امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های اتریش

یکی از رشته های تحصیلی بسیار ارزشمند که فارغ التحصیلان آن در بازیابی سلامت بیماران از هر گروه سنی خدمات شایانی را ارائه می دهند رشته فیزیوتراپی است که به علت سطح بالای علمی دانشگاه های اتریش، مزیت بالایی برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های اتریش در نظر گرفته می شود و افراد زیادی همه ساله از نقاط مختلف جهان برای اخذ پذیرش در رشته فیزیوتراپی در اتریش اقدام می نمایند.

  • تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های اتریش
  • هزینه تحصیل فیزیوتراپی در اتریش
  • دانشگاه های اتریش برای تحصیل فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چیست؟

برای افرادی که با این رشته به طور دقیق آشنایی ندارند لازم به ذکر است که ابتدا تعریفی از فیزیوتراپی ارائه شود. این رشته در حقیقت تخصصی در زمینه مراقبت های بهداشتی در زمینه بهبود عملکرد اندام ها به ویژه اندام های حرکتی انسان است و به ویژه در بازیابی توان حرکتی اندام های آسیب دیده و رساندن فرد به سطح رفاه فیزیکی و جسمانی قبل از آسیب دیدگی، نقش اساسی ایفا می کند. در حقیقت هر قسمتی از بدن که دچار آسیب به ویژه آسیب های حرکتی شود به کمک متخصصان این رشته نیاز است. متخصصان این رشته در حقیقت با مهارت های خود سعی در بالا بردن کنترل اندام های حسی و حرکتی فرد و رساندن این کنترل به بالاترین حد ممکن می نمایند.

 

دانشگاه های اتریش برای تحصیل فیزیوتراپی

اگر به دنبال دانشگاه هایی در کشور اتریش برای تحصیل در رشته فیزیو تراپی هستید باید بدانید این رشته در برخی دانشگاه های اتریش با این نام ارائه نمی گردد. نام مدرک و رشته تحصیلی که این رشته را در خود جای داده است کارشناسی علوم در مطالعات بهداشتی است. در حقیقت دانشجو با گذراندن 6 ترم در این دوره تحصیلی، صلاحیت حرفه ای لازم را در موضوعات مبانی نظری فیزیوتراپی و پزشکی و موضوعات عملی در درمان را پیدا می کند و می تواند در بیمارستان ها در زمینه های توانبخشی، درمان های حرکتی، ارتقاء سلامت و پیشگیری به خدمت بپردازد. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این نوع دوره پردیس دانشگاه علمی کاربردی وین می باشد ( FH Campus Wien) می باشد. اما دانشگاه های دیگری هم هستند که پس از گذراندن دوره ای 4 ساله مدکر لیسانس علوم فیزیوتراپی را به فارغ التحصیلان اعطا می کنند. مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این رشته بر اساس نوع موضوع تحصیلی دانشجو در زیرگروه های فیزیوتراپی بین 2 تا 3 سال به طول می انجامد.

 

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در اتریش

مانند رشته های دیگر هزینه تحصیل فیزیوتراپی در اتریش حدود ۷۵۰ یورو در هر ترم است که در مقایسه با دانشگاههای سایر کشورها واقعا هزینه ای بسیار پایین می باشد. به طور کلی البته هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش از سایر کشورها مناسب تر است.

 

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در اتریش

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در کشور اتریش عبارتند از:

پردیس  دانشگاه علمی کاربردی وین FH Campus Wien

دانشگاه علوم عملی تجربی سالزبورگ

دانشگاه علوم عملی تجربی کاترینا

دانشگاه علوم عملی تجربی بورگنلند

دانشگاه علوم عملی تجربی یوهانم گراتس

دانشگاه علوم عملی تجربی کرمز IMC

دانشگاه علوم عملی تجربی سنت پولتن

دانشگاه علوم عملی تجربی تیرول

 

تحصیل فیزیوتراپی در پردیس دانشگاه علمی کاربردی وین (FH Campus Wien)

بزرگترین دانشگاه علوم تجربی و سلامت کشور اتریش بوده و از سال 2007 پذیرش کارشناسی را برای اولین بار ارائه نمود. چند سال بعد نیز برای دوره های بهداشت و سلامت اقدام به پذیرش دانشجو نمود. در زمینه آموزش کادر درمانی، این موسسه آموزشی و دانشگاهی با انجمن بیمارستان وین KAV و انجمن حرفه ای Physio کشور اتریش به همکاری می پردازد.

از مزایای تحصیل فیزیوتراپی در اتریش و به ویژه این دانشگاه معتبر، استفاده از امکانات تحصیلی و زیرساخت های علمی آموزشی مناسب مهیا شده در آن است. دانشجویان علاقه مند به تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های اتریش باید بدانند که در این دانشگاه یک آزمایشگاه جنبشی منحصر به فرد و کم نظیر وجود دارد که صفحات و دوربین های حرکتی متعدد و پیشرفته ای در آن نصب شده و با کمک آن ها دانشجویان می توانند تجزیه و تحلیل سه بعدی جنبش های اندام ها را به خوبی انجام داده و اختلالات احتمالی حرکتی در اندام ها را بهتر درک نمایند. اندازه گیری این حرکت ها برای به دست آوردن تحلیل های مناسب توسط الکترودهای بی سیم متصل به بدن افراد ضبط می گردد.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل فیزیوتراپی در اتریش و تحصیل در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما

 




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top