امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل پزشکی در اتریش

می دانیم که بسیاری از جوانان ایرانی مشتاق تحصیل رشته پزشکی هستند و بسیاری از والدین نیز نهایت تلاش خود را می کنند تا فرزندان خود را وارد دوره های تحصیل پزشکی نمایند. با توجه به ظرفیت محدود دوره های تحصیلات  پزشکی در کشورمان، بسیاری از این جوانان متقاضی تحصیل پزشکی در خارج از کشور می باشند. یکی از کشورهایی که همواره بیشترین متقاضی تحصیل را در میان جوانان سراسر دنیا و کشور خودمان دارد، اتریش در قلب اروپاست. اما ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اتریش متاسفانه با دشواری های فراوانی همراه است و کمتر کسی می تواند حائز شرایط ورود به این دوره ها باشد.

 

  • تحصیل پزشکی در اتریش
  • آزمون ورودی پزشکی اتریش
  • هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

یکی از مواردی که ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اتریش بسیار سخت کرده این است که حتما باید متقاضی در یکی از دانشگاه های دولتی کشور خودمان در همین رشته پذیرفته شده و گواهی اشتغال به تحصیل نیز ارائه نماید. البته راه دیگری هم برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اتریش وجود دارد، و آن ورود به مدارس و کالج های این کشور پیش از رسیدن به سن ورود به دانشگاه است.

 

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در اتریش، ارائه مدرک زبان آلمانی می باشد که اثبات کند دانشجو سواد کافی در زمینه مهارت های زبان آلمانی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش را داراست. طبق قوانین جدید، برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اتریش، حتما باید مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح C1 ارائه داد که سطحی بسیار بالاست.

همان طور که پیش تر ذکر کردیم، دیگر مورد از شرایط تحصیل پزشکی در اتریش این است که فقط افرادی که در یکی از دانشگاه های دولتی کشور خودمان مشغول تحصیل این رشته باشند یا اینکه یک مدرک کارشناسی در رشته ای مرتبط از دانشگاه های دولتی ایران را داشته باشند واجد شرایط تحصیل در اتریش در رشته پزشکی شمرده می شوند.

مورد مهم دیگر از شرایط تحصیل پزشکی در اتریش، شرکت و قبول شدن در آزمون ورودی پزشکی اتریش است که در ادامه بیشتر در مورد آن بحث خواهیم نمود. از آنجا که تعداد متقاضیان ورود به این رشته در دانشگاه های اتریش بسیار است چاره ای جز برگزاری آزمون ورودی برای پذیرش دانشجو در این رشته ها وجود ندارد.

با در نظر گرفتن جمیع جهات و سختی های ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اتریش، بهترین گزینه برای دانشجویان مشتاق تحصیل پزشکی در اروپا، ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اسلواکی است. زیرا در این کشور امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان وجود دارد، همچنین رتبه و سطح علمی دانشگاه های این کشور مناسب است و مدرک تحصیلی اخذ شده در دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد و بعد از فارغ التحصیلی می توان برای تحصیل دوره تخصص در اتریش اقدام کرد.

 

آزمون ورودی پزشکی اتریش

همان طور که پیش تر ذکر کردیم تعداد متقاضیان ورود به دوره های تحصیل پزشکی در اتریش از همه جای دنیا بسیار زیاد است و دانشگاه های این کشور چاره ای جز برگزاری آزمون ورودی برای اعطای پذیرش تحصیلی ندارند. آزمون ورودی پزشکی اتریش  شامل سوالات دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، هوش و اطلاعات عمومی و همچنین زبان آلمانی می باشد.

لازم به ذکر است که آزمون ورودی پزشکی اتریش سالی یک بار برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این آزمون همه ساله باید نهایتا تا پایان ماه مارچ ثبت نام کنند. به طور معمول هر سال آزمون ورودی پزشکی اتریش در اولین جمعه ماه جولای و در کلیه دانشگاه های علوم پزشکی اتریش به طور همزمان برگزار می گردد.

