امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ

تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی این کشور دارای اعتبار بین المللی بسیار فوق العاده ای می باشد و به همین جهت همه ساله مشتاقان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در کلیه رشته ها از جمله رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های این کشور اپلای می کنند. طبیعتا شرایط بسیار سختی که برای اعطای پذیرش به دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی اتریش در نظر گرفته شده، موجب شده بسیاری ورود به این دانشگاه ها برایشان در حد غیر ممکن شده باشد. اما کشور اتریش دانشگاه های خصوصی نیز داشته  که اتفاقا اعتبار بین المللی مناسبی هم دارند و ورود به آنان طبیعتا به علت رتبه و اعتبار پایین تر از دانشگاه های دولتی این کشور و همچنین شهریه های بالاتر، بسیار راحت تر است. حتی در زمینه رشته های علوم پزشکی نیز دانشگاه خصوصی در اتریش موجود می باشد که یکی از آنها دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ است که در زبان انگلیسی آن را Paracelsus Medical University و در زبان آلمانی Paracelsus Medizinische Privatuniversität خوانده می شود و نام اختصاری آن PMU می باشد و در این مقاله سعی داریم به معرفی این دانشگاه بپردازیم.

  • دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی اتریش
  • تحصیل در دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ به طور کلی یک موسسه علمی آموزشی و پژوهشی است که به صورت یک بنیاد خصوصی اداره می شود و دو شعبه در شهرهای سالزبورگ اتریش و نورنبرگ آلمان دارد و در آن به آموزش رشته های علوم پزشکی، تحقیق و پژوهش و آموزش کاربردی مراقبت از بیمار و راه های بهبود، پرداخته می شود. تاسیس این دانشگاه در سالزبورگ به سال 2002 میلادی برمیگردد و امروزه شامل 22 موسسه، 3 مرکز تحقیقاتی و امکانات بیمارستانی می باشد و با بیمارستان های دانشگاه سالزبورگ نیز همکاری دارد. شعبه دوم این دانشگاه در شهر نورمبرگ آلمان در سال 2014 با همکاری بیمارستان نورمبرگ تاسیس شد.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی اتریش

همان طور که ذکر شد ورود به دانشگاه های پزشکی دولتی کشور اتریش چون دانشگاه علوم پزشکی وین، دانشگاه علوم پزشکی گراتس، دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک، دانشگاه وین، دانشگاه گراتس و دانشگاه یوهانس کپلر لینز بسیار سخت می باشد و طبیعتا با وجود حجم بالای درخواست ها برای اخذ پذیرش چاره ای جز پذیرش از طریق آزمون ورودی پزشکی نیز برای این دانشگاه های معتبر باقی نمی ماند. اما تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی اتریش که البته با پرداخت شهریه بیشتر همراه است می تواند چاره کار برای افرادی باشد که موفق به ورود به دانشگاه های دولتی اتریش برای تحصیل رشته پزشکی نشوند.

 

تحصیل در دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی اتریش، جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده و در رنکینگ دانشگاه های علوم پزشکی دنیا نیز حائز رتبه 529 می باشد که برای یک دانشگاه خصوصی علوم پزشکی رتبه ای درخور محسوب می گردد. از این رو تحصیل در دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش دارای ارزش و اعتبار مناسبی در سطح اروپا می باشد و فارغ التحصیلان آن در خود کشور اتریش و در سایر کشورهای اتحادیه اروپا شانس کار بالایی دارند و مدرک تحصیلی آنان در این کشورها معتبر شمرده می شود.

اما برای افرادی که قصد دارند پس از تحصیل پزشکی در اتریش به ایران برگردند و در ایران کار کنند، تحصیل در دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش مناسب نمی باشد. زیرا در آخرین لیست اعلام شده وزارت بهداشت کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020، نام دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ مشاهده نمی شود. از این رو مدارک تحصیلی اخذ شده در این دانشگاه در ایران قابل ارزشیابی نمی باشد.

یک سوم بودجه سالانه دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ از طریق نهادهای دولتی محلی و منطقه ای و دو سوم بودجه آن از طریق دریافت وجوه خصوصی تامین می شود. این دانشگاه بعلت اینکه دانشگاه خصوصی محسوب می شود، حق دریافت بودجه از دولت فدرال اتریش را ندارد. به طور معمول سالی 75 نفر حداکثر در دوره های پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ و 50 نفر در شعبه نورمبرگ پذیرفته می شوند.

این دانشگاه در زمینه های تحقیقات پزشکی با دانشگاه های برتر دنیا مانند دانشگاه ییل در آمریکا، دانشگاه هاروارد در آمریکا، دانشگاه علوم پزشکی پایتخت در پکن چین، دانشکده پزشکی کلینیک مایو در آمریکا، دانشگاه فلوریدای شمالی در آمریکا، دانشگاه لوییزیانا در آمریکا، دانشگاه میلان ایتالیا، دانشگاه چارلز پراگ در جمهوری چک، دانشگاه کمبریج انگلستان، دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند، دانشگاه بروک در اونتاریو کانادا، دانشگاه آدلاید در استرالیا، و دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی همکاری و مشارکت تنگاتنگی دارد.

