امروز: سه شنبه 28 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل تربیت بدنی در اتریش

برخی رشته ها هستند که شاید در کشور ما آنقدر پرطرفدار نباشند، اما در بسیاری از نقاط دنیا به شدت مورد اقبال قرار می گیرند. به عنوان مثال درصد بسیار بالایی از جوانان ایرانی فقط و فقط رویای تحصیل در رشته های پزشکی را در سر خود می پرورانند. این در حالیست که در بسیاری از کشورها از جمله اتریش هرگز همچین سطحی از اقبال به رشته ای مانند پزشکی وجود ندارد. در مقابل رشته هایی مانند تربیت بدنی که اقبال به آن ها در کشور ما کمتر است در این گونه کشورها بشدت مورد توجه و اقبال قرار دارد. حتی برای تحصیل تربیت بدنی در اتریش بورسیه نیز به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود.

  • تحصیل تربیت بدنی در اتریش
  • دانشگاه های تربیت بدنی و ورزش اتریش
  • بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی

تحصیلات آکادمیک در حوزه تربیت بدنی و ورزش به طور کلی روی فیزیک بدن انسان و حرکات مختلف بدنی و تاثیرات آن ها روی مکانیزم کاری اعضا و عضلات بدن متمرکز است. دانشجویانی که به تحصیل تربیت بدنی در اتریش می پردازند، در دوره تحصیلات آکادمیک خود می آموزند که چگونه ورزشکاران و دانش آموزان و دانشجویانی که زیر نظر خواهند گرفت را از نظر حرکات و تمرینات ورزشی هدایت و مدیریت کنند.

فارغ التحصیلانی که تحصیل تربیت بدنی در اتریش را به اتمام می رسانند، می توانند به تدریس و مربیگری ورزشی در مدارس، یا مدیریت و مربیگری در تیم های ورزشی مختلف مشغول به کار شوند و می توانند آموخته های علمی و همچنین تجربی خود را به ورزشکاران جوان تر از خود که به صورت بالقوه می توانند قهرمانان ورزشی آینده باشند، آموزش دهند.

کشورهای پیشرفته اروپایی مانند اتریش اهمیت این موضوع را به درستی درک کرده اند که در صورت سرمایه گذاری در ورزش و تندرستی و جا انداختن سبک زندگی سالم در میان مردم به خصوص از دوران کودکی و نوجوانی که شخصیت افراد شکل می گیرد، می توانند در هزینه های سنگین درمانی کشور صرفه جویی قابل ملاحظه ای نمایند (عملی کردن شعار پیشگیری بهتر از درمان است). در حقیقت این کشورها از جمله اتریش، برای جا انداختن ورزش در میان نوجوانان، بشدت روی مربیان تربیت بدنی مدارس که همان فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی هستند، حساب باز کرده اند.

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در اتریش، همچنین در باشگاه های ورزشی این کشور به عنوان مربی مشغول به کار شده و پس از استعدادیابی بر اساس اصول آناتومی بدن افراد، آن ها را به رشته های مختلف فرستاده و با پرورش اصولی و مبتنی بر برنامه ریزی، سعی می کنند از این افراد، قهرمانان آینده مسابقات جهانی و المپیک را بسازند.

 

دانشگاه های تربیت بدنی اتریش

رشته تربیت بدنی از رشته های محبوب در اروپا و در کشور اتریش به شمار می رود و بسیاری از بهترین دانشگاه های اتریش و سایر نقاط اروپا نیز این رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهند. در میان دانشگاه های تربیت بدنی اتریش، دانشگاه وین، برترین دانشگاه کشور اتریش که از دانشگاه های شاخص اروپا به شمار می رود بسیار رخ می نماید. دانشگاه های دیگری در اتریش نیز این رشته را ارائه می دهند.

 

بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی

برای تحصیل در دوره چهار ساله کارشناسی تربیت بدنی در اتریش، علیرغم اینکه هزینه تحصیل به خودی خود به شدت پایین بوده و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی تقریبا رایگان به حساب می آید، اما علاوه بر این، بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی نیز برای علاقه مندان تحصیل در اتریش در نظر گرفته شده است.

بسیاری از قهرمانان ورزشی رده های پایه از سراسر دنیا نیز بورسیه تحصیلی رشته تربیت بدنی دریافت کرده و برای اینکه به صورت آکادمیک در ورزش تخصصی خود به پیشرفت ادامه دهند، وارد دانشگاه هایی مانند دانشگاه وین می شوند. این مورد محاسن زیادی برای آنان دارد. زیرا با داشتن مدارک آکادمیک، پس از دوران قهرمانی ورزشی خود می توانند به عنوان مربی به کار مشغول شده و برعکس بسیاری از ورزشکاران، پس از دوران ورزش حرفه ای خانه نشین نشوند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش در رشته تربیت بدنی و سایر رشته ها و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top