امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل پیراپزشکی در اتریش

بسیاری از ما واژه پیراپزشکی را به دفعات در طول زندگی خود شنیده ایم. اما درصد بالایی  شاید به طور دقیق نمی دانند پیراپزشکی چیست؟ و چه رشته هایی را پیراپزشکی می نامند. در حقیقت رشته های پیراپزشکی زیرشاخه هایی از رشته های علوم پزشکی هستند که به حفظ یا بازگردانی بیماران ارتباط پیدا می کنند که البته به تفصیل در ادامه مطلب به معرفی بهترین رشته های پیراپزشکی اشاره خواهیم کرد. اما برای مشتاقان تحصیل رشته های پیراپزشکی در خارج از کشور، امکان تحصیل پیراپزشکی در اتریش یک موقعیت ویژه است.

  • تحصیل پیراپزشکی در اتریش
  • فرق پزشکی و پیراپزشکی چیست؟
  • پیراپزشکی چیست؟

ابتدا لازم به ذکر است که ذکر کنیم اتریش یکی از پیشرفته ترین سیستم های بهداشت و درمان در سطح اروپا را به خود اختصاص داده است. از این رو تحصیل کلیه رشته های علوم پزشکی از جمله تحصیل پیراپزشکی در اتریش در سطح بسیار بالایی و بر اساس بالاترین استانداردهای بهداشتی و درمانی موجود در مراکز درمانی و بیمارستان های علوم پزشکی برتر دنیا صورت می گیرد و سطح آموزش ها بسیار بالاست.

 

پیراپزشکی چیست؟

در پاسخ به این سوال که پیراپزشکی چیست؟ لازم است عرض نماییم که پیراپزشکی رشته هایی را شامل می شود که متخصصان آن ها در زمینه حفظ و یا بازگرداندن شرایط سلامت به بیمار مسئولیت دارند و در حقیقت این افراد با انجام مسئولیت های مهم خود فرآیند درمانی را تکمیل می کنند که با نگاهی اجمالی به نام این رشته ها می توان به درستی دریافت که هرگز فرآیند درمانی در سیستم بهداشت و درمان نمی تواند بدون وجود افرادی با این تخصص ها تکمیل شود. از این رو این رشته ها همگی در زمینه پزشکی و بهداشت و درمان از اهمیت بالایی دارند.

 

لیست رشته های پیراپزشکی و گروه پزشکی

1- فیزیوتراپی

2- بینایی سنجی

3- کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)

4- کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)

5- کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی

6- شنوایی سنجی

7- علوم آزمایشگاهی

8- هوشبری

9- اتاق عمل

10- اعضای مصنوعی

11- گفتار درمانی

12- کار درمانی

13- پرستاری

14- مامایی

15- علوم تغذیه

 

فرق پزشکی و پیراپزشکی چیست؟

برخی به اشتباه پیراپزشکی را زیرشاخه ای از رشته پزشکی می دانند. در حالی که این رشته ها علیرغم اینکه در دسته رشته های علوم پزشکی طبقه بندی می شوند، اما زیرشاخه رشته پزشکی نیستند. اگر بخواهیم دقیق تر عرض کنیم که فرق پزشکی و پیراپزشکی چیست؟ باید عرض کنیم رشته های پیراپزشکی رشته هایی هستند که وابسته به رشته پزشکی هستند و متقابلا رشته پزشکی نیز بشدت وابسته به خدمات آن هاست. در حقیقت این تخصص ها مکمل تخصص پزشکی برای تکمیل فرآیند درمان هستند.

 

معرفی بهترین رشته های پیراپزشکی

همان طور که عرض شد رشته های پیراپزشکی متنوع و بسیار کاربردی هستند و به همین علت قصد داریم به اختصار به معرفی بهترین رشته های پیراپزشکی بردازیم. گروه های پیراپزشکی شامل این موارد هستند:

هوشبری

علوم آزمایشگاهی

رادیولوژی یا پرتوشناسی

گروه اتاق عمل

گروه فوریت های پزشکی

گروه کار درمانی

گروه فناوری اطلاعات سلامت

کتابداری

 

نکته مهم در این زمینه این است که بر خلاف تصور اشتباهی که رایج است، پرستاری جزو گروه های پیراپزشکی به حساب نمی آید. پرستاری خود شاخه ای مستقل از علوم پزشکی می باشد و خود دارای زیرشاخه های مستقل خود می باشد. همچنین فیزیوتراپی نیز در دسته رشته های پیراپزشکی طبقه بندی نمی شود و زیرمجموعه ای از توان بخشی می باشد. مامایی نیز برخلاف تصور عموم رشه ای مستقل بوده و زیرشاخه پیراپزشکی نمی باشد.

 

مزایای تحصیل رشته های پیراپزشکی در کشور اتریش

خیلی واضح است که تحصیل رشته هایی که بشدت تخصصی هستند در کشورهایی که به بروزترین علوم تخصصی روز دنیا مجهز هستند بسیار بسیار گزینه ای مطلوب است. از مزایای تحصیل رشته های پیراپزشکی در کشور اتریش نیز می توان به بالا بودن سطح دانشگاه های علوم پزشکی اتریش که ارائه دهنده رشته های پیراپزشکی هستند و رتبه خوب این دانشگاه ها در سطح اروپا و جهان اشاره نمود. از طرف دیگر رشته های پیراپزشکی رشته هایی اغلب تجهیزات محور هستند و متخصصان این رشته ها در کشورهای پیشرفته مانند اتریش با بهترین و مدرن ترین تجهیزات کاربردی به کمک به حفظ و بهبود سلامت بیماران می پردازند. مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تکیه بر وجود صنایع بسیار مدرن و قدرتمند در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در این کشور و همچنین داشتن روابط تجاری قوی با پیشرفته ترین کشورهای صنعتی به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از بروزترین تجهیزات درمانی بهره می برند که همین نیز از مزیت های تحصیل پیراپزشکی در اتریش به حساب می آید.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پیراپزشکی در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top