امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی

رشته فیزیوتراپی از مهم ترین رشته های پیراپزشکی به شمار می رود که در بهبود سلامت بیماران بسیار کاربردی است و از رشته های بسیار بسیار ارزشمند در سراسر دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته به شمار می رود. در این رشته دامنه وسیعی از خدمات مانند عضلات، رباط ها، مسائل مربوط به ناتوانی های جسمی و حرکتی، و ... مورد توجه است و با تمرینات، آبرسانی، ماساژ و سایر روش ها به بهبود سریع تر افراد کمک شایانی می شود. از این رو بسیاری از جوانان علاقمند حاضرند این رشته را در خارج از کشور به ویژه کشورهای اروپایی تحصیل کنند. یکی از گزینه های پیش رو برای مشتاقان تحصیل این رشته در اروپا، تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی است.

  • تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی
  • دانشگاه های رشته فیزیوتراپی در اسلواکی
  • هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسلواکی

به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی بر اساس زبان دوره تحصیلی تعیین می شود. در واقع تحصیل در دوره های تحصیلی در این کشور که به زبان ملی این کشور یعنی زبان اسلواک ارائه می گردد، کاملا رایگان است. این دوره ها حتی برای دانشجویان بین المللی نیز به صورت رایگان ارائه می گردد. فقط برای ورود به این دوره ها حتما تسلط کامل به زبان اسلواک و ارائه مدرک زبان اسلواک کاملا الزامی می باشد. در حال حاضر تمامی برنامه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسلواکی در کلیه دانشگاه های این کشور به زبان اسلواک ارائه می گردد و دوره ای برای تحصیل این رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه های اسلواکی ارائه نمی گردد. بر این اساس هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در اسلواکی، چیزی بی معنی است و دوره های تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی در کلیه دانشگاه های این کشور به صورت رایگان ارائه می شوند. البته افرادی که قصد دارند این رشته را در کشوری در اروپای مرکزی به زبانی همه گیر تر مانند آلمانی تحصیل کنند، گزینه مناسبی را در همسایگی کشور اسلواکی روی میز دارند و آن هم تحصیل فیزیوتراپی در اتریش است. این دوره ها در کشور اتریش در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی و در در مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می گردد. از این جهت تحصیل در دانشگاه های اتریش در رشته فیزیوتراپی بسیار به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. زیرا به زبان آلمانی یا انگلیسی صورت می گیرد و این زبان ها در کشورهای متعددی کاربرد دارند. در واقع تحصیل به زبان آلمانی و تسلط به این زبان امکان کار در کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین و تحصیل به زبان انگلیسی امکان کار در کلیه کشورهای انگلیسی زبان را به دانشجو می دهد. این در حالی است که تحصیل به زبان اسلواک و تسلط به این زبان فقط به داوطلب امکان کار در این کشور را می دهد. مگر اینکه دانشجو در حین تحصیل خود همزمان مهارت های زبان آلمانی یا انگلیسی را در خود تقویت کرده و مدرک این زبان ها را با سطحی بالا اخذ نماید.

 

دانشگاه های رشته فیزیوتراپی در اسلواکی

در دانشگاه های متعددی امکان تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی وجود دارد. اما تنها یک دانشگاه از میان دانشگاه های رشته فیزیوتراپی در اسلواکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و آن هم دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا می باشد. از آنجا که فیزیوتراپی یک رشته پیراپزشکی بوده و تایید مدارک آن بر عهده وزارت بهداشت ایران است، در صورتی که دانشجو پس از تحصیل در دانشگاه غیر تایید شده توسط وزارت بهداشت قصد داشته باشد به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شود، مدارک تحصیلی وی مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت. از این رو لازم است اگر دانشجویی قصد بازگشت به وطن و کار در رشته فیزیوتراپی در ایران را دارد حتما در دانشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد تحصیل نماید.

دیگر دانشگاه های رشته فیزیوتراپی در اسلواکی عبارتند از: دانشگاه پزشکی اسلواک در براتیسلاوا، دانشگاه پاول جوزف شافاریک در کوشیتسه، دانشگاه فیلسوف کنستانتین در نیترا، دانشگاه سنت سیریل و متودیوس در ترناوا، دانشگاه کاتولیک روزومبروک، و دانشگاه الکساندر دوبچ در ترنچین. البته تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی در این دانشگاه ها هم ارزش خاص خود را دارد. درست است که مدارک فیزیوتراپی در این دانشگاه ها در ایران مورد تایید نیست، اما دانشجویانی که قصد دارند پس از اتمام تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول تحصیل شوند، مدارکشان در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد تایید هستند. زیرا کلیه دانشگاه های اسلواکی از استانداردهای مشترک آموزشی دانشگاه های اتحادیه اروپا تبعیت می کنند و به همین جهت است که مدارک ارائه شده در این دانشگاه ها در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا حتی کشور پیشرفته ای چون آلمان نیز مورد تایید باشد.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل فیزیوتراپی در اسلواکی و تحصیل در این کشور در سایر رشته های تحصیلی و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top