امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

جاذبه های توریستی سالزبورگ اتریش

شهر سالزبورگ که در زبان آلمانی به زالتسبورگ شهرت دارد از شهرهای مشهور کشور اتریش به شمار می رود. این شهر که محل تولد موتزارت، موسیقی دان برجسته اتریشی می باشد را شهری با جاذبه های فرهنگی و معماری بسیار غنی می دانند که گردشگران بسیاری همه ساله از آن بازدید به عمل می آورند. اما جاذبه های توریستی سالزبورگ اتریش به ساختمان ها و بناهای دیدنی منحصر نیست و وجود طبیعت و مناظر طبیعی بکر و بدیع نیز از ویژگی های شهر سالزبورگ به شمار می رود.

 

  • جاذبه های توریستی سالزبورگ
  • جاذبه های توریستی سالزبورگ اتریش
  • جاذبه های سالزبورگ

همچنین همه ساله این شهر میزبان دانشجویان بسیاری از سراسر جهان و کشور عزیمان ایران می باشد که دانشگاه های این شهر به ویژه دانشگاه سالزبورگ و دانشگاه موتزارت را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند. در ادامه این مطلب به طور ویژه به جاذبه های توریستی سالزبورگ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

قصر میرابل سالزبورگ

بدون شک یکی از از مشهورترین جاذبه های توریستی سالزبورگ اتریش، قصر میرابل سالزبورگ است. این بنای دیدنی که توسط باغ میرابل سالزبورگ در بر گرفته شده است، و به ویژه در فصل بهار مناظری بدیع را ارائه می کند، همواره مملو از گردشگرانی از سراسر دنیاست.

 

خانه محل تولد موتزارت

ساختمانی معروف به ساختمان شماره 9، در کوچه ای به نام گترایده Getreidegasse در شهر سالزبورگ وجود دارد که بسیار مورد توجه گردشگران است و ولفگانگ آمادئوس موتزارت موزیسین برجسته اتریشی در سال 1756 میلادی در آن چشم به جهان گشوده است.  خانه محل تولد موتزارت امروزه به یک موزه تبدیل شده و گردشگران از اتاق های آن بازدید می نمایند. در حقیقت خود نام هنرمند برجسته ای مانند موتزارت موجب ارزشمندی این ساختمان شده است. ساز ویلن جوانی موتزارت و نقاشی های پرتره وی و صحنه های مینیاتوری نورپردازی شده از موفقیت های وی در اتاق های مختلف این ساختمان قرار گرفته و در معرض دید گردشگران می باشد.

 

موزه تاریخ طبیعی سالزبورگ

بسیاری از گردشگران در سفرهای خود دیدار از موزه ها را در اولویت برنامه ها قرار می دهند. برای مشتاقان دیدار از موزه ها و همچنین علاقه مندان حیاط وحش، دیدن موزه تاریخ طبیعی سالزبورگ، از اولویت ها سفر به اتریش به شمار می رود. لازم به توضیح است که در بخش باغ وحش این موزه، آکواریومی بسیار بزرگ قرار گرفته که انواع بسیار متنوعی از آبزیان را می توان در آن مشاهده نمود. از این رو علاقه مندان دیدن حیات زیر آب، حتما باید در سفر به اتریش دیدار از این موزه را در برنامه خود قرار دهند.

 

موزه آشیانه ردبول

می دانیم که مشتاقان هوانوردی نیز در سراسر دنیا بسیار پرتعداد هستند. دیدار از موزه آشیانه ردبول در سالزبورگ، 7-Red Bull Hangar یکی از برنامه های مهم برای این گونه افراد در سفر به اتریش می باشد. در این موزه می توان با انواع هلی کوپتر و هواپیما و همچنین تاریخچه هوانوردی و پرواز آشنایی بیشتری پیدا کرد. پذیرایی از میهمانان و بازدید کنندگان نیز در این موزه از ذهن مدیران آن دور نمانده است. در این موزه رستورانی بین المللی با چندین سرآشپز ممتاز جهانی غذاهای ملل به گردشگران سرویس ارائه می کنند.

