امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

مقالات

  • دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا

    1398/02/05 - 13:09:57
    دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا

    یکی از دانشگاه های تخصصی کشور اسلواکی که بر رشته های اقتصاد و مدیریت تمرکز دارد، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا است که در زبان اسلواک Ekonomická univerzita v Bratislave خوانده می شود و در پایتخت کشور اسلواکی قرار دارد. البته این دانشگاه را به اختصار دانشگاه EUBA نیز می نامند. در این دانشگاه به طور ویژه تاکید بر تربیت اقتصاد دانان خبره و با مهارت است که بتوانند نظریه های اقتصادی را ارائه دهند. همچنین این افراد معمولا در پایان تحصیلات این امکان را دارند که با ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تدریس و کرسی استادی در زمینه رشته های امور مالی، بازاریابی، روش های کمی در اقتصاد، مدیریت کسب و کار، مدیریت و اقتصاد نایل آیند. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا اسلواکی به دو زبان اسلواک و انگلیسی امکانپذیر می باشد و دوره هایی برای دانشجویان به هر دوی این زبان ها ارائه می گردد.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه اینسبروک

    1398/02/07 - 12:10:48
    دانشگاه اینسبروک

    یکی از بهترین دانشگاه های اتریش که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد دانشگاه اینسبروک اتریش است که به نام دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک نیز مشهور است و در ایالت تیرول کشور اتریش واقع شده است. نام این دانشگاه در زبان آلمانی به صورت Leopold-Franzens-Universität Innsbruck بیان می شود. همچنین به اختصار دانشگاه اینسبروک را دانشگاه LFU نیز می خوانند. دانشگاه اینسبروک اتریش که در حال حاضر بزرگ ترین دانشگاه ایالت تیرول و بزرگ ترین مرکز علمی پژوهشی غرب کشور اتریش به شمار می رود و در کل کشور اتریش پس از دو دانشگاه بسیار معتبر وین و گراتس، سومین دانشگاه بزرگ این کشور به حساب می آید. شهر اینسبروک به علت موقعیت قرارگیری در دل کوههای مرتفع آلپ، مکانی مناسب برای ورزش های زمستانی به حساب می آید و میزبانی المپیک زمستانی جوانان در سال 2012 میلادی نیز از آن  این شهر بوده است.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه دامپزشکی وین

    1398/02/04 - 12:30:44
    دانشگاه دامپزشکی وین

    اصلی ترین دانشگاه دامپزشکی اتریش، دانشگاه دامپزشکی وین به شمار می رود که در زبان آلمانیVeterinärmedizinische Universität Wien نامیده می شود که نام کوتاه شده و مخفف آن VUW است و به اختصار در زبان انگلیسی نیز به VetMedUni شهرت یافته است. تحصیل در دانشگاه دامپزشکی وین اتریش به علت سطح علمی مناسب آن، مشتاقان فراوان دارد. این موسسه علمی تحقیقاتی تنها دانشگاه دامپزشکی کشور اتریش به شمار می رود و از سال 1996 میلادی در پردیس دانشگاهی در منطقه بیت و یکم شهر وین قرار گرفته است.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه گراتس اتریش

    1398/02/02 - 11:57:37
    دانشگاه گراتس اتریش

    یکی دیگر از دانشگاه های با قدمت بالا در کشور اتریش که بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در ایالت اشتایرمارک این کشور به شمار می رود دانشگاه کارل فرانتس گراتس معروف به دانشگاه گراتس یا University of Graz است که در زبان آلمانی Karl-Franzens-Universität Graz نامیده می شود. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی در کشور اتریش محسوب می شود، به علت قرار گرفتن در نزدیکی مرز کشور اسلوونی و شهرهای بزرگ ماریبور و لوبلیانا در این کشور، میزبان دانشجویان بسیار پرتعدادی از کشور اسلوونی می باشد که به قصد تحصیل در دانشگاه گراتس اتریش وارد این کشور می شوند. همچنین همه ساله بسیاری از علاقه مندان تحصیل در اتریش از سراسر جهان و حتی کشور عزیز خودمان ایران نیز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه گراتس اپلای می کنند. در ادامه بیشتر با این دانشگاه برجسته کشور اتریش آشنا خواهیم شد.

    ادامه مطلب ...
  • فاخ هوخ شوله (fachhochschule) چیست؟

    1398/01/31 - 14:07:07
    فاخ هوخ شوله (fachhochschule) چیست؟

    هر کشوری در نظام آموزشی خود مواردی دارد که شاید شبیه آن در کشورهای دیگر موجود نباشد و شاید هم در کشورهای دیگر چیزی شبیه یا معادل تقریبی آن وجود داشته باشد. در مورد سیستم آموزش عالی کشور آلمان نیز به همین صورت است و مفاهیمی مانند فاخ هوخ شوله یا Fachhochschule وجود دارد که برای بسیاری افراد در کشورهای دیگر ناشناخته است و شاید ندانند فاخ هوخ شوله (fachhochschule) چیست؟ از آن جا که سیستم آموزشی اتریش تقریبا به تبعیت از سیستم آموزشی آلمان برنامه ریزی شده است لازم دیدم ابتدا به انواع دانشگاه ها در کشورهای آلمان و اتریش بپردازیم و سپس به این نوع از مراکز آموزشی این کشورها اشاره نماییم.

