امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

فرصت مطالعاتی در اتریش

بسیاری از دانشجویان در مورد فرصت مطالعاتی مطالبی شنیده اند، اما شاید به درستی نمی دانند فرصت مطالعاتی چیست؟ دانشجویان دکتری می توانند از موقعیتی به نام فرصت مطالعاتی استفاده نمایند که معمولا ترجیح می دهند این دوره ها را در دانشگاه های درجه یک کشورهای پیشرفته بگذرانند و به همین جهت فرصت مطالعاتی در اتریش می تواند گزینه ای بی نظیر برای آنان باشد. بسیار مطلوب است که دانشجویان در حین گذراندن دوره کارشناسی ارشد خود و پیش از ورود به مقطع دکتری، با این مفاهیم آشنایی کافی پیدا نمایند.

  • مزایای فرصت مطالعاتی در اتریش
  • فرصت مطالعاتی چیست؟
  • فرصت مطالعاتی در اتریش

فرصت مطالعاتی چیست؟

برای پاسخ به عزیزانی که شاید نمی دانند فرصت مطالعاتی چیست؟ دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه های ایران؛ باید ۶ ماه از دوره دکتری را در یکی از دانشگاههای خارج از کشور بگذرانند و در کنار یکی از اساتید آن دانشگاه به تحقیق بپردازند که بدین منظور برای پیدا کردن فرصت مطالعاتی در خارج از کشور باید با اساتید دانشکده های مرتبط با رشته خود در دانشگاه های خارجی طرف قرارداد دانشگاه های کشورمان مکاتبه مستقیم نمایند. بدین منظور ابتدا باید داوطلب، لیستی از دانشگاه های منتخب خود و اساتید مدنظرش را تهیه کرده و در ابتدا برای این اساتید ایمیلی با مضمون همکاری در دوره فرصت مطالعاتی ارسال نماید. نحوه نوشتن این ایمیل به استاد مربوطه نیز بسیار حائز اهمیت است و در نتیجه کار می تواند بشدت تاثیر گذار باشد. مرحله بعدی، درخواست نامه پذیرش از استاد است که باید دانشگاه میزبان نامه ای را دال بر پذیرش دانشجو به عنوان محقق در دوره فرصت مطالعاتی صادر نماید و در آن امکاناتی که توسط دانشگاه به محقق داده می شود به طور دقیق ذکر می شود. حال پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه میزبان فرصت مطالعاتی در خارج از کشور، دانشجو باید به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خود در ایران مراجعه کرده و فرم دوره فرصت های مطالعاتی را پر نماید و برای صدور نامه کمک مالی درخواست ارائه دهد.

مدارک و پیش نیاز های لازم برای فرصت مطالعاتی در خارج از کشور عبارتند از: گذراندن امتحان جامع، دفاع از پروپوزال و اخذ نمره زبان با مدرک معتبر. دانشجو حتما می بایست پیش از دوره فرصت مطالعاتی در خارج از کشور، این پیش نیازها را فراهم کرده باشد.

 

مزایای فرصت مطالعاتی در اتریش

به طور کلی فرصت مطالعاتی، فرصتی عالی برای شناخت دانش روز و امکانات و سیستم آموزشی دانشگاه های خارج از کشور است. در حقیقت فرصت مطالعاتی در اتریش به مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا، یک موقعیت عالی برای تحصیل کوتاه مدت در بهترین دانشگاه های اروپا و جهان به شمار می رود که به دانشجو در جایگاه محقق، امکان انتشار مقاله با اساتید بهترین دانشگاه های اتریش را می دهد. از دیگر مزایای فرصت مطالعاتی در اتریش، امکان شرکت در کنفرانس های علمی معتبر بین المللی است.

همچنین با دریافت پذیرش فرصت مطالعاتی در اتریش، دانشجو می تواند، زمانی را در کنار خانواده اش در این کشور پیشرفته اروپایی بگذراند و تجربه زندگی در یک کشور اروپایی مدرن که در عین حال دارای فرهنگ و تاریخ غنی می باشد را بدست آورند.

دوره های فرصت مطالعاتی در اتریش بنا به رشته تحصیلی بین ۶ تا 9 ماه به طور معمول به طول می انجامد. به عنوان مثال برای رشته های هنری مانند هنرهای تجسمی این دوره ها ۶ ماهه بوده و کمک هزینه آن که شامل کارگاه، تحقیقات و نمایشگاه و محل اقامت می شود حدود 3200 یورو در نظر گرفته شده است و مرکز Künstlerhaus Büchsenhausen ارائه دهنده آن می باشد.

 

نظر به اینکه در سال های گذشته تفاهم نامه ای بین وزارت علوم دو کشور ایران و اتریش منعقد شده است، همکاری های بین دانشگاه های دو کشور در حال گسترش می باشد. در همین راستا میان بسیاری از دانشگاه های کشورمان و دانشگاه های کشور اتریش تفاهم نامه های همکاری امضا شده است.

 

از این رو موسسه علم و هنر میثاق که مجوز رسمی از وزارت علوم در زمینه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی را دارد، آماده اعزام خدمات در زمینه کمک به اخذ پذیرش و ویزای دوره های فرصت مطالعاتی در اتریش به دانشجویان عزیز می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر با شماره موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top