امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دهکده هال اشتات در اتریش قدیمی ترین روستای مسکونی اروپا

دهکده کوچک و بسیار زیبای هال اشتات که در منطقه ای به نام سالزکامرگوت Salzkammergut در ایالت اوبراسترایش اتریش قرار دارد و گردشگران تنها از طریق کوهستان یا با قایق از طریق دریاچه به آن تردد می کنند. معمولا گردشگران ابتدا به شهر سالزبورگ رفته و از آنجا به روستای هالشتات سفر می کنند. این روستا با کمتر از 60 کیلومتر مربع مساحت در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. با وجود زیبایی های طبیعی شگفت آور این منطقه و تلاقی سرسبزی و دریاچه ای به همین نام، دلیل اصلی ارزش این منطقه به تاریخ کهن آن بر می گردد. زیرا که 7000 سال قدمت برای آن تخمین زده شده است. ابتدا این روستا به علت داشتن کوهستان نمک به شهرت رسیده بود. این منطقه و دهکده هال اشتات در اتریش قدیمی ترین روستای مسکونی اروپا به شمار می روند و همین باعث شده جستجوهای باستان شناسی زیادی در این منطقه صورت گیرد.

  • دهکده هال اشتات در اتریش قدیمی ترین روستای مسکونی اروپا
  • دهکده هالشتات اتریش
  • دهکده هال اشتات اتریش

ارزش تاریخی دهکده هال اشتات

همان طور که عرض شد در سال 1997 میلادی این روستا با حدود 7000 سال قدمت و سابقه حیات انسانی، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در اکتشافات باستان شناسی صورت گرفته در آن، بقایایی از انسان های نخستین و همچنین ابزارهای مربوط به آن دوران نیز در آن کشف شده است که بیشتر به عصر آهن تعلق دارند. به همین علت است دوره ای از عصر آهن را به نام فرهنگ هالشتات نام گذاری کرده اند.

 

جاذبه های گردشگری روستای هال اشتات اتریش

بسیاری از مردم از سراسر اروپا و حتی سایر نقاط جهان به ویژه در تابستان برای دیدن زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی ارزشمند به روستای هالشتات سفر می کنند. این روستا که در دامنه کوههای آلپ و در کنار دریاچه هالشتات قرار گرفته از دیدنی ترین مناطق اتریش به شمار می رود و بسیاری به آن لقب مروارید اتریش را داده اند. اینقدر این روستا زیبا و چشم نواز است که چینی ها که متخصص کپی کاری در دنیا به حساب می آیند، در کشور خود روستایی دقیقا به همین شکل را بنا کرده اند. به علت کم بودن هتل در این ناحیه به ویژه در فصل تابستان، تقریبا اکثر خانه های روستا به عنوان اقامتگاه، میزبان گردشگران می باشند. در ادامه به جاذبه های گردشگری روستای هال اشتات اتریش اشاره می نماییم.

 

پل هوایی داخشتاین Dachstein Skywalk

این پل یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری روستای هال اشتات اتریش به شمار می رود و در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا و در مرتفع ترین قسمت پیست اسکی داخشتاین با تجهیزات بسیار مدرن ساخته شده است. وقتی هوا صاف است از فراز پل هوایی داخشتاین، می توان بخش هایی از کشورهای جمهوری چک و اسلوونی را نیز ملاحظه کرد. کف این پل هوایی شیشه ای می باشد و قسمتی از بزرگترین پل معلق کشور اتریش به حساب می آید.

 

کلیسای مسیح

از معروف ترین و توریستی ترین نمادهای دهکده هال اشتات، کلیسای مسیح بوده و تقریبا در حدود سال 1782 میلادی در دوران امپراتور ژوزف دوم در قلمرو امپراتوری اتریش-مجارستان ساخته شده است. دلیل ساخت آن، سکونت تعداد زیادی از پروتستان ها در آن زمان در روستای هال اشتات و عدم وجود یک محل عبادت مناسب برای آنان در این دهکده بوده است.

