امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه پیراگف مسکو روسیه

خوشبختانه در سال تحصیلی 2021 2022، دانشگاه های بیشتری از کشور روسیه به تایید وزارت بهداشت ایران رسیده اند و دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در این کشور که اغلب قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های آن را دارند، گزینه های بیشتری پیش روی خود می بینند. دانشگاه پیراگف مسکو روسیه یکی از برترین دانشگاه های این کشور پهناور است که به طور ویژه بر آموزش و تحقیقات در زمینه رشته های علوم پزشکی و بخش سلامت، تمرکز دارد. دانشگاه ملی تحقیقات علوم پزشکی پیراگوف مسکو روسیه، که در زبان انگلیسی با نام Pirogov Russian National Research Medical University شناخته می شود، همه ساله در رنکینگ های بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی، رتبه ای عالی به خود اختصاص داده و از برترین دانشگاه های روسیه به شمار می رفته است. در ادامه، به تفصیل به شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه معتبر اشاره خواهیم نمود.

  • دانشگاه پیراگف مسکو روسیه

دانشگاه پیراگف مسکو روسیه، در سال های قبل، به تایید وزارت بهداشت ایران نرسیده بود، و دانشجویان ایرانی در صورت تحصیل در این دانشگاه، پس از بازگشت به وطن نمی توانستند مدارک خود را معادل سازی نموده و مجوز کار در نظام سلامت ایران را بدست آورند. اما خوشبختانه نام این دانشگاه در لیست جدید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2021-2022 قرار گرفته است و دانشجویان ایرانی از این سال تحصیلی، در صورت تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، در هنگام بازگشت به وطن، مشکلی در زمینه ارزشیابی و معادل سازی مدارک خود نخواهند داشت.

تاسیس دانشگاه پیراگف مسکو روسیه به سال 1906 میلادی باز می گردد که در پایتخت روسیه افتتاح شد. نکته جالب در مورد این دانشگاه معتبر این است که در ابتدا تمامی دانشجویان آن زن بودند. در سال 1930 میلادی، این دانشگاه به عنوان دومین موسسه پزشکی دولتی مسکو شناخته شد و از سال 1956 به بعد نام دانشمند بزرگ، جراح و آناتومیست معروف این کشور، نیکلای پیراگف را بر روی این دانشگاه نهادند. این پزشک مشهور، پدر جراحی میدانی شناخته می شد و از اولین جراحان اروپا به شمار می رفت که از اتر در زمینه بی حسی استفاده کرده بود. نیکلای پیراگف همچنین ابداع کننده تکنیکی خاص برای استفاده از گچ در درمان شکستگی استخوان نیز بوده است. طبیعتا نام چنین پزشک شهیری، می تواند گزینه ای عالی برای نامگذاری یک دانشگاه تخصصی در زمینه علوم پزشکی به شمار رود. این دانشگاه در طول عمر بیش از 1 قرن خود، از نظر کمی و کیفی، توسعه فراوانی یافته و امروزه میزبان بیش از 9200 دانشجو از سراسر دنیا می باشد. امکانات بالینی فراوانی نیز در این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار گرفته و امروزه اغلب بیمارستان های بزرگ و دولتی شهر مسکو، به این دانشگاه وابسته هستند.

 

رتبه دانشگاه پیراگوا روسیه

همان طور که ذکر شد، اغلب دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در روسیه، علاقه مند ورود به دوره های تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های این کشور هستند. طبیعتا این افراد ترجیح می دهند دوره تحصیل پزشکی در روسیه را در دانشگاهی با رتبه عالی بگذرانند تا آینده شغلی بهتری پیش روی خود ببینند. از این رو، تحصیل در دانشگاه پیراگف مسکو روسیه می تواند گزینه ای ایده آل برای آنان به حساب آید، زیرا همواره رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، عالی بوده است. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن، قصد داریم رتبه دانشگاه پیراگوا روسیه در میان دانشگاه های علوم پزشکی را بر اساس رنکینگ تخصصی اعلام شده خدمتتان ارائه نماییم.

موسسه معتبر کیو اس، هر سال علاوه بر رتبه بندی عمومی دانشگاه های جهان، رتبه بندی تخصصی را نیز در هر یک از رشته ها و زمینه ها اعلام می نماید. بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2019، رتبه دانشگاه پیراگوا روسیه در زمینه تخصصی پزشکی در میان دانشگاه های روسیه 3 و در میان دانشگاه های دنیا بین 451 تا 500 بوده است. در سال 2020، رنکینگ دانشگاه پیراگوف روسیه در زمینه تخصصی پزشکی در میان دانشگاه های این کشور همچنان 3 بوده و این دانشگاه مجددا رتبه ای بین 451 تا 500 را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی پزشکی از آن خود کرده است. در این رده بندی بهترین دانشگاه روسیه در زمینه تخصصی رشته پزشکی، دانشگاه لومونوسوف مسکو بوده است.

می دانیم که دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. خوشبختانه همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، نام دانشگاه پیراگف مسکو روسیه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2021 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی ارائه شده در این دانشگاه را داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه پيروگوف مسکو

افرادی که پس از گذراندن دوره پادفک و قبولی در آزمون ورودی علوم پزشکی، موفق به ورود به دوره های تحصیل در این دانشگاه شوند، باید از قبل در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه پیروگوف مسکو، آگاهی کسب نموده باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه پیروگوف مسکو در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالانه 440 هزار روبل و شهریه تحصیل در رشته داروسازی در این دانشگاه نیز 340 هزار روبل در سال است. همچنین شهریه دوره پادفک روسیه که در این دانشگاه ارائه می شود نیز 270 هزار روبل در سال است. تمام دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان روسی ارائه شده و ظرفیت دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آن به ترتیب 490 نفر، 110 نفر و 33 نفرمی باشد. امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی نیز با هزینه 20 دلار در ماه برای دانشجویان این دانشگاه، فراهم است.

