امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل پرستاری در اسلواکی

رشته پرستاری از رشته های بسیار مهم و کاربردی به شمار می رود و در واقع از حساس ترین مشاغل در سیستم بهداشت و درمان کشورها به حساب می آید. تمامی کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته اهمیت زیادی برای این رشته قائلند، زیرا مسئولیت خطیری برای پرستاران در حفظ جان و سلامت بیماران تعریف می شود. بسیاری از مشتاقان تحصیل این رشته به علل مختلفی از جمله سطح بالای تحصیلات و همچنین شانس بالای کار در کشورهای پیشرفته، ترجیح می دهند به تحصیل پرستاری در خارج از کشور به ویژه تحصیل پرستاری در اروپا بپردازند. یکی از بهترین گزینه  ها برای این افراد، امکان تحصیل پرستاری در اسلواکی است که در این مطلب به شرایط و مزایای آن بیشتر اشاره خواهیم نمود.

  • تحصیل پرستاری در اسلواکی
  • دانشگاه های پرستاری در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی

دوره های تحصیل پرستاری در اسلواکی از استانداردهای آموزشی اتحادیه اروپا تبعیت می کند و در دانشگاه های پرستاری در اسلواکی بهترین آموزش های روز دنیا در زمینه کمک به حفظ کیفیت زندگی بیماران و کمک به روند بهبود آنان ارائه می شود و فارغ التحصیلان آن ها می توانند پس از اتمام دوره تحصیل در هر یک از کشورهای پیشرفته اتحادیه اروپا مانند آلمان و اتریش و تبعیت در خود کشور اسلواکی نیز مشغول به کار شوند. همچنین امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه های هر یک از کشورهای اروپایی نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اسلواکی وجود دارد.

دوره های تحصیل پرستاری در اسلواکی، به زبان اسلواکی است و دانشجویان ایرانی می توانند برای دوره کالج زبان اسلواکی عازم آن کشور شده و پس از یادگیری زبان وارد این رشته شوند و نکته مهم دیگر برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل پرستاری در اسلواکی به ایران برگشته و در کشور خود به کار و ارائه خدمات سلامت به بیماران مشغول شوند، این است که یکی از دانشگاه های اسلواکی به نام دانشگاه کمنیوس مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و دانشجویان پس از تحصیل در اسلواکی مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی و معادل سازی است و برای کار در سیستم بهداشت و درمان ایران مشکلی نخواهند داشت.

 

دانشگاه های پرستاری در اسلواکی

دوره های ارائه شده در کلیه دانشگاه های پرستاری در اسلواکی، به زبان اسلواک هستندو تحصیل به  زبان اسلواک رایگان می باشد. بهترین مورد و معروف ترین مورد از دانشگاه های پرستاری در اسلواکی، همان دانشگاه کمنیوس براتیسلاواست که رتبه جهانی مناسبی داشته و بهترین دانشگاه کشور اسلواکی نیز به حساب می آید. از طرف دیگر تحصیل در این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد. از این نظر نیز دانشجویان پس از تحصیل برای کار در ایران مشکلی نخواهند داشت و می توانند در کشور خودمان به راحتی مدارکشان را برای ارزشیابی ارائه دهند.

در دانشگاه سنت سیریل و متودیوس در ترناوا، دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا، دانشگاه پرشوف، دانشگاه تروانا، دانشگاه پزشکی اسلواک در براتیسلاوا، و کالج بهداشت و کار اجتماعی سنت الیزابت در براتیسلاوا نیز دوره های تحصیل پرستاری در اسلواکی ارائه می گردد. البته تحصیل در این دانشگاه ها در رشته های مرتبط با علوم پزشکی بدین معناست که فارغ التحصیل، مدارکش در ایران قابل ارزشیابی نخواهد بود و شانسی برای کار در ایران نخواهد داشت. اما طبیعتا مدارک این دانشگاه ها در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مورد تایید هستند و امکان کار در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا برای فارغ التحصیلان فراهم خواهد بود. از این رو برای افرادی که مشتاق تحصیل پرستاری در اتریش، آلمان و سایر کشورهای برتر این قاره هستند، تحصیل پرستاری بعلت سهولت بیشتر در اخذ پذیرش می تواند بسیار مطلوب باشد.

 

هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی

همان طور که پیش تر ذکر شد، هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی، در صورتی که دوره به زبان اسلواک باشد رایگان است. اما اگر تحصیل پرستاری در اسلواکی به زبان انگلیسی صورت گیرد شهریه بین 3000 تا 5000 یورو می باشد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسلواکی در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پرستاری و سایر رشته ها در اسلواکی  و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top