امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

رشته دندانپزشکی یکی دیگر از محبوب ترین رشته های تحصیلی در میان جوانان ایرانی است که به علت پول ساز بودن، همه ساله متقاضیان زیادی برای ورود به دانشگاه را به خود اختصاص می دهد. اما طبیعیست که با ظرفیت محدود دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بسیاری از ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی باز می مانند. این موضوع بسیاری را برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور به ویژه اروپا راغب کرده است و با در نظر داشتن مشکل اخذ مدرک زبان، بسیاری را به این فکر انداخته که به دنبال یافتن دوره های تحصیل پزشکی در اروپا بدون مدرک زبان باشند. برای این افراد بهترین گزینه می تواند تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی باشد که در این مطلب قصد داریم به تفصیل به شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی اشاره نماییم.

  • تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی
  • تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان
  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسلواکی

تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان

همان طور که پیش تر ذکر شد یکی از مشکلاتی که اکثر مشتاقان تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور با آن روبرو هستند ارائه مدرک زبان است و دانشگاه های اکثر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی هم بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی اعطا نمی کنند. از این رو پیدا کردن موقعیت تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان یک فرصت ایده آل و ناب به حساب می آید. تقریبا در کل اروپا به جز فرصت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی، کشور دیگری را نمی توان یافت که بتوان در تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدون مدرک زبان را تجربه کرد.

یکی از مشکلاتی که مشتاقان تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور در بسیاری از کشورها با آن مواجهند، عدم ارائه دوره ها به زبان انگلیسی است. اما خوشبختانه در مورد دوره های تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی چنین مشکلی وجود ندارد و دوره ها هم به زبان اسلواک و هم به زبان انگلیسی ارائه می گردد. این بدین معنی است که دانشجو از ابتدا برای دوره تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی اپلای می کند و به هیچ وجه نیاز به یادگیری زبان اسلواک نخواهد داشت. طبیعتا همان طور که ذکر شد برای دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی هم از داوطلبان مدرک زبان آیلتس یا تافل خواسته نمی شود که یک موقعیت بسیار ویژه و استثنایی به شمار می رود.

 

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسلواکی

به طور کلی هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسلواکی ۱۱۵۰۰  یورو در سال می باشد. این هزینه البته برای دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی است که طبیعتا دانشجویان ایرانی هم اکثرا از این دوره ها استقبال می کنند و راغب به یادگیری زبان اسلواک نمی باشند. اما اگر فردی بتواند به زبان اسلواک تسلط یابد و متقاضی شرکت در دوره های تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان ملی مردم این کشور باشد، برای دوره تحصیل خود هزینه ای پرداخت نخواهد کرد. زیرا تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسلواکی به زبان اسلواک به صورت کاملا رایگان می باشد. البته همین هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی هم در مقایسه با سیار کشورهای اروپایی ارائه دهنده این دوره ها به زبان انگلیسی رقم مناسبی است و اصلا بالا نیست. در ضمن باید در نظر داشت هزینه های زندگی دانشجویی در اسلواکی هم از سایر کشورهای اروپایی کمتر است و برای دانشجو در مجموع هزینه ها، تحصیل در کشور اسلواکی بسیار به صرفه است.

 

آزمون ورودی دندانپزشکی اسلواکی

درست به مانند تحصیل پزشکی در اسلواکی که بدون شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر نیست، پذیرش در دوره های دندانپزشکی در این کشور نیز بدون شرکت و موفقیت در آزمون ورودی دندانپزشکی اسلواکی ممکن نمی باشد. آزمون ورودی دندانپزشکی اسلواکی شامل 200 سوال است که 100 سوال آن در زمینه شیمی و 100 سوال در زمینه زیست شناسی می باشد. سوالات این آزمون 3 ساعته از میان بانک سوالات امتحانی شامل 750 سوال زیست شناسی و 750 سوال شیمی انتخاب می گردند. داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی اسلواکی لازم نیست به هیچ وجه نگرانی را به خود راه دهند. زیرا موسسه پرگاس پارس نمونه سوالات آزمون ورودی دندانپزشکی اسلواکی را در اختیار متقاضیانی که از طریق این موسسه برای اخذ پذیرش اقدام می کنند قرار می دهد و تجربه نشان داده که تا کنون تمامی متقاضیان در این آزمون پذیرفته شده اند.

 

دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی

اکثریت جوانانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور را دارند، بعلت درآمد بالای این رشته در ایران و تفاوت معنادار درآمد پزشکان و دندانپزشکان در کشورمان با متوسط درآمد جامعه ترجیح می دهد پس از تحصیل به ایران بازگردند و در کشور خود مشغول به کار شوند. این افراد حتما باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برگزینند. به همین ترتیب مشتاقان تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی نیز باید سعی کنند دانشگاه خود را از میان دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی که مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان هستند برگزینند. در آخرین لیست اعلام شده وزارت بهداشت، تنها دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا از میان دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی مورد تایید این وزارت خانه قرار دارد و این دانشجویان برای تحصیل در اسلواکی در رشته دندانپزشکی فقط باید برای این دانشگاه اپلای کنند. البته این دانشگاه بهترین دانشگاه کشور اسلواکی نیز به شمار می رود و رتبه بین المللی 751 تا 800 را در میان دانشگاه های دنیا بر اساس رنکینگ اعلام شده موسسه QS برای سال 2020 میلادی،

اما همه دانشجویان هم برای آینده خود چنین برنامه ای ندارند و برخی ترجیح می دهند پس از تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در یک کشور اروپایی به کار و زندگی بپردازند. از این رو برای این افراد دیگر محدودیت وجود ندارد و می توانند به جز دانشگاه کمنیوس، در دیگر دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی هم تحصیل کنند. یکی از این دانشگاه ها دانشگاه پاول جوزف شافاریک است که البته اخیرا مورد تایید وزارت علوم ایران قرار گرفته است. اما تا کنون به تایید وزارت بهداشت نرسیده است. اما مدارک تحصیلی آن در کلیه کشورهای اروپایی مورد تایید است. زیرا از سیستم جامع آموزشی اتحادیه اروپا تبعیت می کند و فرضا اگر فارغ التحصیلان آن قصد کار در کشورهای پیشرفته اروپایی چون آلمان و اتریش را داشته باشند، مدارک تحصیلی آنان بدون نیاز به معادل سازی در کشور مورد نظر مورد تایید خواهد بود.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top