امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش

کشور جمهوری اتریش از زیباترین مناطق اروپای غربی بوده و جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش (Vienna Tourist Attractions) نیز بسیار غنی و سرآمد می باشد. اتریش از کشورهای بسیار متمدن و با تاریخ غنی در اروپا محسوب شده و از نظر تاریخی شهر وین قرن های متمادی، دروازه ای بین شرق و غرب اروپا بوده  و در زمان حیات امپراتوری هابسبورگ، این شهر مرکز اصلی این امپراتوری بوده است. امروزه بیشتر وین پایتخت زیبای اتریش را به شهر موسیقی و هنر می شناسند و به همین دلیل گردشگران بین المللی در طول اقامت خود در وین از رویدادها و سرگرمی های بسیار جذابی نیز بهره مند می شوند و سفری پر از لحظات به یاد ماندنی را تجربه خواهند کرد.

  • خیابان کرتنر اشتراسه
  • کافه های سنتی شهر وین
  • تئاتر ملی وین
  • پارلمان اتریش
  • اپرای وین
  • کاخ شونبرون
  • ساختمان شهرداری وین
  • کلیسای جامع سنت استفان از جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش

از مظاهر زیبایی کشور اتریش و شهر وین حفظ فرهنگ و رسوم کهن در آن می باشد و یکی از این مظاهر معروف در دسترس سنت های اتریشی ها، وجود فیاکر ها یا همان درشکه های معروف اتریشی در خیابان های شهر وین و همچنین کافه های سنتی و جذاب برای سرو قهوه و زاخر تورته معروف وینی (Sachertorte) و رستوران های سنتی معروف برای سرو شنیتسل معروف وینی (wienerschnitzel) از بهترین غذاهای معروف اتریشی است.

 

کلیسای جامع سنت استفان Stephansdom

کمتر گردشگری به شهر وین سفر کرده و به دیدن مهم ترین بنای معماری عصر گوتیک این شهر یعنی کلیسای جامع سنت استفان که از سال 1722  میلادی به کلیسای جامع اسقف اعظم هم شهرت یافته است، نرفته باشد. البته این کلیسا با نام استفانزدم (Stephansdom)نیز مشهور می باشد. سقف این کلیسا از کاشی های متمایز تزئین شده و به طور نمادین دو عقاب امپریال را نمایش می دهد. در این بنای ارزشمند، یک دخمه کهن که به قرن 14 میلادی بر می گردد نیز وجود دارد که مهم ترین آثار ارزشمند دست ساز هنرمندان اتریشی موجود در آن را در خود جای داده و به گنجینه کلیسای جامع سنت استفان معروف است. بالا رفتن از 343 پله این کلیسا به منظور رسیدن به محل اتاق ساعت که نمایی بی نظیر داشته و همچنین برج شمالی، محلی که در آن ناقوس عظیم پومرین نگهداری می شود، از لذت بخش ترین قسمت های دیدار گردشگران از این اثر تاریخی اتریش به شمار می رود.

سیر تاریخی تغییراتی که در این بنا ایجاد شده است واقعا خواندنی است و نشان می دهد این بنا از چندین دوره و سبک معماری یادگارهایی در خود دارد. بنای اصلی و اولیه کلیسا به سبک رمانسک یا رومی وار ساخته شده و مربوط به سده 12 میلادی می باشد. در قرن 13 بنایی جدیدتر با سبک رمانسک متاخر جایگزین بنای قبلی شده است. از بنای قدیمی امروزه فقط دروازه های عظیم و برج هایی که مربوط به غیر مسیحیان است بر جای مانده است..در ادامه روند تغییراتی که در این بنا در طول زمان پدید آمد، در قرن 14 میلادی، جایگاه نمازخانه های سنت الیجوس، سنت تیرنا، سنت کاترین و همچنین در قرن 15 برجی در بخش جنوبی به ارتفاع 137 متر به آن اضافه گردید. روند نوسازی و ایجاد تغییرات در این بنای ارزشمند پس از این نیز متوقف نشد. اما مهم ترین بازسازی اساسی که پس از این زمان روی این بنا انجام شد، مربوط به دوران پس از جنگ جهانی دوم است. زیرا در طول این جنگ کلیسای جامع به طور کلی ویران شده بود و در طول 7 سال به طور کامل بازسازی شد.

