امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل دامپزشکی در اسلواکی

در سال های اخیر عده زیادی از جوانان کشورمان که مشتاق تحصیل در خارج از کشور و به ویژه تحصیل در اروپا هستند کشور اسلواکی را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کرده اند. دلایل متعددی برای موضوع می ‌توان ارائه نمود، از جمله اعتبار بالای‌ دانشگاه های این کشور و معتبر بودن مدارک آنها در کلیه کشورهای اروپایی و مورد تایید بودن مدارک اکثر دانشگاه های این کشور در کشور عزیزمان ایران، سهولت اخذ ویزای دانشجویی این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، و همچنین شهریه نسبتا مناسب تحصیل در دانشگاه های این کشور. رشته دامپزشکی نیز یکی از رشته های محبوب و پر متقاضی به شمار می ‌رود که به ویژه در کشورهای اروپایی برای ورود به دوره های تحصیل در این رشته رقابت نسبتا سنگینی  برقرار است. تحصیل دامپزشکی در اسلواکی یکی از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل این رشته در کشورهای اروپایی به شمار می رود. در ادامه بیشتر به شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی اشاره خواهیم کرد.

  • تحصیل دامپزشکی در اسلواکی
  • هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در اسلواکی
  • دانشگاه های دامپزشکی اسلواکی

برای ورود به دوره های تحصیل دامپزشکی در اسلواکی متقاضیان باید در آزمون ورودی چهار گزینه ای شرکت نمایند که دروسی چون شیمی و زیست شناسی تشکیل دهنده این آزمون می باشد. البته موسسه علم و هنر میثاق به مانند تحصیل پزشکی در اسلواکی برای مشتاقان تحصیل دامپزشکی در این کشور نیز نمونه سوالات آزمون ورودی را برای متقاضیان مهیا و معمولاً با آمادگی حول محور همین نمونه سوالات دانشجویان اعزامی ایرانی در سال های گذشته موفق پذیرفته شدن در آزمون ورودی شده‌ اند.

 

هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در اسلواکی

به طور کلی هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در اسلواکی سالانه حدود ۸ هزار یورو می باشد که با توجه به شش ساله بودن دوره تحصیل دامپزشکی در اسلواکی می ‌توان گفت هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی چهل و هشت هزار یورو در کل دوره تحصیل در خواهد آمد.

هرچند اعتبار دانشگاه های دامپزشکی اسلواکی با همتایان اتریشی آنان تقریباً قابل مقایسه نیست، اما شرایط ورود به دانشگاه های اتریش بسیار سخت تر از دانشگاههای اسلواکی می باشد. از این رو متقاضیان تحصیل دامپزشکی در اروپا باید از فرصت تحصیل دامپزشکی در اسلواکی استفاده نمایند و وارد دوره های تحصیل در اروپا شوند، در طول دوره تحصیل هم می توانند با تقویت زبان آلمانی و اخذ مدرک این زبان و آمادگی برای آزمون ورودی دانشگاه های اتریش در این آزمون شرکت نموده و در صورت پذیرفته شدن وارد دانشگاه های اتریش شوند همچنین می توانند پس از گذراندن دوره تحصیل دامپزشکی در اسلواکی برای مقاطع تحصیلی بالاتر و تحصیلات تکمیلی وارد دوره های تحصیل در اتریش شوند.

هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در اسلواکی نیز نسبت به دانشگاه های اتریش بالاتر است. در واقع مزیت تحصیل در اسلواکی در رشته دامپزشکی نسبت به کشور اتریش راحت تر بودن اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی می باشد. اما طبیعتا اعتبار دانشگاه های اتریش بسیار بالاتر بوده و حتی هزینه تحصیل دامپزشکی در این کشور نیز به مراتب کمتر است. هزینه تحصیل دامپزشکی در اتریش به مانند سایر رشته های تحصیلی در این کشور حدود 750 یورو در هر ترم معادل 1500 یورو در هر سال تحصیلی است که با رقمی که در دانشگاه های اسلواکی دریافت می شود قابل قیاس نیست. البته باید در نطر داشت هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی به مراتب کمتر از کشور اتریش است و از این نظر کمی تعادل برقرار می گردد.

 

دانشگاه های دامپزشکی اسلواکی

دانشگاه دامپزشکی و داروسازی کوشیتسه تنها دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تخصصی ارائه دهنده دوره های تحصیل دامپزشکی در اسلواکی می باشد که ۱۵ سال از عمر تاسیس آن می ‌گذرد. این دانشگاه به مانند سایر دانشگاههای کشور اسلواکی از سیستم استاندارد آموزشی اتحادیه اروپا پیروی کرده و مدارک تحصیلی آن در کلیه کشورهای این قاره دارای اعتبار و ارزش شمرده می شود و فارغ التحصیلان آن می توانند در کشورهای مختلف اتحادیه  اروپا مشغول به کار شوند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دامپزشکی و سایر رشته ها در اسلواکی و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top