 

مراحل تحصیل پزشکی در اتریش

سیستم آموزشی اتریش در زمینه رشته پزشکی با کشور ما یکسان نیست و مراحل تحصیل پزشکی در اتریش بدین صورت است که ابتدا متقاضیان باید دوره ای 3 تا 4 ساله را در دانشگاه های این کشور تحت عنوان دوره کارشناسی پزشکی بگذرانند. در ادامه مراحل تحصیل پزشکی در اتریش، دانشجویان می توانند یک دوره 2 ساله را تحت عنوان دوره کارشناسی ارشد پزشکی بگذرانند. دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی در اتریش به زبان آلمانی ارائه می گردد. اما در دوره دکترای تخصصی یا Ph.D دروس به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می گردند.

 

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

چندین سال هزینه تحصیل پزشکی در اتریش به طور کلی رایگان بود و حتی یک یورو برای تحصیل این رشته در این کشور پیشرفته اروپایی نباید پرداخت می شد. اما چند سالی است که تحصیل کلیه رشته ها و کلیه مقاطع تحصیلی در اتریش دارای شهریه است و میزان آن برای همه رشته ها و مقاطع تحصیلی 750 یورو در هر ترم، معادل 1500 یورو در سال می باشد. طبیعتا هزینه تحصیل پزشکی در اتریش نیز از همین قاعده تبعیت کرده و همان 750 یورو می باشد.

البته باید در نظر داشت که علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در اتریش، دانشجو باید هزینه های زندگی دانشجویی خود را نیز از پیش در نظر گرفته باشد. درست است که دانشجویان در اتریش مجاز به کار پاره وقت دانشجویی برای کسب درآمد و کمک هزینه زندگی و تحصیل خود هستند، اما این میزان در حدی نیست که بتواند همه هزینه های آنان را پوشش دهد و همچنین تحصیل رشته پزشکی به حدی سخت و وقت گیر است که بسیاری از دانشجویان شاغل به تحصیل در این رشته فرصت چندانی برای کار دانشجویی پیدا نمی کنند. از این رو باید برای تک تک این هزینه ها که شامل خرید کتب و لوازم التحریر، خورد و خوراک، پوشاک و از همه مهم تر مسکن می باشد، از قبل فکر شده باشد. البته دانشجو در حین تحصیل پزشکی در اتریش می تواند با نشان دادن قابلیت ها و استعدادهای خود، بورس هایی را نیز دریافت کند که به برخی دانشجویان نخبه تعلق می گیرد. لازم به ذکر است که دریافت بورس پیش از ورود به دانشگاه تقریبا غیر ممکن می باشد.

 

دانشگاه های پزشکی اتریش

سیستم آموزشی اتریش در زمینه علوم پزشکی نیز بسیار قوی است و سطح علمی دانشگاه های پزشکی اتریش بسیار بالاست. در میان دانشگاه های پزشکی اتریش، دانشگاه علوم پزشکی وین شاخص ترین گزینه به شمار می رود و دانشگاه علوم پزشکی گراتس نیز دیگر دانشگاه تخصصی رشته پزشکی در این کشور است که در اروپا از رتبه بسیار خوبی برخوردار است. در جدول زیر برترین دانشگاه های پزشکی اتریش خدمتتان معرفی می گردد:

 

دانشگاه علوم پزشکی وین

Medical University of Vienna

دانشگاه وین

University of Vienna

دانشگاه علوم پزشکی گراتس

Medical University of Graz

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

Medical University of Innsbruck

دانشگاه یوهانس کپلر لینز

Johannes Kepler University of Linz

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ

Paracelsus Medical University

 

 

واضح است دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل پزشکی در اتریش یا تحصیل سایر رشته های مربوط به علوم پزشکی در این کشور به ایران برگشته و در کشور خود مشغول به کار شوند، می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت که همه ساله در سایت این وزارتخانه اعلام می شود، انتخاب نمایند. از این رو لازم دیدیم نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آخرین لیست اعلامی برای سال 2019 2020 را خدمتتان ذکر نماییم:

- دانشگاه علوم پزشکی وین

- دانشگاه یوهانس کپلر لینز

-  دانشگاه علوم پزشکی وین

- دانشگاه علوم پزشکی گراتس

- دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

- دانشگاه گراتس

- دانشگاه اینسبروک

- دانشگاه بوکو یا منابع طبیعی و علوم زیستی وین

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل علوم پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top