امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل گرافیک در اتریش

گرافیک یک رشته هنری محسوب می شود و علاقه مندان  تحصیل گرافیک در خارج از کشور می توانند به سادگی دریابند که برای اخذ پذیرش تحصیل این گونه رشته های هنری در هر کشور و دانشگاهی، شرایط متفاوتی وجود دارد. برخی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در رشته های هنری مانند گرافیک، از داوطلبان نمونه کار طلب می کنند. برخی دیگر آزمون عملی و بعضا مصاحبه برگزار می کنند. از این رو برای تحصیل گرافیک در اتریش و هر کشور دیگری لازم است حتما در زمینه هنری مورد نظر خود حد قابل قبولی از مهارت را کسب نموده باشید. زیرا به علت ارزش بالای مدرک رشته هنر در کشور اتریش، رقابت بسیار شدیدی بین داوطلبان از سراسر دنیا میان علاقمندان تحصیل گرافیک در اروپا برای ورود به دانشگاه های این کشور وجود دارد و تنها راه پذیرفته شدن این است که در مصاحبه و آزمون ورودی توانایی های خود را به خوبی نشان دهید.

  • تحصیل گرافیک در اتریش
  • شرایط تحصیل در رشته گرافیک در اتریش
  • دانشگاه های گرافیک اتریش

بهترین کشور برای تحصیل در رشته گرافیک

قطعا علاقمندان تحصیل گرافیک در خارج از کشور ترجیح می دهند در بهترین دانشگاه و کشور ممکن تحصیل فرمایند. به طور کلی بهترین کشور برای تحصیل در رشته گرافیک، را می توان از میان کشورهای انگلیس، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و اتریش یافت. هر یک از این کشورها برای تحصیل رشته گرافیک مزایا و معایبی دارند. به عنوان مثال تحصیل در انگلیس و آمریکا مستلزم پرداخت شهریه بالاست، ولی رتبه بسیار عالی دانشگاه های این کشورها را نیز نمی توان از نظر دور داشت. اما اگر به فکر این هستید که تحصیل گرافیک در خارج از کشور را در یک دانشگاه معتبر و با رتبه خوب و البته شهریه مناسب تحصیلی تجربه فرمایید، بهترین گزینه، تحصیل گرافیک در اتریش است.

 

شرایط تحصیل در رشته گرافیک در اتریش

از اصلی ترین شرایط تحصیل در رشته گرافیک در اتریش، شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه حضوری است. به طور کلی برای تحصیل در رشته های هنری در کشور اتریش باید در رشته مورد نظر استعداد و تخصص خوبی داشته باشید تا بتوانید در مصاحبه و آزمون عملی که برگزار می گردد، مستعد بودن خود را به دانشگاه مورد نظر خود نشان دهید.

شاید تا چند سال قبل کلیه طراحی های گرافیکی به صورت دستی و با وسایل سنتی طراحی انجام می شد. اما امروزه هنر نیز تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژی قرار گرفته و وجود عبارت هنر دیجیتال نیز موید همین موضوع می باشد. اما امروزه دیگر طراحی گرافیکی بدون استفاده از وسایل دیجیتال مانند کامپیوتر و تبلت تقریبا منسوخ شده است. از این رو فرد متقاضی تحصیل رشته گرافیک در اتریش، حتما باید در زمینه طراحی با کامپیوتر نیز خود را به مهارت کافی رسانده باشد.

 

بورسیه تحصیلی رشته گرافیک

علاقمندان به تحصیل گرافیک در اروپا، می دانند که هر کشوری معمولا بورسیه های رشته هنر را با شرایط خاص خود ارائه می نماید. به عبارت دیگر برخی کشورها و دانشگاه ها بورسیه هایی شامل بخشی یا کل هزینه تحصیل و برخی حتی همراه با کمک هزینه زندگی دانشجویی به دانشجویان هنر و گرافیک ارائه می نمایند. بورسیه تحصیلی رشته گرافیک در اتریش نیز مانند سایر کشورها بنا بر دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. اما پس از ورود به دانشگاه و نشان دادن صلاحیت و قابلیت های فردی، دانشجو می تواند در ترم های بعدی نیز حائز بورسیه تحصیلی که برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته می شود گردد. این بورسیه ها بیشتر در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان گرافیک و هنر اعطا می گردد.

 

دانشگاه های گرافیک اتریش

آکادمی هنرهای زیبای وین و دانشگاه هنرهای کاربردی وین دو دانشگاه واقع در پایتخت کشور اتریش هستند که بهترین دانشگاه های گرافیک اتریش به حساب می آیند. یکی دیگر از مطرح ترین دانشگاه های گرافیک اتریش دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینز می باشد که به طور تخصصی در زمینه های طراحی و هنری فعالیت های گسترده دارد. علاقه مندان به تحصیل رشته گرافیک در اتریش در این دانشگاه می توانند به تحصیل رشته های نقاشی و هنر گرافیک، گرافیک و طراحی و عکاسی، ارتباطات بصری و همچنین طراحی تجربی مشغول شوند.

در حال حاضر هزینه تحصیل برای یک دانشجوی ایرانی که از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های گرافیک اتریش وارد این کشور می شود برای تحصیل گرافیک در این دانشگاه ها و سایر دانشگاه های اتریش، حدود ۷۴۶ یورو می باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل گرافیک در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top