 

دریاچه هال اشتات یا هال اشتاتر سی

وجود دریاچه هال اشتات معروف به هال اشتاتر سی که در کنار روستای هال اشتات قرار دارد بدون شک دلیل اصلی زیبایی طبیعی این منطقه از کشور اتریش به شمار می رود. دور تا دور این دریاچه توسط کوه های رشته کوه آلپ فرا گرفته شده است. بسیاری از افراد برای تجربه لذت غواصی و شنا در این دریاچه به این منطقه سفر می کنند. در گذشته های دور مسیر آبی این دریاچه برای انتقال نمک به سایر نقاط اتریش مورد استفاده قرار می گرفته و نقش پل ارتباطی میان سالزکامرگوت و اوبرترون را ایفا می نموده است. شفافیت و تمیزی مثال زدنی آب این دریاچه دلیل اصلی ایجاد مناظر بدیع به ویژه تصویر روستای هال اشتات در آب آن می باشد. بدون شک این دریاچه از اصلی ترین جاذبه های گردشگری هالشتات به شمار می رود.

 

کلیسای عروج Parish of the Assumption House

کلیسای عروج هالشتات متعلق به رومیان کاتولیک بوده است. این بنا در طی گذر زمان بارها مورد مرمت واقع شده است. از دیگر نکات جالب در مورد آن، وجود یک قبرستان تاریخی در مجاورت آن است.

 

کلیسای کالوَرینبرگ Kalvarienberg

کلیسای کالورینبرگ از دیگر کلیساهای تاریخی هالشتات اتریش به شمار می رود که ساخت آن با سبک معماری باروک در سال 1711 میلادی صورت گرفته است. درمحوطه این کلیسا مزار زن و شوهری که منشی دادگاه بوده اند وجود دارد که این بنا به خواست آنان ساخته و برای عبادت مردمان دهکده هال اشتات وقف شده بوده است. به این علت این کلیسا را کلیسای کالورینبرگ می نامند، که در منطقه کالورینبرگ مشرف به دریاچه و دهکده هالشتات و در برابر یک کوه قرار گرفته است.

 

موزه هالشتات

موزه دهکده هالشتات در سال 1888 میلادی در این روستا افتتاح شده و همچنان نیز محلی برای نمایش آثار باستانی بدست آمده از عصر آهن در معدن نمک اطراف هال اشتات می باشد.

 

میدان بازار هالشات Market Square

از دیگر جاذبه های توریستی هالشتات، میدان بازار است که در مرکز دهکده واقع شده است و مجسمه ای با شکوه در وسط آن قرار گرفته و اطرافش کافه ها، رستوران ها و هتل هایی برای ارائه خدمت به گردشگران وجود دارد. مغازه های اطراف این میدان مناسب ترین جا برای خرید سوغات هستند.

 

معدن نمک هال اشتات

هال اشتات دارای کوهستان نمک و معادن نمک فراوانی بوده است. امروزه این معدن نمک دیگر مورد استفاده تجاری قرار نمی گیرد و به عبارتی متروکه شده است. اما تا قرن 15 میلادی فعالیت در آن صورت می گرفته است. آثار تاریخی بسیاری نیز در این محدوده کشف شده است.

 

خانه چارنل یا باینهاوس Beinhaus

از دیدنی های هال اشتات، باینهاوس یا خانه چارنل می باشد که ماجرایی عجیب دارد. در هالشتات یکی از مسائل مهم کمبود فضا می باشد. به همین سبب در مورد فضای قبرستان نیز محدودیت های زیادی وجود داشته است. از این رو هر قبر را 10 الی 15 سال برای هر متوفی در نظر می گرفته اند و پس از آن استخوان های وی را از قبر درآورده و آن ها را خشک و تمیز کرده و برای سفید شدن در معرض نور خوشید قرار می داده اند. سپس این استخوان ها به باینهاوس منتقل و در آنجا نگهداری می شده است. جمجمه هایی حتی متعلق به قرن 12 میلادی نیز در این مکان نگهداری می شوند. برخی از جمجه های نگهداری شده با تزئینات و نام خانوادگی فرد متوفی آراسته شده اند. این روند در دهه 70 میلادی متوقف شد و کلیسای کاتولیک مجوز سوزاندن بدن مردگان را صادر کرد و مشکل فضای قبرستان هال اشتات نیز به خودی خود حل شد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top