امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل فیزیک در اسلواکی

رشته های علوم پایه در سراسر دنیا بیشتر مورد علاقه افراد نخبه و علاقمند علم و دانش هستند. این رشته ها بیشتر پژوهش محور هستند و البته کاربردهای فراوانی نیز در رشته های دیگر به ویژه رشته های فنی مهندسی دارند. به عنوان مثال می توان رشته فیزیک را پایه بسیاری از رشته های فنی مهندسی چون مکانیک و عمران دانست. در حقیقت محاسبات مهندسی در این رشته ها بدون کاربرد قوانین فیزیک غیر ممکن است. از این رو بسیاری از جوانان جویای دانش حتی برای تحصیل این رشته به کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای اروپایی می روند. در میان کشورهای اروپایی، فرصت تحصیل فیزیک در اسلواکی می تواند فرصتی مغتنم به حساب آید. زیرا برای اخذ پذیرش ورود به دوره های تحصیل فیزیک در اسلواکی موانعی چون ارائه مدرک زبان که در اکثر کشورهای اروپایی جلوی پای داوطلبین قرار داده شده است، موجود نمی باشد.

  • تحصیل فیزیک در اسلواکی
  • دانشگاه های رشته فیزیک در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی

فیزیک رشته ای بسیار گسترده و با تنوع موضوعات فراوان است و گرایش های بسیار متنوعی نیز دارد و داوطلبان تحصیل فیزیک در اسلواکی نیز می توانند در اکثر این گرایش های زیر مجموعه رشته فیزیک از جمله فیزیک هسته ای (که خود آن شامل این گرایش ها می باشد: بهداشت هسته ای، گداخت هسته ای، رآکتور، کاربرد پرتوها و پرتو پزشکی)، فیزیک اتمی، فیزیک مولکولی، فیزیک حالت پلاسما، فیزیک حالت جامد، اختر فیزیک و نجوم، اپتیک و لیزر، فوتونیک، فیزیک ذرات بنیادی، نانو فیزیک، فیزیک لایه های نازک، فیزیک گرایش هواشناسی و اتمسفر، گرانش و کیهان شناسی، فیزیک آماری و سامانه های پیچیده، مهندسی سیستم های انرژی (که خود شامل این گرایش هاست: تکنولوژی انرژی، انرژی و محیط زیست و سیستم های انرژی) به تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بپردازند.

 

دانشگاه های رشته فیزیک در اسلواکی

تعداد زیادی از دانشگاه های رشته فیزیک در اسلواکی نسبتا زیاد است و این رشته در اکثر دانشگاه های جامع که دانشکده علوم پایه دارند و همچنین اکثر دانشگاه های فنی مهندسی به مانند سایر کشورها در کشور اسلواکی نیز ارائه می گردد. دانشگاه فنی براتیسلاوا و دانشگاه کمنیوس بهترین دانشگاه های اسلواکی هستند که در آن ها دوره های تحصیل رشته فیزیک ارائه می گردد. هر دوی این دانشگاه ها و البته تعداد زیادی از دانشگاه های اسلواکی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند و چنانچه دانشجو قصد داشته باشد پس از اتمام دوره تحصیل فیزیک در اسلواکی به ایران بازگردد و مشغول به کار شود، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک نخواهد داشت. همچنین دانشگاه های اسلواکی از استاندارد آموزشی اتحادیه اروپا تبعیت می کنند و مدارک تحصیلی آنان در کلیه کشورهای اروپایی چون آلمان و اتریش دارای اعتبار شناخته می شود. پس افرادی که قصد کار در اروپا پس از تحصیل را دارند نیز می توانند از فرصت تحصیل در اسلواکی نهایت استفاده را ببرند.

 

هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی

به مانند سایر رشته های علوم پایه هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی هم حدود 3500 یورو در سال است. این رقم در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و تمامی کشورهای انگلیسی زبان بسیار پایین تر بوده و به صرفه است. اما اگر این رقم را با هزینه تحصیل فیزیک در اتریش مقایسه نماییم در می یابیم که هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی تقریبا دو برابر کشور اتریش است. اما این بدین معنا نیست که تحصیل فیزیک در اسلواکی مقرون به صرفه نباشد. زیرا باید در نظر گرفت که برای ورود به دوره های تحصیلی در اتریش شرایط بسیار سختی در نظر گرفته شده است و بسیاری افراد نمی توانند حائز این شرایط باشند. از این رو و با توجه به سهولت نسبی ورود به دوره های تحصیل در اسلواکی، می توان تحصیل در این کشور را بسیار به صرفه دانست.

در عین حال دانشجویان علاوه بر شهریه ای که به دانشگاه های فیزیک در اسلواکی برای دوره تحصیل خود پرداخت می کنند، هزینه های دیگری چون مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد و ... را نیز باید در نظر بگیرند. درست است که هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی دو برابر کشور اتریش است، اما هزینه های زندگی دانشجویی در اسلواکی تقریبا نصف کشور اتریش است، زیرا سطح زندگی در کشور اسلواکی به مراتب پایین تر از اتریش می باشد. این بدین معناست که مجموع هزینه های دوره تحصیل یک دانشجوی رشته فیزیک در دو کشور اسلواکی و اتریش تقریبا برابر می شود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل رشته فیزیک در اسلواکی و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top