امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل روانشناسی در اتریش

از آنجا که کشور اتریش را مهد روانشناسی در دنیا به حساب می آوردند، خیلی طبیعی است که دانشجویان زیادی همه ساله مشتاق تحصیل روانشناسی در اتریش باشند. تحصیل رشته روانشناسی علاوه بر این که برای فارغ التحصیلان آن به عنوان یک حرفه به حساب می آید، اثرات زیادی نیز در زندگی فردی و حتی رفتار اجتماعی این افراد دارد و به همین دلیل سال به سال تعداد علاقه مندان تحصیل این رشته رو به ازدیاد می گذارد. این رشته که در ارتباط مستقیم با سلامت روح و روان انسان ها است، در دانشگاه های معتبری در سراسر دنیا ارائه می شود و به همین علت همه ساله تعداد زیادی از جوانان کشور ما نیز برای تحصیل روانشناسی در خارج از کشور، به کشورهای دارای دانشگاه های معتبر نقل مکان می کنند. در میان گزینه هایی که برای علاقه مندان تحصیل روانشناسی در اروپا وجود دارد، امکان تحصیل روانشناسی در اتریش، یک موقعیت ویژه به حساب می آید.

  • هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اتریش
  • تحصیل روانشناسی در اتریش
  • دانشگاه های روانشناسی اتریش

شرایط تحصیل روانشناسی در اتریش

اولین شرط برای تحصیل روانشناسی در اتریش شرکت در آزمون ورودی است و برای تحصیل روانشناسی در اتریش حتما باید در آزمون ورودی قبول شد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی اتریش برای رشته روانشناسی، برای هر یک از دانشگاه های اتریش، متفاوت است.

 

دانشگاه های روانشناسی اتریش

بدون شک، دانشگاه وین، بهترین دانشگاه اتریش در ارائه دوره های رشته روانشناسی نیز سرآمد است و بالاترین کیفیت آموزشی را در میان دانشگاه های روانشناسی اتریش و حتی اروپا ارائه می نماید. دانشگاه اینسبروک نیز علاوه بر دانشگاه وین از دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته روانشناسی در کشور اتریش می باشند که هر دو در حال حاضر در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان هم قرار گرفته اند.

 

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش در مقطع کارشناسی

نکته مهم برای اخذ پذیرش و تحصیل رشته روانشناسی در اتریش در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک زبان است. از آنجا که دوره های تحصیلی در دانشگاه های اتریشدر مقطع کارشناسی، فقط به زبان آلمانی ارائه می شوند، از این رو باید حتما مدرک معتبر زبان آلمانی ارائه شود. پس از ارائه مدرک زبان آلمانی برای اخذ پذیرش به منظور تحصیل رشته روانشناسی در اتریش، لازم است متقاضی در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور دانشجو باشد.

طول دوره تحصیل کارشناسی روانشناسی در اتریش 6 ترم تحصیلی می باشد که دانشجو در این دوره می بایست 180 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارد. رشته روانشناسی تخصص ها و گرایش های متعددی از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی مغز و اعصاب، روانشناسی آموزشی و روانشناسی جرم شناسی دارد که دانشجو از سال دوم تحصیل می تواند گرایش خود را انتخاب نماید. گرایش های اصلی رشته روانشناسی در دانشگاه های اتریش عبارتند از: ارزیابی روانشناختی، تکنیک های مدرن روانشناسی، روانشناسی آماری، روانشناسی افتراقی و روانشناسی اجتماعی.

در دوره کارشناسی روانشناسی در اتریش، دانشجویان علاوه بر کسب دانش، مهارت های کاری لازم را کسب می نمایند. البته معمولا این افراد به تحصیل کارشناسی ارشد نیز خواهند پرداخت . زیرا طبق قانون کشور اتریش، فارغ التحصیلان کارشناسی روانشناسی اجازه کار مستقل به عنوان روانشناس را ندارند.

 

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

به منظور تحصیل رشته روانشناسی در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد، مانند سایر رشته ها امکان انتخاب دوره ارائه شده به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. چون در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های اتریش، دوره های تحصیلی مختلف به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه شده و حق انتخاب برای دانشجو قرار داده شده است. لذا بستگی به اینکه دوره تحصیلی انتخابی شما برای مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی است یا آلمانی، شما باید مدرک زبان معتبر دال بر تسلط خود به زبان مورد نظر را ارائه دهید که برای زبان انگلیسی مدرک آیلتس مناسب می باشد. برای ورود به رشته روانشناسی در مقطع تحصیلی فوق لیسانس در اتریش نیز شرکت در آزمون ورودی لازم می باشد.

طول دوره تحصیل روانشناسی در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد، 4 ترم تحصیلی است که دانشجو در این دوره می بایست 120 واحد درسی را با موفقیت پست سر بگذارد.

گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اتریش عبارتند از: روانشناسی سازمانی، ارگونومی، راهکارها و استراتژی های مداخله ای، علوم اعصاب و ارزیابی روانشناختی.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در اتریش، بر اساس قانون این کشور مجاز به کار مستقل به عنوان روانشناس هستند و بر اساس گرایش و تخصص خود می توانند در زمینه های کاری ذیل به فعالیت مشغول شوند: روانشناسی اجتماعی کاربردی، علوم شناختی و علوم اعصاب، تحقیق در مورد رفتار مصرف کننده، روانشناسی اقتصادی، روانشناسی آموزشی و ارزیابی و روانشناسی سازمان و کار. علاوه بر این امکان فعالیت در موسسات دانشگاهی و غیر دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی مختلف نیز برای این افراد در صورت علاقه به کار پژوهش وجود دارد. اما اگر به کارهای عملی و کاربردی علاقه دارند در زمینه هایی مانند روانشناسی بالینی و سلامت و همچنین ارگونومی نیز می توانند به فعالیت مشغول شوند. برای فارغ التحصیلان فوق لیسانس رشته روانشناسی در اتریش امکان فعالیت در رسانه ها نیز وجود دارد.

 

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اتریش برای هر ترم تحصیلی در دانشگاه های مختلف این کشور، حداکثر ۷۵۰ یورو است. به عنوان مثال برای تحصیل روانشناسی در دانشگاه وین، شهریه 745 یورویی تعیین شده است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش در رشته روانشناسی و سایر رشته ها و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top