امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی

رشته کشاورزی یکی از رشته های مهم و استراتژیک به شمار رفته و تخصص دانش آموختگان آن در تهیه یکی از اصلی ترین نیازهای بشر، یعنی غذا، نقش غیر قابل انکاری دارد. شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مختلف یکسان نیست. به عنوان مثال، شرایط اقلیمی و آب و هوایی و مرغوبیت خاک کشورها، به همراه وجود منابع آب مناسب، از اصلی ترین عوامل در رونق کشاورزی در نقاط مختلف دنیا به شمار می رود. طبیعتا استفاده از فناوری های نوین که موجب افزایش راندمان کشاورزی شده و به صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی نیز کمک می کند، موجب شده برخی کشورها در صنعت کشاورزی موفق تر از سایرین باشند. آن دسته از دانشجویان که تحصیل را مقدمه مهاجرت خود می دانند، باید کشوری را برای تحصیل این رشته برگزینند که کشاورزی قدرتمندی داشته باشد و بتوانند آینده شغلی مناسبی را برای خود رقم بزنند. خوشبختانه در سال های اخیر صنایع کشاورزی در کشور عزیزمان ایران نیز توسعه مناسبی یافته اند و استفاده از تکنیک های آبیاری و کشاورزی گلخانه ای باعث افزایش راندمان شده است و همین موضوع باعث شده اقبال به تحصیل این رشته در میان جوانان ایرانی افزایش پیدا کند و بسیاری از آنان حتی برای تحصیل این رشته به خارج از کشور روند. پیش از هر اقدامی برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است مشتاقان تحصیل این رشته با کشورهایی که به عنوان گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی معروف هستند، آشنایی پیدا کنند و با مقایسه شرایط این کشورها با شرایط خود، گزینه مناسب برای مهاجرت تحصیلی خود را برگزینند.

  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی

درست همانند سایر رشته های تحصیلی، به هیچ وجه نمی ‌توان یک یا چند کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی نیز معرفی نموده و به همه داوطلبان توصیه نمود. زیرا هر داوطلب باید بسته به شرایط خود و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد از جمله زبان کشورها، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی خود را برگزیند و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن کشور اقدام نماید. طبیعتاً فردی که به زبان آلمانی تسلط دارد، شرایط مناسب تری برای تحصیل در کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس پیش روی خود خواهد داشت. همچنین افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، شرایط مناسبی برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند دارند.

اما طبیعتا مهم ترین فاکتور در انتخاب مقصد تحصیل در خارج از کشور، شهریه تحصیلی در کشور های مختلف است. با اینکه یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی از همه زبان های دیگر ساده تر است و بسیاری از آنان می توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه نمایند، اما به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های کشورهای انگلیسی‌ زبان، شانس ورود به دانشگاه‌ های این کشورها برای جوانان هم وطنمان بسیار پایین‌ تر از سایر کشورهاست. هر چند که در این کشورها معمولاً طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان نخبه ارائه می‌ شود که می‌ تواند بخش اعظمی از هزینه‌ های زندگی و تحصیل آنان را پوشش دهد، اما این افراد می ‌توانند این رشته را در کشورهای دیگری که در آنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، بسیار ارزان تر تحصیل نمایند. به عنوان مثال امکان تحصیل در اسلواکی در اغلب رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارد و شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار کمتر از دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان است. اما اگر فردی محدودیت مالی نداشته و فقط بر اساس اعتبار و رتبه دانشگاه، اقدام به تصمیم گیری می نماید، طبیعتا دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان برای وی بهترین گزینه می باشند. تحصیل در کشورهای آلمانی زبان به ویژه آلمان و اتریش بسیار ارزان است و در مقایسه، شهریه این کشورها با سایر کشورهای اروپایی و کشورهای انگلیسی زبان، تقریبا رایگان به حساب می آید. از این رو تحصیل در این کشورها برای افرادی که با محدودیت مالی مواجه هستند، بهترین گزینه است. اما برای ورود به دانشگاه های این کشورها در رشته های پرمتقاضی باید حتماً در آزمون شرکت نموده و مدرک زبان آلمانی در سطح بالایی نیز ارائه نمود.