از موسسات همکار دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ بیمارستان دانشگاه سالزبورگ و کیلنیک کریستین داپلر و 21 بیمارستان آموزشی دیگر در اتریش و کشورهای همسایه از جمله بیمارستان نورنبرگ و دانشگاه فنی جورج سایمون می باشد. هنگامی که در سال 2003 این دانشگاه به طور رسمی تاسیس شد، کلینیک های خودگردان متعددی به بخش های کلینیکی دانشگاهی یکپارچه تبدیل شدند و بیمارستان دانشگاهی آن نیز در سال 2007 به تاسیس رسید.

این دانشگاه دارای انستیتوهای اصلی و انستیتوهای تحقیقاتی متفاوت و متعددی است که عبارتند از:

موسسات اصلی:

پژوهشکده عمومی ، طب خانواده و پزشکی پیشگیری

موسسه تحقیقات آناتومی و عضلانی

موسسه علوم پرستاری

موسسه داروسازی و سم شناسی

موسسه فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی

 

پژوهشکده ها:

پژوهشکده پزشکی مولکولی

پژوهشگاه بهداشت عمومی

پژوهشکده بیومکانیک

موسسه تحقیقات گاستین

پژوهشکده فناوریهای تابش پیشرفته - radART

پژوهشگاه انرژی و روان درمانی

پژوهشگاه بیماریهای متابولیک

 

هزینه تحصیل رشته های دانشگاه پاراسلسوس اتریش

طبیعتا رشته های دانشگاه پاراسلسوس اتریش در محدوده رشته های علوم پزشکی می باشد و در این بخش قصد داریم به هزینه تحصیل در رشته های دانشگاه پاراسلسوس اتریش به همراه معرفی هر یک از این رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف بپردازیم.

 

رشته های مقطع کارشناسی:

 

1. دوره تحصیل کارشناسی آنلاین علوم پرستاری:

انستیتوی علوم پرستاری دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش دوره های تحصیل آنلاین علوم پرستاری را به طوری ارائه داده که دانشجو فقط لازم باشد در سال حدود 1 هفته در محل دانشگاه در سالزبورگ حاضر شود.

هزینه تحصیل در دوره های آنلاین علوم پرستاری در این دانشگاه 2480 یورو به ازای هر سطح  از تحصیل و 250 یورو هزینه آزمون در هر سطح می باشد. همچنین در ثبت نام اولیه می بایست 190 یورو هزینه درخواست پذیرش نیز پرداخت گردد.

 

2. دوره تحصیل کارشناسی علوم پرستاری مدل 2 در 1:

دانشگاه پاراسلسوس از سال 2014 مجوز برگزاری این دوره ها در کشور اتریش را دریافت نمود. این دوره ها به طور مشترک بین دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش و مدارس و کالج های منتخب مراقبت هی بهداشتی روان پزشکی و پرستاری از بهداشت کودکان و نوجوانان برگزار می گردد. این دوره ه در 7 ترم ارائه شده و و فارغ التحصیلان لیسانس علوم پرستاری یا BScN و همچنین گواهی مراقبت های پرستاری برای سلامت روان یا مراقبت های بهداشت کودکان و نوجوانان را دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در این دوره ها سالانه 1660 یورو می باشد. در ابتدا باید 50 یورو هزینه ثبت نام نیز پرداخت شده و هزینه 125 یورو نیز برای آزمون سالانه پرداخت گردد.

 

3. دوره تحصیل کارشناسی علوم پرستاری مدل 2 در 1 بایرن:

این دوره ها اولین بار در سال 2015 ارائه شدند و دوره هایی در قابل برنامه مطالعات توسعه ای اتحادیه اروپا به شمار می روند و حاصل همکاری دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس و مدارس و کالج های حرفه ای منتخب پرستاری در بایرن آلمان می باشند.

هزینه تحصیل در این دوره ها سالانه 1900 یورو به علاوه هزینه آزمون سالانه از سال دوم می باشد. آزمون سالانه 125 یورو هزینه دارد و 50 یورو نیز در ابتدای دوره تحصیل هزینه بابت ثبت نام پرداخت می گردد.

 

4. دوره کارشناسی داروسازی

از سال 2017 دانشگاه پاراسلسوس، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به متقاضیان تحصیل ارائه می دهد. دوره کارشناسی 4 ساله و با مدرک BSc یا لیسانس علوم داروسازی همراه است.

هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه 7200 یورو در هر ترم است که باید اول هر ترم پرداخت شود.

