امروز: سه شنبه 28 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل حسابداری در اسلواکی

یکی از کشورهای اروپایی که در سال های اخیر بیشترین متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را در میان هموطنانمان به خود اختصاص داده، اسلواکی می باشد و به علل مختلفی چون شرایط مناسب تر اعطای ویزای دانشجویی، هزینه مناسب تحصیل، اعتبار مناسب دانشگاه های این کشور و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان در دانشگاه های این کشور، هر ساله عده زیادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اپلای می کنند. رشته حسابداری رشته ای کاربردیست که بسیاری از جوانان ایرانی برای تحصیل آن به خارج از کشور می روند و طبیعیست که عده زیادی از این دسته نیز تحصیل حسابداری در اسلواکی را به عنوان گزینه ای مناسب پیش روی خود در نظر می گیرند.

  • تحصیل حسابداری در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی
  • دانشگاه های رشته حسابداری اسلواکی

به طور کلی در کشور اسلواکی و سایر کشورهای اروپایی، چیزی به اسم آزمون ورودی دانشگاه ها یا کنکور وجود ندارد، اما در برخی از رشته هایی که متقاضیان فراوان دارند، برای سیستم آموزشی، چاره ای جز اعطای پذیرش از طریق آزمون ورودی باقی نمی ماند. تحصیل حسابداری در اسلواکی نیز متقاضیان فراوان دارد و ورود به این رشته در دانشگاه های این کشور به طور معمول همه ساله از طریق آزمون ورودی امکانپذیر است.

 

هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی

درست به مانند رشته هایی چون مدیریت و اقتصاد، هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی نیز سالانه حدود 3000 یورو است. در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی این رقم بسیار مناسب است. البته هزینه تحصیل حسابداری در اتریش تقریبا نصف این مقدار بوده و حدود 1500 یورو در سال است. اعتبار دانشگاه های اتریش نیز طبیعتا بسیار بیشتر از دانشگاه های کشور اسلواکی است. اما این موارد به تنهایی برای قضاوت کافی نیست. زیرا باید سهولت ورود به دانشگاه ها و اخذ پذیرش و همچنین میزان سختی اخذ ویزای تحصیلی نیز در قضاوت مد نظر قرار گیرد. از این رو با توجه به سهولت بسیار بیشتر ورود به دوره های تحصیل در اسلواکی، می توان گفت هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی کاملا توجیه پذیر است. همچنین با اینکه هزینه تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی تقریبا دو برابر اتریش است، باید در نظر داشت که هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی بسیار کمتر از اتریش است. از این رو مجموع هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در دو کشور تقریبا رقمی یکسان خواهد شد و می توان تحصیل حسابداری در اسلواکی را دارای توجیه اقتصادی قلمداد کرد.

 

دانشگاه های رشته حسابداری اسلواکی

طبیعتا دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا که دانشگاهی تخصصی در زمینه رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری است را می توان بهترین مورد در میان دانشگاه های رشته حسابداری اسلواکی دانست. این دانشگاه در سال 2020 میلادی جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار گرفته است و فارغ التحصیلان آن پس از اتمام دوره و بازگشت به وطن برای کار در ایران مشکلی نخواهند داشت و مدارک تحصیلی آنان معادل سازی یا ارزشیابی خواهد شد. البته دوره هار کارشناسی حسابداری در این دانشگاه اغلب به زبان اسلواک ارائه می گردد.

در دانشگاه فنی براتیسلاوا نیز دوره های حسابداری ارائه می گردد که برگزار کننده این دوره ها موسسه مدیریت دانشگاه فنی براتیسلاوا می باشد. دوره های ارائه شده در این دانشگاه بعضا به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. این دانشگاه نیز از برترین دانشگاه های اسلواکی به شمار رفته و رتبه دوم دانشگاه های این کشور در رتبه بندی کیو اس را در سال 2020 میلادی از آن خود کرده است. همچنین این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد و مدارک تحصیلی اخذ شده در آن، در ایران قابل ارزشیابی می باشد.

دیگر دانشگاه های رشته حسابداری اسلواکی نیز به مانند این دو دانشگاه از سیستم آموزشی مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبعیت می کنند و مدارک تحصیلی آن ها در تمامی کشورهای عضو این اتحادیه مورد تایید است و این افراد می توانند در این کشورها با مدارک تحصیلی خود به کار مشغول شوند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته حسابداری در اسلواکی و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top