امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

بهترین کشور برای تحصیل معماری

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیا که از سطح بالاترین رشته های دانشگاهی به شمار می آید و در دانشگاه های خوب دنیا برای ورود به دوره های این رشته رقابت بسیار تنگاتنگی بین داوطلبان برقرار است، رشته معماری می باشد. این رشته را هم می توان زیر مجموعه ای از رشته های فنی مهندسی و هم زیر مجموعه ای از رشته های گروه هنر به حساب آورد. زیرا اولاً افرادی که وارد دوره های تحصیل معماری می‌ شوند، باید از ذوق و قریحه هنری بالایی برخوردار باشند، در ثانی این افراد باید توانایی تحلیل و هوش ریاضی و درک محاسباتی و سازه ای نیز داشته باشند. طبیعتاً برخی از علاقه مندان این رشته ترجیح می دهند این رشته را در دانشگاه های برتر دنیا و یا کشورهایی که بازار کار این رشته در آنها مناسب تر است به تحصیل بپردازند. از این رو انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری پیش از هر اقدامی برای این افراد ضروری می باشد.

  • بهترین کشور برای تحصیل معماری
  • بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معماری
  • بهترین کشورها برای تحصیل در  رشته معماری

مسلم است که نمی توان به طور قطع یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل معماری به حساب آورد. زیرا بهترین کشور و بهترین دانشگاه برای تحصیل هر فردی با توجه به شرایط وی باید انتخاب گردد و بهترین کشور برای تحصیل معماری برای هر فردی می تواند با دیگر افراد متفاوت باشد.

اولین فاکتور در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری، میزان اعتبار دانشگاه های کشور مورد نظر می باشد. زیرا هر چه رتبه بین المللی دانشگاه های کشوری در زمینه معماری بالاتر باشد، طبیعتاً ارزش مدارک اخذ شده در آن ها نیز بالاتر است. همچنین برای دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران بازگردند، باید دانشگاه از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران انتخاب شود تا مدارک این افراد در ایران بدون مشکل مورد ارزشیابی قرار گیرد.

دیگر فاکتور مهم؛ بازار کار رشته معماری در کشورهای مختلف است که باید مورد مقایسه قرار گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که برای تحصیل معماری به خارج از کشور می ‌روند، قصد دارند در همان کشور محل تحصیل پس از اتمام دوره تحصیل خود به کار مشغول شوند. پس لازم است که از ابتدا با چشم باز بازار کار رشته معماری در کشورهای مختلف را مقایسه نمایند و سپس تصمیم به انتخاب کشور محل تحصیل خود بگیرند.

یکی دیگر از اصلی ‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های کشورهای مختلف می باشد که باید حتماً مورد مقایسه قرار گیرد. برای افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و محدودیتی در پرداخت شهریه ندارند، طبیعتاً این فاکتور زیاد مورد توجه قرار نمی ‌گیرد و آنان بیش تر به اعتبار دانشگاه های کشورها و شرایط بازار کار رشته معماری در کشورهای مختلف توجه می ‌کنند. اما برای اکثر افرادی که مسائل اقتصادی نیز جزو فاکتورهای مهم به شمار می رود، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان به علت شهریه های بسیار بالا سخت می باشد و برای چنین افرادی تحصیل در کشورهایی چون اتریش و آلمان می تواند گزینه ای به مراتب بهتر به حساب آید.

با در نظر گرفتن شرایط هر فرد و انطباق شرایط وی با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف می ‌توان بهترین کشور برای تحصیل معماری را برای افراد مختلف انتخاب نمود. حال به شرایط تحصیل این رشته در برخی از کشورهایی که بیشتر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های آنها اپلای می ‌کنند می پردازیم تا با مقایسه آنان تصمیم گیری برای مشتاقان تحصیل معماری در خارج از کشور راحت تر صورت گیرد.

 