 

رشته های مقطع کارشناسی ارشد:

 

1. دوره تحصیل پزشکی عمومی:

برای مشتاقان تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی اتریش دوره های پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ فرصتی استثنایی به شمار می رود. همان طور که پیش تر ذکر شد، سالانه در شعبه سالزبورگ این دانشگاه 75 نفر و در شعبه نورمبرگ آن 50 نفر برای تحصیل دوره های پزشکی عمومی پذیرفته می شوند. آموزش پزشکی در این دانشگاه با بروز ترین متدها و مدرن ترین تجهیزات ارائه می گردد و ارائه آموزش های طب مدرن از اصلی ترین شعارهای دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش می باشد. این دانشگاه از سال 2002 مجوز ارائه دوره پزشکی عمومی در اتریش را بدست آورده است و دوره ها را بر اساس سیستم آموزش پزشکی مدرن دانشگاه های آمریکا ارائه می دهد. برای ورود به این دوره ها به مانند آمریکا شرکت در آزمون USMLE در این دانشگاه اجباری است و زبان تحصیل در این دانشگاه آلمانی و ارایه مدرک زبان حداقل الزامی  B2است

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ اتریش از سال 2018 به بعد، 14700 یورو در سال است که پیش از هر سال تحصیلی باید پرداخت گردد. البته بر اساس شایستگی که دانشجو از خود نشان می دهد، می تواند به گرفتن بورس های سالانه بین 750 یورو تا 1500 یورو بر اساس میانگین نمرات دست پیدا کند.

این دوره ها با اینکه در یک دانشگاه خصوصی ارائه می شوند، هزینه آنچنان گرانی را در قیاس با سایر کشورهای ارائه دهنده تحصیل در پزشکی در اروپا به عنوان مثال تحصیل پزشکی در اسلواکی ندارند و از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند. در ثانی باید در نظر داشت می توان با ورود به این دانشگاه امکان تحصیل و زندگی دانشجویی در یکی از بهترین کشورهای اروپا و حتی دنیا را بدست آورد. با مقایسه شهریه این دانشگاه با سایر دانشگاه های خصوصی ارائه دهنده دوره های پزشکی در کشورهای پیشرفته به صورت واضح می توان دریافت که تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی اتریش و بالاخص دانشگاه پاراسلسوس از سایر کشورهای فوق الذکر بسیار به صرفه تر می باشد.

 

2. دوره کارشناسی ارشد علوم پرستاری:

از سال 2012 این دانشگاه مجاز به ارائه رشته علوم پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش شده است و اولین دوره پذیرش دانشجو در این مقطع در سال 2014 انجام شد. این دوره 4 ترمه بوده و در پایان آن مدرک کارشناسی ارشد علوم پرستاری یا MScN به دانشجویان اعطا می شود.

هزینه تحصیل پرستاری در این دانشگاه 4500 یورو در سال است که برای یک دانشگاه خصوصی بسیار مناسب می باشد. در ابتدای شروع تحصیل البته باید 190 یورو هزینه ابتدایی نیز پرداخت شود.

 

3. دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی:

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ از سال 2017 همان طور که پیش تر ذکر شد، دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به متقاضیان تحصیل ارائه می دهد. دوره کارشناسی 4 ساله و با مدرک BSc یا لیسانس علوم داروسازی همراه است. اما دوره کارشناسی ارشد پیوسته 5 ساله بوده و با مدرک Magister در داروسازی به پایان می رسد.

هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه 7200 یورو در هر ترم است که باید پیش از هر ترم پرداخت شود. البته باید در نظر داشت به دانشجویان ممتاز و با نمرات بالا بورس هایی در این رشته اعطا می گردد.

 

3. دوره های کارشناسی ارشد بهداشت عمومی:

از ماه می سال 2019 این دانشگاه مجاز به ارائه این دوره ها در کشور اتریش شناخته شد و در چهار ترم ارائه می گردد. و در نهایت به آنان مدرک استاد علوم بهداشت عمومی یا MScPH اعطا می گردد.

شهریه سالانه برای دوره های کارشناسی ارشد بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ 4800 یورو در هر سال می باشد.

 

رشته های مقطع دکتری:

 

1. دوره دکتری علوم پزشکی:

دوره های دکتری علوم پزشکی بیشتر بر تحقیقات و نوآوری در دانش پزشکی متمرکز است و پژوهشگران جوان نهایت استفاده را از این دوره ها خواهند برد. همه ساله در 31 اکتبر مهلت درخواست پذیرش به پایان می رسد.

از سال 2015 هزینه تحصیلی معادل 110 یورو باید توسط حامی مالی دانشجو به دانشگاه پرداخت گردد.

 

2. دوره دکتری پرستاری و علوم مرتبط سلامت:

این برنامه دکتری در انستیتو علوم پرستاری دانشگاه پزشکی خصوصی پاراسلسوس اتریش ارائه می گردد و این رشته میان رشته ای در گروه علوم بهداشتی و پرستاری محسوب می گردد.

هزینه تحصیل این دوره به صورت تمام وقت در هر سال تحصیلی 4500 یورو و به صورت پاره وقت 2250 یورو است. البته باید 1000 یورو نیز برای هزینه آزمون در نظر گرفت که فقط یک بار پرداخت می گردد. هزینه 500 یورویی ثبت نام نیز در ابتدای ورود به دوره باید پرداخت گردد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top