اعتبار بین المللی و رتبه دانشگاه های کشورها در رنکینگ های معتبر نیز باید به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در نظر گرفته شود. همان طور که ذکر شد، آینده شغلی نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای دانشجویان هنگام تصمیم گیری برای انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی است. برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند به تحصیل در خارج از کشور پرداخته و پس از آن به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، انتخاب دانشگاه مورد نظر از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران، الزامی است. زیرا در غیر اینصورت، مدارک تحصیلی آنان در ایران قابل معادل سازی و ارزشیابی نخواهد بود. اما برای دانشجویانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود، در خارج از کشور به کار مشغول شده و اقامت گزینند، شرایط برخی کشورها بسیار مناسب است. به عنوان مثال در بین کشورهای اروپایی پیمانی به نام معاهده بلونیا امضا شده و فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این کشورها می‌ توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک، در سایر کشورهای عضو مشغول به کار شوند و مدارک آنان مورد تایید خواهد بود. به عنوان مثال اگر فردی به تحصیل در روسیه پرداخته و پس از آن قصد داشته باشد در اتریش یا آلمان به کار مشغول شود، به هیچ وجه مشکلی در زمینه معادل سازی مدارک خود در این کشورها نخواهد داشت و فقط باید با اخذ مدرک زبان آلمانی، مجوز کار در آلمان و اتریش را به دست آورد.

در این مطلب علاوه بر شرایط تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در خارج از کشور در اغلب کشورهایی که به عنوان گزینه های اصلی مهاجرت تحصیلی ایرانیان به حساب می آیند، بهترین دانشگاه های این کشورها را نیز در رتبه بندی دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی کشاورزی بر اساس رنکینگ معتبر کیو اس نیز معرفی می نماییم.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

استرالیا نیز از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به حساب می ‌آید. این کشور از بهترنی کشورها برای تحصیل اغلب رشته ها شناخته شده و بعنوان مثال، بسیاری آن را بهترین کشور برای تحصیل پزشکی نیز می دانند. دانشگاه های این کشور نیز همه ساله رتبه هایی فاخر را در رنکینگ های بین المللی از آن خود می کنند و این کشور از اصلی ترین تولد کنندگان محصولات کشاورزی با استفاده از مدرن ترین روش ها و تجهیزات در دنیا به شمار می رود. البته همانطور که پیشتر ذکر شد شرایط ورود به دوره های تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا نیز برای جوانان ایرانی چندان مهیا نیست و به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های این کشور، بسیاری از جوانان ایرانی شانسی برای ورود به دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا ندارند. به طور معمول هزینه تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا بدر اغلب دانشگاه ها، از تحصیل این رشته در کانادا نیز بیشتر است. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز به طور میانگین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار استرالیا در ماه است که باید مد نظر قرار گیرد. البته باید در نظر داشت که همانند کانادا و سایر کشورهای انگلیسی زبان، طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی نیز در دانشگاه های این کشور به دانشجویان نخبه تعلق می گیرد و دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا شانس اخذ ویزای کار و اقامت دائم این کشور را نیز خواهند داشت. به علت آینده شغلی مناسب و درآمد بالای مهندسان کشاورزی در این کشور، بسیاری مشقت های تحصیل به ویژه هزینه های زیاد آن را به جان می خرند تا رشته کشاورزی را در دانشگاه های استرالیا تحصیل کنند. 23 دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا هستند، رتبه های زیر 400 دانشگاه های دنیا در این رشته تخصصی را دارا هستند. برترین دانشگاه های رشته کشاورزی این کشور که رتبه های زیر 100 دنیا را دارا هستند، عبارتند از: دانشگاه کوئینزلند (رتبه 26)، دانشگاه ملی استرالیا در کنبرا (رتبه 39)، دانشگاه استرالیای غربی در پرث (رتبه 51)، دانشگاه ملبورن (رتبه 55)، دانشگاه سیدنی (رتبه 60) و دانشگاه آدلاید (رتبه 74).