تحصیل معماری در اتریش

به طور تاریخی کشور اتریش یکی از اصلی ترین کشورهای صاحب سبک در معماری قاره اروپا محسوب شده و بسیاری آن را مهد هنر و معماری در قاره سبز به شمار می آورند. با چند دقیقه قدم زدن در خیابان های وین پایتخت اتریش می توان هنر بالای معماری آن را به خوبی دریافت. از این رو قطعا باید اولین گزینه برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری در خارج از کشور، اتریش قلمداد شود. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل معماری در اتریش علاوه بر بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور در زمینه رشته معماری، هزینه مناسب تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی است. زیرا در کلیه مقاطع تحصیلی می ‌توان در دانشگاههای کشور اتریش رشته معماری را فقط با ۷۵۰ یورو شهریه در هر ترم تحصیلی، معادل سالانه  1500 یورو تحصیل نمود. البته دانشجویان خوب و مستعد با معدل بالا بخشی از همین شهریه پایین را نیز بورسیه دریافت می کنند. با مقایسه شهریه تحصیل معماری در اتریش با سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و همچنین با در نظر داشتن اعتبار و رتبه عالی دانشگاه های کشور اتریش در رشته معماری، به خوبی می توان به توجیه پذیر بودن تحصیل معماری در اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پی برد. بهترین دانشگاه های رشته معماری در کشور اتریش، دانشگاه فنی وین و دانشگاه فنی گراتس می باشند که به ترتیب در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی معماری رتبه ۵۱ تا ۱۰۰ و ۱۰۱ تا ۱۵۰ را از آن خود کرده اند. البته امکان تحصیل این رشته در آکادمی هنرهای زیبای وین، و دانشگاه هنرهای کاربردی وین و همچنین برخی دانشگاه های علمی کاربردی این کشور که به فاخ هوخ شوله معروفند نیز برای مشتاقان تحصیل معماری در اتریش وجود دارد.

 

تحصیل معماری در ایتالیا

در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری هرگز نمی توان از ایتالیا چشم پوشی کرد و قطعا ایتالیا را نیز می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری به حساب آورد. در شهرهای مختلف این کشور نیز سبک معماری خاص و منحصر به فردی به خوبی به چشم می آید و این کشور نیز از کشورهای صاحب سبک در زمینه معماری و شهرسازی در دنیا شناخته می شود. امکان تحصیل معماری در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور برای هموطنان عزیزمان وجود دارد و در تمامی مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا نیز می توان این رشته را در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل نمود. هزینه تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های مختلف این کشور متفاوت است و به عنوان مثال در دانشگاه پلی تکنیک میلان چیزی حدود ۲۵۰۰ یورو برای رشته معماری و ۳۹۰۰ یورو برای رشته طراحی معماری می باشد. متوسط شهریه تحصیل معماری در ایتالیا در دانشگاه های مختلف این کشور چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه پلی تکنیک تورین می باشند که در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه تخصصی معماری رتبه ۷ و ۳۳ را به خود اختصاص داده‌ اند. پس از این دانشگاه ها رتبه های بعدی دانشگاه های معماری در کشور ایتالیا به دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه ونیز، دانشگاه ناپل، دانشگاه بولونیا، و دانشگاه پادوا تعلق می گیرد که این دانشگاه ها نیز به  نوبه خود از اعتبار بین المللی مناسبی برخوردارند و مدارک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا و به ویژه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اعتبار و ارزش فوق العاده ای برخوردار است.

 

تحصیل رشته معماری در آلمان

تحصیل رشته معماری در آلمان نیز می ‌تواند برای مشتاقان این رشته گزینه بسیار مناسبی به حساب آید. به طور کلی تحصیل در آلمان به علل مختلفی از جمله بالا بودن اعتبار دانشگاه‌ های این کشور و همچنین مناسب بودن بازار کار رشته های مختلف به ویژه رشته های فنی در آلمان، می تواند بسیار توجیه پذیر باشد. علاوه بر این موارد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان نیز به نسبت سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان، بسیار پایین تر است. همین موضوع نیز می تواند از موارد بسیار جذاب و انگیزاننده برای تحصیل رشته معماری در آلمان برای مشتاقان این رشته محسوب گردد. دانشگاه فنی برلین و دانشگاه فنی مونیخ، برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در آلمان هستند که در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه معماری رتبه ۲۴ و ۲۶ را به خود اختصاص داده اند. پس از این دانشگاه‌ ها، موسسه فناوری کارلسروهه، دانشگاه آخن، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه فنی دورتموند، و دانشگاه فنی درسدن دیگر دانشگاه های معتبر این کشور در رشته معماری به شمار می روند که رتبه های بین المللی درخوری را دارا هستند.

