این آزمون موفق به ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اسلواکی می شوند. این آزمون دو نوبت در سال و در ماه های جون و آگوست برگزار می شود. برای شرکت در آزمون ورودی پزشکی اسلواکی هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و داوطلبان می توانند سالی یک بار در آزمون شرکت نمایند.

آزمون ورودی پزشکی اسلواکی به طور کلی شامل 200 سوال می باشد که از این بین 100 سوال دروس شیمی و 100 سوال دروس زیست شناسی می باشند و مدت زمان برگزاری این آزمون نیز حدود 3 ساعت به طول می انجامد. لازم به یادآوری است که ۲۰۰ سوال فوق  از بین بانک سوالات امتحانی که شامل ۷۵۰ سوال زیست و ۷۵۰ سوال شیمی همراه با پاسخنامه است؛ انتخاب می شوند.

البته مشتاقان تحصیل پزشکی در اسلواکی که مزیت هایی چون امکان تحصیل به زبان انگلیسی و عدم نیاز به ارائه مدرک زبان آن ها را برای تحصیل در این کشور مصمم کرده است اصلا نباید بابت این آزمون دلهره به خود راه دهند. زیرا موسسه علم و هنر میثاق منابع و نمونه سوالات این آزمون را خدمت متقاضیان ارائه می نماید و تجربه نشان داده کلیه عزیزانی که از طریق این موسسه برای شرکت در آزمون ورودی پزشکی اسلواکی اعزام شده اند موفق به قبولی در این آزمون شده اند.

 

تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

همان طور که ذکر شد، تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان یکی از اصلی ترین خواسته های جوانان عزیز مشتاق تحصیل پزشکی می باشد. از این رو برای مشتاقان تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان، اسلواکی بهترین گزینه است. زیرا تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی تقریبا در هیچ کشوری جز اسلواکی بدون نیاز به مدرک زبان امکانپذیر نمی باشد. این مورد خود بزرگترین سد را از جلوی پای مشتاقان تحصیل پزشکی در خارج از کشور بر می دارد و راه این عزیزان را برای رسیدن به آرزوی خود هموار می کند.

شاید در برخی کشورهای غیر اروپایی چون هند نیز امکان تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان فراهم باشد، اما تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان مزایای دیگری هم دارد. از آنجا که دانشگاه های اتحادیه اروپا دارای سیستم آموزشی مشترکی هستند، مدارک تحصیلی پزشکی اخذ شده در دانشگاه های اسلواکی در کلیه کشورهای پیشرفته اروپایی چون آلمان و اتریش نیز بدون نیاز به معادل سازی پذیرفته می شود و این به معنای امکان اخذ ویزای کار و اقامت کاری پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان دوره های تحصیل پزشکی در اسلواکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. این درحالی است که با تحصیل پزشکی در هند و کشورهای معدود دیگری که بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی می دهند، چنین امکان ویژه ای به دانشجویان تعلق نمی گیرد.

 

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی

یکی دیگر از مزیت های تحصیل پزشکی در این کشور، مناسب بودن هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی است که در قیاس با کشورهای دیگر اروپایی و به ویژه کشورهایی که در آن ها امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد بسیار مناسب است. به طور دقیق می توان گفت که هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی ۹۵۰۰ یورو در سال می باشد که با توجه به پایین تر بودن هزینه های زندگی در کشور اسلواکی در قیاس با سایر کشورهای اروپایی، در مجموع کاملا مقرون به صرفه می باشد.

البته برای دانشجویان امکان کار پاره وقت دانشجویی حین تحصیل در اسلواکی نیز وجود دارد، اما باید در نظر داشت درآمد کسب شده از کار دانشجویی آنقدر نیست که کمک چندانی به هزینه های تحصیل نماید.

اما گزینه تحصیل رایگان پزشکی در اسلواکی نیز منتفی نیست و کلیه دانشجویانی که بتوانند زبان اسلواک را آموخته و مدرک این زبان را اخذ نمایند می توانند از امکان تحصیل رایگان پزشکی در اسلواکی به زبان اسلواک بهره مند گردند.

 

دانشگاه های پزشکی اسلواکی

اما بحث دیگری که برای متقاضیان تحصیل پزشکی بسیار مهم است اعتبار دانشگاه محل تحصیل است. برخی از دانشجویان قصد دارند پس از تحصیل پزشکی در اسلواکی به ایران بازگشته و در کشور خود مشغول به کار شوند. این افراد می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت که همه ساله در سایت این وزارتخانه اعلام می شود انتخاب کنند تا پس از بازگشت به وطن، مدارک تحصیلی آنان قابل ارزشیابی باشد. برای این افراد دانشگاه کمنیوس گزینه ای عالی به شمار می رود. زیرا در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران دانشگاه کمنیوس در میان دانشگاه های پزشکی اسلواکی تنها دانشگاه مورد تایید به شمار می رود.

اما دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل پزشکی در اسلواکی در اروپا مشغول به کار شوند، دستشان برای انتخاب محل تحصیل از میان دانشگاه های پزشکی اسلواکی بسیار بازتر است. زیرا این افراد می توانند برای دیگر دانشگاه های اسلواکی نیز برای تحصیل خود اپلای کنند. زیرا کلیه دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا از یک سیستم آموزشی مشترک تبعیت می کنند و فارغ التحصیلان آنان در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار کردن نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی ندارند. اما طبیعیست که برای این افراد نیز از میان دانشگاه های پزشکی اسلواکی، دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا بهترین گزینه می باشد. زیرا این دانشگاه در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه معتبر QS برای سال 2020 میلادی، به عنوان برترین دانشگاه اسلواکی شناخته شده است و رتبه بین المللی بین 751 تا 800 را نیز از آن خود کرده است. طبیعتا دانشگاهی که رتبه بین المللی مناسب تری دارد مدارکش نیز دارای اعتبار بیشتری می باشد و فارغ التحصیلان آن نیز در کشورهای مهم اروپا چون سوئیس، آلمان، اتریش و فرانسه شانس کار بیشتری دارا هستند.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top