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در ایتالیا

برای مشتاقان تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در خارج از کشور، ایتالیا می تواند یکی از بهترین گزینه ها محسوب شود. اولا این کشور کشاورزی صنعتی خوبی دارد و از این نظر جزو برترین ها محسوب می شود. همچنین شهریه تحصیل مهندسی کشاورزی در ایتالیا نیز بسیار مناسب است و به طور میانگین در دانشگاه های مختلف این کشور کمتر از 3 هزار دلار در سال است. 19 دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در ایتالیا، در رتبه بندی کیو اس در سال 2021 در زمینه تخصصی مهندسی کشاورزی، رتبه ای در میان 400 دانشگاه برتر دنیا را از آن خود کرده اند. دانشگاه بولونیا و دانشگاه پادووا برترین دانشگاه های این کشور در زمینه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی هستند که به ترتیب رتبه ها 44 و 87 را در میان دانشگاه های دنیا، دارا هستند.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در روسیه

برای مشتاقان تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در خارج از کشور، روسیه می تواند یکی از بهترین گزینه ها محسوب شود. اولا این کشور کشاورزی قدرتمندی دارد و از این نظر جزو برترین ها محسوب می شود. ثانیا اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی در مشتاق تحصیل در روسیه، بدون مشکل صورت می گیرد. همچنین شهریه تحصیل مهندسی کشاورزی در روسیه نیز بسیار مناسب است و به طور میانگین در دانشگاه های مختلف این کشور کمتر از 5 هزار دلار در سال است. البته این شهریه برای دوره های تحصیل رشته کشاورزی در روسیه به زبان انگلیسی است که البته اگر دانشجویان قصد تحصیل این رشته به زبان روسی را داشته باشند، شهریه بسیار کمتری پرداخت خواهند نمود. 1 دانشگاه ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در روسیه، در رتبه بندی کیو اس در سال 2021 در زمینه تخصصی مهندسی کشاورزی، رتبه ای در میان 400 دانشگاه برتر دنیا را از آن خود کرده که دانشگاه Russian State Agrarian University - Moscow Timiryazev Agricultural Academy یا آکادمی کشاورزی تیمیریازائف مسکو می باشد.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در آلمان

کشور پیشرفته آلمان که یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا و مهاجرپذیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا به حساب می‌آید، یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی نیز به حساب می ‌آید. این کشور صنایع بسیار پویایی در زمینه کشاورزی نیز دارد و فارغ التحصیلان دانشگاه های آن، آینده شغلی درخشانی پیش روی خود می بینند. همچنین هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در آلمان نیز بسیار پایین و چیزی در حد رایگان است و به همین علت برای افرادی که در زمینه مالی محدودیت دارند و علاقمند به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در خارج از کشور هستند، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. به منظور ورود به دوره های تحصیل مهندسی رشته کشاورزی در آلمان متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نمایند. از این رو افراد متقاضی باید حتماً تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته باشند تا شانس ورود به دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در آلمان را به دست آورند.

در لیست برترین دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی کشاورزی که رنکینگ کیو اس برای سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده است، 13 دانشگاه این کشور رتبه های زیر 400 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده اند. برترین این دانشگاه ها که رتبه های زیر 100 را در زمینه تخصصی کشاورزی در میان دانشگاه های دنیا دارا هستند، عبارتند از: دانشگاه هاهنهایم (رتبه 18)، دانشگاه گوتینگن (رتبه 26)، دانشگاه فنی مونیخ (رتبه 32)، دانشگاه آلبرت لودویگز فرایبورگ (رتبه 77) و دانشگاه راینیش فریدریش ویلهلم بن (رتبه 83).

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در کانادا

کانادا نیز با داشتن دانشگاه های معتبر و بازار کار مناسب، از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف به حساب می آید. شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در کانادا نیز به همین صورت است. اما متاسفانه به علت بالا بودن هزینه های تحصیل مهندسیی کشاورزی در کانادا و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته، بسیاری از دانشجویان ایرانی شانس ورود به دانشگاه های این کشور را پیدا نمی کنند. اما باید توجه داشت که طیف وسیعی از بورسیه و فاندهای تحصیلی همه ساله به دانشجویان دانشگاه های این کشور تعلق می گیرد که دانشجویان ایرانی ممتاز نیز در سال های اخیر، به آن ها دست پیدا کرده اند. 14 مورد از بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در کانادا هستند، در زمینه تخصصی کشاورزی در رنکینگ تخصصی موسسه کیو اس در سال 2021 حائز رتبه های زیر 400 دنیا شده اند که برترین آن ها عبارتند از: دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه 17)، دانشگاه گولپ (رتبه 21)، دانشگاه مک گیل مونترال (رتبه 53)، دانشگاه ساسکاچوان (رتبه 82)، دانشگاه آلبرتا (رتبه 86) و دانشگاه تورنتو (رتبه 97).