 

قلعه هوهن سالزبورگ

قلعه هوهن سالزبورگ به نوعی نماد این شهر زیبای اتریش به شمار می رود که در سال 1077 میلادی به صورت استحکامات دفاعی ساخته شده است. البته لازم به ذکر است که بنایی که امروزه در این مکان مشاهده می شود در حوالی سال 1500 میلادی بنا شده است و آن بنای اولیه نمی باشد. گردشگران بسیاری در سفر به سالزبورگ از این بنای دیدنی بازدید می کنند. در این قلعه موزه ای از استحکامات و ابزار جنگی برای بازدید عموم و گردشگرانی که از سراسر دنیا به دیدن زیبایی های شهر سالزبورگ می آیند، فراهم شده است.

 

میدان رزیدنتس سالزبورگ

در کرانه چپ رودخانه در دل محل کهن شهر، میدانی به نام میدان رزیدنتس سالزبورگ یا میدان Residenz واقع است. در مرکز میدان رزیدنتس سالزبورگ مجسمه ای فوق العاده زیبا و چشمگیر اثر یک مجسمه ساز ایتالیایی در سال 1661 میلادی قرار گرفته است و جلوه فوق العاده ای به میدان داده و چشم ها را خیره می کند. در حقیقت این مجسمه زیبا، یک آبنمای سبک باروک است که المان های بسیاری در آن جای گرفته اند و از پیکره اسب های ایستاده و در حال شیهه کشیدن، دلفین ها، صدف، خدای یونانی اطلس که بخشی از سازه را حمل می کند و خدای یونانی تریتون تشکیل شده است. معمولا گردشگران در کافه های اطراف این میدان به استراحت پرداخته و در حین نوشیدن قهوه از منظره آبنمای زیبای میدان نیز بهره کافی را می برند.

 

کلیسای جامع سالزبورگ

از مهم ترین جاذبه های توریستی سالزبورگ اتریش، کلیسای جامع سالزبورگ می باشد. برج های بلند و حدودا 79 متری آن از دلایل شهرت آن بوده و به دلیل همین برج ها به راحتی در داخل میدان رزیدنتس سالزبورگ قابل مشاهده می باشند. در مورد تاریخچه این بنا می توان گفت که این بنا در سال 1657 میلادی به بهره برداری رسیده است. از دلایل دیگر شهرت این بنا این است که غسل تعمید موتزارت هنرمند برجسته اتریشی نیز در آن داده شده است. از مشخصه های این بنا این است که 3 درب برنزی در این کلیسا قرار گرفته است که نماد ایمان، عشق و امید به شمار می روند. آثار هنری فراوانی همچون نقاشی ها و مجسمه های گوتیک نیز در زمره آثار ارزشمندی هستند که در کلیسای جامع سالزبورگ نگهداری می شوند.

 

کاخ رزیدنتس سالزبورگ

یکی دیگر از بناهای مهم قرار گرفته در اطراف میدان رزیدنتس سالزبورگ اتریش، کاخ رزیدنتس سالزبورگ است که قبلا کاخ اسقف شاهزاده سالزبورگ بوده و در بین سال های 1596 تا 1619 میلادی بنا نهاده شده است. تورهای گردشگری معمولا گردشگران را به دیدن سالن پذیرایی باروک متاخر و نو کلاسیک و نقاشی های خیره کننده و سایر نقاط این بنا که از زیباترین جاذبه های توریستی سالزبورگ اتریش است می برند. در سال 1923 میلادی یک گالری هنری به نام رزیدنتس گالری در این مکان تاسیس شده که آثار هنرمندان نقاشی اروپا از قرن 16 تا 19 میلادی را در آن گرد آوری نموده اند. در سفر به سالزبورگ و دیدار از میدان رزیدنتس، نباید امکان دیدن کاخ رزیدنتس را از دست داد.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top