    ادامه مطلب ...
  • تحصیل پرستاری در اتریش

    1398/01/28 - 12:25:59
    تحصیل پرستاری در اتریش

    رشته پرستاری یکی از رشته های بسیار مورد توجه در سراسر دنیا و از رشته های تحصیلی و کاری بشدت مورد نیاز در اکثر کشورهای پیشرفته به حساب می آید. در اتریش نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپای مرکزی، این رشته بسیار مورد توجه قرار دارد و از این رو همه ساله مشتاقان زیادی برای اخذ پذیرش و تحصیل پرستاری در اتریش اقدام می کنند. کیفیت بالای زندگی در اتریش و همچنین سطح علمی مناسب دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته پرستاری، از علل اقبال روز افزون مشتاقان تحصیل پرستاری در اروپا برای تحصیل رشته پرستاری در اتریش به شمار می رود. رشته پرستاری به علل مختلفی از جمله کمک به حفظ کیفیت زندگی بیماران و افراد مبتلا به اختلالات جسمی، از نظر انسانی نیز یک رشته بسیار ارزشمند محسوب شده و پرستاران بسیار مورد احترام و تکریم آحاد مردم در سراسر دنیا قرار دارند.

    ادامه مطلب ...
  • تحصیل دامپزشکی در اتریش

    1398/01/27 - 12:39:45
    تحصیل دامپزشکی در اتریش

    کشور اتریش در علوم مختلف از دیرباز مورد توجه بوده و جزو کشورهای پیشرفته در زمینه تولید علم به شمار می رود. یکی از زیرشاخه های علوم پزشکی که اتریش در آن از کشورهای پیشرو محسوب می شود، دامپزشکی است و به همین علت همه ساله تعداد زیادی از جوانان برای تحصیل دامپزشکی در اتریش اقدام می کنند. از مزیت های تحصیل دامپزشکی در اتریش، شهریه تحصیلی بسیار بسیار پایین است که در صورت مقایسه آن با شهریه تحصیل دامپزشکی در سایر کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در اتریش تقریبا رایگان به حساب می آید. به همین جهت مشتاقان تحصیل دامپزشکی در اروپا، اتریش را بهترین گزینه پیش روی خود می بینند.

    ادامه مطلب ...
  • درآمد پزشکان در اتریش

    1398/01/25 - 11:13:12
    درآمد پزشکان در اتریش

    در کشور ما به علت فاصله بسیار معنادار درآمد پزشکان با متوسط درآمد جامعه، اقبال به تحصیل در رشته پزشکی بسیار بالاست و سال به سال نیز تب تحصیل پزشکی در میان جوانان فراگیرتر می شود.  خانواده ها نیز به همین علت فرزندان خود را به تلاش برای قبولی در رشته پزشکی تشویق کرده و یا حتی حاضرند سختی دوری از فرزند و هزینه بالای تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به جان بخرند تا فرزندان خود را در لباس سپید طبابت ببینند. در این میان اتریش یکی از کشورهایی است که جوانان ایرانی که قصد تحصیل پزشکی در اروپا را دارند، برای تحصیل در دانشگاه های آن علاقه و اشتیاق فراوانی نشان می دهند. در این مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت درآمد پزشکان در اتریش بپزدازیم که برای علاقه مندان تحصیل پزشکی در اتریش می تواند مفید واقع شود.

    ادامه مطلب ...
  • تحصیل موسیقی در اتریش

    1398/01/23 - 09:59:05
    تحصیل موسیقی در اتریش

    علاقه مندان به تحصیل موسیقی در خارج از کشور، اتریش به عنوان مهد هنر موسیقی را عالی ترین گزینه برای تحصیلات دانشگاهی خود می دانند. دانشگاه های موسیقی اتریش همه ساله میزبان جوانان هنرمند و مستعدی از سراسر دنیا می باشند که برای تحصیل موسیقی در اتریش راهی این کشور اروپایی می شوند. اولین دلیلی که اتریش را به بهترین گزینه برای تحصیل رشته موسیقی در خارج از کشور تبدیل کرده است، سطح بالای دانشگاه های هنر و موسیقی این کشور و امکان بهره گرفتن از آموزش اساتید برجسته ای است که هر کدامشان از موسیقیدانان برجسته دنیا به شمار می روند. اما غیر از این برای مشتاقان تحصیل موسیقی در خارج از کشور، هزینه تحصیل نیز یک فاکتور بسیار مهم به شمار می رود. از این نظر هم تحصیل در اتریش نسبت به اکثر کشورهای دنیا مزیت قابل توجهی دارد. زیرا امکان تحصیل رایگان موسیقی در اتریش برای جوانان مستعد وجود دارد. به طور کلی تحصیل کلیه رشته های هنری در کشور اتریش به صورت تقریبا رایگان امکان پذیر می باشد. در ادامه بیشتر به شرایط تحصیل موسیقی در اتریش خواهیم پرداخت.

     

    ادامه مطلب ...
  • زندگینامه و آثار اتو واگنر معمار بزرگ اتریشی

    1398/01/19 - 11:52:43
    زندگینامه و آثار اتو واگنر معمار بزرگ اتریشی

    در راستای آشنایی بیشتر با هنر معماری در کشور اتریش که به مهد هنر معماری در اروپا شهرت دارد، یک به یک به معرفی زندگی نامه و آثار معماران برجسته اتریشی می پردازیم. در این مطلب معرفی زندگینامه و آثار اتو واگنر معمار اتریشی در دستور کار قرار گرفته است که می تواند برای علاقه مندان به تحصیل معماری در اتریش بسیار جذاب و مفید فایده واقع شود. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top