امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

دانشگاه علوم پزشکی وین

اتریش از کشورهایی در سطح اروپا به شمار می رود که نظام درمان و سلامت پیشرفته ای دارد. این نظام سلامت مناسب به پشتوانه دانشگاه های علوم پزشکی معتبر این کشور به این حد از کارآمدی رسیده است. بهترین دانشگاه پزشکی در کشور اتریش دانشگاه علوم پزشکی وین می باشد که همه ساله عده زیادی از جوانان از سراسر دنیا و از جمله کشور عزیز خودمان ایران برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در آن اپلای می کنند. البته شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه بسیار دشوار است و ورود به آن برای اکثر افراد امکانپذیر نمی باشد که در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

  • دانشگاه علوم پزشکی وین
  • تاریخچه دانشگاه پزشکی وین اتریش
  • شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش
  • هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی وین
  • مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش
  • رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی وین

تاریخچه دانشگاه پزشکی وین اتریش

دانشگاه علوم پزشکی وین که در این کشور به نام Medizinische Universität Wien شهرت دارد و آن را به اختصار Med Uni Wien می نامند، ابتدا بخشی از دانشگاه وین با قدمت بیش از 650 سال شناخته می شده و از سال 2004 به طور مستقل به پذیرش دانشجو در اکثر رشته های مرتبط با علوم پزشکی و سلامت را آغاز کرد. این دانشگاه که در زبان انگلیسی Medical University of Vienna  نامیده می شود، در حال حاضر 3500 عضو هیات علمی و 7500 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. 27 درصد دانشجویان فعلی این دانشگاه غیر اتریشی هستند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش

اولین و مهم ترین مورد از شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش این است که ورود به تمامی رشته های این دانشگاه معتبر کشور اتریش، فقط پس از موفقیت در آزمون ورودی امکانپذیر است. این آزمون شامل زیست شناسی و درک مطلب و هوش می باشد. می دانیم که متقاضی برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین بسیار زیاد است. اما بیشترین متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین، قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارند. این دانشگاه به علت داشتن متقاضی زیاد برای اخذ پذیرش تحصیلی و در عین حال ظرفیت محدود، قوانینی در زمینه اعطای پذیرش تحصیلی برای خود در نظر گرفته است که کمی کار را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپایی برای اخذ پذیرش تحصیلی سخت کرده است. طبق این قانون فقط 5 درصد سهمیه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه به دانشجویان تبعه کشورهای غیر از اتحادیه اروپا اختصاص می یابد. از این رو شانس دانشجویان ایرانی نیز برای پذیرفته شدن در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه بسیار کم بوده و هم اکنون نیز دانشجویان ایرانی کمی در این دانشگاه مشغول تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشند.

از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش لزوم ارائه مدرک زبان آلمانی است. برای ورود به این دانشگاه حداقل باید متقاضی مدرک زبان در حد C1 را ارائه نماید.

این دانشگاه برای دانشجویان خود امکاناتی نظیر خوابگاه نیز فراهم کرده است. خوابگاه های این دانشگاه دارای رستوران، کافه، باشگاه ورزشی، استخر، سونا، اتاق موسیقی و امکانات متنوع دیگری هستند که هزینه اقامت در آن ها بین 290 تا 390 یورو در ماه می تواند متغیر باشد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی وین

به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش در هر رشته ای، شهریه ای ثابت گرفته می شود که بنا بر تابعیت دانشجو این رقم تعیین می شود. برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا این رقم 363 یورو در هر ترم تحصیلی است. اما برای اتباع کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند کشور خودمان، هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی وین در کلیه رشته های تحصیلی حدود 750 یورو می باشد. به طور دقیق تر 736.72 یورو برای هر ترم تحصیلی به عنوان شهریه از دانشجو دریافت می شود و 19.70 یورو هم به عنوان هزینه اتحادیه دانشجویان و بیمه باید توسط دانشجو پرداخت گردد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی وین

تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش مانند دانشگاه های عمومی این کشور بالا نیست. در حال حاضر دو برنامه آموزشی پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (دکترای حرفه ای) ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته ای بسیار تخصصی و میان رشته ای به اسم انفورماتیک پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی وین ارائه می گردد. اما تنوع رشته های این دانشگاه در مقطع دکترا بالاتر است و 16 برنامه دکتری در زمینه رشته های تحقیقاتی علوم پایه، 10 برنامه دکتری در زمینه پزشکی کاربردی و 18 دوره دکتری در سایر رشته ها نیز در این دانشگاه ارائه می گردد.

در این دانشگاه علوم پزشکی معتبر اتریش که از معتبرترین ها در قاره اروپا به شمار می رود شاخه های پژوهشی مختلفی مانند تصویربرداری، پزشکی قلب و عروق، علوم اعصاب، تحقیقات سرطان و انکولوژی و آلرژی، ایمونولوژی و بیماری های عفونی مورد توجه قرار دارد. اما کانونی ترین موارد پژوهشی در این دانشگاه، پیشگیری از بیماری ها، اختلالات اسکلتی عضلانی، متابولیسم و تغذیه، مراقبت های ویژه، نارسایی ارگان های بدن و جایگزینی اعضای بدن می باشد.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش

این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی اروپاست و فارغ التحصیلان آن به راحتی می توانند در کشورهای مختلف اتحادیه اروپایی به طبابت مشغول شوند. از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش، این است که این دانشگاه دارای 84 بیمارستان آموزشی مجهز است که بیمارستان ۲۰۰۰ تختخوابی عمومی شهر وین در حال حاضر بزرگترین بیمارستان اروپا است و دوره های کارآموزی در این دانشگاه و مراکز پزشکی زیر مجموعه آن با بالاترین کیفیت آموزشی برگزار می گردد.

دو نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه به نام های رابرت بارانی و ژولیوس واگنر به تریتب در سال های 1914 و 1927 میلادی موفق به اخذ جایزه نوبل در رشته های فیزیولوژی و پزشکی شده اند که خود نشان دهنده ارزش بالای تحصیلات علوم پزشکی در این دانشگاه کشور اتریش است.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین و به طور کلی تحصیل رشته های علوم پزشکی در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top