امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی

رشته هایی چون تربیت بدنی در کشورهای پیشرفته دنیا و به ویژه کشورهای اروپایی رشته هایی بسیار ارزشمند و مورد استقبال فراوان به شمار می روند. از این رو رقابت سنگینی برای ورود به دوره های تحصیلی این رشته ها در دانشگاه های کشورهای اروپایی وجود دارد. تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی به علت شرایط سهل تر ورود به دانشگاه های این کشور و عدم وجود مشکلی خاص در راه اخذ ویزای دانشجویی در این کشور در سال های اخیر مورد استقبال فراوانی واقع شده است. رشته تربیت بدنی در دانشگاه تمرکز ویژه ای روی فیزیک بدن انسان و حرکات اعضای بدن دارد و در واقع ورزشکاران با استفاده از تحقیقات آکادمیک که در این رشته دانشگاهی صورت می گیرد می توانند راندمان کاری خود را بهبود دهند. به طور کلی امروزه ورزش حرفه ای در دنیا بدون استفاده از علم و تحقیقات آکادمیک قابل تصور نیست.

  • تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی
  • شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلواکی
  • دانشگاه های تربیت بدنی اسلواکی

تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی البته در مقایسه با کشورهای پیشرفته ای چون اتریش دارای مزیت چندانی نمی باشد. زیرا ورزشکاران نخبه برای تحصیل تربیت بدنی در اتریش حتی بورسیه نیز دریافت می کنند. همچنین زبان تحصیل در دانشگاه های اتریش، آلمانی است و تسلط به زبان آلمانی قطعا برای آینده زندگی این افراد کاربردی تر از یادگیری زبان اسلواک (زبان دوره های تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی) است. زیرا زبان اسلواک فقط در کشور اسلواکی و جمهوری چک تکلم می شود، در حالی که زبان آلمانی در آلمان، اتریش، سوئیس، لیختن اشتاین؛ لوگزامبورگ و حتی در بخشهایی از هلند و بلژیک نیز تکلم شده و در بسیاری از کشورهای دنیا نیز به کار می آید.

 

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلواکی

از اصلی ترین شرایط تحصیل رشته  تربیت بدنی در اسلواکی، داشتن تسلط به زبان اسلواک است. زیرا دوره های تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی در کلیه دانشگاه های این کشور به زبان اسلواک ارائه می گردد. این موضوع هم مزایا و هم معایبی را با خود به همراه دارد. مزیت اصلی تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی به زبان اسلواک، رایگان بودن دوره تحصیل است. زیرا کلیه دوره های تحصیلی در رشته های مختلف در دانشگاه های این کشور که به زبان اسلواک ارائه می گردد رایگان است. اما از طرف دیگر همین یادگیری زبان اسلواک نیز کاری بس دشوار است که برای بسیاری افراد توجیه پذیر نیست. زیرا در صورتی که پس از تحصیل در این کشور قصد داشته باشند که در کشورهای دیگر آلمانی یا انگلیسی زبان ادامه تحصیل یا برای کار مهاجرت کنند، این زبان به هیچ وجه به کارشان نمی آید. از این رو ورزشکارانی که قصد داشته باشند پس از تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی به ایران بازگشته یا در همان کشور اسلواکی به کار و زندگی بپردازند، مایل به تحصیل این رشته در این کشور اروپای مرکزی هستند.

 

دانشگاه های تربیت بدنی اسلواکی

دانشگاه های تربیت بدنی اسلواکی نسبتا پر تعداد هستند و تعداد زیادی از دانشجویان مشتاق تحصیل تربیت بدنی در اسلواکی همه ساله در دوره های این دانشگاه ها در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل می شوند. دانشگاه کمنبیوس براتیسلاوا، دانشگاه ماتی بل در بانسکا بیستریتسا، دانشگاه فنی براتیسلاوا (دانشکده شیمی و فناوری غذایی)، و دانشگاه فیسلوف کنستانتین در نیترا اصلی ترین دانشگاه های تربیت بدنی اسلواکی به شمار می روند.

طبیعتا برای مشتاقان تحصیل رشته تربیت بدنی در اسلواکی، تحصیل در دانشگاهی که رتبه بین المللی بالاتری دارد جذابیت بیشتری دارد. از این رو تحصیل در دانشگاه کومنیوس که بهترین دانشگاه این کشور بوده و رتبه ای بین 700 تا 750 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است، گزینه ای بسیار عالی به شمار می رود.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل تربیت بدنی و سایر رشته ها در اسلواکی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top