امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل معماری در اسلواکی

اگر در خیابان های شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی قدم بزنید، بناهای بسیار زیبایی که معماری شبیه معماری فاخر شهر وین اتریش دارند را در این شهر مشاهده می فرمایید که این موضوع به علت قرابت فرهنگی این دو کشور همسایه است و بد نیست بدانیم که   اسلواکی مدتهای طولانی بخشی از کشور امپراتوری اتریش-مجارستان بوده و تقریبا ۹۰ سال است که از آن مستقل شده است و طبیعی است که فرهنگ اتریش روی بخش های مختلف این کشور از جمله معماری و شهرسازی تاثیر گذاشته باشد. همان طور که می دانیم اتریش را مهد هنر و معماری در اروپا می دانند و به همین جهت بسیاری از جوانان علاقه مند تحصیل معماری در اروپا، دانشگاه های اتریش را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. اما با توجه به لزوم تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان برای ورود به دانشگاه های اتریش، و البته شرایط مناسب تحصیل معماری در اسلواکی، تحصیل در این رشته در دانشگاه های اسلواکی می تواند گزینه مناسبی برای مشتاقان تحصیل معماری در اسلواکی باشد.

 

  • تحصیل معماری در اسلواکی
  • تحصیل رشته معماری در اسلواکی
  • تحصیل مهندسی معماری در اسلواکی

شرایط تحصیل رشته معماری در اسلواکی

معماری از رشته های پر طرفدار در کشور اسلواکی به شمار می رود و همان طور که ذکر شد شرایط تحصیل رشته معماری در اسلواکی هم از کشوری مانند اتریش بسیار سهل تر است. بعنوان مثال از اصلی ترین شرایط تحصیل رشته معماری در اسلواکی امکان تحصیل به زبان انگلیسی است و دانشجو نمی بایست زبان اسلواک را بیاموزد. همچنین برای تحصیل معماری در اسلواکی به زیان انگلیسی هم نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس نیز نمی باشد.

 

هزینه تحصیل مهندسی معماری در اسلواکی

مانند سایر رشته های فنی، هزینه تحصیل مهندسی معماری در اسلواکی نیز همان 3500 یورو در سال است. از این نظر فرقی نمی کند که دانشجو کدامیک از دانشگاه های معماری اسلواکی را برای تحصیل انتخاب کند، زیرا هزینه تحصیل مهندسی معماری در اسلواکی در تک تک این دانشگاه ها یکسان است.

 

دانشگاه های معماری اسلواکی

بهترین مورد از دانشگاه های معماری اسلواکی، دانشگاه فنی براتیسلاوا است که یک دانشکده مجهز رشته معماری دارد و در تمامی مقاطع تحصیلی دوره های معماری به زبان انگلیسی را ارائه می نماید. این دانشگاه بهترین دانشگاه فنی مهندسی اسلواکی است که در رتبه بندی کیو اس برای سال 2020 در میان دانشگاه های سراسر دنیا رتبه ای مابین 750 تا 800 را از آن خود کرده و در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2019 2020 نیز نام این دانشگاه مشاهده می شود. پس در میان دانشگاه های معماری اسلواکی، این دانشگاه بهترین گزینه برای تحصیل دانشجویان ایرانی که قصد بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیل معماری در اسلواکی را دارند، می باشد. زیرا فقط مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در خارج از کشور در کشورمان مورد ارزشیابی قرار خواهند گرفت.

اما دانشگاه های معماری اسلواکی محدود به این مورد نمی باشد و دانشگاه های فنی و هنر این کشور همگی رشته معماری را در لیست رشته های ارائه شده خود جای داده اند. دومین دانشگاه فنی مهندسی اسلواکی از نظر رنکینگ بین المللی، دانشگاه فنی کوشیتسه است که رتبه ای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دنیا را در سال ۲۰۲۰ بر اساس رتبه بندی موسسه QS به خود اختصاص داده است. این دانشگاه نیز رشته معماری را ارائه می دهد. اما مساله مهم اینجاست که این دانشگاه برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل معماری در اسلواکی به ایران برگشته و در وطن مشغول به کار شوند مناسب نیست. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان برای سال تحصیلی ۲۰۱۹ ۲۰۲۰ نام این دانشگاه دیده نمی شود. اما دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل معماری در اسلواکی در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند می توانند این دانشگاه را گزینه مناسبی برای خود در نظر بگیرند. زیرا مدارک ارائه شده در این دانشگاه در سراسر نقاط اتحادیه اروپا مورد تایید می باشد

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی معماری در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top