 

مجتمع کاخ هوفبورگ Hofburg

وین شهری است یادگار قرون وسطی، با تاریخ غنی و چندین سده مرکز امپراتوری بزرگ هابسبورگ. به مدت بیش از شش قرن از دوران حکومت این امپراتوری، قصر هوفبورگ که امروزه در مرکز شهر وین قرار گرفته است، اقامتگاه رسمی حاکمان این امپراتوری بوده است. تا سال 1918 میلادی یعنی سال های پایانی جنگ جهانی اول، کاخ هوفبورگ محل اقامت اصلی پادشاهان این امپراتوری بوده است. امروزه نیز این قصر محل رسمی اقامت رئیس جمهور اتریش، محل دفتر رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه اتریش می باشد و از مشهور ترین بناهای وین به شمار می رود. هر یک از آثار معماری موجود در این مجموعه از آثار ارزشمند به جای مانده از دوران شکوه معماری سبک های روکوکو، باروک، رنسانس و گوتیک هستند. وجود 18 بنای با شکوه، 19 حیاط و 2600 اتاق به خوبی حکایت از وسعت و عظمت مجموعه قصر هوفبورگ دار و ای بنا مساحتی بیش از 2.5 میلیون فوت مربع دارد. در داخل این مجموعه، نمازخانه سنتی بورگ کاپل، کتابخانه ملی اتریش، خزانه هافبورگ شامل گنجینه لباس های سلطنتی فاخر و ارزشمند امپراتوری روم و موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد.

 

ساختمان شهرداری وین Wiener Rathaus

یکی دیگر از بناهای با عظمت شهر وین که از اصلی ترین جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش به شمار می رود، ساختمان شهرداری معروف به وینر راتهاوس (‏Wiener Rathaus‏)‏ یا سیتی هال وین است که با مساحتی حدودی 14 هزار متر مربع در بخشی از محل سابق رژه ارتش در وین قرار گرفته است و در سال 1883 به بهره برداری رسیده است. این ساختمان در حال حاضر در حال بازسازی می باشد و طبق پیش بینی های تیم اجرایی انتظار می رود بازسازی آن در سال 2023 به اتمام رسیده و به بهره برداری مجدد برسد.

شاخص ترین بخش در نمای این ساختمان سبک نئو گوتیک، وجود مجسمه ای به نام Rathausmann در بالای برج مرکزی این بنا و در ارتفاع 98 متری می باشد. این مجسمه در حقیقت تندیسی نمادین است که پرچمی فلزی را به عنوان پیشکش از طرف ارباب قفل سازش به شهر وین تقدیم می کند. در این بنا 7 حیاط وجود دارد که خود حکایت از وسعت خارق العاده آن دارد. بزرگترین این حیاط ها حیاط مسقف در مرکز بنا می باشد که در تابستان برای برگزاری کنسرت مورد استفاده قرار می گیرد. اتاق سنا نیز از بخش های جذاب این عمارت است و با سقف طاق دارش که با برگ طلا مزین شده است و وجود شمعدانی بزرگ که نماد سبک هنر نو است، شهرت پیدا کرده و امروزه به عنوان اتاق کار شهردار وین کاربرد دارد.

 

کاخ شونبرون (Schönbrunn Schloss)

از دیگر دیدنی های وین کاخ شونبرون است که معماری باشکوه آن هر بیننده ای را مسحور می کند که البته زیبایی این جاذبه مشهور وین تنها به معماری خاص و ارزشمندش منحصر نیست و این قصر در میان محوطه باغ بزرگی به مساحت ۱۸۶ هتکار قرار گرفته است و گردشگران علاوه بر تماشای زیبایی های معماری سبک باروک آن، از فضای سرسبز و تماشای گل های این باغ نهایت استفاده را می برند. در فصل بهار به علت وجود شکوفه ها این باغ بیشترین جلوه را دارا بوده و به همین دلیل قصر شونبرون محل اقامت تابستانی امپراتورهای اتریش بوده است و در اواخر قرن هفده به عنوان یک شکارگاه تاسیس و کم کم به اقامتگاهی تابستانی و باشکوه براب ماریا ترزا تبدیل شد.