 

تحصیل معماری در کانادا

به طور کلی سطح تحصیل در کشور کانادا بسیار بالاست و اعتبار دانشگاه های این کشور نیز در میان دانشگاه‌ های کشورهای مختلف دنیا مثال ‌زدنی است. همچنین به علت مهاجر پذیر بودن و بازار کار بسیار مناسب اکثر رشته ها در این کشور، دانشجویان بین المللی اقبال زیادی به ورود به دوره تحصیل در دانشگاه های کانادا به منظور امکان دستیابی به اقامت کاری پس از تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم نشان می دهند. البته شهریه دوره های تحصیل معماری در کانادا نیز به مانند سایر رشته‌ ها در دانشگاه این کشور بالاست و البته این شرایط در کلیه کشورهای انگلیسی زبان برقرار است. اما انگیزه امکان کار و زندگی پس از تحصیل، بسیاری افراد را که تمکن مالی کافی برای پرداخت این هزینه را دارند، مجاب می کند که از این طریق شانس خود را برای داشتن آینده بهتر در این کشور امتحان نمایند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در کانادا هستند، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تورنتو، و دانشگاه مک گیل هستند که به ترتیب رتبه های ۳۲، ۳۸ و ۴۱ را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی معماری از آن خود کرده اند. دانشگاه هایی چون دانشگاه مونترال، دانشگاه واترلو، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه رایرسون، و دانشگاه کبک نیز دیگر دانشگاه های مطرح این کشور برای تحصیل معماری در کانادا به حساب می آیند.

 

تحصیل معماری در ترکیه

به طور کلی تحصیل در ترکیه علل مختلفی از جمله عدم وجود مشکلی خاص در اخذ ویزای دانشجویی برای دانشجویان ایرانی، شهریه های مناسب و همچنین نزدیکی به کشورمان و امکان دیدار خانواده برای دانشجویان ایرانی، بسیار مورد استقبال دانشجویان هموطنمان است. مشتاقان تحصیل رشته معماری در خارج از کشور نیز تحصیل معماری در ترکیه را یکی از بهترین گزینه های پیش روی خود می ‌بینند. امکان تحصیل معماری در ترکیه به زبان ترکی استانبولی و هم به زبان انگلیسی وجود دارد که طبیعتاً تحصیل به زبان انگلیسی با پرداخت شهریه بیشتری همراه است. یکی از شرایط اعطای پذیرش به دانشجویان مشتاق شرکت در دوره های تحصیل معماری در ترکیه در بسیاری از دانشگاه‌ های مطرح این کشور شرکت در آزمون YOS و اخذ مدرک آن می باشد. همچنین برای شرکت در دوره های برگزار شده به زبان انگلیسی حتماً مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس یا تافل نیز باید ارائه شود که حداقل نمره مورد قبول در سایت دانشگاه های مختلف این کشور درج شده است. هزینه تحصیل معماری در ترکیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور متفاوت است و در اکثر دانشگاه های دولتی چیزی حدود ۳۰۰ دلار در هر ترم و در دانشگاه خصوصی تا حدود ۱۰ هزار دلار در هر ترم می تواند متغیر باشد. بهترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل معماری در ترکیه را ارائه می دهند، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه فنی مدیترانه شرقی می باشند که هر دو در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی معماری رتبه بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ را از آن خود کرده اند. دیگر دانشگاه های معتبر این کشور که رشته معماری را ارائه می نمایند، عبارتند از: دانشگاه کوچ، دانشگاه بیکنت، دانشگاه اوزیگین، دانشگاه یاسار، دانشگاه آتیلیم، دانشگاه کدیرهز، و دانشگاه فنی ییلدز. دانشگاه معمار سینان نیز یک دانشگاه فنی تخصصی در زمینه ساختمان در کشور ترکیه می باشد که البته کلیه گرایش های معماری در آن به زبان ترکی استانبولی ارائه می ‌شود.

 

تحصیل رشته معماری در انگلستان

انگلستان نیز می تواند یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معماری به حساب آید. طبیعتاً تمامی دوره های تحصیل رشته معماری در انگلستان به زبان انگلیسی ارائه می شود و برای ورود به آنها حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره ۶ تا ۶/۵ بسته به دانشگاه مورد نظر ارائه شود. با توجه به رقابتی بودن ورود به دانشگاه های انگلستان در رشته معماری متقاضیانی که پیش زمینه در رشته هنر داشته و مدرک دیپلم با معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای ورود به این دوره ها خواهند داشت. از علل اقبال فراوان به تحصیل رشته معماری در انگلستان بالا بودن درآمد معماران در این کشور است. یک معمار تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه های این کشور در ابتدای ورود به بازار کار می تواند چیزی حدود ۲۰ هزار پوند در سال درآمد داشته باشد. طبیعتا هرچه تجربه کاری و مهارت های افراد بالاتر رود درآمد به شکل معناداری افزایش پیدا می‌ کند. بهترین دانشگاه های این کشور که دوره های تحصیل رشته معماری در انگلستان را ارائه می نمایند، عبارتند از: دانشگاه کالج لندن معروف به یو سی ال، مدرسه معماری منچستر، و دانشگاه کمبریج که به ترتیب رتبه های ۳، ۸ و ۹ را در میان دانشگاه های دنیا در زمینه تخصصی معماری از آن خود کرده ‌اند. دیگر دانشگاه های برتر این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل رشته معماری در انگلستان هستند، عبارتند است: دانشگاه شفیلد، دانشگاه کاردیف، دانشگاه لافبورو، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه آکسفورد بروکس، دانشگاه باث، دانشگاه ادینبرو، دانشگاه ردینگ، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه گلاسکو، دانشگاه لیورپول، دانشگاه سالفورد، دانشگاه استراثکلاید، دانشگاه وست مینستر، و دانشگاه غرب لندن.