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در ترکیه

ترکیه همسایه غربی کشورمان نیز از بهترین گزینه ها برای تحصیل دانشجویان ایرانی از جمله برای مشتاقان رشته مهندسی کشاورزی به حساب می آید. زیرا این کشور دانشگاه های بسیار معتبری داشته و اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی در این کشور بدون مشکل صورت می گیرد. 5 مورد از بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در ترکیه هستند، در زمینه تخصصی کشاورزی در رنکینگ تخصصی موسسه کیو اس در سال 2021 حائز رتبه های زیر 400 دنیا شده اند که برترین آن ها عبارتند از: دانشگاه اژه، دانشگاه فنی خاور میانه آنکارا، دانشگاه آنکارا، دانشگاه استانبول و دانشگاه چوکوروا.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در فرانسه

کشور پیشرفته فرانسه نیز از بهترین گزینه ها برای تحصیل دانشجویان ایرانی از جمله برای مشتاقان رشته مهندسی کشاورزی به حساب می آید. زیرا این کشور دانشگاه های بسیار معتبری داشته و این دانشگاه ها از رتبه های جهانی مناسبی برخوردارند. 13 مورد از بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در فرانسه هستند، در زمینه تخصصی کشاورزی در رنکینگ تخصصی موسسه کیو اس در سال 2021 حائز رتبه های زیر 400 دنیا شده اند که برترین آن ها عبارتند از: دانشگاه آگرو تک پاریس و دانشگاه سوپ آگرو مون پلیه که به ترتیب رتبه 4 و 63 را در میان دانشگاه های دنیا در رشته تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی از آن خود کرده اند.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در اتریش

مشتاقان تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اتریش، باید نام دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین را در ذهن خود داشته باشند. این دانشگاه که به بودن کولتور یا بوکو وین نیز معروف است از دانشگاه های خوب برای تحصیل رشته کشاورزی در اروپا به شمار می رود. این دانشگاه امکان تحصیل در رشته های مرتبط با علوم و منابع طبیعی و زیستی و همچنین گرایش های کشاورزی را به دو زبان انگلیسی و آلمانی برای علاقه مندان تحصیل در اتریش مهیا کرده است. در این دانشگاه معتبر، دپارتمان های کشاورزی، علوم خاک، باغبانی، دامداری، بیوتکنولوژی، علوم گیاهی، مدیریت منابع آب، علوم شیمی و مواد غذایی برای تدریس رشته های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی به دانشجویان علاقه مند در نظر گرفته شده است. آزمایشگاه های کشاورزی و بیوتکنولوژی مجهز این دانشگاه نیز برای آموزش عملی دروس طرح شده، بسیار کاربردی می باشند و همین مسائل روی هم موجب شده این دانشگاه از بهترین دانشگاه های کشاورزی اروپا به شمار برود. سال 2021 و بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس، رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های کشاورزی و منابع طبیعی اروپا، هشتم و در دنیا 30 ام می باشد. دانشگاه وین و دانشگاه اینسبروک نیز در این رتبه بندی، رده های دومو سوم را در میان دانشگاه های اتریش به خود اختصاص داده اند و به ترتیب رتبه 90 و رتبه ای بین 251 تا 300 را به خود اختصاص داده اند.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در چین

کشور چین نیز به علت بالا بودن سطح علمی و رتبه عالی دانشگاه ها می تواند یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به حساب آید. دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در خارج از کشور، برای اخذ ویزای دانشجویی از این کشور نیز مشکل خاصی نخواهند داشت و فقط می بایست شرایط ورود به این دوره ها را داشته باشند. به طور میانگین هزینه تحصیل مهندسی کشاورزی در چین در دانشگاه مختلف این کشور چیزی کمتر از 4000 دلار در سال است. 24 مورد از دانشگاه این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در چین هستند، در رنکینگ دانشگاه های دنیا که توسط موسسه کیو اس برای رشته تخصصی کشاورزی اعلام شده، جزو 400 دانشگاه برتر به حساب می آیند. برترین این دانشگاه ها که دارای رتبه های زیر 100 هستند، عبارتند از: دانشگاه کشاورزی چین در پکن (رتبه 7)، دانشگاه کشاورزی نانجینگ (رتبه 23)، دانشگاه ژجیانگ (رتبه 37)، دانشگاه کشاورزی چین جنوبی (رتبه 40)، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی شمال غربی (رتبه 60)، دانشگاه کشاورزی هواژونگ (رتبه 67)، دانشگاه ژیاگنان (رتبه 76)، دانشگاه پکینگ (رتبه 78) و دانشگاه منابع طبیعی پکن (رتبه 92).