این مجموعه زیبا که متعلق به قرن هشتم میلادی است، در سال 1996 به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قصر شونبرون دارای 1441 اتاق و آپارتمان است که مشهور ترین این اتاق ها محل اقامت ملکه ماریا ترزا و امپراطور فرانس جوزف والنات نیز بوده اند. اتاق ملکه ماریا ترزا دارای جذابیت های فراوانی است که از آن جمله می توان به باغ آپارتمان مبله و اتاق صبحانه که تزئینات گل آرایی دختر وی را در خود جا داده اشاره کرد. این مجموعه امکانی را نیز به نام موزه کودکان برای کودکان فراهم آورده است تا بتوانند از حضور در این محوطه نهایت لذت را ببرند و خاطره ای خوش در ذهنشان حک شود. در موزه کودکان، فرصت پوشیدن البسه ای مانند شاهزاده ها یک تجربه به یاد ماندنی برای بچه ها می باشد و در موزه این قصر آثاری از ایران باستان هم به نمایش گذاشته می شود.

 

اپرای وین (Wiener Staatsoper)

همانگونه که می دانید اتریش و به ویژه شهر وین را به عنوان مهد موسیقی و موزیسین های برتر دنیا می شناسند و موسیقی فاخر به بخشی لاینفک از فرهنگ و رسوم مردم این دیار تبدیل شده است و پرواضح است شهری با این زمینه غنی از موسیقی قطعا به یک سالن درخور برای اجرای این موزیسین های برجسته نیز نیاز دارد. مهم ترین سالن اجرای موسیقی در این شهر، خانه اپرای وین می باشد که از بزرگترین و مجلل ترین سالن موسیقی جهان به شمار می رود که ظرفیت 2211 تماشاگر و 110 موسیقی دان بر روی استیج را دارا می باشد. همه ساله این سالن با شکوه میزبان اجرای بهترین آهنگسازان و نوازندران اتریشی و گروه های برتر از سراسر جهان می باشد و آرزوی هر رهبر ارکستری است که روزی در این سالن اجرا داشته باشد. ارکستر فیلارمونیک وین نیز اجراهای خود را روی همین صحنه اجرا می کند و البته در این سالن نمایش های اپرا و باله هم به روی صحنه می روند که در طرح این اجراها وسواس زیادی صورت می گیرد. قدمت سالن فعلی به سال 1869 میلادی و دوران زمامداری امپراتور فرانیس جوزف اول باز می گردد و سبک معماری رنسانس فرانسوی در تار و پود آن نمایان است. در داخل این بنا، پلکانی عظیم دیده می شود که به پاس آثار نقاشی هنرمند برجسته Schwind Foyer از صحنه های اپرا، به نام وی نامگذاری گردیده است.

 

پارلمان اتریش (Österreich Parlament)

از دیگر ساختمان های فاخر و چشم نواز در شهر وین اتریش می توان به ساختمان پارلمان اتریش اشاره نمود که شاخصه اصلی آن ابعاد بسیار عظیم آن است. تاثیرپذیری طراحی این بنا از معماری کهن یونانی به وضوح در ستون های کرنتی و تزئینات با شکوه آن مشهود است. ساخت این ساختمان در سال 1883 میلادی به پایان رسید و کاربری آن در ابتدا برای استفاده نمایندگان سلطنتی و استانی در نظر گرفته شده بود و از سال 1918 میلادی به طور رسمی این بنا محل برگزاری جلسات مجلس فدرال اتریش می باشد.

کشور اتریش در طول تاریخ همواره معمارانی بزرگ و ارزشمند را پرورش داده و با نگاهی به بناهای کهن به جای مانده در این کشور نیز به این مهم پی می بریم. از این رو علاقه مندان هنر و معماری نیز به تحصیل در اتریش اقبال بسیار دارند. اکیدا به دانشجویان معماری شاغل به تحصیل در دانشگاه های اتریش توصیه می شود در مدت اقامت در این کشور به خوبی از بناهای فاخر به ویژه در شهر وین بازدید و بیشترین بهره را از امکانات آموزش معماری در این کشور ببرند.

یکی از بخش های بسیار جذاب و چشمگیر این بنای ارزشمند، مجسمه ای 14 متری است که با طلا تزئین شده و نماد الهه پالاساتنا آتن می باشد و مجسمه هایی نیز اطراف این مجسمه بزرگ قرار دارند که نمادی از رودخانه دانوب  Danube، اینن Inn، اِلبه Elbe  و مولدوا  Moldau می باشند.