 

تحصیل معماری در اسپانیا

تحصیل معماری در اسپانیا نیز دیگر گزینه بسیار مناسبی می ‌باشد که پیش روی مشتاقان تحصیل این رشته در خارج از کشور قرار دارد. اسپانیا نیز از کشورهای صاحب سبک در زمینه معماری به شمار می رود. دانشگاه های کشور نیز در رشته معماری رتبه های بین المللی مناسبی را به خود اختصاص داده اند. برای ورود به دوره های تحصیل معماری در اسپانیا ارائه مدرک زبان الزامی نیست و فقط بسته به زبان دوره انتخابی که می تواند انگلیسی و اسپانیایی باشد، داوطلب باید تسلط نسبی به آن زبان را دارا بوده و آن را نشان دهد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در اسپانیا هستند، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در بارسلونا و دانشگاه پلی تکنیک مادرید می باشند که به ترتیب رتبه های ۲۱ و ۳۵ را در زمینه معماری در بین دانشگاه های دنیا از آن خود کرده اند. دانشگاه هایی چون دانشگاه پلی تکنیک والنسیا، دانشگاه ناوارا و دانشگاه سویل نیز از برترین دانشگاه های این کشور به شمار می روند که دوره های معماری را به دانشجویان ارائه می نماید.

 

تحصیل معماری در فنلاند

در میان کشورهای اسکاندیناوی فنلاند از بهترین کشورها در زمینه تحصیل رشته معماری به شمار می رود. این کشور دانشگاهی به نام دانشگاه آلتو را داراست که از دانشگاه‌ های مطرح رشته معماری در دنیا به حساب می‌ آید. وجه تسمیه این دانشگاه نیز معمار برجسته فنلاندی آلوار آلتو می باشد که خود چندین ساختمان را نیز در محوطه این دانشگاه طراحی نموده است. دانشگاه آلتو فنلاند در میان دانشگاه ‌های دنیا که ارائه دهنده رشته معماری هستند، در این زمینه تخصصی رتبه ۴۱ را به خود اختصاص داده است که رتبه ای بسیار فاخر به حساب می ‌آید و مدارک ارائه شده در آن در کلیه کشورهای دنیا از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای اعتبار و ارزش فراوانی می باشد.

 

تحصیل معماری در هلند

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل رشته های فنی مهندسی کشور هلند می ‌باشد. این کشور دانشگاه های فنی مهندسی بسیار معتبری داشته و مدارک آن ها در کلیه کشورهای دنیا دارای اعتبار بسیار بالایی محسوب می گردد. به همین جهت، فارغ ‌التحصیلان آنها معمولاً بهترین فرصت های شغلی را از آن خود می‌ کنند. در میان این دانشگاه‌ ها، دانشگاه فناوری دلفت بسیار شاخص بوده و در میان دانشگاه ‌های دنیا در زمینه تخصصی معماری نیز رتبه دوم را پس از دانشگاه ام آی تی کشور آمریکا از آن خود کرده است. به همین جهت اکثر مشتاقان تحصیل معماری در هلند نهایت تلاش خود را می ‌کنند تا بتوانند از این دانشگاه بسیار معتبر پذیرش دریافت کرده و وارد دوره های تحصیل معماری در دانشگاه دلفت شوند. دانشگاه فنی آیندهوون نیز که رتبه ۴۶ دانشگاه های دنیا در رشته معماری را از آن خود کرده، دومین دانشگاه برتر این کشور در این رشته به شمار می‌ رود. دانشگاه هایی چون دانشگاه واخنینگن، دانشگاه توئنته، و دانشگاه وریج آمستردام نیز دیگر دانشگاه های مطرح این کشور در زمینه رشته معماری به شمار می روند.

