امروز: پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

موسسه علم و هنر میثاق

خدمات اعزام دانشجو به اتریش و اسلواکی

با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شماره ثبت:31214

  • تلفن

    ۸۱ ۲۱ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • فاکس

    ۴۸ ۲۲ ۶۶ ۸۸ - (۰۲۱)

  • ایمیل

    paziresh.tahsili@gmail.com

تحصیل مهندسی نفت در اتریش

بسیاری از جوانان از سراسر دنیا، برای تحصیل در رشته مهندسی نفت و انرژی اقبال فراوان نشان داده و نهایت تلاش خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته در یکی از دانشگاه های برتر کشورهای پیشرفته دنیا، انجام می دهند. کشورهای زیادی هستند که در زمینه تحصیل رشته مهندسی نفت، دارای دانشگاه های صاحب نامی هستند. در این میان تحصیل رشته مهندسی نفت در اروپا طرفداران فراوانی دارد. یکی از بهترین گزینه ها در میان کشورهای اروپایی، تحصیل مهندسی نفت در اتریش است که به علت اعتبار مناسب دانشگاه های مهندسی نفت این کشور و هزینه کمتر نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، بسیار مورد توجه و اقبال قرار گرفته است.

  • تحصیل مهندسی نفت در اتریش
  • مزایای تحصیل رشته مهندسی نفت در اتریش
  • دانشگاه های مهندسی نفت اتریش

آشنایی با رشته مهندسی نفت

ایران یک کشور نفت خیز در منطقه نفت خیر خاور میانه و از دارندگان بیشترین منابع انرژی در دنیاست. طبیعیست همین موضوع موجب استقبال بیشتر جوانان ایرانی از تحصیل در رشته مهندسی نفت می شود. البته این اشتباه است که افراد بدون آشنایی با رشته مهندسی نفت، فقط به همین علت آن را انتخاب نمایند.

به طور کلی کسی که به تحصیل رشته مهندسی نفت می پردازد باید قدرت درک و تجزیه تحلیل ریاضی در سطح بالا داشته و علاوه بر این بر دانش فنی، شیمی، مکانیک، فرآیندها؛ کنترل کیفیت و فیزیک نیز مسلط باشد. دانستن زبان انگلیسی نیز برای فارغ التحصیلان این رشته برای یافتن شغل مناسب ضروری است.

گرایش های معمول رشته مهندسی نفت عبارتند از: اکتشاف، حفاری، بهره برداری، مخازن هیدرو کربوری و تجهیزات نفتی. البته در سیستم آکادمیک کشورهای مختلف گرایش های مختلف دیگری نیز برای تحصیل رشته مهندسی نفت وجود دارد.

 

تحصیل مهندسی نفت در اروپا

برای علاقه مندان به تحصیل مهندسی نفت در خارج از کشور، کشورهای زیادی می توانند به عنوان گزینه های محل تحصیل مطرح شوند. طبیعتا تحصیل مهندسی نفت در اروپا به علت اعتبار بالای دانشگاه های بسیاری از کشورهای اروپایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، اتریش، نروژ، ایتالیا و روسیه در زمینه های مهندسی نفت و پتروشیمی و همچنین نزدیکی این کشورها به کشور خودمان، از بهترین گزینه ها به شمار می رود. زیرا مسافت بین ایران تا این کشورهای اروپایی بسیار کمتر از طول مسیر بین ایران تا استرالیا، کانادا و آمریکاست که آن ها نیز در دانشگاه های معتبرشان رشته مهندسی نفت ارائه می دهند.

تحصیل مهندسی نفت در کشورهای مختلف هزینه های متفاوتی دارد و به به عنوان مثال هزینه تحصیل مهندسی نفت در اتریش، به مراتب مناسب تر و پایین تر از کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، آمریکا و استرالیاست.

از مشهور ترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی نفت در اروپا، دانشگاه امپریال کالج لندن در انگلیس، دانشگاه مهندسی نفت هریوت وات در اسکاتلند بریتانیا، دانشگاه ابردین در اسکاتلند بریتانیا، دانشگاه فناوری دلفت در هلند، دانشگاه مونتان لئوبن اتریش، دانشگاه آی اف پی انرجیز نوویلیز در فرانسه، دانشگاه استاوانگر در نروژ، دانشگاه علوم و فناوری نروژ و دانشگاه لیدز انگلیس.

 

مزایای تحصیل رشته مهندسی نفت در اتریش

طبیعتا همان طور که عرض شد یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل رشته مهندسی نفت در اتریش، هزینه تحصیل و شهریه مناسب در مقایسه با دانشگاه های سایر کشورهای پیشرفته دنیا می باشد. شهریه تحصیل رشته مهندسی نفت در اتریش در دانشگاه مونتان لئوبن که در ادامه مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد، برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان  و برای دانشجویان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند دانشجویان ایرانی ۷۴۶ یورو می باشد.

 

دانشگاه های مهندسی نفت اتریش

علاقه مندان تحصیل در این رشته، قطعا به دنبال دانشگاه های مهندسی نفت اتریش می گردند. تنها دانشگاه معتبر کشور اتریش که رشته مهندسی نفت و پتروشیمی را ارائه می دهد، دانشگاه مونتان لئوبن است. این دانشگاه که نزدیک دو قرن از تاسیس آن می گذرد کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد و سیستم آموزشی آن بیشتر بر مباحث کاربردی متمرکز است. این دانشگاه که در شهر کوچک لئوبن در ایالت اشتایرمایرک اتریش واقع شده است رابطه تنگاتنگی با شرکت های صنعت نفت به ویژه شرکت نفتی ÖMV و همچنین صنایع شیمیایی دارد و به همین علت شانس بالایی برای فارغ التحصیلان آن برای یافتن مشاغل خوب وجود دارد.

دپارتمان مهندسی نفت و انرژی دانشگاه مونتان لئوبن اتریش، رشته های تحصیلی مهندسی مواد نفتی، مهندسی و علوم پلیمر و تکنولوژی انرژی صنعتی را به طور مستقیم ارائه می نماید. اما رشته هایی که تقریبا میان رشته ای محسوب می شوند و با همکاری سایر دپارتمان های این دانشگاه ارائه شده و به مهندسی نفت ارتباط دارند نیز عبارتند از: ماشین آلات حفاری و معدنی، حفاظت محیط صنعتی و ... .

 

شرکتهای نفتی اتریش

همان طور که عرض شد در میان شرکت های نفتی اتریش، بزرگ ترین و معتبر ترین آن ها شرکت ÖMV است که دفتر اصلی آن در شهر وین واقع است و بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل مهندسی نفت در اتریش، سودای یافتن شغل در این شرکت نفتی بزرگ را در سر دارند. فعالیت این شرکت در زمینه های اکتشاف، استخراج، فروش و بازاریابی نفت خام و گاز طبیعی و همچنین تولید برق می باشد که در سال 2011 با در اختیار داشتن بیش از 30 هزار نفر نیروی کار، از این نظر عنوان بزرگ ترین شرکت کشور اتریش را توانست از آن خود کند. در همین سال درآمد این شرکت بیش از 34 میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت همچنین بیش از 4200 جایگاه پمپ بنزین در سراسر اتحادیه اروپا دارا می باشد. این شرکت اتریشی در سال های اخیر تمرکز زیادی روی گسترش فعالیت خود در زمینه اکتشاف و استخراج نفت و گاز در آفریقا، خاور میانه و دریای خزر قرار داده است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل مهندسی نفت در اتریش و تحصیل سایر رشته ها در این کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه علم و هنر میثاق دارای مجوز رسمی اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662181

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top