حجاری های نمای بیرونی این ساختمان رویداد اعطای قانون اساسی توسط امپراتور فرانتس ژوزف اول به 17 نفر از مردم اتریش را به خوبی به تصویر کشیده است که به خوبی با مجسمه ها و نقش برجسته های مرمر مزین شده است.

 

تئاتر ملی وین

ساختمان زیابی تئاتر ملی وین که به نام تئاتر بورگ هم شناخته می شود، در سال 1776 میلادی به دستور امپراطور ژوزف دوم به منظور کاربری تئاتر دربار، ساخته شد. از آن پس معروف ترین هنرمندان، آثار نمایش خود را به ویژه نمایش های آلمانی زبان را روی چهار صحنه موجود در آن به اجرا رساندند. این بنا تاریخچه پر فراز و نشیبی داشته است. در سال 1945 این بنا دچار یک حریق ویرانگر شده و فرآیند بازسازی آن تا سال 1955 به طول و سپس بازگشایی شد. از این سال به بعد این سالن مهم ترین سالن تئاتر اتریش به حساب می آید. نمای خارجی این بنا نیز مانند اکثر بناهای شاخص موجود در شهر وین، با تندیسهای تزئینی بسیار پرتعداد و شکوهمندی مزین شده است. در فضای داخلی این بنا نیز دکوراسیونی بسیار غنی از تزئینات سبک باروک فرانسوی و پله هایی منقش به نقاشی های هنرمندانی مانند گوستاو و ارنست کلیمت، بسیار به چشم می آید.

 

کافه های سنتی شهر وین

یکی از جاذبه های توریستی وین برای افرادی که به این شهر سفر کرده یا اقامت اتریش را بر می گزینند، گذراندن عصر در کافه های سنتی شهر وین است که یادگاری از قرون وسطی هستند و در زمره میراث جهانی یونسکو در سال 2011 به ثبت رسیدند. در این کافه های سنتی می توان به جای تنقلات مرسوم امروزی، انواع خوراکی های سنتی و کلاسیک وین و کشور اتریش را میل کرد. کیک های لذیذی که در این کافه ها سرو می شود طعمی به یاد ماندنی دارد. در اکثر این کافه های سنتی موجود در شهر وین المان های مشترکی در طراحی داخلی ملاحظه می شود که عبارتند از : میزهایی از جنس سنگ مرمر، پرده های سنگین به منظور حفاظت محیط در برابر ورود سرما، عکس های قدیمی زیبا روی دیوارها و همچنین کارهای چوبی. کافه سنترال  Café Centralو کافه پروکل Prückel Cafe از مشهورترین کافه های شهر وین هستند و معمولا مساففران و توریست های خارجی بودن در این کافه ها را در برنامه سفر خود قرار می دهند. شهرت کافه سنترال به این علت است که مشاهیری مانند فروید آن را پاتوق خود قرار داده بودند.

 

خیابان کرتنر اشتراسه

کرتنر اشتراسه اصلی ترین خیابان مرکزی وین است که در منطقه ۱ وین واقع شده است و برای گردشگرانی که به گشت و گذار در مراکز خرید و خیابان های پر از بوتیک و مغازه های شیک علاقه دارند، یکی از بهترین گزینه ها در شهر وین می باشد اما قیمت ها در این خیابان به شدت گران و توصیه می شود به گشت و گذار در این خیابان بسنده کرده و برای خرید به خیابان ماریا هیلفر اشتراسه بروید.علاوه بر ویترین چشم نواز مغازه ها و بوتیک های موجود در این خیابان وجود کافه های کنار خیابان نیز در این منطقه از جذابیت های اصلی به شمار می روند. این خیابان با داشتن مایه های فرهنگی و تاریخی، برای گردشگران علاقه مند به آثار ارزشمند قدیمی نیز جذابیت های فراوانی دارد.اکثر ساختمان های موجود در این خیابان به قرتن 18 میلادی تعلق دارند.

از مهم ترین موارد موجود در محوطه این خیابان می توان به آبنمای دانر شاره کرد. وجه تسمیه این آبنما به نام سازنده آن بر می گردد. جرج رافائل دونر (Georg Raphael Donner) این آبنما را در سال 1739 میلادی برای نشان دادن قدرت و دانش فرمانروای شهر و به دستور خود فرمانروا، بنا کرد و امروزه نیز این آبنما از دیدنی های وین به شمار می رود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اتریش و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top