 

تحصیل معماری در آمریکا

اگر ملاک را فقط اعتبار دانشگاه ها و سطح تحصیل در کشورهای مختلف قرار دهیم، قطعاً آمریکا را می ‌توان بهترین کشور برای تحصیل معماری به حساب آورد. در مورد رشته ای چون مهندسی عمران نیز به همین ترتیب بوده و آمریکا را با قاطعیت می توان بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران دانست. اما برای دانشجویان ایرانی برای ورود به دوره های تحصیل معماری در آمریکا مشکل اخذ ویزا وجود دارد و حتی مواردی پیش آمده که دانشجویانی حتی با داشتن پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور نیز نتوانسته اند ویزای دانشجویی این کشور را دریافت نمایند. از همین رو برای دانشجویان ایرانی شاید نتوان آمریکا را گزینه چندان مناسبی برای تحصیل معماری در خارج از کشور به حساب آورد. بهترین دانشگاه رشته معماری در دنیا، دانشگاه ام آی تی آمریکاست و دانشگاه‌ های برتر دیگری نیز در این کشور ارائه دهنده رشته معماری هستند که از آن جمله می توان به: دانشگاه هاروارد، دانشگاه برکلی، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه آنجلس کالیفرنیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه استنفورد، و دانشگاه کارنگی ملون اشاره نمود.

 

تحصیل معماری در استرالیا

استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا نیز می تواند بهترین کشور برای تحصیل معماری به حساب آید. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در استرالیا وارد این کشور می شوند قصد دارند پس از تحصیل در این کشور ویزای کار دریافت نموده و در نهایت به اقامت دائم این کشور دست یابد. بازار کار رشته معماری در کشور استرالیا بسیار مناسب است درآمد معماران نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. حداقل درآمد یک معمار تازه فارغ التحصیل شده در استرالیا چیزی حدود ۴۳ هزار دلار می باشد و میانگین درآمد معماران در این کشور نیز بالای ۸۰ هزار دلار در سال است. این موارد باعث شده که با وجود شهریه بالای دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل معماری در استرالیا اپلای نمایند. شهریه رشته معماری در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت بوده و از سالیانه ۳۲ هزار دلار تا نزدیک ۴۰ هزار دلار نیز می تواند متغیر باشد. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه RMIT، و دانشگاه نیو ساوت ولز که به ترتیب رتبه های ۱۷، ۱۸، ۲۵ و ۲۷ را در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه تخصصی معماری از آن خود کرده اند. دیگر دانشگاه های مطرح این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در استرالیا هستند عبارتند از: دانشگاه کرتین، دانشگاه موناش، دانشگاه فنی کویینزلند، دانشگاه کویینزلند، دانشگاه فنی سیدنی، دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای غربی، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه دیکین، و دانشگاه گریفیث.

 

تحصیل معماری در نیوزلند

سیستم آموزشی نیوزلند در رشته معماری نیز تقریباً شبیه دانشگاه های استرالیا می باشد. هزینه های تحصیل در این رشته در کشور نیوزلند نیز تقریباً شبیه کشور استرالیا بوده و بازار کار رشته معماری در این کشور نیز بسیار عالیست و به همین جهت بسیاری از مشتاقان تحصیل رشته معماری، این کشور را مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می کنند. بهترین دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل معماری در نیوزلند هستند عبارتند از دانشگاه آکلند و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون که به ترتیب رتبه ۵۱ تا ۱۰۰ و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ را در میان دانشگاه ‌های دنیا در زمینه تخصصی معماری از آن خود کرده اند.

 

تحصیل معماری در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی به علت شرایط سهل ورودی به نسبت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال های اخیر بسیار مورد توجه جوانان ایرانی قرار گرفته است و برای ورود به اکثر دوره های تحصیل در دانشگاه های این کشور که به زبان انگلیسی ارائه می‌ شوند، نیازی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد و همچنین شهریه چندانی نیز برای تحصیل در این کشور نباید پرداخت کرد. از این رو برای تحصیل در رشته معماری نیز بسیاری اسلواکی را گزینه ای مناسب. در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می کند هزینه تحصیل معماری در اسلواکی در دانشگاه مختلف این کشور متفاوت است، اما به طور میانگین چیزی حدود ۳۵۰۰ یورو در سال می باشد که رقمی نسبتا مناسب به حساب می آید. بهترین دانشگاه برای تحصیل معماری در اسلواکی دانشگاه فنی براتیسلاوا می باشد که یکی از برترین دانشگاه های این کشور به حساب می ‌آید و مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد. دانشگاه فنی کوشیتسه نیز که از دانشگاههای معتبر این کشور در رنکینگ های بین‌ المللی به شمار می رود، این رشته را به دانشجویان مشتاق ارائه می نماید.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته مهندسی معماری و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top