 

دانشکده های دانشگاه پیراگوف روسیه

دانشکده های دانشگاه پیراگوف روسیه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه ملی تحقیقات علوم پزشکی پيراگوف مسکو روسیه هستند عبارتند از:

- دانشکده های اطفال

- دانشکده درمانی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده بین الملل

- دانشکده داروسازی

- دانشکده روانشناسی و اجتماعی

 

رشته های دانشگاه ملی تحقیقات علوم پزشکی پيراگوف مسکو روسیه

رشته های دانشگاه ملی تحقیقات علوم پزشکی پيراگوف مسکو روسیه که اغلب رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان هستند، در قالب این گروه های آموزشی به دانشجویان ارائه می گردد:

- روانشناسی

- علوم بالینی، پیش بالینی و بهداشت

- پزشکی و دندانپزشکی

- رشته های مربوط به سایر مراقبت های بهداشتی

- علوم زیستی

- علوم بیولوژی (زیست شناسی)

- علوم اجتماعی

- جامعه شناسی

- علم فیزیک

- علم شیمی

- بیوانفورماتیک پزشکی

- مدیریت فرایندها و پروژه های اجتماعی

- روانشناسی بالینی در سیستم مراقبت های بهداشتی

 

رشته های دانشگاه ملی تحقیقات علوم پزشکی پيراگوف مسکو روسیه در مقطع کارشناسی عبارتند از:

- پزشکی عمومی: 6 ساله

- اطفال: 6 ساله

- بیوشیمی پزشکی: 6 ساله

- بیوفیزیک پزشکی: 6 ساله

- سایبرنتیک پزشکی: 6 ساله

- دندانپزشکی: 5 ساله

- داروخانه: 5 ساله

- روانشناسی بالینی: 5 ساله

- مددکاری اجتماعی: 5 ساله

 

در دانشگاه ملی تحقیقات علوم پزشکی پيراگوف مسکو روسیه دوره های تخصص و دستیاری بالینی مختلفی نیز ارائه می گردد که عبارتند از:

- زنان و زایمان

- پوست

- تشخیص اولتراسونیک

- جراحی پلاستیک

- اورولوژی

- آلرژی و ایمونولوژی

- داروی بیهوشی و مراقبت های ویژه

- هماتولوژی

- غدد درون ریز کودکان

- سیتولوژی

- علوم اعصاب

- نوزادان

- آنکولوژی

- گوش و حلق و بینی

- چشم پزشکی

- روانپزشکی و درمان اعتیاد

- آسیب شناسی پزشکی قانونی

- دستگاه گوارش

- ژنتیک پزشکی

- پزشکی خانوادگی

- آسيب شناسي

- روانپزشکی

- روان درمانی

- ریه شناسی

- روماتولوژی

- سلامت عمومی

- فیزیوتراپی و توان بخشی

- جراحی کودکان

- جراحی آندوسکوپی

- جراحی عمومی

- جراحی دندان و فک و صورت

- بیماری های عفونی

- قلب و عروق

- آسیب شناسی بالینی

- داروسازی بالینی

- اطفال

- رادیولوژی

- انکولوژی تابشی

- پزشکی داخلی

- جراحی قلب و عروق

- تروما و جراحی ارتوپدی

- غدد درون ریز

- فیزیولوژی بالینی

 

فلوشیپ های بالینی، پژوهشی، آموزشی و جایگاه های پست دکترای ارائه شده در دانشگاه پیراگف مسکو روسیه

 عبارتند از:

- زنان و زایمان

- بیهوشی و پزشکی مراقبت های ویژه

- گوش و حلق و بینی

- پزشکی داخلی

- دستگاه گوارش

- هماتولوژی

- چشم پزشکی

- جراحی کودکان

- دندانپزشکی

- اورولوژی

- تروما و جراحی ارتوپدی

- فیزیولوژی بالینی

- جراحی عمومی

- بیماری های عفونی

- قلب و عروق

- ایمونولوژی بالینی و آلرژی

- آسیب شناسی بالینی

- پوست و بیماریهای مقاربتی

- رادیولوژی

- عصب شناسی

- سلامت عمومی

- آنکولوژی پزشکی

- آسيب شناسي

- اطفال

- روانپزشکی و داروی اعتیاد

- ریه شناسی

- روماتولوژی

- جراحی قلب و عروق

- آسیب شناسی پزشکی قانونی

- سم شناسی

- داروسازی بالینی

- غدد درون ریز

- پزشکی ورزشی

- فیزیوتراپی و توان بخشی

- بیوشیمی بالینی

- زیست شناسی

 

دوره های آموزش کارآموزی بالینی ارائه شده در دانشگاه پيروگوف مسکو نیز به شرح ذیل می باشد:

- پزشکی داخلی

- پزشکی فوری

- بیهوشی و پزشکی مراقبت های ویژه

- زنان و زایمان

- روانپزشکی

- جراحی عمومی

- اطفال

- رادیولوژی

- پوست و بیماریهای مقاربتی

- آسیب شناسی پزشکی قانونی

- بیماری های عفونی

- آسيب شناسي

- عصب شناسی

- نوزادان

- آنکولوژی

- چشم پزشکی

- گوش و حلق و بینی

- جراحی کودکان

- تروما و جراحی ارتوپدی

- سلامت عمومی

- پزشکی ریوی

 

 

شماره تماس و آدرس شبکه های اجتماعی موسسه علم و هنر میثاق به شرح ذیل می باشد:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top