امروز: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

در کشور ما و در باور رایج میان مردم، رشته هایی چون دندانپزشکی از ارزش و اعتبار بسیاری برخوردارند و بسیاری از مردم آرزو دارند که فرزندانشان در چنین رشته هایی به تحصیل بپردازند. اما واضح است که بعلت محدودیت ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی در کشورمان، بسیاری موفق به ورود به تحصیل این رشته ها نخواهند شد. اما رغبت بسیاری از این جوانان و خانواده هایشان به تحصیل رشته دندانپزشکی به حدی است که حتی حاضرند مشکلات فراوانی را به جان خریده و برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور اقدام نمایند. در میان کشورهای مختلف دنیا، تحصیل دندانپزشکی در اتریش در مقایسه با اکثر کشورها، مشتاقان بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

 

 

  • تحصیل دندانپزشکی در اتریش
  • هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش
  • آزمون ورودی دندانپزشکی اتریش

ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در اتریش با سختی ها و موانع فراوانی روبروست و فقط افرادی که در آزمون سراسری کشور خودمان در یکی از دانشگاه های دولتی پذیرفته شده و گواهی اشتغال به تحصیل را بتوانند ارائه کنند، شانس تحصیل دندانپزشکی در اتریش را خواهند یافت. البته اگر خانواده ها به فکر بوده پیش از سن ورود به دانشگاه برای فرزند خود اپلای کنند و فرزند خود را برای گذراندن دوره های مدرسه و کالج پیش دانشگاهی به این کشور بفرستند، می توانند فرصت تحصیل دندانپزشکی در اتریش را برای فرزند خود بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری در ایران، فراهم کنند.

دیگر مورد از چالش ها و سختی های ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در اتریش، ارائه مدرک زبان آلمانی می باشد. تمامی دوره های تحصیل دندانپزشکی در اتریش به زبان آلمانی ارائه شده و برای اخذ پذیرش ورود به آن ها حتما باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 ارائه شود.

 

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش

تا چند سال پیش به طور کلی دوره های تحصیل در اتریش به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می شد و چیزی به نام هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش دارای مفهوم نبود و برای تحصیل در هیچ یک از رشته های دانشگاهی در این کشور یک یورو نیز شهریه تعیین نشده بود. اما هم اکنون درست به مانند تحصیل پزشکی در اتریش، هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در اتریش نیز در کلیه دانشگاه های دولتی این کشور تقریبا 750 یورو در هر ترم، معادل 1500 یورو در سال است که این میزان نیز هزینه ای بسیار ناچیز در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به شمار می رود. اما طبیعتا شرایط ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در اتریش، اصلا ساده نیست و به همین جهت بسیاری حائز آن نشده و امکان ورود به دانشگاه های دندانپزشکی اتریش را نمی یابند.

برای این دسته که مشتاق تحصیل دندانپزشکی در اروپا هستند، تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی گزینه ای بسیار عالی و مناسب محسوب می شود. اولا اسلواکی همسایه شرقی کشور اتریش بوده و فاصله پایتخت آن شهر براتیسلاوا با وین پایتخت اتریش کمتر از 1 ساعت است و حتی برای سفر به اسلواکی نیز باید از پروازهای فرودگاه وین استفاده کرد. همچنین تحصیل در اسلواکی در برخی دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در این کشور برای معادل سازی مدارک تحصیلی خود و کار در ایران با مشکلی مواجه نخواهند بود. بعنوان مثال دانشجویان ایرانی در صورتی که تحصیل خود در رشته دندانپزشکی را در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در این کشور انجام دهند، مدرک تحصیلی آنان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار خواهد گرفت و می توانند در ایران به کار در سیستم بهداشت و درمان مشغول شوند. دانشجویان ایرانی که قصد داشته باشند پس از دوران تحصیل خود در این کشور در اروپا به کار مشغول شوند نیز مشکلی نخواهند داشت. زیرا دانشگاه های این کشور از سیستم استاندارد آموزشی مشترک اتحادیه اروپا پیروی می کنند و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن ها در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای ارزش و اعتبار مناسب می باشد و دندانپزشکان فارغ التحصیل دانشگاه های این کشور نیز برای کار در سایر کشورهای اتحادیه اروپا، حتی آلمان و اتریش نیز حتی به معادل سازی مدارک تحصیلی نیازی نخواهند داشت. بسیاری از افراد که مشتاق کار به عنوان دندانپزشک در کشوری چون اتریش هستند و شرایط ورود به دانشگاه های این کشور را ندارند، تحصیل این رشته را در اسلواکی گذرانده و در این حین زبان آلمانی خود را به شدت تقویت می کنند تا بتوانند برای دوره تخصص وارد دانشگاه های اتریش شده و در این کشور به کار دندانپزشکی نیز مشغول شوند.اما شاید بتوان مهم ترین مزیت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی را عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در این کشور دانست. در اسلواکی می توان تحصیل رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی انجام داد.

