امروز: جمعه 7 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی مواد در اسلواکی

مهندسی مواد به عنوان یکی از بهترین رشته های مهندسی در سراسر دنیا همه ساله مشتاقان زیادی برای تحصیل دارد و به ویژه عده زیادی از جوانان از کشورهای در حال توسعه برای تحصیل این رشته به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند. زیرا تحصیل این رشته که از رشته های پایه و اساسی در زمینه صنعت به شمار می رود در کشورهای صنعتی اروپایی بسیار مناسب تر است. به علل مختلفی از جمله شرایط سهل تر اخذ پذیرش تحصیل مهندسی مواد در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی به ویژه عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای ورود به دانشگاه های این کشور، کشور اسلواکی را می توان یکی از ایده آل ترین مقاصد تحصیلی برای جوانان مشتاق تحصیل مهندسی مواد در اروپا دانست.

  • تحصیل مهندسی مواد در اسلواکی
  • دانشگاه های مهندسی مواد و متالورژی اسلواکی
  • تحصیل مهندسی متالورژی در اسلواکی

 

رشته مهندسی مواد به طور کلی در تمامی گرایش ها وظیفه شناخت خواص فیزیکی و شیمیایی مواد و تصمیم گیری در زمینه انتخاب مواد مناسب برای هر کاربری و همچنین بهبود عملکرد آن ها را بر عهده دارد. در حقیقت دانشجو پس از تحصیل مهندسی مواد در اسلواکی یا هر کشور دیگری دانش کافی در زمینه دو علم فیزیک و شیمی را کسب نموده تا بتواند با استفاده از آن ها خواص مواد مختلف را بررسی کند و در صورت نیاز تغییرات لازم در ویژگی های مواد برای داشتن کارایی بهتر در کاربری مورد نظر را اعمال نماید.

گرایش های دوره های تحصیل مهندسی مواد در اسلواکی و سایر کشورها می تواند متنوع باشد. اما اصلی ترین گرایش های مقطع کارشناسی این رشته عبارتند از متالورژی صنعتی، متالورژی استخراجی و سرامیک. البته در کشورهای اروپایی این گرایش ها نیز در بسیاری از دانشگاه ها ارائه می گردد: مواد فوتونیک، مواد بیولوژیک، مواد مغناطیسی، نیمه هادی ها و پلیمرها. مهم ترین گرایش های این رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی عبارتند از: نانو مواد، مهندسی پزشکی بیو مواد، شکل دادن فلزات، ریخته گری، جوشکاری، استخراج مواد، حفاظت از فلزات در برابر خوردگی و سرامیک.

 

تحصیل مهندسی متالورژی در اسلواکی

اصلی ترین گرایش های مهندسی مواد در سراسر دنیا از جمله کشور اسلواکی، متالورژی است که خود دو گرایش دارد و عبارتند از: مهندسی مواد متالورژی صنعتی و مهندسی مواد متالورژی استخراجی. بسیاری از جوانان از کشور خودمان هم مشتاق تحصیل مهندسی متالورژی در اسلواکی هستند و صد البته ترجیح می دهند این رشته را در بهترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

 

دانشگاه های مهندسی مواد و متالورژی اسلواکی

طبیعتا در میان دانشگاه های مهندسی مواد و متالورژی اسلواکی می توان با قاطعیت دانشگاه فنی براتیسلاوا را بهترین گزینه دانست. این دانشگاه در آخرین رتبه بندی اعلامی موسسه کیو اس برای سال 2020 میلادی رتبه ای بین 750 تا 800 دنیا را از آن خود کرده و بهترین دانشگاه فنی مهندسی کشور اسلواکی نیز به شمار می رود. همچنین برای دانشجویان ایرانی نیز این دانشگاه بهترین گزینه در میان دانشگاه های مهندسی مواد و متالورژی در اسلواکی محسوب می شود. زیرا تنها دانشگاه مورد تایید وزارت علوم کشورمان در اسلواکی، همین دانشگاه تکنیک براتیسلاوا می باشد. باید حتما در نظر داشت که برای دانشجویانی که قصد دارند پس از پایان تحصیل خود در اسلواکی به ایران بازگشته و در وطن مشغول به کار شوند، مهم است که حتما دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنند که در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کشورمان قرار داشته باشد تا بعد از پایان تحصیل و بازگشت به ایران، مدارک تحصیلی شان مورد ارزشیابی قرار بگیرد.

البته اگر دانشجو قصد این را نداشته باشد که پس از تحصیل مهندسی  متالورژی در اسلواکی، در اروپا مشغول به کار شود گزینه های دیگری هم دارد. دانشگاه فنی کوشیتسه را گزینه مناسب دیگری برای این عزیزان می توان دانست که رتبه ای زیر 1000 در دنیا را به خود اختصاص داده است. اما متاسفانه دانشجویانی که بخواهند پس از تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی در این دانشگاه به ایران بازگشته و مشغول به کار شوند، مدارک تحصیلی شان مورد ارزشیابی واقع نمی شود. تحصیل در این دانشگاه مناسب کسانی است که قصد دارند پس از تحصیل مهندسی شیمی در اسلواکی، در خود این کشور یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار مشغول شوند.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی مواد در اسلواکی

به مانند سایر رشته های فنی و مهندسی، هزینه تحصیل رشته مهندسی مواد در اسلواکی نیز همان 3500 یورو در سال می باشد. این رقم برای کلیه دانشگاه های اسلواکی همین میزان بوده و به دانشگاه انتخابی برای تحصیل در اسلواکی بستگی ندارد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی مواد و متالورژی در اسلواکی و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top