امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه فنی کوشیتسه

یکی دیگر از دانشگاه های کشور اسلواکی که برای تحصیل رشته های فنی مهندسی بسیار مناسب است، دانشگاه فنی کوشیتسه نام دارد که در شهر کوشیتسه در بخش شرقی کشور اسلواکی، در نزدیکی مرزهای کشورهای اوکراین، مجارستان و لهستان قرار گرفته است. این شهر نه چندان بزرگ چند دانشگاه را در خود جای داده و همواره در طول سال میزبان خیل کثیری از دانشجویان از خود کشور اسلواکی و سایر نقاط دنیا می باشد.

  • دانشگاه فنی کوشیتسه
  • تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی
  • رشته های دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

از مزایای تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه و اقامت در این شهر، امکان بازدید از جاذبه های توریستی کوشیتسه می باشد. این شهر از نظر زیبایی و مناظر بدیع برای گردشگران یک شهر شگفت انگیز است و طبیعیست دانشجویان مقیم این شهر نیز می توانند از این دیدنی ها نهایت استفاده را ببرند.

 

تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

دانشگاه فنی کوشیتسه در سال 1952 میلادی در شهر کوشیتسه اسلواکی تاسیس شده و مرتب توسعه پیدا کرده است و امروزه حدود 10 هزار دانشجوی داخلی و بین المللی مشغول تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی هستند. این دانشجویان در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی می باشند.

بعد از دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا، دومین دانشگاه فنی مهندسی معتبر کشور اسلواکی دانشگاه فنی کوشیتسه است. همچنین این دانشگاه دومین دانشگاه فنی بزرگ کشور اسلواکی نیز می باشد.

در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی، دوره های آموزشی مشتمل بر سمینارهای تخصصی، سخنرانی ها، تمرین ها، کارگاه های عملی و آزمایشگاهی، انجام پروژه، آموزش های عملی حین تحصیل و مشاوره با اساتید می باشد.

دوره های ارائه شده در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی به دو زبان اسلواک و همچنین انگلیسی ارائه می شود که حسن اصلی این دوره ها مانند تحصیل سایر دانشگاه های اسلواکی، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد.

اما مساله و نکته مهمی که در هنگام انتخاب این دانشگاه برای تحصیل در اسلواکی باید مدنظر قرار بگیرد، این است که این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار ندارد و دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، مدرک تحصیلیشان در ایران ارزیابی نمی شود. در حقیقت دانشجویی که قصد تحصیل در دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی را دارد باید با چشم باز انتخاب نماید و بداند که مدرک این دانشگاه در ایران برای وی ارزش خاصی به همراه نخواهد داشت. اما اگر بخواهد در خود اسلواکی یا سایر نقاط اروپا مشغول به کار شود، قضیه کاملا متفاوت بوده و مدارک تحصیلی این دانشگاه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد تایید می باشد.

 

رشته های دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی

دانشکده های متعددی در این دانشگاه وجود داشته و رشته های دانشگاه فنی کوشیتسه اسلواکی همگی در قالب همین دانشکده ها ارائه می گردد. 7 دانشکده اصلی دانشگاه کوشیتسه عبارتند از: دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی متالورژی، دانشکده مهندسی معدن، دانشکده مهندسی برق و انفورماتیک، دانشکده فناوری های ساخت، دانشکده اکولوژی و محیط زیست، دانشکده اقتصاد، دانشکده هنر و همچنین دانشکده هوانوردی.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مهندسی کوشیتسه

مانند سایر دانشگاه های اسلواکی، هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مهندسی کوشیتسه، بدین صورت است که اگر دوره تحصیلی به زبان اسلواک ارائه شده باشد حتی برای دانشجویان بین المللی نیز تحصیل در آن رایگان است. اما اگر دوره تحصیلی ارائه شده، به زبان انگلیسی، مستلزم پرداخت شهریه توسط دانشجویان هستند که این شهریه بنا به رشته متفاوت بوده و برای دانشجویان کشورهای خارج از محدوده اتحادیه اروپا بین 2000 تا 5000 یورو می باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی و همچنین دریافت وقت مشاوره، با موسسه علم و هنر میثاق از طریق شماره ذیل تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top