شهریه تحصیل این رشته در کشور اسلواکی حدود 11500 یورو در سال است که در مقایسه با هزینه تخصیل رشته دندانپزشکی در اتریش یعنی حدود 1500 یورو در سال بسیار بیشتر است. اما باید در نظر داشت که بعلت شرایط بسیار سهل تر ورود به دانشگاه های اسلواکی در مقایسه با دانشگاه های اتریش و سهولت اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در این کشور نسبت به اتریش، این هزینه بیشتر دارای صرفه می باشد. ضمنا هزینه زندگی دانشجویی در کشور اتریش به مراتب بیشتر از کشور اسلواکی است و اگر این هزینه را نیز به شهریه تحصیلی اضافه کرده و سپس مجموع هزینه های یک دانشجو در دو کشور را مقایسه نماییم به تفاوت چندانی برنخواهیم خورد.

 

آزمون ورودی دندانپزشکی اتریش

به طور کلی در اکثر کشورهای اروپایی چیزی به اسم کنکور ورودی دانشگاه وجود ندارد و دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به اعطای پذیرش تحصیلی به داوطلبان می نمایند. اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست و کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های این کشور وجود ندارد. اما در برخی رشته های بسیار پر داوطلب، به علت بالا بودن تعداد متقاضیان ورود به دوره های تحصیلی و همچنین ظرفیت محدود دانشگاه های اتریش، چاره ای جز برگزاری آزمون ورودی برای اعطای پذیرش تحصیلی باقی نمی ماند. رشته دندانپزشکی نیز به مانند رشته هایی چون پزشکی و موسیقی از رشته های پرمتقاضی دانشگاه های اتریش به شمار می رود و برای ورود به آن داوطلبان باید آزمون ورودی دندانپزشکی اتریش را با موفقیت پشت سر بگذارند. آزمون ورودی دندانپزشکی اتریش که همه ساله در ماه جولای در دانشگاه های دندانپزشکی اتریش برگزار می گردد، دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، هوش و اطلاعات عمومی به همراه زبان آلمانی را شامل می شود.

 

دانشگاه های دندانپزشکی اتریش

مشتاقان تحصیل در دانشگاه های اتریش در رشته دندانپزشکی در صورتی که حائز شرایط ورود به دانشگاه های دندانپزشکی اتریش را داشته باشند، می توانند در این دانشگاه های معتبر که در اروپا و حتی جهان از رتبه و اعتبار بسیار مناسبی برخوردارند، مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه علوم پزشکی وین، دانشگاه دانوب کرمز، دانشگاه علوم پزشکی گراتس، و دانشگاه اینسبروک اصلی ترین دانشگاه های دندانپزشکی اتریش به شمار می روند که در مقطع دندانپزشکی عمومی و همچنین تخصص های مختلف دندانپزشکی همه ساله دانشجو می پذیرند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top