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در آمریکا

آمریکا نیز با داشتن دانشگاه های فوق العاده معتبر که در اکثر رشته ها از جمله کشاورزی، که رتبه های عالی را در رنکینگ های بین المللی از آن خود می کنند و صنایع برجسته در زمینه کشاورزی، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته کشاورزی محسوب می ‌شود. 65 مورد از دانشگاه‌ های این کشور از رتبه های فاخری در رنکینگ های معتبر بین المللی همچون کیو اس در زمینه تخصصی کشاورزی برخوردارند و نام آن ها در میان 400 دانشگاه برتر این رشته در دنیا در سال 2021 دیده می شود. اما مانند سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان، هزینه تحصیل مهندسی کشاورزی در آمریکا نیز بالاست که البته در برخی از دانشگاه‌ های این کشور بیشتر و در برخی کمتر است. همچنین هزینه زندگی در آمریکا نیز بالا بوده و به طور میانگین چیزی حدود ۱۱ هزار دلار در سال برای هر دانشجو می باشد که البته بسته به شهر محل زندگی و تحصیل و همچنین سبک زندگی دانشجو، این رقم می تواند متفاوت باشد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در آمریکا هستند عبارتند از: دانشگاه کالیفرنیا در دیویس (رتبه 2)، دانشگاه کرنل (رتبه 5)، دانشگاه مدیسون ویسکانسین (رتبه 8)، دانشگاه برکلی کالیفرنیا (رتبه 9) و دانشگاه ایالتی میشیگان (رتبه 10).

 

تحصیل در رشته کشاورزی در هلند

کشور زیبا و کوچک هلند نیز از کشورهای موفق در کشاورزی سیستماتیک به شمار رفته و در عین حال دانشگاه های بسیار معتبری نیز در سطح بین المللی دارد و از این رو، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته کشاورزی محسوب می ‌شود. 2 مورد از دانشگاه‌ های این کشور از رتبه های فاخری در رنکینگ های معتبر بین المللی همچون کیو اس در زمینه تخصصی کشاورزی برخوردارند و نام آن ها در میان 400 دانشگاه برتر این رشته در دنیا در سال 2021 دیده می شود. نکته مهم در مورد تحصیل مهندسی کشاورزی در هلند اینجاست که بهترین دانشگاه مهندسی کشاورزی دنیا به این کشور اروپایی تعلق دارد. دانشگاه تحقیقات واخنینگن که در شهری به همین نام در کشور هلند واقع شده، در رتبه بندی موسسه کیو اس در سال 2021، برترین دانشگاه دنیا در زمینه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی بوده است. دومین دانشگاه این کشور که در این رنکینگ، حائز رتبه شده است، دانشگاه توئنته می باشد که رتبه ای بین 351 تا 400 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است.

 

تحصیل مهندسی کشاورزی در انگلیس

انگلسی نیز با داشتن دانشگاه های فوق العاده معتبر که در اکثر رشته ها از جمله کشاورزی که رتبه های عالی را در رنکینگ های بین المللی از آن خود می کنند و صنایع برجسته در زمینه کشاورزی، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته کشاورزی محسوب می ‌شود. 23 مورد از دانشگاه‌ های این کشور از رتبه های فاخری در رنکینگ های معتبر بین المللی همچون کیو اس در زمینه تخصصی کشاورزی برخوردارند و نام آن ها در میان 400 دانشگاه برتر این رشته در دنیا در سال 2021 دیده می شود. اما مانند سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان، هزینه تحصیل مهندسی کشاورزی در انگلیس نیز بالاست که البته در برخی از دانشگاه‌ های این کشور بیشتر و در برخی کمتر است. همچنین هزینه زندگی در آمریکا نیز بالا که البته بسته به شهر محل زندگی و تحصیل و همچنین سبک زندگی دانشجو، این رقم می تواند متفاوت باشد. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل مهندسی کشاورزی در انگلیس هستند عبارتند از: دانشگاه ردینگ (رتبه 12)، دانشگاه ادینبرو (رتبه 49)، دانشگاه ناتینگهام (رتبه 70)، دانشگاه لیدز (رتبه 85)، دانشگاه ابردین (رتبه 96) و دانشگاه بریستول (رتبه 100).

 

شماره تماس موسسه علم و هنر میثاق به شرح ذیل می باشد:

021-88662181




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top